onderschrift aangepast - einde bv

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3502
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Appendix »

Ik heb mijn onderschrift aangepast.... want R en ik zijn gestopt met onze bv-momentjes. We hadden de "lekker voor het slapen"-borst al vervangen door een fles. Hij dronk dus alleen nog op dagen dat ik kon uitslapen 's ochtends bij ons in bed. Met de zwemles van T (zondagochtend om 8 uur...) viel daar nog een per week van weg. En met mijn zwangerschap irriteerde het me. Ik heb gezegd dat het op was. Daar heb ik twee keer even een zielig jochie van gehad ("neeeeh, niet op. isse niet op!!"), maar hij nam ook snel genoegen met een lekkere knuffel en samen slapen. En nu hij al een week niet meer gevraagd heeft, zelfs vannacht niet toen hij bij ons kwam slapen omdat er monsters op z'n kamer zaten die zelfs papa niet weggejaagd kreeg, durf ik er wel op te vertrouwen dat het afgelopen is.

Dertig maanden man! Ik weet de eerste keer nog, hoe opgelucht ik was dat hij het helemaal zelf deed :verliefd: en hoe ik al het gesjor van de kraamverpleegster kon afkappen. In het begin dronk hij iedere twee uur en het heeft zeker een jaar geduurd voor hij een nacht zonder kon. Hij kon er ook zo ontzettend en zichtbaar van genieten. En ik heb ook echt genoten van het intense contact, in de wetenschap dat dat een keer ophoudt. Dus: afscheid van een periode. Dat stemt toch altijd een beetje weemoedig, al sta ik er volledig achter en ben ik blij dat ik toch ook wel trots dat ik deze keer de twee jaar wel heb volgemaakt. Wie weet mag de volgende zelf kiezen wanneer hij/zij stopt...

Jullie kunnen niet zoveel met dit verhaal, maar dit is voor mij wel een mooie manier om de periode even bewust af te sluiten.

De belangrijkste herinneringen: de eerste keer, de eerste keer in de speeltuin, achter in de bus toen ik hem op mijn werk was gaan showen, op festivals in het gras, op de bank na een vermoeiende logeerpartij, en misschien ook maar eentje waarbij ik T tegelijkertijd probeerde voor te lezen :D (leuk, de tweede zijn).

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Gerrie »

Zo, dat hebben jullie goed vol gehouden 30 maanden!
Kom ik aan met als meeste 13.

Heerlijk he die herinneringen.
Ik ben ook blij dat het ernaar uitziet dat ik weer een nieuwe serie herinneringen kan gaan opbouwen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Nanda »

Wauw 2,5 jaar! Fijn dat je het met een goed gevoel af kan sluiten. Geniet van de fijne herinneringen!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door marjolein62b »

zeg je nu dat je zwanger bent ?
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door juudje »

Jullie hebben het echt lang volgehouden hoor, echt super gedaan!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Esther »

Respectabel hoor,30 maanden. Fijn dat je er zulke goede herinneringen aan hebt.
En ouderschap is een opeenstapeling van weemoedmomenten, vrees ik, dus zet je maar schrap :wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door AnnemiekD »

Wow zeg! 30 maanden! Je hebt het goed gedaan hoor!
(Ben je nu in verwachting van je derde?)
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3502
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Appendix »

Bedankt voor jullie herkenning. Die weemoed is niet zo erg, ik vind het wel fijn om stil te staan bij het cyclische der dingen. T en R zitten over een hele tijd misschien ook wel 's nachts met zo'n kleintje op schoot.

Prompt vroeg R vannacht om melk en dacht ik even dat ik een harde plek voelde... Ik heb een fles voor R gemaakt en zal mezelf even extra goed checken.
marjolein62b schreef:zeg je nu dat je zwanger bent ?
Ja... maar dat had ik hier (OT) al eerder aangekondigd omdat ik tips nodig had bij het zoeken naar een vk. Ik heb woensdag mijn eerste afspraak, dus het is nog even spannend. Ik voel me wel goed zwanger (misselijk en moe) dus ik heb er wel vertrouwen in.

En zo mijmer ik lekker verder.
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: onderschrift aangepast - einde bv

Bericht door Mare »

Dertig maanden is een mooie tijd! Fijn dat julie er zo lang van konden genieten.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie