Hoesten

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Hoesten

Bericht door ailay »

Mijn kleinste mannetje is aan het hoesten. Zo sneu, want hij heeft er echt last van. Hij blijft er zo af en toe bijna in, lijkt het wel en hij heeft er al een aantal keren van moeten spugen. Nou moet ik zeggen dat hij sowieso best wel ziekjes is. Hij heeft koorts, wil niet eten, is heel hangerig, rochelt en is snotverkouden.

Hebben jullie tips tegen dat hoesten voor een baby van 9 maand? Want daar lijkt hij het meeste last van te hebben. Het is ook zo'n naar hoestje. Ik krijg er zelf haast last van mijn keel van als ik hem hoor.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Hoesten

Bericht door Nanda »

Babyluuf
warme douche of de warme kraan laten stromen en met hem in de doucheruimte gaan staan
bisolvon voor kinderen? Maar weet niet vanaf welke leeftijd dit is.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Hoesten

Bericht door Kimmie »

wat al genoemd is plus neusje open houden..
Als je hem op zijn buikje legt of borst tegen borst en dan met een zachte stevige hand kloppen van zijn billen naar zijn. Helpt om het slijm los te krijgen en te mobileseren omhoog.... Ook tijdens het hoesten kan je dit doen en hem danrechtop houdenen iets schuin naar voren, licht de zwaarte kracht net anders als dat hij ligt.
Beterschap!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Hoesten

Bericht door marije1977 »

Hou hem maar goed in de gaten. Er gaat een vervelende hoest rond en ik heb al van meerdere kinderen gehoord die longontsteking of bronchitis hebben. Ziek zijn, koorts en niet willen eten zou voor mij een signaal zijn om redelijk snel aan de bel te trekken.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Hoesten

Bericht door ailay »

marije1977 schreef:Hou hem maar goed in de gaten. Er gaat een vervelende hoest rond en ik heb al van meerdere kinderen gehoord die longontsteking of bronchitis hebben. Ziek zijn, koorts en niet willen eten zou voor mij een signaal zijn om redelijk snel aan de bel te trekken.
Hij hoest al weken. Het leek wat op te knappen, maar begint nu dus weer vol op. Hij is sowieso al een maand of 2 half-half. Niet dat je zegt ziek, maar hij is overduidelijk niet fit.

Gelukkig knapte hij vanmiddag een beetje op. Hij wou weer eten en was weer wat minder hangerig. Na het eten stortte hij compleet in en hij ligt nu in zijn bed. Ik hoor hem door de babyfoon ademhalen, zo zwaar gaat het...

Zouden jullie morgen een afspraak maken bij de huisarts? Of toch nog even afwachten of hij verder opknapt?
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Hoesten

Bericht door Nanda »

Ik zou een afspraak maken puur voor de controle. Als er zich wel een longontsteking vormt kun je er beter vroeg bij zijn, ook omdat je aangeeft dat hij al 2maanden niet echt fit is
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Hoesten

Bericht door marije1977 »

Ik zou het zeker even laten controleren, zeker als hij zo zwaar ademt en erg moe is. Klinkt alsof hij wel benauwd is.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Hoesten

Bericht door Esther »

Ik zou het ook even laten checken. Wij hebben met Roos 3 maanden gewacht 'want hoest is nou eenmaal hardnekkig' enzo, maar ze bleek er wel degelijk last van te hebben.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Hoesten

Bericht door Nanda »

Hoe gaat het nu?
En ben je nog naar de huisarts geweest?
Trotse mama van J en T
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Hoesten

Bericht door ailay »

We zijn net terug van de huisarts. Ons kleine mannetje heeft een longontsteking.
We hebben nu een kuurtje meegekregen en moeten over een week terugkomen. Omdat hij al zo lang aan het kwakkelen is en ook niet erg hard groeit, wil de huisarts toch even goed opvolgen..
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Hoesten

Bericht door marije1977 »

Dat is niet fijn. Ik hoop dat hij snel opknapt van het kuurtje. Ik ben wel blij te horen dat je naar de huisarts bent geweest. Ik maakte me toch een beetje zorgen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Hoesten

Bericht door Nanda »

Oh dus goed dat je gegaan bent!

Ik hoop dat je mannetje met de antibiotica snel opknapt! Heel veel beterschap!!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Hoesten

Bericht door Esther »

ailay schreef:We zijn net terug van de huisarts. Ons kleine mannetje heeft een longontsteking.
We hebben nu een kuurtje meegekregen en moeten over een week terugkomen. Omdat hij al zo lang aan het kwakkelen is en ook niet erg hard groeit, wil de huisarts toch even goed opvolgen..
Fijn dat hij goed in de gaten gehouden wordt! Hopelijk knapt hij snel weer op. Hoesten is zo vervelend.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Hoesten

Bericht door ailay »

Ik ben ook erg blij met mijn huisarts wat dat betreft. Ik verwacht dat hij nu wel snel zal opknappen eigenlijk. De koorts was vandaag ook al minder hoog (38.9 ipv 40+)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Hoesten

Bericht door Esther »

ailay schreef:Ik ben ook erg blij met mijn huisarts wat dat betreft. Ik verwacht dat hij nu wel snel zal opknappen eigenlijk. De koorts was vandaag ook al minder hoog (38.9 ipv 40+)
Fijn zeg. Zal voor jou ook schelen!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Hoesten

Bericht door Laris76 »

Goed dat je bent gegaan. Zieke kleintjes is niet fijn. Ik heb al zo vaak met reutelende kindjes bij de HA gezeten. Gelukkig mogen we hier altijd komen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Plaats reactie