Baby met koorts, wanneer naar ha?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door mama talla »

Anna heeft sinds dinsdagmiddag koorts, tussen 38.8 en 39.6. Dat is voor paracetamol, ik temperatuur haar 3 keer per dag en daarna krijgt ze een zetpil. Slapen doet ze gelukkig redelijk goed. Eten wil ze even niet, gister wilde ze geen extra bv en had ze 5 voedingen. Vandaag is ze erg hangerig, ik mag haar echt niet in de box of op de grond zetten. Ze heeft gelukkig al 4 bv gehad tot nu toe. Ze snottert nu ook.
Hoe lang zouden jullie dit aan kijken? Wanneer naar de ha toe?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door Pauwtje »

Ik zou nu een afspraak maken voor morgen. Kan je altijd morgenochtend afbellen als je in de loop van vandaag of morgenochtend denkt dat het toch niet nodig is omdat de koorts blijkt te zakken. Maar andere zit je straks met het weekend.
Ik geloof dat ze aanhouden na 3 dagen koorts bellen. Beetje afhankelijk natuurlijk van hoe goed ze nog drinkt. Dat klinkt gelukkig wel ok. Beterschap!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door Pauline »

Ik zou bij twijfel even overleggen met de huisarts. Blijkbaar twijfel je nu, dus nu bellen. Jij kent je kind het beste. En liever te vaak bellen dan 1 x te weinig...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door TinekedH »

Inderdaad bij twijfel overleggen met de assistente.

Verder is de standaard bij aanhoudende koorts (langer dan 3 dagen) in elk geval naar de huisarts, hoogte van de koorts doet er niet zo veel toe.

Jouw verhaal laat bij mij geen alrmbellen rinkelen, maar de ervaring leert dat je gevoel hierbij toch echt belangrijk is!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door mama talla »

Ik twijfelde nog niet. het was meer zo van, hoe lang wacht je af als je kind koorts heeft. Anna is op zich nog best levendig, maar vindt nu hangen bij ons ook wel heel fijn. En ze drinkt goed en heeft plasluiers. Als ze morgenochtend nog koorts heeft bel ik de ha, om haar voor het weekend nog even na te laten kijken.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door Kimmie »

mama talla schreef:Ik twijfelde nog niet. het was meer zo van, hoe lang wacht je af als je kind koorts heeft. Anna is op zich nog best levendig, maar vindt nu hangen bij ons ook wel heel fijn. En ze drinkt goed en heeft plasluiers. Als ze morgenochtend nog koorts heeft bel ik de ha, om haar voor het weekend nog even na te laten kijken.

Groetjes Jikke
Dat is een goede insteek denk ik.
En dan kan het nog zo zijn dat het in het weekend veranderd, schroom dan ook niet om te bellen.

Wat belangrijk is kwa graadmeter zijn de plasluiers, moeten goed vol blijven.Ze moet goed allert en levendig zijn... moe mag maar als ze dan wakker is ook alleert en helder uit der ogen kijken ed. Ze mag best wat sneller ademen als ze koorts heeft maar bijv bij benauwdheid dan goed in de gatn houden en evt bellen.

En als je twijfels hebt... bellen :)

Beterschap voor A nna
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door mama talla »

Vanmorgen geen koorts meer. Dus de ha niet gebeld. Anna voelt zich ook stukken beter, is meer aan het kletsen, eet weer iets beter en kruipt weer de kamer rond.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Baby met koorts, wanneer naar ha?

Bericht door Nanda »

Wat fijn!! Een zorg minder!
Trotse mama van J en T
Plaats reactie