hoe het hier gaat. Udate 19-2

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door annelinda »

Lieke is een heel lief en alert meisje.
Ze groeit lekker, ze weegt nu bijna 5 kilo. Dus dat gaar prima. De nachten gaan goed, de avonden redelijk maar overdag...
Dan heeft ze 5 van de 7 dagen echt een onrustige dag. Dat wil zeggen:
Onrustig drinken, veel huilen en kronkelen na de voeding (die duren ook erg kort). Ik heb niet het idee dat ze kampjes heeft, eerder last van haar maagje. De toeschietreflex is best krachtig, dus dat laat ik weg lopen in een doekje.
Ze zit veel in de draagdoek (ik heb een hoppediz, http://www.hoppediz.de/de/gewebte-tragetuecher.html, maar het knopen gaat nog niet helemaal lekker, zou iemand eens een keer meekijken? Lieke zit nu veel in rekbare doek, maar dat is niet ideaal) en ook het wandelen vind ze erg fijn. Wie wilt er mee denken om het voor Lieke overdag wat leuker te maken.

Want ik ben soms zo moe.....
Afbeelding

Samen badderen

Afbeelding

Op de onrust na gaat het hier goed. Anne geniet van haar kleine zusje en wij van de interactie van die 2! Anne help graag mee, alleen het huilen vind ze maar niks, Als Lieke huilt zegt ze of geef maar melkkie of pakje doekje maar. Erg schattig!
IK ben nu opzoek op marktplaats voor een duowagen, dan kunnen we wat verder van huis, word me wereld weer wat groter, de auto vermeid ik nu wat, probeer niet te veel sjorren met Lieke.
Laatst gewijzigd door annelinda op di feb 19, 2013 1:52 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door TinekedH »

Wat een mooi poppetje! En die gaap is geweldig!

Ik heb niet te veel tips voor je, sorry...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12724
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Pauline »

Wat een mooi meisje! Waar woon je? Ik woon in houten, als je in de buurt Woont wil ik best een keertje meekijken hoor.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Mare »

Idd een mooi meisje! Zo jammer van de onrust. Dat maakt het genieten zo moeilijk.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2767
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door marije1977 »

Wat jammer van de onrust. Ik hoop dat het snel beter wordt. Zelf heb ik een fietskar (kidcar) gekocht i.p.v. een duowagen. Zo kon ik al sneller (na drie maanden) iets verder weg en hij was makkelijk om te bouwen tot wandelwagen. Eigenlijk liep de fietskar lekkerder dan mij. Gewone wandelwagen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Charlotte »

Wat voor duowagen zoek je? Een vriendin van mij heeft er eentje die ze volgens mij kwijt wil.
Verder een keertje oefenen met iemand is geweldig en gezellig.
Mooie plaatjes van je meiden.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Ana »

wat LIEF dat ze samen in bad gaan :verliefd:

Jammer dat de dagen zo onrustig zijn voor haar (en voor jou). De duowagen zal jullie zeker goed doen, zo snel mogelijk eentje kopen!

Wat de rest betreft heb ik geen goede raad, maar het klinkt wel alsof er iets nog niet helemaal lekker loopt.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Pauwtje »

Fijn dat het goed gaat, ondanks de onrust overdag. Het hoort er wel bij, maar kan zooo vermoeiend zijn, weet ik uit ervaring. Hopelijk wordt dat snel beter.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Pauwtje »

En zucht, wat een moppie!!!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door SuzanneV »

Wat een ontzettend lieve foto's! Hier is de onrust overdag intussen wat afgenomen. Slapen lukt nog steeds moeizaam (buiten de doek dus), maar het huilen is over het algemeen veel minder. En er wordt intussen ook gelachen natuurlijk. Wat vond ik dat voor mezelf psychisch schelen zeg, dat ik ook steeds vaker een lachje te zien kreeg. Wij zijn met Marijn een paar keer bij de osteopaat geweest vanwege de onrust, het huilen en de kramp/reflux (volgens mij beide). Ik weet nog steeds niet zeker of dat het nu is wat geholpen heeft, of gewoon de tijd.
Robin vindt het ook maar niks als Marijn huilt. Hij rent er direct naartoe om te aaien en te kussen en ik krijg tips van hem over wat ik zou moeten doen om zijn broertje stil te krijgen. Erg schattig. De broertjesband die nu al ontstaat vind ik geweldig. Robin is ook degene die de meeste lachjes toegeworpen krijgt.
Ik gebruik nog een rekbare doek. Heb een Hoppediz liggen, maar het instructieboekje ziet er zo ingewikkeld uit dat ik er nog niet aan heb durven beginnen. Wat is het voordeel van geweven boven rekbaar?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
annelinda

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door annelinda »

Even een kleine udate.

Het lijkt hier de goede kant op te gaan (durf ik dit op te schrijven).
Lieke zit overdag veel in de draagdoek, het knopen gaat nu veel beter. Ik ben op You-tube filmpjes gaan kijken, echt veel duidelijker dan het instructieboekje! Ze valt bijna gelijk in slaap en slaapt dan gerust een uurtje of 2! Heerlijk, voor alle 2.
Ook hebben we ondertussen een duo-wagen, Anne vindt het erg leuk om in te zitten en ik kan heerlijk wandelen/boodschappen doen terwijl Lieke lekker slaapt.

Ook de onrust na de voeding lijkt wat minder te worden, het is erg nog wel maar niet zo heftig en ook niet meer bij elke voeding.

Dus hopelijk zet het door!
Pauline dank je voor je aanbod, maar het lukt nu prima zo.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Pauwtje »

Wat een fijne update.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: hoe het hier gaat.

Bericht door Nanda »

Wat fijn dat ze nu rustiger is!! Heerlijke update!!
Trotse mama van J en T
annelinda

Re: hoe het hier gaat. Udate 18-2

Bericht door annelinda »

Had ik het nou maar niet opgeschreven....

Lieke blijft erg onrustig en zit niet lekker in haar velletje. Zielig om te zien..... :cry:
Gelukkig blijft de draagdoek uitkomst bieden!
Daarom gaan we morgen bij de osteopaat langs omte kijken of zij wat voor Lieke kan betekenen. Ik hoop het.
Morgen ik zal morgen laten weten of er wat uit is gekomen.
annelinda

Re: hoe het hier gaat. Udate 18-2

Bericht door annelinda »

We zijn vanmorgen bij de osteopaat geweest.
Nou wat een wereldwijf!!!! Mijn kleine meidje ligt nu gewoon te slapen, ik heb haar zo ik de wagenbak kunnen leggen.

We zijn er een uur geweest, eerst stelde ze wat vragen over de zwangerschap, bevalling en hoe het nu ging.
Toen is gaan voelen en soms wat kleine bewegeningen. Bij Lieke zaten/zitten bij de schouders/nekje en haar bostkastje.
Toen ging ze wat lopen met haar en bewoog Lieke daar bij (minimaal) later nog wat bij mij opschoot nog een keer lopen en TOEN kreeg ik een ontspannen meisje op mijn schoot. (ik kreeg tranen in mijn ogen)

Bij thuis komst heeft ze zonder verslikken/los laten/kronkelen gedroken en is daarna lekker gaan slapen :shock: Zo rustig heeft ze nog nooit gedronken.

Ik geloofde er eigenlijk niet zo in, maar dacht niet geschoten altijd mis.
Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door Ana »

Nou dat klinkt goed zeg! wat fijn!

Het blijft een 'rare' behandeling omdat het voor ons zo onduidelijk is wat ze doen ;)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: hoe het hier gaat. Udate 18-2

Bericht door Eghosa01 »

annelinda schreef: We zijn er een uur geweest, eerst stelde ze wat vragen over de zwangerschap, bevalling en hoe het nu ging.
Toen is gaan voelen en soms wat kleine bewegeningen. Bij Lieke zaten/zitten bij de schouders/nekje en haar bostkastje.
Toen ging ze wat lopen met haar en bewoog Lieke daar bij (minimaal) later nog wat bij mij opschoot nog een keer lopen en TOEN kreeg ik een ontspannen meisje op mijn schoot. (ik kreeg tranen in mijn ogen)
Wonderlijk he?! Zeker dat ze zo lopen en dan kleine bewegingen maken en dat dat zo goed helpt! Hier ook een klein mannetje wat vorige week donderdag is geweest bij "mijn eigen" osteopaat (ga zelf ook wel eens). Maar super fijn dat L ieke zich zoveel beter voelt, hopelijk zet het door!!! Wanneer moeten jullie weer terug komen?
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door TinekedH »

Ongelofelijk zeg, maar voor jou heerlijk!

Genieten!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door wilmama »

Wat ontzettend fijn zeg. Goed van je dat je geweest bent.

Ik ben destijds met A nne veel te laat gegaan. Haar middenrif zat vast en dat zorgde ook voor veel huilen en onrust tijdens het drinken. Ook kon ze niet lekker slapen.

Wat zou het fijn zijn als ze zich zo blijft voelen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14168
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door jikke »

wat een mooie update. femke was ook zo ontspannen na de osteopaat.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
annelinda

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door annelinda »

Verder vandaag is het een beetje op en neer gegaan. We hebben vanmiddag wat onrustige voedingeb gehad en veel huilen. Maar net is aan de borst in slaap gevallen, ze ligt nu bij me. Gaan zo lekker slapen. Maar echt genieten als ze aan de borst in slaap valt.

Ik word volgende week gebeld om te kijken hoe het gaat en of een vervolg afspraak nodig is.
annelinda

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door annelinda »

We hebben een heerlijke nacht gehad. Het begin van de ochtend was onrustig met als resultaat een mega poepluier en daarna heeft ze 2 uur! achter elkaar geslapen. Wel op haar buik, daar sta je dan als kraamverzorgster met al je adviezen over slapen..... :wink:

Anne heeft genoten van de aandacht van haar moeder. Ik zat nog te twijfelen zal ik de badkamer onderhande nemen of met Anne gaan spelen. Ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen! En we samen ook nog wat in het huishouden gedaan!

Ik ben echt super happy :toost:
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door michelle »

Fijn zeg! Dat scheelt echt zo ontzettend veel. En fijn dat je lekker hebt kunnen spelen met Anne.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
annelinda

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door annelinda »

Vandaag was het weer pet....
Veel onrust, weinig geslapen en ze klinkt wat vol en geeft een gek kuchje....
Ik hoop dat dit is dat ze vertelde, dat de klachten eerst wat erger kunnen worden... :cry:
Ze ligt nu in de wagenbak te zuchten, kreunen en heel veel te gapen. Ik hoop dat ze snel haar rust vind.
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: hoe het hier gaat. Udate 19-2

Bericht door michelle »

O jammer zeg. Maar niet meteen opgeven he, misschien is het dat inderdaad, of misschien is er toch nog een behandeling nodig.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Plaats reactie