Winterbabies 2012/2013

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Zullen we ook hier een eigen draadje maken voor alle kindjes geboren in de winter 2012/2013?! Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden en tips/adviezen uitwisselen!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Marijn is nog net van de herfst. Mag ie meedoen?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

Heel erg leuk! had net een draadje geopend over ons cb bezoek ;-)

Natuurlijk suzanne! Lekker meeschrijven!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

SuzanneV schreef:Marijn is nog net van de herfst. Mag ie meedoen?
December is toch winter??!! En natuurlijk mag je meedoen, leuk juist!!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Leuk een eigen draadje voor onze kleintjes!

En natuurlijk mag je mee doen suzanne.

Hoe het hier gaat:
Eigenlijk wel lekker, Lieke is nog steeds een stuk gelukkiger!
Ze is al lekker aan het lachen en probeert al geluidjes te maken. Erg leuk om te zien. Helemaal haar verbaasde gezichtje als het lukt.
Gister heeft Lieke voor het eerst in de co sleeper gelegen, nou alleen het eerste gedeelte van de nacht. Dat deed ze altijd wel goed. Maar naar de eerste nacht voeding heeft wilde het nooit lukken in haar wiegje en sliep ze tussen ons in. Dus dacht dat een co sleeper wel wat zou zijn. Het ziet er erg leuk uit, maar het zelfde liedje. Ze heeft weer lekker bijn ons geslapen, in zo'n co sleeper lig je natuurlijk veel te ver van je moeder vandaan :D :verliefd:

Anne vindt het soms nog wel eens moeilijk om de aandacht te moeten delen met haar zusje. Maar nu Lieke rustiger is heb ik ook meer tijd om aan haar te besteden en daar geniet ze echt zichbaar van. Fijn te zien.

En hoe gaat het bij jullie, gaat het slapen overdag en 's nachts goed?
De nachten gaan hier over het algemeen best heel goed. Vaak een voeding of 2. Overdag is nog wat wisselend. De laatste dagen 2 goede slaapjes en wat haze slaapjes. Wel nog in de wagenbak inde huiskamer. Overdag slaapt ze beter op haar buikje en dat vind ik boven nog wat eng.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Mijn Marijntje gaat lekker. De afgelopen week is hij ineens een stuk 'zelfstandiger' geworden. Hij kan overdag in zn eigen bedje slapen en een tijdje zelf in de box spelen. Hiervoor was dat na een minuut al huilen huilen huilen. Dat ik nu af en toe ook eens een momentje mijn handen vrij heb maakt dat ik veel meer van hem kan genieten. Heerlijk!! Ik smelt van ieder lachje en dat zijn er veel.

Slapen gaat ook aardig. Marijn valt 's avonds al clusterend om een uurtje of 20.00 bij mij op de bank in slaap. Daar blijft hij dan bij Patrick liggen totdat deze om een uur of 1.00 naar bed gaat. Patrick verschoont hem dan en brengt hem naar mij. Na een drink slaapt Marijn verder. Daarna meldt hij zich na een uurtje of drie weer. Na die voeding slaapt hij vaak naast mij verder, omdat hij de cosleeper dan ook te ver van mama af vindt staan :D. Om 6.30 uur worden we gewekt door grote broer. Ik ben dik tevreden over dit soort nachten. Weet uit ervaring dat het veel en veel zwaarder kan. Hoop dat we daar bij deze baby van gespaard blijven, maar daar ga ik nog maar niet vanuit..
Overdag vier slaapjes van een klein uurtje. Lijkt eigenlijk te weinig voor hem, ik vind hem vaak nog moe na zo'n dut.
Marijn doet trouwens alle slapen in een puckababy slaapzakje. Robin deed dit ook. Hebben jullie ook van die armen-maai-baby's?

De combinatie baby en peuter/kleuter vind ik heerlijk, maar soms ook moeilijk. Robin is dol op Marijn, maar gebruikt hem vaak als een levensgrote babypop. Ik blijf maar eindeloos herhalen dat Marijn nog niet zo sterk is en dat alle botjes nog zacht zijn. Dat hij dus zachtjes geknuffeld moet worden en dat Robins dikke omhelzingen pijn kunnen doen. Dat het ook voor een baby niet fijn is als speelgoed in zijn gezicht gelegd wordt en als er aan zijn armen getrokken wordt. Soms vind ik het lastig om het positief te houden. Gelukkig is de liefde wederzijds en kan Marijn veel van Robin hebben. Hoe gaan jullie om met drukke broertjes/zusjes?

Ik denk dat ik dit een erg leuk draadje ga vinden. Leuk om te lezen hoe de leeftijdsgenootjes het doen.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Ahh Suzanne wat en erkenning zeg over dat stukje van Marijn en robin! Geweldig!
Anne kan ook niet van Lieke afblijven en idd al zo vaak geprobeerd uit te leggen dat Lieke klein is en nog niet zo veel kan ect ect ect. Maar het komt gewoon echt niet aan. Ik zei laats tegen mijn man van als Lieke of een maand of wat Anne ziet gaat ze spantaan huilen..... :wink:
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

hier ligt moppie al sinds +/1 12.15 uur te slapen.. het duurde even voordat ik hem in slaap had.. en hij werd na een uur of anderhalf weer wakker, toen maar in slaap gevoed en vastgehouden (vechten tegen de slaap, mama kijken is veel leuker), maar toch gelukt en het is nu kwart voor vier.. Elke keer ga ik maar kijken of hij al wakker is of nog ademt... maar telkens ligt hij nog te maffen en is zijn arm bewogen, dus leven doet hij ook nog. Hij slaapt namelijk op zijn buik, kan wel zijn hoofd goed draaien, maar spannend vind ik het nog steeds.

Hier gaat alles wel goed, wat ik wel lastig vind zijn de ochtenden. Dan slaapt Hug0 soms net als S@sh@ de kamer binnenkomt gestormt (echt een olifant in een porcelein kast!!), dan word Hug0 weer wakker. Ik vind het dan lastig om niet boos tegen S te doen, soms ben ik namelijk al een tijdje bezig om H nog even in slaap te krijgen.
Hoe is jullie ritme 's ochtends eigenlijk, hoe laat staan jullie en jullie babietjes op. S@sh@ komt dus ergens tussen 6 en 7 bij ons, dat vind ik voor H veels te vroeg om de dag al te starten. Nu weet ik wel dat het als ik weer ga werken wel zal moeten, maar voor nu nog even niet. Tegen die tijd ga ik een week of 2 van te voren wel oefenen met hoe laat ik er uit moet om iedereen op tijd de deur uit te hebben.

De combi peuter/baby vind ik nog moeilijk, zeker omdat S@sh@ pittig is en heel veel aandacht vraagt en helemaal als ik ga voeden, 's ochtends als mama dus nog op de slaapkamer blijft en ze niet naar me toe mag omdat ze H wakker maakt en 's avonds als ik haar niet naar bed kan brengen want H wil dan drinken en ook slapen (eens in de week probeer ik haar wel naar bed te brengen). Hug0 is natuurlijk nog maar een maand, dus het zal vanzelf makkelijker worden, daar hoop ik dan maar op. Ik ben wel heel erg blij met allebei, begrijp me niet verkeerd, maar ik blijk dus heel slecht tegen veranderingen van ritme ed te kunnen... handig als je een baby en een peuter hebt :D

Ga weer effe checken of H nog slaapt...

Ben ik weer, arm bewogen en het ligt voor de rest stil

Gister bij CB geweest... hij woog, niet schrikken, 6290 gram!! en was volgens die mevrouw (die niet kan meten, mat bij S ook altijd verkeerd) 59.4 cm (terwijl hij sommige dingen 62 al niet meer past). Wat kleine smetplekken die ik niet gezien had :oops: maar voor de rest goedgekeurd! Heb hem trouwens net op de BV curve ingevuld, daar zit hij net onder het bovenste lijntje.. waar hij bij CB er volledig boven zat. Maar weer eens gevraagd waarom ze de BV curve niet aanhouden, daar krijg je gewoon geen antwoord op, vind het zo raar, misschien waag ik er wel een mail naar het RIVM aan..
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

We zijn dinsdag naar het consultatie bureau geweest. T arja weegt nu 3795 gram en is 53,5 cm lang de arts vond haar erg sterk! 
J eremy is nu 92 cm en weegt 12,4 kg. Hij heeft een flinke spurt gemaakt! Ook over zijn motoriek en spraak was ze erg tevreden!

T arja is een tevreden Baby ze slaapt lekker veel, wel beneden in de box omdat ze graag op haar buik slaapt. Ik hoop dat dit niet erg is....
J eremy vindt haar lief eb gaat ook vaak naar haar toe om een aai te geven.
Ik vindt het erg lastig om alles te verdelen.
Aandacht, schoonmaken, de was, koken boodschappen doen..... Ik heb constant he t idee dat ik te kort kom... Natuurlijk hakt die week bij mijn ouders ivm ziekte van mijn vader er wel in.. Maar ik wil graag alles goed doen..... Hmmm vandaag emotioneel niet zo'n goede dag
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

De ochtend is ook niet mijn favoriete deel van de dag. Ook Marijn slaapt 9 van de 10 keer net weer in als Robin om 6.30 boordevol energie onze slaapkamer in komt. Als Robin niet naar het kdv gaat die dag (hij gaat twee ochtenden en één hele dag per week) is het niet zo'n probleem. Dan sta ik met beide kinderen op, zet voor Robin de tv aan en leg Marijn na een half uur tot een uurtje op mijn schoot weer terug in bed. Op kdv-dagen heb ik meer tijd nodig voordat hij weer naar bed kan en kan ik hem niet constant bij me hebben, omdat Robin gewassen en aangekleed moet worden en ikzelf natuurlijk ook. Dat zijn vaak ochtenden met veel gehuil en gekrijs. Ik word er chagrijnig van en moet oppassen dat ik niet op Robin afreageer als deze op zijn (niet altijd even effectieve..) manier Marijn probeert te troosten.

Wanneer beginnen jullie weer met werken? Mijn verlof is al voorbij, maar ik heb er een maand vakantie achteraan geplakt. Over drie weken is ook die vakantie afgelopen. Ik ga dan eerst vijf maanden 20 uur per week werken, dan een half jaar 24 uur per week en daarna waarschijnlijk weer als vanouds 32. En ik moet zeggen.. ik heb er wel weer zin in! Zeker nu Marijn overdag wat beter in zijn eigen bedje slaapt en ik me geen zorgen meer hoef te maken over een zwaar oververmoeide baby.
Na de geboorte van Robin kon ik echt niet wachten om weer aan de slag te gaan. De muren kwamen toen echt enorm op me af thuis. Nu heb ik dat minder heftig, maar vervelend om weer te beginnen vind ik het dus absoluut niet. Ik heb dan ook een erg leuke baan als pedagogisch medewerker op een leefgroep met tieners/pubers.
Robin gaat tegen die tijd ook beginnen op school. Vooral voor hem vind ik het fijn dat ik begin met zo weinig uur per week. Ook nog eens onregelmatig, dus na schooltijd zal ik er lekker vaak voor hem zijn. Gelukkig maar, want de bso heeft nog geen plek vrij.

Marijn is ook geen lichtgewichtje. Bij zijn geboorte woog hij 3625 gram, met een maand 5085, met twee maanden 6050. Het viel mij ook op dat hij op de curve van het cb dichter tegen de bovenste lijn aanzat en op de bv-curve maar net boven het midden. Onze arts erkende gelukkig wel dat bv-babietjes vaak zo hard groeien het eerste jaar. Robin was destijds ook een lekker spekkindje.

Ik ga eens even wat kolven. 't Wordt tijd om een voorraadje aan te leggen.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Nanda schreef:We zijn dinsdag naar het consultatie bureau geweest. T arja weegt nu 3795 gram en is 53,5 cm lang de arts vond haar erg sterk! 

Dat gewicht, misschien iets meer verwachten ze van het meisje dat nu nog in mijn buik zit. :P

Fijn dat het goed gaat. Mooi dat ze sterk is. Niet gek denk ik als ze een buikslaper is, volgens mij zijn buikslapers over het algemeen iets sterker in nek en rug.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

SuzanneV schreef: Dat zijn vaak ochtenden met veel gehuil en gekrijs. Ik word er chagrijnig van en moet oppassen dat ik niet op Robin afreageer als deze op zijn (niet altijd even effectieve..) manier Marijn probeert te troosten.

Wanneer beginnen jullie weer met werken?

Onze arts erkende gelukkig wel dat bv-babietjes vaak zo hard groeien het eerste jaar. Robin was destijds ook een lekker spekkindje.
Dat niet afreageren gebeurd soms gewoon, ik heb er dan later echt spijt van en hoop van harte dat het S@sh@ niet op de een of andere manier negatief beinvloed voor in de toekomst.... :(

Ik zou eigenlijk 9 april weer aan het werk moeten, maar heb 1 maand onbetaald verlof genomen. Al moet ik zeggen dat ik dat nu best lang vind, en graag alvast in het ritme van het weer werken willen zitten, maar ja, aan de andere kant ze zijn maar 1 x zo klein... Ik ga dan gelijk 28 uur aan de slag.

S@sh@ was ook zo'n spekkie, op het dikke af.. maar zoals voorspeld door mensen hier was dat zo weg toen we begon met echt lopen en bewegen, en nu vind ik haar soms bijna dus... dus niets van aantrekken!!

En zo heb ik opeens twee slapende kinderen... 1tje in de doek (hoe diep slapen ze daar eigenlijk in, vergelijkbaar met in bed??) en eentje die niet wilde slapen maar wel op de bank onder een dekentje naar muziek wilde luisteren.. ligt dus ook te pitten... Daar zit ik dan... :? :lol:
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Hier beginnen de ochtende gelukkig vrij rustig. Anne roept als ze wakker is of ze mag komen, kruipt lekker naast me. Soms valt ze nog even slaap en anders vraag ze naar een poosje of ze tv mag kijken. Lieke ligt vaak dan aan de andere kant drinkt soms of anders slaapt ze nog een poosje. En Anne mag pas haar zus knuffelen/kussen als ze wakker word. Dat gaat eigenlijk heel goed. We beginnen de dag pas rond een uurtje of 8... :oops:
Ik ga me dan wassen en aankleden en dan de meiden. Gaat opzich best goed.
Wat ik alleen erg mis is het 's ochtends douche. Ik durf ze niet alleen samen te laten.

Hier buigt Lieke wat af naar de middenlijn. Ze begon tegen de bovenlijn, maar het is een mooi lijntje.
Zal eens kijken of ik hem hiet kan plaatsen.

En wat betreft het werk, ik moet 4 april weer beginnen (incl 2 weken vakantie), maar heb gister extra verlof aangevraagt. Ik hoop dat ze het accepteren. Ik denk het wel, het is geloof ik wel wat stilletjes.
Ik moet erg nog helemaal niet aan denken om te gaan werken.... Zorgen voor een ander babytje en mijne ergens anders laten.... :cry:
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Weer even een udate.

Het gaat hier steeds beter. Naar het knippen van de riepjes is het voeden steeds leuker. Af en toe valt ze heerlijk aan de borst in slaap. En ze heeft een paar keer geclusterd, wat heerlijk zeg!

Ook het huishouden is niet meer verwaarloosd, was is bijgehouden, huis is schoon. Alleen de boodschappen wil er nog wel eens bij in schieten. Daar moet ik de auto voor pakken, daar heb ik nooit veel zin in. En lopen is gewoon te ver.
Maar ach beetje creamet koken.

Anne is nu wel wat dwars en afen toe flink jaloers. Weet niet echt wat ik daar mee aan moet. Van de week lag Lieke heerlijk te slapen in de wagenbak, ik was de tekenspullen aan het klaar leggen om met haar te gaan spellen. Rent ze in eens naar de wagen en begint flink te schudden. Lieke natuurlijk gelijk hard huilen.....
Ze kreeg van mij de volle aandacht, is het ookniet goed.....
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

O ja, die boodschappen! Die krijg ik ook steeds lastiger in het dagprogramma gepast. Ik maak nu vaak maar grote hoeveelheden van rijst- en pastagerechten, zodat ik lekker kan invriezen. Hoeven we meteen niet meer iedere dag te koken en het bespaart nog geld ook.

Hier gaat het goed. Marijn zit echt zoveel beter in zijn vel dan in het begin! Het lijkt echt met die driemaanden-grens samen te hangen. Buikkrampen en huilbuien zijn flink afgenomen en slapen overdag gaat veel beter. Zelfs steeds vaker in eigen bedje. Dan slaapt hij trouwens wel beduidend korter dan wanneer hij lekker bij mij in de draagdoek of op het grote bed mag slapen. Als Robin op het kdv is houden Marijn en ik regelmatig een slaapochtendje. Gaan we lekker samen in mijn bed liggen en krijgt hij borst wanneer hij tussendoor even wakker wordt. Voor we het weten zijn we dan 3 a 4 uurtjes verder. Heerlijk bijtanken voor allebei.
Ik vind de ontwikkeling van zo'n minimensje fascinerend. Marijn begint steeds meer verschillende geluiden te maken, volgt ons vanaf een grote afstand met z'n oogjes en is zelfs al een paar keer van zijn buik naar z'n rug gedraaid. Soms heb ik het idee dat ik hem per dag groter zie worden in zijn doen en laten.

Hier is Robin niet (meer) zozeer jaloers, maar eerder verslaafd aan Marijn. Hij kan hem echt geen seconde met rust laten. Zit zo'n beetje aan hem vastgeplakt. Ik dacht dat dit minder zou worden in de loop der tijd, maar het wordt juist meer en meer! Ik kan er echt kriebelig van worden. Loop ik een beetje met Marijn door de kamer omdat hij huilerig is, pakt Robin zijn stoeltje, sjouwt dit naar me toe en gaat er snel op staan. "Ik kom even mij aan Marijn laten zien mama. HALLOOOOO MARIJN! Stil maar, ik ben hiehier!!" Schattig hoor en Marijn kan het vaak wel waarderen, maar soms is het gewoon too much.

Nog een dikke week en ik ga weer aan het werk. Helaas drinkt Marijn niet geweldig uit zijn flesje en laat hij zich met name aan het eind van de dag moeilijk door anderen troosten dan door mij (en ik werk onregelmatig, dus ook vaak eind van de dag, 's avonds en 's nachts..). Dat maakt dat ik er wel een beetje tegenop zie. Gisterenavond ben ik voor de gezelligheid op mijn werk gaan eten. Toen ik thuiskwam bleek Marijn non-stop gehuild te hebben. Daar baal ik dan van. Maar goed, het is niet onoverkomelijk en ik vond het wel erg leuk om alle pubers van 'mijn' groep weer te zien. Tijd zal leren..
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Hier gaat met Hug0 alles redelijk goed, hij blijft veel spugen, maar gelukkig wel goed groeien. We doen de wasmachine geen goed denk ik, zo vaak wassen we :?
S@sh@ en Hug0 is een ander verhaal, ze vind hem heel erg lief en de verhalen van Suzanne herken ik, maar ook heel veel negativiteit. Met name tijdens het voeden, en ik krijg haar daar bijna niet uit. Van de week maar de tv aan gedaan voor haar en ik op de andere bank gaan voeden. Dat ging redelijk, maar anders is het veel negatieve aandacht vragen door rare acrobatiek (en dan vooral op Hug0 of mij terecht komen), lief lijken te willen aaien maar dan snel slaan, lief haartjes aaien maar dan gaan trekken, willen helpen afdrogen na het badje maar dan de hydrofiel luier op zijn gezicht duwen... aarrgghh, en dan merk ik dat er bij mij heel erg veel boosheid (en verdriet) zit en daardoor word S ook weer boos. Moeilijk, moeilijk.

Aanstaande zaterdag word H besneden :shock: , hoe jonger hoe beter zeggen ze, maar ik vind het wel zielig hoor! Het is traditie in S zijn cultuur.. Het word in het besnijdeniscentrum in Amsterdam gedaan... zal laten weten hoe het was.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

hehe eindelijk uitgebreidt de tijd voor een update

T arja doet het ontzettend goed! ze slaapt nog steeds door 's nachts! heerlijk! ze bewonderd de wereld met grote ogen, ze lacht veel en begint zelfs al te kletsen!!

na een paar pittige weken met zieken in huis ben ik eigenlijk helemaal op. mijn engelengeduld is omgetoverd naar het geduld van een ei. oftewel helemaal niets! pffff ik loop letterlijk op mijn tandvlees, en dan zo'n heerlijke peuter in huis helpt niet echt mee.

hoe doen jullie dat?? ik moet oppassen dat ik niet telkens negatief doe tegen hem, maar hij vreet van alles uit.....

hoe doen jullie alles bij elkaar?? kinderen verzorgen, was, huishouden, koken......
ik zit in een negatieve spiraal, en vindt niet de energie om deze om te buigen.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door michelle »

Vervelend N anda. Kan er iemand een paar uur op je kindjes letten zodat je als een razende roeland door het huis kan gaan en weer bij bent? Of andersom natuurlijk? :wink:
En dan daarna elke dag een klein beetje doen. Tjee, ik was al trots op mezelf als ik 2 wassen gedaan had :D
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Nanda, wat vervelend dat het allemaal even niet wil.
Is er niet iemand die even een dagje helpen, zodat het huis weer op orde is en jij een beetje tijd voor je zelf heb.

Hier gaat het allemaal (redelijk) goed.
Lieke slaapt sinds gister af en toe boven ik haar eigen bedje! :toost: Nog niet zo lang een half uur tot 3 kwartier. Maar het begin is er.
Het drinken aan de borst gaat nog heel wisselend, de een voeding voorbeeldig en de andere keer is het echt worstelen.

Anne is hier ook wel van het negatieve aandacht vragen.
Maar opzich lukt het wel aardig daar een positieve draai aan te geven (niet altijd hoor, :oops: )

De boodschappen zijn hier ook een lastig iets, ik ga straks de grote boodschappen doen. Eigenlijk ben ik er niet voor om boodschappen te doen op zondag. Maar ml werk 6 (lange) dagen.
Verder qua huishouden gaat het hier redelijk, kan altijd beter....

Maar hoevaak drinken jullie kindjes en hoelang/vaak slapen ze????

Wendy, hoe is het gister gegaan, heeft hij veel last van?
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

De negatieve spiraal is hier ook heel erg hoor. S@Sh@ vind Dora erg leuk en aan het einde van elke aflevering vraagt Dora altijd wat de kinderen het leukste vonden van de aflevering. Dat leek me een goed idee om hier ook in te voeren, om dat positieve dingen van de dag te benoemen. De eerste dag dat we het deden en ik het aan S vroeg en ze me vertelde dat ze het leukste van de dag vond dat mama blij was geweest en niet boos, brak mijn hart en barste ik bijna in huilen uit......
Ik probeer elke keer de goede moed erin te houden, het negatieve te negeren (behalve als het echt niet leuk meer is) en alle positieve en goede dingen te prijzen en benoemen. Sommige dagen gaat het goed, maar vaak genoeg is het weer brullen, huilen en schreeuwen. De laatste weken heb ik S@sh@ veel meer thuis gehad dan normaal, omdat opa en oma de 2 dagen dat ze normaal oppassen niet konden (mijn moeder heeft met een longonsteking in het ziekenhuis gelegen en moet nu fysiek echt bij komen en kan het even niet aan als S nu komt). Dus echt geprobeerd om die dagen minstens 1 keer iets buitenshuis te gaan doen, dat maakt echt veel verschil. En de draagdoek... anders had Hug0 echt niet geslapen.... Dus ppffff, heel erg herkenbaar... en wat er aan te doen.. tja, ik weet het ook niet. Ik leef bij de dag, maar verbaas me er aan de andere kant over dat het toch heel erg hard gaat. Morgen is Hug0 alweer 8 weken, waar zijn die weken gebleven....

Het huishouden gaat hier zo/zo... ik draag Hug0 heel veel en kan dus niet heel erg veel doen dan... (met name opruimen en spullen uitzoeken gaat nu echt niet), boodschappen daarentegen gaat prima, doe ik af en toe tussendoor en met manlief samen op een andere dag.

Het besnijden van Hug0 is goed gegaan (was vorige week zaterdag al), ik heb staan huilen!! Hug0 ook, maar dat was van de pijn van de prik om de rest van de pijn tegen te gaan en omdat zijn benen strak vastgebonden lagen (zooooooo zielig!), zodat hij niet kon gaan trappelen. Hij heeft even wat napijn gehad, dat merkte is tijdens de eerste verschoning, hij begon al te schreeuwen toen ik zijn luier open begon te maken, maar daarna niet meer. Alleen de "gewone" huiltjes hebben we daarna gehad. Het geneest goed en ziet er goed uit. Gelukkig maar!

Slapen en eten gaat hier heel wisselend. In de nachten zit een soort van ritme (dat is de laatste weken wel gewisseld, maar komt telkens weer tot een ritme), de laatste week ongeveer is het rond 19 uur laatste voeding en dan slapen rond 19.15/19.30. Soms valt hij op mijn schouder in slaap en soms loop ik hem in slaap. Dan slapen tot 2.00/2.30 uur (!!!!!) dan drinken en gelijk weer slapen tot 5.00/5.30, dan weer drinken en slapen. Soms word hij dan al om 6.30 wakker, soms pas tegen 8.00 uur. Overdag zit er geen ritme in, het enigste is dat er ongeveer 1 1/2 verstrijkt voordat hij weer gaat slapen nadat hij wakker geworden is. Soms wil hij elke 1 1/2 uur drinken, soms slaapt hij 3 a 4 uur in de doek. Meestal doet hij 1 a 2 ochtendslaapjes van 45 minuten (kan je bijna de klok op gelijk zetten), een lange middag slaap en dan aan het eind van de middag nog een slaap die meestal ergens tussen 16.30/17.30 begint en eindigt.
Ik zou willen dat hij de avond/nacht slaap andersom doet, dus om 19 uur slapen en dan rond een uur of 22 nog drinken dan de lange ruk maken (wat hij dus wel kan). Bij S@sh@ heb ik dat geprobeerd te beinvloeden door een voeding op mijn verzoek te gaan geven, maar die kwam dan gewoon nog alsnog de tijd die ze normaal kwam. Dat werkte dus niet, dus daarom ben ik er huiverig voor omdat bij Hug0 ook te proberen.
Het gaat qua slapen nu namelijk al zoveel beter als bij S@sh@, met haar hebben we maanden gehad dat ze om de 1 1/2 uur a 2 uur wilde drinken. Het duurde ruim een jaar voordat ze eindelijk doorsliep... Dus tja, wat is nu wijsheid met Hug0.... ik denk dat ik het voorlopig maar laat en af en toe probeer om voor mijn doen extreem vroeg naar bed te gaan (19.30 ofzo).
Wat wel heel fijn is is dat hij dus 's nachts gewoon weer verder slaapt en niet gaat lopen spoken, dat deed hij al heel snel eigenlijk, een van de eerste weken...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Meiden, ik ga me bij jullie aansluiten. Zeker gezien het weer dit jaar is Sarah een echte winterbaby.

Eghosa, wat fijn dat alles rondom de besijdenis goed gegaan is en je mannetje er minimaal last van heeft gehad. Als sommige moeders al tranen hebben van de hielprik, dan is het niet gek dat he dat hebt van zo'n besnijdenis.

Nanda, wat naar dat je zo op bent na al die ziekte momenten. Ik dacht dat je aan het eind van je zwangerschap nog een keer Jeremy bij een vriendin had gebracht om schoom te maken. Kun je niet weer een beroep doen op die vriendin? Zij schoonmaken jij voor je kids zorgen? Of gewoon even bijslapen/rusten en zij in iedergeval voor J zorgen?

Hier een ontzettende luxe. 's morgens hectisch om alles naar school tekrijgen (manlief is om 5 of 7 uur de deur uit) maar als alles op school zit heb ik het rijk alleen met Sarah.

Straks verder, nu een meisje dat dorst heeft.


Ondertussen alweer ruim 4 uur verder.
Ontbeten, 3 meiden op school gebracht, bezoek gehad, badkamer grote beurt gegeven. Nu even rust, kleine meid voor d'r 3e voeding vanmorgen en zo even knuffelen. Helaas een vervelende koortsuitslagplek bij mijn neus. Dus goed uitkijken.

Schema hebben we nog niet echt, maar deze meid maakt geregeld heerlijke nachten. Van zat. op zon. zelfs een ruk van 7,5 uur. Vannacht een ruk van 4 en 1 van bijna 5 uur. Dus de laatste nachten kom ik wel aan mijn slaap toe.
Ik voed behoorlijk op verzoek, maar laat er overdag max. 3 uur tussen zitten, dus soms maak ik haar wakker voor een voeding.

Nu dat meisje eens verschonen en dan als ze zo slaapt me eens buigen over een Diego taart.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Zo Gerrie, 7,5 uur.... Ben helemaal niet jaloers! en leuk dat je mee komt schrijven.
Lieke komt de laatste dagen regelmatig 's nachts, maar dan is het wel drinken en slapen. Het liefst nog strak tegen me aan. (wat eigenlijk wel erg gezellig is) Ze heeft die voedingen ook nog echt wel nodig.

Overdag lijkt hier langzaam een ritme te komen! Wat voor Anne ook wel fijn is, dat is echt zo'n gewoonte diertje.

Wendy, lijkt me inderdaad heftig om te zien, je kleine mannetje zo verdrietig. Maar wat fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Lieke heeft vorig week de waterpokje van haar grote zus gekregen, we hebben nu een klein krentebolletje in het bed liggen! Gelukig heeft ze er minimaal last van.

Ik ga zo eens lekker van de rust in huis genieten, ik heb boven 2 slapende kinderen (okay, voor hoelang het duurt...)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Nee, ik ben ook helemaal niet jaloers op die 7,5 uur. Echt niet.... probeer ik mezelf wijs te maken...

Marijn maakt er na een uur of 2.00/3.00 uur 's nachts een potje van de laatste weken. Dan beginnen zijn darmpjes overactief te worden en kan hij niet meer slapen van de buikborrels. Vanochtend tussen 5.00 en 7.00 uur vier (VIER!) luiers vol gepoept. Voor hem niet leuk, voor mij ook geen feestje. Maar goed, ook dat gaat weer voorbij. Gisteren heb ik de eerste slaapdienst op mijn werk gehad en daar heb ik even bij kunnen tanken :D (Voor Patrick was het een zware nacht.. Marijn zet het op een brullen als er 's nachts een fles warm gemaakt moet worden, waardoor ook Robin wakker huilend wordt en papa met de handen in het haar zit. Gelukkig zal dit voorlopig max. één keer per week zijn.)

Marijn is twee keer wezen wennen op het kdv en dat is erg goed gegaan. Allebei de keren zat hij volkomen tevreden bij de leiding op schoot toen ik hem op kwam halen. Ik krijg te horen dat hij alle bedrijvigheid om zich heen reuze interessant vindt en dat herken ik wel van thuis. Als hij in de box ligt zonder iemand in de buurt huilt hij binnen de kortste keren. Ziet hij mij om zich heen poetsen en Robin op de grond zitten spelen dan is alles prima. Robin sliep destijds slecht op het kdv en dronk er vrijwel niet. Het lijkt erop dat Marijntje hier makkelijker in gaat zijn.

Wat ik het lastigst vind aan twee kindertjes in huis ipv één is het gevoel dat er constant - echt nonstop - een beroep op me gedaan wordt. Daar kan ik bij tijd en wijle enorm kribbig van worden. Dan wil ik rust aan mijn hoofd en vooral aan mijn lijf. Herkennen jullie dat? Soms denk ik dat ik mezelf een leukere moeder vond toen ik er nog maar eentje had. Toen reageerde ik zelden boos op Robin, had ik geduld om overal een positieve draai aan te geven. Ik hoop dat die Suzanne snel weer terugkomt. Ik mocht haar wel.

Succes en plezier met jullie gezinnetjes! Ik vind het iedere keer weer leuk om jullie berichten hier te lezen.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Wat heerlijk Suzanne, dat het zo goed lijkt te gaan op het kdv. Zeker met de ervaringen met Robin in je achterhoofd.

Die ruk van 7,5 uur was 1 malig hoor meiden, maar wel erg lekker. Kun je zelf ook even goed bijslapen.
Ik moet zeggen dat deze meid dat nachten wel erg goed doet. Wat natuurlijk voor mij ontzettend fijn is. Ze maakt altijd (tot nu toe/afkloppen) altijd 1 lange ruk van zo'n 5 uur. Dus ik probeer echt als ik haar voor de nacht in de wieg leg (ergens tussen 20:00 en 21:30) er zelf ook in te kruipen. Ze komt dan 's nachts nog ergens 1x en ik probeer haar daarna ook in de wieg terug te leggen, gaat over het algemeen goed.

Ik vind alleen de ochtenden zo hectisch. Sarah moet drinken, het liefst wil ik nog kolven en 3 meiden moeten een boterham en nog brood en fruit voor school. oo ja en ook nog op tijd op school komen. Vanmorgen kwam Sarah net toen we aan tafel gingen voor het ontbijt. Gelukkig hebben de oudste 2 meiden zonder al te veel mopperen zelf hun schoolbrood gesmeerd, maar dan vind ik het wel erg heftig allemaal. De rust die jij zoekt Suzanne, dat geduld, dat ben ik dan ook helemaal kwijt, kan dan niets hebben van de meiden, wordt ik boos om bijna niets.

Overdag heeft onze kleine meid meer moeite met in slaap komen. Dus hangt ze regelmatig in de sling. Werkt prima hoor. Soms kan ik haar overleggen in de box, maar soms wordt ze daar te wakker van. Overdag is ze dus verder altijd beneden, of in de sling of in de box. Alleen 's nachts slaapt ze boven. Vooralsnog werkt dat prima.
2 drukke dagen achter de rug, hele dagen bezig met tijdsdruk (taart ed), de deur uit ed. Vandaag gelukkig een rustig dagje.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Suzanne ik herken mezelf zo in jou.. ik moet eerlijk bekennen dat ik er thuis echt niet leuker en gezelliger op geworden ben, vanochtend was helemaal drama. Ik vind het zo erg, maar ik weet soms gewoon niet meer hoe ik anders kan reageren dan boos. S@sh@ is heel erg koppig, verbaal sterk en soms mega irritant (in mijn hoofd noem ik haar soms draak), ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik weet zeker dat ik leuker was toen ik er maar 1 had, maar dan zie ik Hug0 weer lief lachen, S@sh@ die liedjes voor hem zingt zodat hij stopt met huilen, hem lief aait over zijn hoofdje... en dan weet ik weer dat het wel goed komt... maar pffff lastig is het wel!

Hier ging/gaat het drinken uit een flesje lastig. Al de hele week bezig maar eindelijk vandaag heeft hij 20cc gedronken, we hebben een iets grotere speen gebruikt en ik denk dat ik straks nog iets grotere ga kopen, hij kauwt namelijk alleen maar op de speen... en het schijnt dat een groter gat dan kan helpen. Geeft wel stress hoor, woensdag heeft S@sh@ misschien een fotoshoot en dan kan ik H echt niet meenemen, dus past mijn moeder op, het kolven lukt wel maar ik maak(te) me erg zorgen over het drinken uit een flesje. Ik zag op internet dat het eventueel ook uit een bekertje kan. Even spannend dus, maar ja, als ik geen 4 weken extra had genomen had ik ook 9 april weer moeten gaan werken... toch vind ik het wel moeilijk hoor!

Slapen gaat hier wisselend, vaak overdag in de doek, en soms korte (45 min) slaapjes in zijn bed. 's Avonds en 's nachts altijd in zijn bed, dat gaat eigenlijk heel erg goed (wel nog een keer of 3 drinken 's nachts, maar slaapt gelijk weer in daarna).
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Oh, ik ontdek nu pas dit draadje voor de winterbabies. Wat leuk om te lezen hoe het met jullie babietjes gaat. De winterbabies lijken het allemaal goed te doen. Ik schrijf ook mee.

Daan is nu 6 weken oud en alles loopt hier eigenlijk vrij goed. Daan is een tevreden baby. Overdag doet hij meestal twee keer een lange dut van een uur of twee en doet hij daarnaast nog wat korte hazeslaapjes. Die lange dutjes zorgen ervoor dat ik nog wat tijd voor mezelf, de zussen en het huishouden heb. Als hij wakker is, wil hij eigenlijk wel bijna continu aan de borst. Hij vraagt dan elk uur of anderhalf uur om een voeding en als ik daaraan toegeef (wat ik doe) huilt hij eigenlijk bijna nooit. De nachten zijn wel nog vrij vermoeiend. Hij vraagt 's nachts elke 2 à 3 uur een voeding maar slaapt gelukkig wel erg rustig tussen de voedingen. Dus als ik hier lees over babietjes die al 5 uur of langer aan één stuk doorslapen, ben ik wel een beetje jaloers :wink: . Maar goed, Daantje was natuurlijk erg klein bij de geboorte en weegt nu ongeveer 3700 gram, dus hij weegt nu pas ongeveer wat de meesten van jullie babies bij de geboorte wogen. Ik denk dat hij dus wel wat langer en meer nachtvoedingen zal vragen dan een gemiddelde baby. Hij groeit trouwens enorm goed (meer dan 300 gram per week) en het is wel fijn om te zien dat het vele voeden wel resultaat oplevert.

De combinatie van een baby met twee kleuters ervaar ik als veel gemakkelijker dan de combinatie van een baby en een peuter. De zussen zijn al erg zelfstandig en kunnen zichzelf al goed bezighouden en dat is natuurlijk gemakkelijk met zo'n borstverslaafde baby. Overdag zijn ze ook allebei op school en hebben Daan en ik het rijk voor ons alleen. Wel moet ik de zussen vaak intomen in hun enthousiasme om met hun broertje te willen "spelen". Het is voor hen een levende pop en ze zijn vaak veel te druk en hevig voor hem.

Verlangen jullie trouwens ook zo erg naar wat mooier weer en hogere temperaturen? Ik zou zo graag wat grotere wandelingen met Daan gaan maken en te voet boodschappen doen, maar ik vind het nu echt nog te koud voor zo'n kleintje om lang met hem buiten te zijn. Ik zit dus nu nog vaak hele dagen binnen en daar zou ik toch graag verandering in brengen. Wat ga ik genieten van de buitenlucht en lichaamsbeweging als de lente eindelijk echt doorbreekt.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

vandaag naar cb geweest. T arja is weer goedgekeurd :-D ze weegt nu 4515gram en is nu 56,5 cm lang! ze is erg sterk haha ze ging al op haar elleboogjes liggen! ik ben trots!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

fijn Nanda!! Wij mogen maandag weer, ben benieuwd!

Hebben jullie babietjes trouwens ook zo'n last van de ingang van de zomertijd.. Hug0 maakt er echt een potje van met 's avonds gaan slapen... :-(
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

uhm ik heb weer geluk met mijn 2de slaapkopje.
hier dus geen last van de zomertijd.
alleen een peuter die om half 6 wakker wordt tegenwoordig ipv 9:15;-)
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Tja, dat slapen... Marijn slaapt soms zo goed als door.. Gisteren van 20.45 tot 3.15 in één ruk en vannacht zelfs van 20.00 tot 4.00 uur. Helaas wel met een paar flinke 'maar-en'. Ten eerste doet hij dit alleen wanneer hij beneden op de bank ligt met de televisie aan op de achtergrond. Wanneer ik hem 's avonds bij mij boven leg wordt hij na een kleine twee uurtjes al wakker voor een eerste drink en gaat dit de rest van de nacht zo door. Om mij te ontlasten maakt Patrick het zichzelf daarom maar gemakkelijk op de bank en slaapt daar totdat baby wenst te ontwaken. Rust hij niet zo goed van uit als in bed en bovendien kost het hem zijn rug, dus we kunnen er niet eeuwig mee doorgaan. De tweede 'maar' is dat het na die super lange ruk wel zo'n beetje gedaan is met de nachtrust. Marijn bedenkt zich dan dat hij moet poepen, maar is nog te moe om daadwerkelijk tot actie over te gaan zo lijkt het. Hij wordt ieder half uur jammerend en kronkelend wakker, maar produceert pas als nadat we rond 6.30 uur zijn opgestaan een volle luier.
Ach, we zien wel hoe het verder zal gaan. Uiteindelijk wil ik Rijntje toch maar iedere avond boven gaan leggen, 'zoals het hoort'. Mag best bij mij in bed, maar die bank dat kan echt niet zo blijven. Ik kan mezelf er alleen nog niet toe zetten. Misschien zal Patrick degene moeten zijn die aangeeft dat hij het zat is. Dan moet ik er wel aan geloven.

Tiki, ik kan ook niet wachten tot het warmer wordt. Ik ben graag buiten en Robin ook. We gaan er nu iedere dag wel even op uit, maar van wandelen met de koude oostenwind in mijn gezicht wordt ik toch minder vrolijk dan van wandelen op een mooie lentedag. En lekker bivakkeren in de achtertuin.. Robin rondbanjerend met zijn speelgoed, Marijn op een dekentje in de schaduw, ik op de schommelbank... Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm alleen het idee al! Oóit moet het toch eens afgelopen zijn met deze kou?!
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Hier nog zo'n onregelmatig ritme dat ik weinig merk van de zomertijd.
Overdag helemaal geen ritme. Vandaag was ze gewoon wakker van 8:00 tot bijna 12:00. Daarna gewoon na 3 uur wakker voor de volgende voeding.
's avonds is ze vaak wakker, houden we haar ook bewust een beetje wakker, meestal is ze tussen 18:00 en 21:00 uur wakker, met regelmatig drinken en dan gaan we nasr bed. Meestal valt ze snel in slaap en slaapt dan tot een uur of 3. Daarna is ze vaak rond 6:30 wakker. Heerlijke nachten maken wij dus.
Overdag rommel ik, soms slaapt ze in de wandelwagen, bv als we lopend de meiden naar school gebracht hebben, net zo vaak slaapt ze in de sling. Soms in de box. Vandaag heb ik haar voor het eerst overdag boven in de wieg gehad.

Op het mooie weer zitten wij ook te wachten.
Eind april gaan we een week naar the UK en daarna nog een week naar een huisje op een camping. Dus hopelijk is het dan schitterend weer, al het mooie weer dat eerder komt is mooi meegenomen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Hier ook geen problemen met de zomertijd omdat ons ritme nog zo onregelmatig is.

Gerrie, wat een mooie nachten maakt jouw kleine meisje al.

Suzanne, dat tweede deel van de nacht bij jullie klinkt wel erg vermoeiend en ik kan me voorstellen dat je ook van dat bankritueel af wil. Al klinkt een baby die 6 of 8 uur na mekaar slaapt toch ook wel goed :wink: Hier heeft Daan vannacht twee keer 3,5 uur tussen de voedingen gelaten en dat vond ik al heel wat.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Leuk dat je mee gaat schrijven Tiki.

Hier gaat alles lekker zijn gangentje. Eigenlijk telkens beter. Lieke huild een stuk minder en het slapen gaats steeds beter. De nachten waar en zijn perfect. Ze gaat rond 19.30 naar bed, gaat heerlijk slapen in haar bedje, dan maak ik haar wakker als ik ga slapen. En dan komt ze nog een keer ergens tussen 3 en 4! Mijn hoor je niet klagen.....

Maar dat slapen overdag.... langer dan een half uur in bed gaat echt niet lukken. Ze gaat heerlijk tevreden slapen, maar word naar een half uurtje huilend wakker. In de doek soms wat langer, maar echt geen uren achter elkaar. Terwijl ik wel denk dat ze het nodig heeft... okay, mama ook wel.
Nog tips.....?

Verder is ze heerlijk de wereld om haar heen aan hetontdekkden. Ze vermaakt zinch soms zelf al een minuut of 20 a 30 in de box. Dat heeft Anne nooit gedaan.

Morgen heb ik een vrijgezellenfeestje van mijn zusje. Ben dan van 9 tot een uurtje of 16-17weg..... spannend. Het is de eerste keer dat ik wat langer weg ben ij mij meisje.....slik
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

annelinda schreef:Leuk dat je mee gaat schrijven Tiki.

Hier gaat alles lekker zijn gangentje. Eigenlijk telkens beter. Lieke huild een stuk minder en het slapen gaats steeds beter. De nachten waar en zijn perfect. Ze gaat rond 19.30 naar bed, gaat heerlijk slapen in haar bedje, dan maak ik haar wakker als ik ga slapen. En dan komt ze nog een keer ergens tussen 3 en 4! Mijn hoor je niet klagen.....

Maar dat slapen overdag.... langer dan een half uur in bed gaat echt niet lukken. Ze gaat heerlijk tevreden slapen, maar word naar een half uurtje huilend wakker. In de doek soms wat langer, maar echt geen uren achter elkaar. Terwijl ik wel denk dat ze het nodig heeft... okay, mama ook wel.
Nog tips.....?

Verder is ze heerlijk de wereld om haar heen aan hetontdekkden. Ze vermaakt zinch soms zelf al een minuut of 20 a 30 in de box. Dat heeft Anne nooit gedaan.

Morgen heb ik een vrijgezellenfeestje van mijn zusje. Ben dan van 9 tot een uurtje of 16-17weg..... spannend. Het is de eerste keer dat ik wat langer weg ben ij mij meisje.....slik
Das wel lang. Hopelijk ben je nu wel lekker aan het genieten.
Ik heb laatst een boodschapje van een half uur gedaan. Langer ben ik nog niet weg geweest van mijn meisje.

Wat betreft slapen, ik merk dat Sarah overdag het beste (langste) slaapt in de wandelwagen. Misschien is dat een optie? Als ik thuiskom na een wandeling en ze slaapt, dan laat ik haar net zo ingepakt liggen als buiten, op 1 deken na. Voor buiten heb ik een dekbedje en daarover een zelf gehaakt dekentje. Dat dekentje verwijder ik binnen, maar dekbedje + jasje laat ik aan.

Misschien op de buik? Sarah heeft net 2,5 uur op d'r buik liggen tukken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Gerrie, ze is net gaan slapen op haar buik. Zonder een kikje, huilte, kreuntje of wat dan ook...... ben benieuwd hoelang ze blijft slapen. Maar het in slaap vallen ging in ieder geval heerlijk vredig.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

O ja, dat van het wandelen en laten slapen gaat helaas niet lukken. Als de wagen langer dan 2 minuten stil staat word ze wakker.

Gister is trouwens heel goed verlopen.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Annelinda, Eva deed destijds ook enkel van die korte dutjes. Ik heb toen nooit de truuk gevonden om die dutjes langer te maken de eerste maanden. Het beterde wel als ze ouder werd.

Hier laat Daan inmiddels vier uur tussen zijn voedingen 's nachts :D Wat een verschil met de 2-3 uur van voordien.

En hij lacht :verliefd: en doet het veel en vaak als we tegen hem praten. Zo schattig.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

ben ik ook weer een keer...

Hier ook al weken alleen maar 45 minuten slaapjes overdag... kan er bijna een klok op gelijk zetten. Vandaag in de doek buiten gelopen en toen wel langer geslapen en vanmiddag eindelijk zelf een kort dutje in bed kunnen doen, hij werd wel wakker na 45 minuten maar heb hem in slaap kunnen voeden en zelf ook heerlijk een half uurtje ofzo geslapen.
S@sh@ had dit ook, maar nog erger... die sliep toen ze 6 weken was 3 x per dag 30 minuten, wat een drama. Misschien als ik toen een doek had gehad dat ze langer wat gaan slapen maar dat kende ik toen niet. Uiteindelijk is het vanzelf beter gegaan..

Trouwens net bij het CB geweest, bij een andere wijkverpleegkundige dan voorheen. wat een verademing met die andere... ik maak volgende keer weer een afspraak op maandag, dan moet ik normaal werken maar ik ga wel eerder naar huis, want deze vrouw is ten minste relaxt en denkt echt met je mee. Ons reusje is weer goedgekeurd, en niet schrikken, maar hij was 65cm en 7,5 kilo :shock: hahahah, wat een vent he!! En zij gaf aan (wat ik ook al eens gedacht heb) dat hij heel misschien koe melk eiwit intolerantie heeft... vanwege het vele spugen en hoe zijn huid eruit ziet. Dus ik ga zelf 2 weken proberen om geen melk producten te eten en dan kijken of het effect heeft. Is het zo, dan naar de dietist om een goed dieet te krijgen (ik ben ook vegetarier, dus dat is wel belangrijk voor mijn calcium inname).
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Ik zal ook weer eens een update schrijven.

Het gaat hier eigenlijk wel erg goed.
Lieke is een heel vrolijk en tevrede meisje. Ze kan zich zelf al goed vermaken in de box, proberen een knuffeltje te pakken of rustig naar de mobiel kijken. Lieke heeft al veel meer in de box gelegen dan Anne heeft gedaan. Erg leuk om naar te kijken.

Anne heeft ook haar draai weer kunnen vinden, ze is weer oude ik. Wat natuurlijk het ook scheeld is het lekkere weer, ze speelt veel inde tuin.

Afgelopen vrijdag waren we naar het cb geweest, Lieke woog 6 kilo en was 62 cm lang. De groei blijft wel wat achter maar de arts vond het prima. En ik trouwens ook. Het voeden gaat echt heel goed en relax. Geen geworstel meer, echt genieten!!!!
Het slapen overdag is nog steeds het zelfde, maar ze lijkt er geen last van te hebben.

Hoe gaat het met het dieet Eghosa? Heb je het idee dat het werk?
En hij lacht en doet het veel en vaak als we tegen hem praten. Zo schattig.
Heerlijk he die lachjes en dat gebrabbel. Daar kan ik echt zo van genieten. Ik hoef maar wat te zeggen tegen Lieke en ik krijg een grote lach!

Hoe is het met de andere baby's?
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Wij zijn vandaag voor het eerst bij het cb geweest. Daan is nu 57 cm en 4.870 kg op 9 weken. Als je weet dat hij bij de geboorte 46 cm en 2.3 kg was, is dat echt wel een spectaculaire groei :D

De voorbije weken was hij wat onrustig: heel vaak willen drinken en enkel tegen mij aan willen slapen overdag, maar sinds een paar dagen gaat het beter. Hij doet terug af en toe een slaapje in de box overdag en ik ervaar dat toch als een groot verschil als je zo'n twee keer per dag even een uurtje wat tijd voor jezelf hebt.

Hij lacht nu ook heel vaak en begint geluidjes te maken en daar geniet ik echt van. Omdat dat gewoon leuk is natuurlijk maar ook omdat het geruststellend is om te zien dat hij zich normaal ontwikkelt ondanks zijn medische problemen.

's Nacht laat hij nog steeds maar maximum vier uur tussen zijn voedingen, dus ik ben wel enorm moe. Zijn jullie ook zo moe?
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Jeehhh Tiki, hij is gewoon in gewicht meer dan verdubbeld!!!! Super zeg! Daar mag je echt trots op zijn.
Fijn dat hij zich goed ontwikkeld. Dan is het dubbel genieten.

En moe, ja best wel. Maar moet zeggen dat ik dat ik daar best goed bij functioneer. Mijn man snapt het echt niet, voor dat we kinderen kregen had ik echt een dikke 8 uur slaap nodig.
De nachten gaan opzich wel goed. Ze slaapt van een uurtje of 23 tot 4 en dan is het een beetje rommelig. Soms gaat ze weer rustig slapen tot een uurtje of 7. Maar vaak wil ze om de haverklap een slokje drinken. Wat opzich ook wel erg gezellig is, even wat tijd samen zonder dat er dingen moeten of dat er afleiding is (lees grote zus).
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Tiki schreef:Wij zijn vandaag voor het eerst bij het cb geweest. Daan is nu 57 cm en 4.870 kg op 9 weken. Als je weet dat hij bij de geboorte 46 cm en 2.3 kg was, is dat echt wel een spectaculaire groei :D
Wauw, dan heeft hij inderdaad Sarah ingehaald. Die redt echt de 4870 gram niet, ook de 57cm niet. Met 1 maand woog ze 4500gr. en dat is nog geen 1,5 week geleden.

Sarah is morgen 6 weken, dus ik zit op de dip te wachten. Als ie komt zal het vast een heftige zijn want ik ben ook ongesteld aan het worden. Das dan weer het nadeel van de lange nachten die ze maakt.

Ik ben dus ook niet moe. Echt een luxe. Rond 21:30 laatst voeding, rond 22:00 valt ze dan vaak in slaap en de meest van de keren komt ze pas tegen 5:00 om daarna weer snel verder te slapen. De ochtend is dan hectisch omdat ze regelmatig tegen 8:00 uur voor een voeding komt en ik dan druk ben om 3 meiden klaar te stomen voor school dus soms moet ze met honger mee in de wandelwagen en is ze pas om 8:45 aan de beurt.

Slapen door Sarah gebeurt hier s nachts in de wieg, deze staat tegen mijn bed aan, dus ik hoef mijn bed niet uit om haar te pakken (bed staat om die reden dus ook nog op poten). Overdag is het rommelig. Heel soms op haar buik in de box, maar meestal ben ik onderweg of ga ik bijna weg of ben ik net weg geweest, dus het meeste slaapt ze in de wandelwagen en/of maxicosi.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

t gaat heel erg goed. ze slaaptnog steeds door gelukkig. overdag in de box slapen lukt niet altijd dus dan gaat ze gewoon naar bed. ze blijft steeds meer wakker en laat zich horen als ze zich verveelt! haha . ook hier de meest schattige gesprekken mer jasr. j is nu ook een stuk liever naar haar
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

heb niet veel tijd om te reageren op alle berichten... maar wilde wel even trots vertellen dat Hug0 vandaag voor het eerst van zijn buik naar zijn rug "gedraaid" is! Hij lag op de bank op zijn buik en ik had zijn elleboogjes echt onder zijn schoudertjes gezet en voor ik het wist duwde hij zich naar 1 kant en hup daar lag hij op zijn rug :D
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Respect voor jou Gerrie.. Ik zou werkelijk niet weten hoe ik VIER kinderen de ochtend door zou moeten koersen om op tijd bij school te zijn!! Robin is vandaag voor het eerst voor het echie naar school. Ik moet dadelijk gaan werken, dus Marijn moest eerst nog worden afgezet bij het kdv. Ik heb me rot gehaast en het net op tijd gehaald allemaal. Hoop dat ik hier snel een handig ritme in ga krijgen. Nou hadden de kinders ook niet echt een meewerkende bui. Robin op van de zenuwen, Marijn eigenlijk alweer klaar om naar bed te gaan.. Pfff, ik had best even mee willen huilen en tieren. Maar hee, het is gelukt, dus ik ben weer blij :D

Het gaat goed met ons Marijntje. Hij wordt echt al een grote vent. Wat een verschil met dat pasgeboren scheelkijkende friemeltje dat ik 4,5 maand geleden op de wereld gezet heb! Door de dag heen lacht en babbelt hij wat af. Wel is hij het allerliefst constant in mijn nabijheid. De laatste week weer wat meer dan daarvoor. Dagen met papa of op het kdv lopen dan wat moeilijker. Hij wil gewoon een borst wanneer hij daarom vraagt en is verontwaardigd als hij die op zo'n moment niet krijgt, maar het met een fles moet doen. Geef hem eens ongelijk.
Overdag doet ook Marijn alleen maar mini-slaapjes. Meestal op de klok af drie kwartier. Robin deed dit ook, dus ik ben niet verbaasd. Vind het wel jammer, want echt uitgerust is hij dan vaak niet. Vaak heb ik hem na ruim een uur alweer terug op bed voor de volgende tuk.
's Avonds zijn we van het bankritueel af, dus Patrick kan ook weer op tijd naar bed :D. Ik leg Marijn nu tussen 19.00 en 20.00 uur in zijn eigen kamer om te slapen. Rond middernacht wordt hij dan wakker voor een voeding. Die krijgt hij bij mij in bed waar hij daarna lekker mag blijven liggen. Op goede nachten wordt hij dan nog eens wakker tussen 3.00 en 4.00 en daarna 's ochtends als we rond half zeven opstaan. Op minder goede nachten meldt hij zich wat vaker. Ik kan er goed mee leven. Wat een verschil als zo'n knulletje toch al gezellig naast je ligt zeg! Ik slaap vaak half door de voedingen heen.

Hoe is het met de buikjes van jullie baby's? Marijn heeft sinds hij de drie maanden gepasseerd is dan wel minder last van krampjes, maar over is het nog lang niet. Soms is hij de hele dag (en nacht) van slag door borrelende darmen en dwarszittende scheten. Drinken gaat dan ook moeilijk. Ik heb begrepen dat tegenwoordig geadviseerd wordt om vóór de zes maanden met bijvoeding te beginnen, maar voorlopig ga ik het toch echt nog niet doen. Eerst eens wat meer rust in die buik graag. Wat zijn jullie 'plannen' voor de bijvoeding? Rapley of prakjes? En wanneer starten?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Inderdaad Gerrie, respect... net als Suzanne ga ik het denk ik al moeilijk krijgen met 2 kinderen op tijd. Nou gaan ze gelukkig nog naar hetzelfde KDV dus voor nu scheelt het nog, vanaf augustus ook school erbij. Ach, we zien wel hoe het zal gaan.

Ook Hug0 is echt geen klein babietje meer, dat scheelkijken doet hij soms nog wel... Het is een echte grote lieve vent, huilen alleen maar als er echt wat is (te laat met voeden of uit bed gehaald worden). Slapen gaat wisselend, weken lang ook alleen maar van die 45 min slaapjes, maar sinds vorige week in elk geval 1 x per dag een langere slaap van 1 1/2 uur of langer. Dat maakt inderdaad zo'n verschil. Hij gaat rond 18.30/19.00 naar bed en slaapt dan rond 19 uur/19.30 uur. Hoe vaak hij wakker word is geen peil op te trekken, soms 1 x in de avond nog en 1 x 's nachts, soms wel 3 a 4 keer in totaal. Gisteravond een ruk van 6 uur gemaakt. Hij slaapt overdag wisselend in de doek of de cosleeper en 's nachts meestal in de cosleeper en soms aan het einde van de nacht valt hij in slaap aan de borst en dan laat ik hem lekker liggen naast me. Ik vind het zo heerlijk dat ik er niet uit hoef naar een ander kamertje, zoveel makkelijker op deze manier.
Hug0 heeft nooit last van darmkrampjes, dus daar kan ik ook niet over meepraten. Hij poept soms bijna een week niet, is dan wel wat mopperiger na een dag of 5 maar geef hem eens ongelijk. Meestal poept hij om de 2 a 3 dagen, en dan ook echt veeeeeeeeeeeeeeeel.

Oh, hij is wakker, ga even naar hem toe.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

bedankt voor jullie 'respect'.
als je eenmaal in het ritme zit, is het echt niet moeilijk.

hier gaat alles z'n gangetje.
afgelopen weekend (en nog) erge last van spruw. wat een narigheid, wat een pijn. echt zitten janken van de pijn. het aanleggen uitstellen vanwege de angst voor de pijn. 2x niet gekolft op momenten dat ik het normaal wel deed. gisterenavond koorts, ik denk door de stuwing. gelukkig gisteren daktarin gekregen (had wat voeten in de aarde, ik werd zelfs nog gebeld door de apotheker dat het eigenlijk niet mocht voor zo'n jonge baby). nu doet het aanleggen gelukkig een stuk minder pijn.
ze lijkt nu wel overgegaan naar 1 borst per voeding. Ik ga er maar vanuit dat ze genoeg binnen krijgt. Afgelopen nacht zat er (doordat ze zo lekker lang sliep) 10 uur tussen de voedingen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Hier eigenlijk ook geen krampjes. Ik denk dat de keren dat ze krampjes heeft gehad op 1 hand te tellen zijn. Ik laat eigenlijk ook niks staan aan eten en drinken (alchol natuurlijk wel).

Klinkt allemaal erg pijnlijk Gerrie. Ik hoop dat de spruw snel weg trekt. Maar wat een lang heeft ze geslapen zeg. KLinkt heel lekker!!!

Ik ga Lieke vanavond maar eens laten liggen. Ze gaat vaak rond 19.30 naar bed en dan maak ik haar als wij naar bed gaan wakker. Dat is zo rond 22.30 en dan komt ze rond 4.30. Maar ik ben benieuwd wat ze doet als ik haar laat liggen...

Lieke heeft sinds zaterdag ook al haar eerste tandje en de tweede lijkt er ook aan te komen. Zaterdagmiddag begon ze tijdens het voeden flinkt te bijten. Echt pijnlijk en een scherp gevoel, zei nog tegen ml dat het echt niet leuk was om zo te voeden. De volgende dag zag wat ik haar mond, dacht nog aan spruw tot ik wat beter keek. Een tand!!! Het bijten word gelukkig al wat minder.

Verder zijn we hier heerlijk aan het genieten. Nog 2 weken en dan weer aan het werk.... Heb er nog helemaal geeb zin in.
Van de week maar eens oefenen met het ochtend ritueel.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

annelinda schreef:Hier eigenlijk ook geen krampjes. Ik denk dat de keren dat ze krampjes heeft gehad op 1 hand te tellen zijn. Ik laat eigenlijk ook niks staan aan eten en drinken (alchol natuurlijk wel).

Klinkt allemaal erg pijnlijk Gerrie. Ik hoop dat de spruw snel weg trekt. Maar wat een lang heeft ze geslapen zeg. KLinkt heel lekker!!!

Ik ga Lieke vanavond maar eens laten liggen. Ze gaat vaak rond 19.30 naar bed en dan maak ik haar als wij naar bed gaan wakker. Dat is zo rond 22.30 en dan komt ze rond 4.30. Maar ik ben benieuwd wat ze doet als ik haar laat liggen...

Lieke heeft sinds zaterdag ook al haar eerste tandje en de tweede lijkt er ook aan te komen. Zaterdagmiddag begon ze tijdens het voeden flinkt te bijten. Echt pijnlijk en een scherp gevoel, zei nog tegen ml dat het echt niet leuk was om zo te voeden. De volgende dag zag wat ik haar mond, dacht nog aan spruw tot ik wat beter keek. Een tand!!! Het bijten word gelukkig al wat minder.

Verder zijn we hier heerlijk aan het genieten. Nog 2 weken en dan weer aan het werk.... Heb er nog helemaal geeb zin in.
Van de week maar eens oefenen met het ochtend ritueel.
Hier eigenlijk ook zo goed als geen krampjes. Ik eet gewoon alles, houd eigenlijk wat dat betreft geen rekening met de kleine meid. Of, ja, toch wel. Meestal gooi ik 1 hele peper door mijn bord nasi, nu maar een kwart.

Aanleggen doet nu gelukkig geen zeer meer. De billen van Sarah liggen minder open, dus het gaat de goede kant op.

Ik ben benieuwd wat Lieke doet als je haar niet laat op de avond wakker maakt. Bij mijn oudste 2 maakte het namelijk niets uit. Wel of niet rond 23:00 uur nog een voeding, ze kwamen altijd om 4:00 weer. Dus toen zijn we ook maar optijd naar bed gaan gaan.

Nu al tanden, best vroeg. Ik verwacht hier geen tanden voordat ze 7 maanden is. Hadden haar zussen ook niet.

Je hebt lekker lang verlof gehad als je 'pas' over 2 weken weer aan de slag moet. Ik mag over 4,5 weken weer aan de slag. Ook nog geen zin.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Ik heb Anne niet laten liggen. Ze lag in haar eigen kamertje en vond het niet fijn om haar daar te laten liggen (is ook zooooo ver weg.... :roll: ) en toen gelijk ook even gevoed.
En eigenlijk kan ze dat extratje ook wel gebuiken. De groei houd niet echt over.

Nog even een vraagje. Hoeveel drinken jullie kindjes uit het flesje?
Lieke drinkt ergens tussen de 70ml en 100ml. Goed toch???
Anne dronk erg slecht en waren al blij met een paar slokken.
Plaats reactie