luiers uitdoen.

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

luiers uitdoen.

Bericht door Annet »

Snachts en bij haar middag slaapje zit D aan haar luier, waardoor deze al dan wel of niet expres uitgaat. Met als gevolg dat het steeds nat en vies is.
Hierover heb ik twee vraagjes, hebben jullie tips, en hoe was je een aerosleep uit? Dit was eerder niet nodig, nu wel, maar ik snap niet precies wat ze bedoelen op het waslabel.
Heb ook al wel luierbroekje geprobeerd en ze draagt een slaapzak achterste voren en ze is een buikslaper dus durf ik een zeiltje ook niet echt. Maar heb nu al een paar keer echt vieze matrashoesjes gehad, gelukkig kon ik deze eraf ritsen en heb ik deze gewassen, maar nu was en het campingbedje matras vies en het gewone Matras hoes gelukkig net weer droog, maar matras moet ik er echt met hulp in krijgen, dus wil de aerosleep er weer op, maar die is ook vies.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Ana »

Ik heb geen tip voor de luiers, hier ook een tijd gehad dat ze steeds doorlekte of dat de luier los ging (geen idee of zij dat deed of dat hij gewoon te zwaar werd)
Ik heb tussen het hoeslakentje en matras-matrashoes nog een onderlegger in het midden liggen. Ik weet eigenlijk niet van welk materiaal, maar dat vangt eventueel ook nog weer een deel op.

Het lag er overigens vooral aan dat de luiers te groot waren, ze zat net tussen twee maten in.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Nanda »

Aerosleep kan gewoon in de wasmachine, met de open kant naar de trommel. Je vouwt hen dus in de trommel met de onderkant aan de binnenkant. Hmmmm snap je wat ik bedoel???
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door AstridJordi »

Misschien kan je luierbroekjes proberen?
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Truus »

Rits van de slaapzak vastmaken met een veiligheidsspeld aan de slaapzak werkte hier alleen. ;)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Mare »

Een onderbroekje over de luier?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Ana »

Wij hebben de luier nog wel eens extra vastgemaakt met tape.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Chantal »

heeft ze nog een romper aan? dat wordt ook alweer lastiger doen.
slaapzak achterstevoren en binnenstebuiten.
aerosleep kan gewoon in de wasmachine.
zo'n waterdichte molton over het matrasje, dan de aerosleep en dan een gewoon hoeslakentje. blijft het matras in ieder geval droog...

succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door marije1977 »

Wat hier werkte was een romper aandoen en de slaapzak achterstevoren aan en de rits met een veiligheidsspeld vast zetten. Neline ging al snel overdag ook haar luier uit trekken en dat moment heb ik aangegrepen en binnen een week was ze zindelijk, zowel overdag als 's nachts.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Annet »

Van alles geprobeerd hoor met de slaapzakken, achterstevoren deed ik al, maar ze gaat met haar armen naar binnen en doet de luier af. Een luierbroekje doet ze ook uit en soms ook weer aan, maar dan met de zijkant naar onderen. Romper of gewoon ondergoed, dit maakt geen verschil.
Er is maar 1 oplossing en dat is een slaapzak van de hem a met mouwen, heb er maar 1 van en die draagt ze nu de hele tijd, wil er nog 1 aanschaffen, als dat lukt, in IJ ssel stein hadden ze die niet meer, en hopen dat ze het straks met warm weer niet te warm heeft.
Ik denk trouwens ook dat het komt door de uitslag die ze steeds heeft, kijken of ik alsnog katoen weer kan gaan gebruiken.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door Annet »

marije1977 schreef:Wat hier werkte was een romper aandoen en de slaapzak achterstevoren aan en de rits met een veiligheidsspeld vast zetten. Neline ging al snel overdag ook haar luier uit trekken en dat moment heb ik aangegrepen en binnen een week was ze zindelijk, zowel overdag als 's nachts.
Hoe dan? D ebor a praat nog niet echt, soms is het dus moeilijk om in te schatten of ze nu wel of niet naar de wc moet.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: luiers uitdoen.

Bericht door marije1977 »

Ik heb de eerste dag (of twee) bijna elk half uur een kookwekker laten aflopen en haar dan op de pot gezet. Ook zette ik haar elk kwartier nadat ze iets gegeten of gedronken had erop. Verder keek ik heel goed hoe ze reageerde. Het kostte wat ongelukjes maar al vrij snel had ik door dat ze moest plassen als ze in een bepaalde houding ging staan (vaak heel stil in een hoekje). Ik denk wel dat Neline al zelf kon zeggen dat ze naar de wc moest (Cee toe). Na een paar dagen ging ze het echt steeds meer zelf aangeven en binnen een week gaf ze het volledig aan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie