Drinkt niet uit een beker...Update

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Charlotte »

We zijn bezig met uit een beker drinken en dat gaat redelijk goed. J krijgt geen fles meer. Hiermee dus ook geen melk meer want hij wil geen melk drinken uit een beker, ook niet met een rietje of verwarmt. Dit is mij helemaal vreemd want hij is gek op melk. Dus wie heeft de gouden tip voor ons??!!
Laatst gewijzigd door Charlotte op ma mar 11, 2013 3:04 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....

Bericht door Miranda »

Met Marit hadden we dat ook. Door het zelf te proberen kwam ik erachter dat melk uit een plastic beker heel anders smaakte dan uit een fles. Ik heb Marit toen eens uit mijn glas de melk laten drinken en toen ging het knopje om! Duurde wel een paar weken maar toen had Marit al snel door dat het hetzelfde was. Grappige is dat ik het nu veel vaker zie bij andere kinderen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....

Bericht door Charlotte »

Miranda briljant, nooit aan gedacht. Ga t morgen gelijk eens proberen, baat t niet schaat t niet :D
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Charlotte »

Iemand nog een idee, want hij drinkt t nog steeds niet. Ook niet als ik er een beetje water of Taksi voor een andere smaak in doe. Loslaten van mijn kant lukt ook niet erg, want ik voel me schuldig. Deze strijd heb ik met mijn moeder ook altijd gehad..... Dus ik wil er vanaf, maar om nou alleen maar yoghurt en vla te geven.....
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Esther »

Die van mij lustten in het begin alleen karnemelk.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Pauline »

Drinkyoghurt?
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Emmy »

Waarom maak je je het zelf zo moeilijk? Melk is niet heilig, hoor. :wink:
Ik heb langdurig melk met de fles gegeven. En anders gewoon 2 toetjes op een dag of pap.
Pas met een jaar of 3, misschien wel ouder, werd er melk uit een beker gedronken.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door marije1977 »

Esther schreef:Die van mij lustten in het begin alleen karnemelk.
Neline ook.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door MarijeO »

Mijn kinderen drinken geen melk, karnemelk, eten niet elke dag yoghurt en komen dat ook echt niet tekort.
De enige melk die ze lustten was borstvoeding en nu af en toe chocomelk, maar dat is een traktatie en staat niet wekelijks op het menu.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Charlotte »

Wat een geruststelling dat jullie niet elke dag melk geven. We gaan eens kijken naar andere oplossingen en ik ga bij mezelf te raden om er een wat minder punt van te maken.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8038
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Sarina »

R3ns lust ook geen melk, alleen als er chocopoeder door zit. Het is net z'n moeder ;)
Ik moet juist Br@ndt afremmen, als het aan hem lag, dronk hij wel 5 bekertjes melk per dag :roll:

"Men" is tegenwoordig niet meer overtuigd van het nut van melk; calcium kun je ook uit andere dingen halen. En waarom zou je hem niet yoghurt geven, geen probleem toch?
"Melk moet" is zoooo 20ste eeuw ;)
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Nanda »

Zoek eens op google: hoe gezond is koemelk.

Je zult versteld staan ;-)
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Kimmie »

zou proberen er geen punt van te maken.
Karnemelk of yogurt drinkt of lepelt hij dit wel?

P uck drinkt ook nauwelijks melk, wel karnemelk.
Ik denk dat het wel oke is.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5615
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door JasmijnLinde »

Mijn kinderen drinken amper melk. Google maar eens, bijv: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ezond.html

Alleen in Nederland en Amerika wordt er zoveel melk gedronken.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Charlotte »

Vanmorgen heeft P auline even geoefend met J en dat ging goed. Ik heb yoghurt en vla in huis en ga morgen weer verder met oefenen met drinken uit een beker. We vermoeden dat dat t probleem is en niet de melk. Het melk "moeten" laat ik in ieder geval even los (heb geen zin om in mijn moeder te veranderen :evil: )
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Kimmie »

kan het zijn dat hij het spannend/onhandig vind uit een beker.... of een keer heel erg verslikt?

Je hebt speciale oefenbekers (difrax) vond ik ideaal met oefenen, heb nog wel een liggen evt. En ook zijn er een soort tuitbekers die een kind voorbereiden op het drinken uit een beker.

P uck heeft toen ze een maand of 4 oud was noodgedwongen uit een oefenbeker leren drinken (dronk niets uit een fles) en als heel vroeg kende ze de techniek.
Tot ze zich flink verslikte, toen had ze ineens ook angst... stug door oefenen en blijven waken voor verslikking en vertrouwen en fijne eravingen waren de truck.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Pauline »

Kimmie schreef:kan het zijn dat hij het spannend/onhandig vind uit een beker.... of een keer heel erg verslikt?

Je hebt speciale oefenbekers (difrax) vond ik ideaal met oefenen, heb nog wel een liggen evt. En ook zijn er een soort tuitbekers die een kind voorbereiden op het drinken uit een beker.

P uck heeft toen ze een maand of 4 oud was noodgedwongen uit een oefenbeker leren drinken (dronk niets uit een fles) en als heel vroeg kende ze de techniek.
Tot ze zich flink verslikte, toen had ze ineens ook angst... stug door oefenen en blijven waken voor verslikking en vertrouwen en fijne eravingen waren de truck.
Het probleem zit m erin dat hij de vloeistof niet uit de beker zuigt. Hij giet drinken in zij open mond. Houdt dan zijn mond dan nog even open, waardoor het allemaal weer uit zijn mond loopt.

We hebben gisteren even gegoogled en uitgevonden dat je dan het beste dikkere vloeistof kan aanbieden die hij echt uit de beker moet zuigen. Vooral moeten we voorkomen dat hij de vloeistof in zijn mond giet. Volgens mij heeft charlotte zo'n oefen beker. Daarmee giet hij zijn drinken in zijn mond en laat het er net zo hard weer uitlopen. ;)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9559
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door muppet »

oefenen in bad! werkt echt heel erg goed en dan maakt het niet uit of het mis gaat of niet. Zolang hij zich niet verslikt in dun vloeibaar, kan dat geen kwaad. Overdag zou je voorlopig alles met een rietje kunnen aanbieden of evt. uit een bidonbeker.
Afbeelding
Dat is beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker.
Voordeel van oefenen met het rietje is dat zijn mondspieren dan ook meteen getraind worden, zeker als je ook wat dikker drinken geeft (yoghurt met een beetje water bv).
Begrijpt J. veel? Dan kan je het hem ook uitleggen: slokje nemen, mondje dichtdoen en dan slikken. Evt. voordoen en een spelletje van maken in bad.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Charlotte »

In bad oefenen doen we al en de rietjesbeker is al in de kast verhuisd. Dit om verwarring te voorkomen. Tuitbekers hebben we hier niet 8)
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Pauline »

muppet schreef:oefenen in bad! werkt echt heel erg goed en dan maakt het niet uit of het mis gaat of niet. Zolang hij zich niet verslikt in dun vloeibaar, kan dat geen kwaad. Overdag zou je voorlopig alles met een rietje kunnen aanbieden of evt. uit een bidonbeker.
Afbeelding
Dat is beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker.
Voordeel van oefenen met het rietje is dat zijn mondspieren dan ook meteen getraind worden, zeker als je ook wat dikker drinken geeft (yoghurt met een beetje water bv).
Begrijpt J. veel? Dan kan je het hem ook uitleggen: slokje nemen, mondje dichtdoen en dan slikken. Evt. voordoen en een spelletje van maken in bad.
maar rietjes gaan juist supergoed, dus daar zit het m niet in.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9559
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door muppet »

.
Charlotte schreef:In bad oefenen doen we al en de rietjesbeker is al in de kast verhuisd. Dit om verwarring te voorkomen. Tuitbekers hebben we hier niet 8)
Pauline schreef:maar rietjes gaan juist supergoed, dus daar zit het m niet in.
hmhm, dat begreep ik. Ik zou dus juist een open beker met rietje aanbieden bij gewone drinkmomenten, dan kan je een paar slokjes oefenen en daarna gewoon met het rietje verder drinken. Oefenen in bad gewoon blijven doen evt. met de spiegel erbij. Laten zien wat er gebeurd, dat kan heel veel schelen. Anders is het alleen voelen, met een spiegel bied je net iets meer ondersteuning: voelen en zien. Ook bij jezelf laten zien wat er gebeurd. Daarbij ook vertellen wat hij moet doen en evt. met je vinger een paar keer het mondje dichtduwen (als hij dat toestaat!) om te laten voelen wat de bedoeling is.
Op zich denk ik niet dat er veel verwarring zal zijn met drinken uit een beker of rietje. Met een rietje moet je ook je mond dicht houden als je een vloeistof in je mond krijgt, alleen is dat makkelijker omdat je dan het rietje toch al tussen de lippen hebt.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door Charlotte »

Morgen ga ik de pre-logopediste bellen voor een afspraak en hulp. Eens kijken of die iets kan doen voor J wat wij niet kunnen.....
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9559
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Drinkt geen melk uit een beker....Nog steeds niet

Bericht door muppet »

goed van je. Ben benieuwd wat zij zegt.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker... Update

Bericht door Charlotte »

Zo na een week heen en weer bellen met een logopediste :x heb ik nu een andere gevonden en we kunnen woensdag terecht :D . Dan gaat er eindelijk eens iemand met ons meekijken. Vind t wel een fijn idee. Misschien dat we t m verkeerd aan willen leren, en dat ie t daarom niet doet, vind ik ook geen probleem om te horen. Maar hoop eigenlijk wel een beetje op een oplossing voor J, wel zo makkelijk.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb bij anne net zo lang lopen proberen tot ik haar eindelijk aan de melk had (melk&fruit). En na maanden van buikpijn bleek dat ze een lactoseintolerantie had en dus helemaal niet tegen melk kon. Heb me voorgenomen nooit meer een knd tegen heug en meug een specifiek voedsingsmiddel op te dringen, ze zullen wel hun reden hebben waarom ze het niet willen.

hier krijgt iris alleen rijstmelk, in de vorm van pap, en nog borstvoeding, alhoewel ik haar eigenlijk niet meer hoor slikken als ze drinkt dus dat zal de hoeveelheid niet zijn.
en verder eet ze kaas.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door kaatje71 »

wat ik me afvraag; ik snap dat het handig is als hij uit een beker kan drinken. Maar als hij wel goed met een rietje drinkt, is het dan geen optie om het voor een poosje hem met een rietje te laten drinken en op een later tijdstip weer een beker te proberen?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Charlotte »

Kar!n hij wil zelf ook graag uit een beker drinken zonder rietje. Zijn vriendjes doen dat namelijk ook, voorbeeld doet volgen... En ik merk dat ik zelf ook wel handig vind. Niet iedereen heeft rietjes in huis en als ik ze vergeten ben hebben we een probleem.... En hij heeft alleen nog maar hulp nodig bij t laatste stukje.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Charlotte »

We zijn gestopt met de logopedie, het ging echt niet vanmorgen. Hij wil niet oefenen. Nou dan maar niet :cry: . Ik mag t dan handiger vinden, maar als hij niet meer wil, ga ik m niet dwingen. T komt vanzelf. Ik ben wel blij dat hij gewoon drinkt dus een probleem is er niet en dat willen we er ook niet van maken. Over een aantal weken maken we de balans wel op en zien we wel weer verder.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Ana »

Klinkt als een goed besluit Charlotte, was het echt zo erg vanochtend?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Charlotte »

Ana schreef:Klinkt als een goed besluit Charlotte, was het echt zo erg vanochtend?
Ja t was echt erg. Jochem moest helemaal vast gehouden worden en gedwongen. Voelde me er helemaal niet prettig bij en J ook niet. Merkte ook dat de logo niet goed wist wat ze met m aan moest. Gevoel was erger in ieder geval dan t niet drinken uit de beker....

Lief dat je t vraagt Ana.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Ana »

Nee dat klinkt niet goed, als er zo door een professional gedwongen moet worden.
Gewoon maar weer met een rietje voorlopig dan.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Mare »

Dat klinkt als een heel wijs besluit. Je kan natuurlijk gewoon al spelend blijven oefenen als hij er zin in heeft, maar onder dwang... Ik vind het heel raar dat hij vastgehouden moest worden. Dan zou ik ook tegenwerken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door Charlotte »

Al spelende zal t zeker worden, in bad vond hij t geweldig vanmorgen, dan maar wat vaker in bad, kan vast geen kwaad 8)
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14176
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door jikke »

Charlotte schreef:Al spelende zal t zeker worden, in bad vond hij t geweldig vanmorgen, dan maar wat vaker in bad, kan vast geen kwaad 8)
dat is zeker een gezellige oefening.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Drinkt niet uit een beker...Update

Bericht door MarietteD »

Goed zo, laat hem maar lekker even aanklooien in bad. Anders blijft hij die nare associatie met beker drinken/dwang/logopedist houden. Wie weet hoe snel hij het nu uit zichzelf ontdekt!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Plaats reactie