Winterbabies 2012/2013

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

annelinda schreef:Ik heb Anne niet laten liggen. Ze lag in haar eigen kamertje en vond het niet fijn om haar daar te laten liggen (is ook zooooo ver weg.... :roll: ) en toen gelijk ook even gevoed.
En eigenlijk kan ze dat extratje ook wel gebuiken. De groei houd niet echt over.

Nog even een vraagje. Hoeveel drinken jullie kindjes uit het flesje?
Lieke drinkt ergens tussen de 70ml en 100ml. Goed toch???
Anne dronk erg slecht en waren al blij met een paar slokken.
Sarah drinkt zonder veel moeite 80ml uit de fles om daarna nog een borst te drinken. Wij hebben nog geen keer een hele voeding door fles vervangen, doe het eigenlijk alleen nog voor de lol en het wennen aan de fles. Ik denk dat ze wle 120 zou drinken.
Lieke is wel iets ouder natuurlijk, maar als ze er zelf genoeg aan heeft is het toch goed? Je kint toch niet meer dwingen?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Wat fijn om te lezen dat alle winterbabietjes het zo goed stellen. Hier loopt alles zijn gangetje. Daantje is steeds meer geïnteresseerd in de wereld rondom hem en kan zich steeds langer zelf vermaken overdag. 's Nachts vraagt hij nog minstens drie nachtvoedingen en laat hij maximaal vier uur tussen de voedingen en dat begint me wel wat op te breken. Ik ben zooooo moe. Ik heb zo weinig energie en zelfs even een was opvouwen of boodschappen doen lijkt al een hele opgave. Ik vraag me af hoe dat zal gaan als ik binnen vier weken terug aan het werk ga.
annelinda schreef:Nog even een vraagje. Hoeveel drinken jullie kindjes uit het flesje?
Lieke drinkt ergens tussen de 70ml en 100ml. Goed toch???
Anne dronk erg slecht en waren al blij met een paar slokken.
Daan drinkt tussen de 60 en 90 ml uit een flesje. Prima, vind ik. Lena was een flesweigeraar en dat was natuurlijk wel een probleem in het kdv. Daan heeft dus duidelijk minder problemen met de fles, al verkiest hij toch duidelijk de borst.
Gerrie schreef:afgelopen weekend (en nog) erge last van spruw. wat een narigheid, wat een pijn. echt zitten janken van de pijn. het aanleggen uitstellen vanwege de angst voor de pijn. 2x niet gekolft op momenten dat ik het normaal wel deed. gisterenavond koorts, ik denk door de stuwing. gelukkig gisteren daktarin gekregen (had wat voeten in de aarde, ik werd zelfs nog gebeld door de apotheker dat het eigenlijk niet mocht voor zo'n jonge baby). nu doet het aanleggen gelukkig een stuk minder pijn.
Wat een ellende, Gerrie. Ik heb nog nooit spruw gehad, bij geen één van mijn kinderen, en ben daar heel blij om. Ik hoop dat je er nu helemaal vanaf bent.
SuzanneV schreef:Hoe is het met de buikjes van jullie baby's? Marijn heeft sinds hij de drie maanden gepasseerd is dan wel minder last van krampjes, maar over is het nog lang niet. Soms is hij de hele dag (en nacht) van slag door borrelende darmen en dwarszittende scheten. Drinken gaat dan ook moeilijk. Ik heb begrepen dat tegenwoordig geadviseerd wordt om vóór de zes maanden met bijvoeding te beginnen, maar voorlopig ga ik het toch echt nog niet doen. Eerst eens wat meer rust in die buik graag. Wat zijn jullie 'plannen' voor de bijvoeding? Rapley of prakjes? En wanneer starten?
Bij de meisjes ben ik rond vijf maanden begonnen met bijvoeding, maar duurde het nog erg lang voordat ze enigszins normale hoeveelheden bijvoeding aten. Ik plan terug rond die tijd te beginnen, maar ga dit zeker nog met de kinderarts overleggen. Daan heeft nog steeds vrij ernstige bloedarmoede en krijgt drie keer per dag ijzerdruppels, dus misschien adviseert men bij hem om vroeger met bijvoeding te beginnen zodat hij meer ijzer uit zijn voeding binnenkrijgt.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Zo stil hier? Hoe gaat het met jullie kindjes?

Daantje is nu bijna drie maanden en hij gaat maandag voor de eerste keer een paar uurtjes wennen op het kdv. Spannend dus. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Binnen 2,5 week begin ik terug te werken.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Inderdaad stil hier.
Ik zal me dan ook eens melden.

Net terug van een weekje op de camping in Beerze (wij wel in een huisje) met manlief zijn familie. Kids en wij ook hebben genoten van het samen zijn, spelen, zwemmen ed. Daarvoor een weekje in Engelsnd bij mijn ouders geweest.
In Beerze heerlijk gezwommen, ook 4x met Sarah. Ze genoot er erg van. Ik overweeg zelfs babyzwemmen en dat is heel wat voor mij als niet zwem liefhebber.
Op die vak. ook opeens weer 3 nachten doorgeslapen, dat had ze sinds ze met 7 weken 2 dagen geregeld had, niet meer gedaan. Ach, 1 voeding per nacht maakt mij ook niet zoveel uit.
't Is zo'n heerlijk makkelijk meisje. Slaapt overal, heeft blijkbaar geen last van drukte om haar heen. Ik ben een gelukkige moeder.

Komende dinsdag mag ik me weer melden op het CB. Eerste prikjes. Ik ben benieuwd wat ze weegt.

Spannend Marijke, Daan op het kdv. Hopelijk gaat het goed, dan ga je straks met een veel geruster hart werken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

't is heel erg en ik schaam me om het te bekennen, maar toch voel ik altijd een steekje van jaloezie als ik hoor over makkelijke baby's.
Ik baar geen makkelijke baby's. Robin had een flinke gebruiksaanwijzing en zo ook Marijn. Drinken en slapen zijn hier altijd de issues. Robin had hele periode's van borstweigeren en dronk slecht uit flesjes. Marijn is gelukkig geen flesweigeraar, maar zodra er ook maar iets dwars zit is zijn drinkgedrag het eerste waar we het aan merken. Meteen weer die onrust die hij in het begin constant had. Daardoor lucht inslikken, daardoor buikpijn.. cirkeltje rond. Ook drinkt hij alleen in een rustige omgeving. Het liefst ga ik daarom boven met hem op bed liggen, maar met Robin erbij vind ik dat niet altijd fair. Binnenshuis lukt het dan beneden ook nog wel als ik Robje tot rust maan, maar voeden in het openbaar is er echt al niet meer bij. (Dat hij alles om zich heen graag in de gaten houdt en hier vaak ook met een brede lach op reageert vind ik dan wel weer leuk)

Slapen overdag gaat gelukkig goed. Korte slaapjes, maar wel voldoende. Voldoende om een uitgerust kereltje te hebben dat zichzelf steeds wat beter kan vermaken. Zeker nu hij heeft leren rollen en daardoor beter bij z'n speeltjes kan.
Slapen 's nachts is een ander verhaal. Daar komt de gedeprimeerde toon in deze post vandaan. Alweer de hele week word ik ieder uur wakker gemaakt. Net iets teveel van het goede voor mijn rust en it brings back memory's.... (bij Robin heeft dit heeeeeeeeeeel lang geduurd). Nu Marijn zo goed rolt zal hij ook uit de puckababy moeten en daar zie ik behoorlijk tegenop. Ik wil er ergens deze week mee beginnen, maar moet me er nog even toe zetten. Wish me luck!

Marijke, fijn dat het zo goed gegaan is op het kdv. Dat werkt een stuk lekkerder straks!
Gerrie, ik gun je jouw makkelijke baby wel hoor! Begrijp me niet verkeerd.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Ik snap het helemaal Suzanne. Het is ook helemaal niet leuk als je zelf aan het modderen ben om dan zulke positieve verhalen te lezen van anderen.
Ik gun iedereen een kind zo tevreden en makkelijk als Sarah.
Ik heb met Esther hele andere ervaringen, die heeft heel wat af gehuild. Mirjam was ook best een pittige baby, die regelmatig zeer gefrustreed was.
Sarah is meer een Hanna. Hopelijk wordt ze minder onzeker als dat Hanna nu is, maar verder mag ze op haar blijven lijken.


Oo, dat afwennen van de bakerzak, daar zie ik nu al tegenop en Sarah draait nog geen eens. Esther heeft toch tot zeker een half jaar in de bakerzak gelegen en toen kon ze al heel goed draaien en waren de eerste kruippogingen ook al in gang. Geen idee hoe we dat s nachts dan deden.
Sarah ligt ook in de bakerzak, want die mept zichzelf wakker. Overdag niet, maar dan ligt ze regelmatig op haar buik te slapen.
Maar dat afwennen van de zak heeft toen bij Esther heel wat nachtelijke onrust teweeg gebracht.

Maar ja Suzanne, als je nu toch al elk uur er voor hem uit moet, kun je misschien gelijk maar die zak gaan afwennen. I wish you luck.


Vanmorgen op het CB geweest.
Sarah weegt nu 5250 gram en is 59,5 cm lang.
Prikjes gingen goed. Even gehuild, naar ze was zelfs zonder borst te troosten. Kijken wat deze dag ons brengt
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Pittig hoor Suzanne! Elk uur is ook wel heel veel. Helemaal als je ook gewoon moet werken enzo.

Even een kliene update.

Van de week voor het eerst weer gewerkt, Het was gelukkig rustig dus hoefte maar 3 halve en 2 hele dagen te werken ipv 5 hele. Dat was wel een lekkere start.
Bij de oppas ging het ook goed. Het drinken ging redelijk net als het slapen. Maar ze was lekker vrolijk.
Ik merkte wel dat ze de gemiste voeding inhaalde 's nachts.

Lieke doet het verder goed. Ze een vrolijk meisje die zich best al even in de box van kan vermaken. Ook vind ze het leuk om in het wipstoeltje aan tafel te zitten.

Ze heeft 2 gekke trekjes.... Heel hard gillen, maar dan ook echt heeeeeeel hard. Niet als ze huild ofzo. gewoon omdat ze het leuk vind. rara meid.
En het andere trekje. Als ze ligt haar hoofd optillen als ze ligt, wel een cm of 10. Ze doet meer buikspieroefening dan haar moeder....
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Hoe is het met de buikjes van jullie baby's? Marijn heeft sinds hij de drie maanden gepasseerd is dan wel minder last van krampjes, maar over is het nog lang niet. Soms is hij de hele dag (en nacht) van slag door borrelende darmen en dwarszittende scheten. Drinken gaat dan ook moeilijk. Ik heb begrepen dat tegenwoordig geadviseerd wordt om vóór de zes maanden met bijvoeding te beginnen, maar voorlopig ga ik het toch echt nog niet doen. Eerst eens wat meer rust in die buik graag. Wat zijn jullie 'plannen' voor de bijvoeding? Rapley of prakjes? En wanneer starten?
slaap vaak half door de voedingen heen.
Hier ga ik denk rond een maand of 5 wat bijvoeding geven, dat hebben we bij Anne ook zo gedaan. Dat was toen wel op advies van de kinderarts.
Maar het zal niet meer zijn dan likje en een sabbeltje van wat groente of fruit. En rond de 6 mnd wat actiever.
Maar ben benieuwd hoe het gaat, Anne snapte niet dat ze mond moest open doen voor een hapje.... Duurde ercht een paar mnd, heeft er zelfs logopedie voor gehad (niet dat hielp). Toen zijn we zelf stukjes gaan geven, wist niet eens dat dat een naam had :o .

Ik denk dat Lieke een mengel moesje krijg van Rapley en wat geprakt eten.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

hier ook een update-tje van t
2 weken terug bij cb geweest. gewicht en hoofdomtrek nog ok (niet denderend) en lengte was niet zo hard gegaan.
afgelopen week laten wegen. en ze was 75 gram gegroeid
bv komt nu weer aardig op gang. morgen moeten we weer wegen.
t heeft afgelopen dagen ivm omstandig heden kleine hoeveelheden kv gehad (afkolven lukte niet) en haar buikje is helemaal van slag. ze heeft heel veel krampjes. met daarbij nu ook flink verkouden. dus is nu ff pittig.
verder ontwikkeld ze geloof ik prima.
ze draaid al van buik naar rug. ze kletst ronduit en ligt graag op haar elleboogjes. ook pakt ze dingen vast met 2 handjes.

bijvoeden moet ik even kijken hoe ze groeit. want als ze zo op kv reageert geef ik haar dat liever niet.
dan geef ik liever een beetje fruit icm borstvoeding. (om extra te groeien).
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Gerrie, heerlijk om te lezen dat je zo van je meisje geniet.

Suzanne, wat een vermoeiende nachten heb jij achter de rug. Gaat het alweer wat beter?

Annelinda, wat fijn dat jouw eerste werkweek goed verlopen is. Ik begin terug volgende week. Ik ben heel benieuwd hoe het mij en Daantje zal bevallen.

Nanda, ik hoop dat de bv snel terug helemaal op gang komt en dat ze dan terug beter gaat groeien. Het doet je waarschijnlijk veel verdriet dat ze niet goed reageert op de kv omdat je dit zelf ook liever niet geeft.

Wij zijn gisteren ook bij het cb geweest: Daantje is nu al 6,400 kg en 61 cm groot. Ze stonden er zelf ook van te kijken hoe hij van zo klein bij de geboorte naar een volkomen gemiddelde lengte en gewicht was geëvolueerd op zo'n korte tijd. Toen ik zei dat hij nog zo veel voedingen vroeg en nog wel wat last had van krampjes en windjes, vonden ze dat niet verbazend omdat hij waarschijnlijk gewoon nog heel veel melk nodig heeft om zo hard te kunnen groeien.

Het slapen overdag gaat moeizaam momenteel. Hij slaapt niet veel en doet enkel korte dutjes. Gisteren heeft hij in de voormiddag een uurtje geslapen en later nog twee keer een halfuurtje ofzo. Vandaag heb ik hem al twee keer proberen te slapen te leggen, maar hij werd telkens na 10 minuutjes wakker. Helaas vertaalt zich dat niet in langer slapen 's nachts. Vannacht weer gevoed om 23.00, 2.00, 3.00 en 5.00. Gaap! Volgende week begin ik te werken. Dan zal ik waarschijnlijk pas echt voelen hoe vermoeiend de voorbije maanden waren.

Jullie hebben misschien gezien dat ik wat foto's geplaatst heb in het fotogedeelte. Volgens mij heb ik jullie kindjes ook al een tijdje niet meer kunnen bewonderen. Ik zou heel graag nog eens wat foto's van de andere winterbabies zien :D
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Bij deze dan.
Ook Sarah kan slapen in de wipper. Meestal slaapt ze overdag in de box of wandelwagen, maar soms valt ze in de wipper in slaap.
Bijlagen
20130524_194241-1.jpg
20130524_194241-1.jpg (21.02 KiB) 5649 keer bekeken
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Oh, wat schattig. Ze heeft al echt lang haar, he.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Tiki schreef:Oh, wat schattig. Ze heeft al echt lang haar, he.
Ja, al vanaf de geboorte. Valt ook (nog) niet uit.
Ik krijg van echt iedereen die haar ziet wel een opmerking over het haar.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Zo, weer een CB update.
Mw. is weer netjes gegroeid. Nu met 3 maanden weegt ze 5950 gram en is 62,5 cm.
Allebei iets boven gemiddeld.
Prikjes vond ze niet echt fijn. Na de 1e kon ze nog wel lachen, maar na de tweede kon er geen lach meer vanaf. Nu 3 uur later laat ze ook zo nu en dan een pruillipje zien. Vorige keer was de duidelijk mopperig en had ze een beetje verhoging na de prikken. Ik ben benieuwd hoe het deze keer is. Ik moet zo naar mijn werk toe, dus oppas en manlief zullen ermee moeten dealen.

Ik ben ondertussen alweer een ruime week aan het werk. Nog steeds geen zin, maar ja er moet toch geld in het laatje komen. Sarah doe het wel goed zonder mij. Is lief voor de oppas, dus dat scheelt. Drinken gaat best redelijk. Zo'n 100 ml per voeding uit de fles. Veel meer gaat er niet in. 2,5 uur later wil ze dan wel weer, hoewel er dan echt geen 100 in gaat. Manlief had het laatst gerekt naar de 3 uur en toen dronk ze beduidend meer. Ik maak me er maar niet druk om. Hij redt het prima.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Ze doet het goed Gerrie, fijn!! Enne dat drinken uit de fles... tja, dat komt wel. Hier een mannetje dat soms heel weinig bij mij drinkt (en soms heel veel) en op het KDV gisteren voor het eerst 3 flesjes van 125 ml dronk... maar die wel 4 cm en 1 kilo in de maand groeit. Dus ergens zit het wel goed toch.
Wij hadden dus ook weer controle bij het cb maandag. Hugo weegt nu net geen 9 (!!!) kilo en is 71 cm. Wij vaccineren (nog) niet, dus daar heeft hij ook geen last van gehad.

Voor de rest doet hij het heel goed, is heel sterk in zijn buik en rug (tja een buikslaper) en kan al dingen die hij nog niet "hoort te kunnen" (vind ik altijd zo'n onzin, ieder kind doet dingen op zijn eigen manier en tijd). Hij draait sinds net voor Pasen van zijn buik naar zijn rug en de laatste twee weken doet hij dat ook in zijn slaap.... leuk, maar niet handig, want hij word er wakker van omdat hij niet terug kan naar zijn buik... Hopelijk leert hij dus ook snel terug te draaien.

Voor de rest is het een super lieve, vrolijke vent... echt zoooooooooooo anders dan Sasha... een en al glimlach de hele dag, je kan hem echt overal mee naar toenemen, hij vind het allemaal best zolang hij maar lekker dicht bij je kan zijn. Sasha is degene die hem echt aan het schaterlachen kan krijgen, zo ontzettend leuk, lief en hartverwarmend om te horen en te zien.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Eghosa01 schreef:Ze doet het goed Gerrie, fijn!! Enne dat drinken uit de fles... tja, dat komt wel. Hier een mannetje dat soms heel weinig bij mij drinkt (en soms heel veel) en op het KDV gisteren voor het eerst 3 flesjes van 125 ml dronk... maar die wel 4 cm en 1 kilo in de maand groeit. Dus ergens zit het wel goed toch.
Wij hadden dus ook weer controle bij het cb maandag. Hugo weegt nu net geen 9 (!!!) kilo en is 71 cm. Wij vaccineren (nog) niet, dus daar heeft hij ook geen last van gehad.
Mijn andere meiden hebben nooit last gead van de prikken en we zijn een nichtje bijna kwijt geweest aan de kinkhoest, dus wij laten wel bewust via schema vaccineren.

Wauw, al bijna 9 kilo. Lekkere beer.
1 kilo per maand!!!, ik vind het al heel wat dat mijn meissie 700 gram in de maand groeit.

Hier ook een buikslaper. Maar 's nachts leg ik haar wel op d'r rug. Overdag dus op haar buik. Dus ook een kind dat sterk in nek en rug is. Ze is al 2x per ongeluk van buik naar rug gedraaid.

Heerlijk dat Hugo zo vrolijk is.
Hier ook een vrolijk meisje. Heerlijk. Echt genieten.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

.. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar.. Marijn heeft vannacht geslapen van 19.30 tot 7.00 uur met slechts één onderbreking om 4.30 uur!!!!! Ik werd om 3.00 uur wakker met pijnlijke borsten en heb midden in de nacht zitten kolven. Kon ook moeilijk terug in slaap komen, omdat ik ging liggen wachten op geluid, maar ik ben zooooo blij! We zullen zien wat de komende nachten brengen. Ik durf nog nergens in de geloven, maar wel op te hopen :D :D :D
Het ging al een tijdje steeds beter met slapen. Marijn slaapt heel de nacht in zijn eigen bed en is uit de puckababy. We stoppen hem wel strak in, met een naar binnen omgeslagen lakentje als vangnet voor zijn wapperende handjes en dan gaat het perfect. Het lijkt bijna alsof ik ook een makkelijke baby heb :) .

We zijn begonnen met rapleyen. Ik vind het erg leuk en Marijn ook. Er komt nog amper wat binnen, maar in tegenstelling tot bij baby Robin hebben we nu geduld. Bij Robin hebben we na een paar dagen opgegeven en zijn we overgegaan op prakjes. Voor Marijn vind ik Rapley ideaal. Hij heeft nog geregeld buikpijn, dus op deze manier de bijvoeding heel langzaam opbouwen lijkt me erg goed voor zijn dampjes.

Zijn jullie kindjes ook zo bezig met rollen rollen rollen? Als ik Marijn neerleg draait hij in een milliseconde naar zijn buik. Ook als hij dat helemaal niet lijkt te willen! Hij draait en gaat daarna bijna meteen liggen jammeren. Dan help ik met terugdraaien (een enkele keer lukt dit hem zelf), maar direct keert hij zelf weer om. Ik moet erom lachen, maar hij houdt me wel bezig op deze manier. Ik heb van die puzzel foamtegels gekocht (zonder letters, cijfers of andere figuren, gewoon plain tegels) bij wijze van speelmat, want het boxkleed is niet groot genoeg meer. Jeetje, wat groeit mijn babyman hard! Een keertje knipperen met mn ogen en het is geen baby meer :? . Juist nu ik er zo van begin te genieten!
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Afbeelding
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Suzanne, wat een heerlijk vrolijk mannetje op de foto.
Echt genieten.

Fijn zo'n nacht, biedt perspectief voor de toekomst.
Wat goed dat je hem uit de bakerzak hebt. Ik hou Sarah er nog maar even in.

En al aan het vaste voedsel. Duidelijk dat Sarah de jongste van de winterbaby's is. En dan wil ik ook nog wachten totdat ze 6 maanden is, dus pas in sept. bijvoeding, dat duurt dus nog wel even.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Wat een heerlijke foto Suzanne!!
Hier begon de WV van het CB maandag ook al over bijvoeding. Omdat ik zij dat Hug0 zo kijkt als we aan het eten zijn en laatst aan een stukje appel ging likken toen ik een schaaltje fruitsalade voor me had en even niet oplette... hij had het zo te pakken. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat ik wacht tot hij 6 maanden is... maar ze zei "ach, je moet gewoon het kindje volgen, dan komt het vanzelf goed". Ja, dat vind ik een hele goede, maar toch ga ik het niet doen... 6 maanden volledige borstvoeding.. daarna andere dingen. Hij groeit goed genoeg van mijn melk :D

En hier vandaag weer een mijlpaal bereikt.. kon meneer al de vrijdag voor Pasen van buik naar rug draaien, nu kan deze snelle Jelle sinds vandaag ook van rug naar buik... hij gaat dus de hele tijd heen en weer. Als hij nog maar in de cosleeper blijft liggen :?
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Wat leuk om te lezen dat het met alle winterbaby's zo goed gaat!

Maar wat een flinke baby's allemaal. Lieke is daar bij vergeleken maar een kleintje! Ze woog vandaag 6840gr en is nu een dikke 5 maanden. Maar ze is denk ik dan niet zo lang, want ze heeft overal lekker kneepjes en rolletjes.
Ze heeft gister en vannacht doorgeslapen!!! Van half 11 tot half 7!!!! I am happy. De dagen er voor kwam ze met regelmaat nog 2 keer 's nachts.
Het slapen overdag blijft hier minimaal. Vandaag was heel weinig.... van 11 tot 11.40 en van 14.30 tot 15.30. Het laatste slaapje was bij mijn op de bank en dan ook nog met een voeding ertussen. Maar ach de nachten gaan altijd goed!

Lieke krijgt soms wel al wat bij-voeding. Maar nog wel minimaal, ze zit soms wat te sabbelen op een komkommer of mango. Ze vind vooral komkommer erg lekker om op te sabbelen, het is echt gillen als hij valt buiten haar bereik! Schattig om te zien.

Wij zijn hier echt aan het geniet, zo anders dan bij Anne! Gewoon heerlijk!!!! Had ik al gezegt dat we genieten...

En wat een heerlijke baby's zeg! Ik zal ook snel een foto plaatsen.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Wat doen de winterbabies het allemaal goed! Fijn om te lezen.

Hier zijn we gisteren nog eens met Daantje naar het cb geweest. Met 4,5 maanden is hij nu 7.400 kg en 64 cm. Met zijn gewicht zit hij nu al op de p75 curve terwijl hij bij zijn geboorte onder de onderste curve zat. Hij groeit dus nog steeds erg hard en is erg hongerig, dus doorslapen is er hier helemaal nog niet bij. Ik heb nu al vier maanden niet meer langer dan 4 uur aan een stuk geslapen, maar bizar genoeg lijk ik wel nog vrij normaal te functioneren. Ik ga dan ook vroeg slapen zodat ik ondanks de onderbrekingen toch nog wel aan een redelijk aantal uren slaap kom.

Hij heeft gisteren ook vaccinaties gekregen en deze keer heeft hij er wel op gereageerd. Hij is vanmorgen opgestaan met 39.3 graden koorts en was niet in zijn element, dus mis ik vandaag onze afdelingsuitstap van het werk en ben ik thuis bij hem. Hij ligt nu al wel lekker anderhalf uur te slapen, dus ik hoop dat hij zich straks al wat beter voelt.

Voorts is hij echt een heerlijke baby. Zo vrolijk en zo tevreden. Hij lacht heel veel, maakt opvallend veel oogcontact, kan zichzelf goed vermaken, speelt graag, is helemaal gek op zijn zussen en tegenwoordig slaapt hij overdag ook echt goed. Ik geniet enorm van hem.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Marijke, wat een fijne update. Hij groeit goed. Jammer misschien van de nachten, maar als je je erbij neer kan leggen en zelfs nog goed kan functioneren dan is het vast wel ok.

Gek dat hij nu wel reageert op de vaccinatie. Is het bij jullie nu ook de 3e keer dat hij dezelfde shot krijgt?


Zeg ik begin juni nog dat we Sarah nog wel even in de baker zak houden, nu is er toch al uit. Ze werd steeds meer wakker 's nachts, gefrustreed dat ze niet d'r hand in d'r mond kon stoppen. Dus uit de zak en op d'r buik. Het is niet zoals het CB het voorschrijft, maar als mijn kind zich zo het prettigst voelt, dan maar zo.

Nu even op tweeling neefjes van net 4 (geboren met net 29 weken) aan het passen, moet ze even helpen met de duplo rails, straks verder update.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Tiki »

Gerrie schreef:Gek dat hij nu wel reageert op de vaccinatie. Is het bij jullie nu ook de 3e keer dat hij dezelfde shot krijgt?
Ja, zijn derde reeks vaccinaties. Ik heb net toch nog maar even naar de huisarts gebeld omdat ik zijn temperatuur toch wel erg hoog vond. Als hij morgen nog zo'n hoge koorts heeft of als ik me vandaag toch ongerust maak over zijn gedrag, mag ik langskomen, maar zo'n hoge temperatuur op zich is blijkbaar niet ongewoon na vaccinaties.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Ik zal eens een update doen van die winterbaby van mij :P

Heerlijke meid. Dinsdag CB gehad, weegt nu 6640 gram en is 67 cm lang. Best een lange dame dus, waar gewicht netjes de +1 volgt neigt de lengte naar de +2. CB curve wel te verstaan. Bij dit kind ook geen borstvoedings 3 (4) maanden dip te merken.
Sinds maandag, op de dag af 4 maanden draait ze van rug naar buik. Nog niet 20x op een dag ofzo, maar 4x op een dag redt ze wel, dus ik denk dat we die mijlpaal nu officieel bereikt hebben.

Ze hoest als een gek, das wel vervelend voor haar. Ergens ben ik bang het het de voorbode voor de waterpokken is, had Mirjam ook, daar zijn de waterpokken nu aan het indrogen, die heeft er gelukkig zo goed als geen last van gehad.

Oo ja Sarah heeft net ook de 3e prik van de eerste reeks van 3 gehad. Gelukkig heeft ze er niet heftig op gereageerd, gewoon net als de keren daarvoor met wat verhoging en hangerig zijn. Ik was even angstig geworden na jou verhaal Marijke?

Hier zitten we nog steeds op 1 nachtvoeding. Ze gaat 's avonds rond 20:00/20:30 naar bed en is ergens tussen 2:00 en 4:30 uur wakker voor een voeding en daarna tussen 6:00 en 8:00. Goed te doen dus. Afgelopen woensdag op donderdag had ik slaapdienst op mijn werk. Dus manlief stond er alleen voor in de nacht, ('t is toch wat dat je je bed uit moet voor je kind, voor het eerst sinds de kraamweek :P ), hij naar beneden om wat bv warm te maken (onze dame prefereert melk op precies de goede temp, maar drinkt dan ook wel 120ml weg per keer) komt ie boven, is mw. alweer in slaap gevallen (jammer van mijn melk, dat dan weer wel) en werd pas om 7:30 uur wakker. Het is dat ik echt niet tegen een huilend kind kan, wat zeg ik, vaak heb ik al aangelegd voordat ze zelf echt wakker is, zeker voordat ze huilt, maar de potentie voor doorslapen zit er dus in.

Ze slaapt op haar buik, dag en nacht. CB vroeg gelukkig alleen maar of ze goed sliep, dat heb ik beaamd, ik had even geen zin in wel/niet buik slapen.

Nog 1 week en dan gaan we op vak, richting zuid Frankrijk. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met dit meisje. Met onze beide andere voorjaars meisjes was het op deze leeftijd geen probleem, dus we hebben goede hoop.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door SuzanneV »

Ik kan geen lengte en gewicht noemen van mijn grote babyman, want ik ga pas volgende week weer eens naar het CB. Maar hij ziet er blakend uit en het gaat super met hem. Ik heb de vrolijkste baby allertijden in huis momenteel. De nachten zijn een drama, de dagen maken dat gelukkig voor een flink deel goed.
We waren volop van start gegaan met rapley, waarna Marijn prompt een week niet poepte. Nu bouwen we langzaam op. Telkens één product voor een dag of vier en wanneer we merken dat het echt goed gaat proberen we pas weer iets nieuws. Peer, sperziebonen, meloen en brood staan nu op de groene lijst. Voor vanavond ben ik vergeten iets baby-vriendelijks in huis te halen (wij eten patatjes), maar ik heb nog wel aardappel liggen. Dat wordt dus de volgende try out. Marijn vindt eten leuk!!!! Hij wordt helemaal wild als hij iets eetbaars in zijn buurt signaleert :D en boos als ik niet snel genoeg iets in zijn hand geef. Gisteren heb ik voor het eerst peer uit een potje geprobeerd te geven, omdat ik op locatie was. Ik dacht dat het handig zou zijn. Nou, niet dus.. Wat een kliederboel zeg! Marijn liet zich echt niet voeren en wilde pertinent die lepel zelf vasthouden. Erg grappig.
Zijn er al tanden-baby's in tha house? Marijn heeft er twee aan de onderkant die zonder al teveel klachten zijn doorgekomen. Nu staat zijn bovenste tandvlees helemaal strak en heb ik het idee dat hij wel last heeft. Slapen gaat nog net ff slechter dan anders en drinken ook niet van harte. Lachen gelukkig nog wel.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Nanda »

hier een kleine update
na een moeilijke periode is t nu aan het groeien
ze is nu 6 maanden en weegt6060 gram en is 63 cm lang.
ze is een vrolijke kletskous.
ze heeft nog geen tanden nog wel steeds veel en lang haar.
Trotse mama van J en T
annelinda

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door annelinda »

Heb een poos niks van me laten horen....
We hebben een hele drukke en heftije periode achter de rug. Het is begonnen toen mijn zusje is bevallen van mijn prachtige nichtje. Ik was onverwacht bij de bevalling wat heel mooi maar toch ook wel spannend was en ik heb bij haar gekraamd. 2 dagen na de bevalling in mijn schoonvader opgenomen inhet ziekenhuis met hartklachten. Hij heeft toen veel onderzoeken en test gehad. Hij heeft een infarct gehad en heeft 4 omleiding gekregen. Hij zou op een dinsdag geopereerd worden maar op de zondag er voor werd hij met spoed geopereed omdat ze bang waren dat hij een groot infarct zou krijgen. In de gesprekken achter af hebben ze een paar keer gedacht dat hij het niet zou redden....
Hij is nu weer lekker thuis en is rustig aan het herstellen.
Maar door dat mijn schoonvader thuis zit komt een hoop werk bij mijn man terecht (samen een zaak) en dus ook op ons gezin. Vandaar dat ik niet of nauwlijks heb geschreven.

Maar nu over ons heerlijke lieve prachtige meid! :verliefd:
Met Lieke gaat het super! Ze heeft al 5 tanden, 2 onder en 3 boven. Van de ondertanden heb vooral ik veel last gehad. (echt tot bloedens toe en dan niet een drupje) Maar daar weet ze nu goed mee om te gaan. Van de boventanden heb ik niks gemerkt!
Alleen nu wel een mega mega mega dip! Ik ben donderdag voor het eerst weer ongesteld geworden en sinds dinsdag gaat de productie echt snel achter uit. Lieke wil nu ook niet meer echt aan de borst en een paar slokken laat ze weer los en kijkt me aan.... Ik probeer zo veel mogelijk te kolven en als ze bij me wil drinken wissel ik wel 6 keer van borst. Elke keer maar een paar slokken en dan is het weer mopperen... Wie heeft de goude tip....???? En hoelang duurt dit geintje!
Ik heb van de week al 2 keer een flesje uit de diepvries gehaald.... :cry:

Maar verder gaat het slapen echt super goed. Ook overdag en grote slaapjes! Wat moet ik nou doen het die vrijetijd :wink:
Ze draait al lekker rond en schuivelt soms wat over de grond.

O ja en even de feitjes! Ze is bijna 7,5 kilo en 68 cm.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Vandaag met Hug0 (en S@sh@) naar het CB geweest... helemaal goedgekeurd, hij mag terugkomen als hij 9 maanden is...
De schade: 72 cm (volgens mij niet goed gemeten, sommige nieuwe shirtjes maat 74 zijn namelijk al te kort bij zijn armen) en bijna 9.9 kilo.
Als je even niet oplet rolt, tijgert en schuift hij de hele kamer door. Sinds twee weken gaat hij ook op handen en knieen staan en dan heel hard heen en weer wiebelen.. Zondag middag kroop hij opeens twee knieetjes... wel stort hij daarna ter aarde, omdat hij nog niet weet hoe hij zijn handen moet verplaatsen..
Al me al dus een snelle Jelle!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Hoe is het bij iedereen??

Hier gaat alles goed... doorslapen doet hij nog niet.. maar goed, S@sh@ deed dat pas bij 17/18 maanden, dus wie weet hoe lang we nog te gaan hebben. Twee nachtvoedingen wil hij zeker nog wel.
Het bijvoeden gaat heel langzaam, maar dat is natuurlijk geen probleem. Tot nu toe zijn advocado, banaan en broccoli (vooral om mee te kliederen) grote favoriet).
Sinds vorige week tijgert hij echt, en sinds deze week weet hij hoe hij (als zo'n uitdovend Duracell mannetje) moet kruipen. Hij is watervlug en je moet hem nu telkens op plekken weghalen waar hij niet mag komen :roll:
Al met al is het een heerlijke, vrolijke vent!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Fijn Egosha dat Hugo zo lekker gaat.

Sarah gaat ook goed.
Heerlijke meid van alweer ruim 5 maanden.
Slapen overdag doet ze steeds minder. Gelukkig is ze meestal wel gezellig, maar vermaakt worden vindt ze wel fijn. Dat gaat nu natuurlijk ook makkelijk met 3 lieve zussen boven d'r, maar ik ben bang voor wat komen gaat als die meiden weer op school zitten. Dan zal Sarah wel behoorlijk moeten afkicken.
Ze moest (en moet eigenlijk nog) na de vakantie erg wennen aan de box. Net voordat we op vakantie ging heeft ze leren draaien. Op vakantie (kamperen met tent) had ze op het kleed natuurlijk alle ruimte en lag ze echt binnen nog time van het kleed af, ze was echt bewust opzoek naar gras en/of takjes. Maar ja, nu wordt ze natuurlijk beperkt door de box en dat valt niet mee.
Slapen 's nachts was op vakantie geen succes, tenminste de eerste 2 weken niet. Ze had de waterpokken en behoorlijk wat in d'r liezen en dat voelde blijkbaar niet lekker bij haar als buikslaper, het kontje lag de hele tijd te wiebelen. Maar goed, ze was echt wel 4 tot 6 x op een nacht wakker waarvan dan 1x bijna een uur lekker kletsen, niet bevorderlijk voor mijn nachtrust. Nu gaat het wel beter, maar toch nog regelmatig 2x op een nacht. Afgelopen nacht heeft mijn man ervoor gekozen om de 1e keer dat ze wakker was haar te sussen (ik was moe, dacht gewoon even voeden, dan slaapt ze wel weer verder), maar goed na zo'n 20 minuten sliep ze dan wel weer en toen kwam ze pas rond 4 uur en dus maar 1x die nacht. Komende nacht slaap ik op mijn werk, dus dan zal manlief ook wel zorgen dat ze maar 1x een voeding krijgt. Zolang ik haar niet hoor huilen vind ik het wel ok.
Met bijvoeding zijn we nog niet begonnen. Nog een klein maandje en dan zien we wel wat mw. lekker vindt.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Sarah blijft een heerlijke meid. Echt genieten.
Overdag veel, maar vrolijk wakker.
1e tandje is door, nr. 2 zit er ook aan te komen, behalve dat ze overal op zit te kauwen lijkt ze er geen last an te hebben gelukkig.
Wij zijn een beetje begonnen met bijvoeding. Stukjes banaan en pruim heeft ze gehad, vond ze lekker. Gisteren avond broccoli en aardappels, aardapel ging wel, broccoli wilde ze niet. De aardappels waren vooral leuk om fijn te kijpen in d'r hand, maar er gingen ook stukjes naar binnen.
Vandaag weer bij het cb geweest. Ze volgt netjes haar lijntje. 7985 gram en 69 cm.

Staan de 6 maanden nog bekend om hun regeldagen? Hier wordt namelijk momenteel 's nachts geregeld. Vannacht is ze wel 4 geweest (tussen 7 en 7), de nacht ervoor 3x maar toen lag ze er pas om 20:30 uur in.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Eghosa01 »

Vandaag 9 maanden controle bij het CB..... grove motoriek loopt voor, fijne motoriek is goed maar kan beter.. of te wel... whatever... een kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Het is een heerlijk mannetje, wat goed in zijn vel zit, dus ik vind het allemaal prima.
Oh ja, de cijfers 78.2 cm en (ik geloof) 11.2 kg... nou, prima dus!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

9 maanden alweer. Wat gaat het snel he, met die kleintjes van ons.

Fijn dat hij weer is goedgekeurd.
Ik sla de 9 maanden controle over. Pas met 11 maanden weer een afspraak staan.

Geen idee of ze voor of achter loopt qua ontwikkeling, maar ik denk een beetje voor, als ik haar vergelijk met 2 leeftijdsgenootjes die ik regelmatig zie.
Sarah tijgert als een gek, komt goed vooruit.
vanuit zit trekt ze zich op tot staan, vanuit lig lukt het ook zo nu en dan.
fijne motoriek is volgens mij ook prima, tenminste de pincet greep heeft ze goed onder controle. Pakt echt de kleinste dingetjes op en dat is niet altijd even handig. Helemaal babyproof is ons huis echt niet meer.

Sinds 2 nachten heeft ze besloten wat meer door te slapen. Kwam ze voorheen vaak tussen 1:00 en 3:00 nog om een voeding, nu is ze al 2 nachten pas om 5:30 wakker voor een voeding. Voor mij minder fijn omdat ik daarna niet meer slaap, maar het idee van doorslapen zit er nu wel een beetje in en dat vind ik wel fijn.

Ze gaat alweer een tijdje heerlijk voorop mee op de fiets. Kleine stukjes. Dat gaat prima en daar geniet ze ook echt van. Big smile als ze de fiets ziet.

Ze heeft net haar 3e tand door. Na 2 ondertanden nu een boventand. Sprak laatst een collega die gestopt is met voeden toen de boven tanden doorkwamen omdat haar zoontje bleef bijten. Sarah heeft behoorlijk wat gebeten toen haar ondertanden doorkwamen, maar nu gelukkig niet. Ze is echt mijn eerste kind dat zo vroeg al zoveel tanden heeft. Volgens mij kreeg Mirjam met 9 maanden d'r 1e tand en de andere meiden nog later.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Winterbabies 2012/2013

Bericht door Gerrie »

Even dit draadje omhoog gehaald.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jullie en de kleintjes gaat, nu bijna (voor sommige helemaal) een jaar later.

Laat ik maar de aftrap doen.

Onze meid is ondertussen ruim 10 maanden oud en ik kan niet anders zeggen als dat het een waar wondertje/cadeautje is. Model baby. Oke, de eenkennigheid is wel al gekomen, mw. is echt niet te genieten als we haar achterlaten bij de oppas van de kerk. Als mijn man haar brengt gaat het redelijk, maar als ik haar daar achterlaat ben ik binnen een kwartier gehaald omdat ze echt niet anders doet dan huilen. Ach, dat meisje houdt gewoon van haar moeder, dan kun je haar dat toch niet kwalijk nemen.
Verder is ze onwijs goedlachs, zolang ze maar in de buurt van mama is :).
Ze eet volledig met de pot mee. We koken zoutloos totdat ze 1 is. Ze heeft nog nooit een potje gehad :).
Ze drinkt nog zo'n 3 a 4x per dag bij mij. Ze wil helaas weinig anders drinken dan borstvoeding. Een paar slokjes water of thee uit een glas gaat, maar veel krijgen we er zo nog niet in. Op zich prima, maar de voorraad wordt snel minder en ik kolf niet meer als ik werk, dus met dat ze een jaar is zal ze wel over moeten naar ander drinken als ik aan het werk ben.

Qua ontwikkeling begint ze nu 'mama' te zeggen, nog niet altijd gericht, ook papa wordt 'mama' genoemd. Klinkt wel lief en grappig. Verder kletst ze de oren van ons hoofd, maar daar is nog weinig van te maken.
Met 7 maanden ging ze tijgeren, met 8 maanden staan aan de tafel ed, met ruim 9 maanden echt kruipen. Ze vindt het nu leuk om aan de hand te lopen. Aan 2 handen gaat prima, aan 1 hand onwijs langzaam, maar ze doet het wel. Ze gaat soms aan de tafel staan om die dan los te laten met beide handen, dan staat ze zo 5 seconden los, maar een losse overstap tussen tafel en bank ofzo heeft ze nog niet gewaagd.

Ze slaapt onwijs goed. Hele nachten door, zo onwijs luxe, van 19:15 tot 6:45 ongeveer. Dan overdag vaak nog een slaapje van 2 uur en nog 1 van 1 uur.

Gewoon onwijs genieten. Haar zussen zijn gek op d'r. Slepen haar overal mee naartoe. Ze gaat gillen als ze het niet fijn vind, maar daar trekken de meiden zich meestal niets van aan, dus moet ik wel eens ingrijpen, maar over het algemeen geniet Sarah van de aandacht van haar zussen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie