Kleine ingreep bij D. op 6 mei

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

Kleine ingreep bij D. op 6 mei

Bericht door HeleenW »

Ik kom net terug van de KNO arts en daar kreeg ik te horen dat D@@n zijn neusamandel eruit moet en hij krijgt buisjes.
Het is een ingreep van niets, 5 minuten op de ok, maar toch.... vooral het in laten slapen lijkt me moeilijk, die 5 minuten... die zullen best lang duren...

hopelijk knapt hij dan weer op en komt er een tijd van gewichtstoename en een gezond tevreden mannetje!
Laatst gewijzigd door HeleenW op ma apr 22, 2013 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door wilmama »

Ondanks dat het klein is blijft het voor een moeder een hele zware dobber. Ik heb het nog niet meegemaakt en ik hoop dat dat nog even zo blijft.

Sterkte
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door Miranda »

INderdaad een kleine ingreep maar toch vind ik het zelf pittig bij die kleintjes....
Wij moeten volgende week weer met Danique en ondanks dat ze al wat ouder is zie ik er toch tegenop...
Weet je al wanneer je moet?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door Jo Jo »

Tja, kleine ingreep, kleine moeite. Althans, bij mij. Ok, hij ging schreeuwend 'ten onder' en daarna ook veel verdriet, bij de neusamandelen absoluut niet willen drinken (dus met spuitjes gewerkt) en wel erg lang bloed uit de neus (dus bijna weer terug de OK op) maar ik heb er eerlijk gezegd geen enkele moeite mee gehad. Behalve wat lamme armen op een gegeven moment, dus de sling maar tevoorschijn gehaald :-)
De liefbedoelde arm van de vpk toen hij onderzeil was vond ik eigenlijk alleen maar irritant en die vijf minuten OK waren eigenlijk tekort, 'k had nog niet eens mijn koffie op ;-)

't Is maar net hoe je er zelf ingaat, wat je gaat verwachten en hoe erg je het probleem van je kind jou eigen probleem maakt. Ok, tuurlijk vond ik het sneu, maar mijn taak was er om er voor hem te zijn en hem te verzorgen, en dan ben ik blijkbaar erg nuchter. Dit bij Mattias zowel bij de buisjes, een jaar later amandelen, een jaar later die val met hersenschudding, het was zoals het was en verder gewoon handelen.

Maar ik begrijp dat jij er wel flink tegenop ziet. Veel succes dan iig gewenst en hopelijk is hij snel aan de beurt! En knapt hij er goed van op natuurlijk.

Groet,
Joke
@ri

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door @ri »

Jo Jo schreef:
't Is maar net hoe je er zelf ingaat, wat je gaat verwachten en hoe erg je het probleem van je kind jou eigen probleem maakt. Ok, tuurlijk vond ik het sneu, maar mijn taak was er om er voor hem te zijn en hem te verzorgen, en dan ben ik blijkbaar erg nuchter.
Zo stond ik er ook in. Alle 4 de keren :) Ik snap dat het vervelend is, maar ze knappen er zo van op. Ik was door veel kanten gewaarschuwd dat het naar was zoals ze onder zeil gingen, dus uiteindelijk viel het mee (als je op het ergste voorbereid bent zeg maar). En er is veel waar je zelf invloed op hebt. Zo moet je in A'foort best een stuk lopen naar de Ok. Ze zetten dan automatisch je kind in zijn bedje, maar ik vond het veel gezelliger en fijner om haar dat stuk te dragen. Als hij onder narcose gaat, pak dan zijn handjes, praat zachtjes en zorg dat je in zijn oogjes kunt kijken (dus niet gaan zitten, anders kijk je tegen de anesthesist zijn handen aan). Dat zorgde er hier voor dat ze vrij rustig bleven. En als je denkt dat jij het op dat moment niet droog houdt, kan dan misschien je man mee? Sterkte!
MvOM

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door MvOM »

Zeker doet het jou iets! Jij bent zijn moeder :wink:
Hier nog geen ervaring met operaties maar wel allerlei gaten in het hoofd, sneeën, brandwonden en een gebroken arm. Op de spoedeisende hulp wisten ze op een gegeven moment al precies wie ik was :oops:
Op het moment zelf kan ik er heel goed mee omgaan maar als het achter de rug is moet ik even 'fladderen' of zoiets, even toch de spanning eruit. Dus kan heel goed begrijpen dat je hier, ondanks kleine ingreep, tegenop ziet.
Sterkte alvast, hopelijk gaat alles goed en heeft het effect!
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door maartje12 »

Ach, je kleine mannetje nu al aan de buisjes en amandelen... Heeft hij er zo'n last van, wat vervelend zeg!
Kan me goed voorstellen dat je het van je af moet schrijven.
Gelukkig is het een ingreep die zo klaar is en Daantje heeft er de volgende dag ook amper nog last van. En dat hij zo klein is ook nog een voordeel. F (die 4 was bij de ingrepen) schrok enorm van al het bloed (ze zeggen dat het een beetje kan bloeden, bij hem was het meer dan een beetje) Ik denk dat Daan nog te klein is om zich van dat soort dingen bewust te zijn.
Weet je al wanneer je terecht kunt?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door Mare »

Wat moet dat moet, maar toch, het is je kleine ventje. Die wil je het liefst voor alles beschermen. Ik hoop dat de ingreep de verwachte verbetering van de gezondheid gaat brengen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door HeleenW »

de ergste 'schrik' is wel weer achter de rug hoor! :wink:
In het ziekenhuis gelijk manlief opgebeld, die heel nuchter was, daarna gelijk naar mijn ouders gereden en het nieuws vertelt, daarna J en L bij 2 vriendinnen opgehaald en ook even mijn hart gelucht en toen moest ik het gewoon hier nog even neerzetten.
Sommigen gebruiken daar FB voor, daar had ik geen zin in.

Ik weet nog niet wanneer hij geholpen word, ik hoor het 2 weken van te voren. De wachtlijst is 5 weken, dus we wachten het af. Hij eet nu weer iets en zolang hij geen koorts krijgt of ontroostbaar gaat huilen blijf ik wachten. Als hij weer slechter gaat eten, koorts krijgt of ontroostbaar is dan ga ik de H.A. bellen en hoop ik dat hij eerder geholpen kan worden.

Hij is gewoon nog zo klein, misschien juist wel een groot voordeel, maar hij moet alles maar ondergaan zonder dat je hem erop kan voorbereiden. Ach tja... het zal wel goedkomen.
Het is ook onze eerste die onder narcose gaat, misschien daarom ook wel een beetje spannend.

In ieder geval hoop ik dat het hem zal helpen. Hij heeft wekelijks koorts, en altijd zere oren.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14168
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door jikke »

hopenlijk werkt het. femke is 4 keer geweest maar ik blijf het spannend vinden. hoe klein de ingreep ook het blijft een ingreep. Sterkte.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
MvOM

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door MvOM »

Sterkte ermee in ieder geval! Ik hoop ook dat het hem zal helpen!
Mieke

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door Mieke »

Het is ook spannend hoor, hier wel ervaring. L is 3 keer geopereerd en R 2 keer.
Maar het blijft niet leuk. Het moment dat je kind onder natcose gaat blijft een naar moment vond ik, ook al vielen onze kids alle keren rustig in slaap.

Die 5 minuten kan wat langer duren, geef ik je alvast mee, bij ons was het beide keren(L keel/neusamandel en later buisjes en R 1e keer neusamandel en buisjes en 2e keer keel/neusamandel en buisjes) langer dan 5 minuten. Maar die tijd gaat wel redelijk snel, alle keren had ik mijn koffie nog niet op toen ik al te horen kreeg dat ze terug zouden komen.

L. is er heel erg van opgeknapt, en bij R mereken we helaas nog geen verschil, dus we zijn nog onder behandeling van de KNO arts voor hem.

als het zover is succes!
HeleenW

Re: even van me afschrijven (kleine ingreep bij D.)

Bericht door HeleenW »

Vanmorgen op gesprek bij de anesthesioloog geweest. En se datum is bekend. 6 mei om 8:45 uur mogen we ons melden.

Klein beetje jammer dat het zo laat is. Ik ga daan s nachts maar wakker maken en nog eten geven. Verder blij dat we nog maar twee weken hoeven wachten!!!
Plaats reactie