hoelang duurt eenkennigheid?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN

hoelang duurt eenkennigheid?

Bericht door monika »

ik zat me af te vragen hoelang de eerste periode met eenkennigheid duurt. Nic is nu 7 mnd en best wel eenkennig. Hij moet zelfs een paar uur wennen aan zijn papa als die een paar dagen weg is geweest voor het werk. Nu is Nic ook eigenlijk altijd bij mij. In mei gaat hij beginnen op kdv en het zou fijn zijn als die eerste eenkennigheid een beetje over was.

ik probeer hem altijd wel even bij vrienden in handen of op schoot te geven, maar dat bevalt hem niet altijd even goed. Hij is wel helemaal op zijn gemak als Jort hem rond draagt op school en 'showed' aan zijn schoolmaten.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
petra1969
J&J HAWAII

Re: hoelang duurt eenkennigheid?

Bericht door petra1969 »

Volgens mij hangt dat van je kind af. Elise begon toen ze 4 maanden was en was ruim 2 voordat het minder werd. Sarah is nooit eenkennig geweest. Volgens mij helpt het wel als ze vaker vreemden zien.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (20), Elise (19) en Cay (16)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ja ik denk dat Petra wel gelijk heeft, J0ela is ook heel lang eenkennig gebleven, maar ze was tenslotte altijd bij mij. Maar ergens na haar eerste verjaardag (misschien rond de 14 a 15 maanden) begon ze enorm te veranderen en ze is nu juist enorm blij als ze anderen mensen ziet.
(En wat is I.van dan anders zeg... natuurlijk ben ik het helemaal, maar hij vindt het ook fantastisch als anderen hem vermaken. Vb in de kerk - ik weet nog dat J0ela altijd alles bij elkaar gilde daar.)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Bij Wytse duurde het jaren (terwijl hij vanaf 11 weken 2 dagen per week naar het KDV ging). Abel is nu bijna 11 maanden en 24u p/d bij mij, en nog steeds niet eenkennig. Dus...
Wytse heeft ook wel eens moeten wennen aan zijn vader toen die een weekje weg was geweest, hij was toe bijna 1. Morgen komt mijn man ook weer thuis na een week weg, ik weet zeker dat Abel hem lachend een knuffel zal geven. Heel erg verschillend dus, terwijl ze verder heel erg op elkaar lijken!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie