Van te voren maken: hoe?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Van te voren maken: hoe?

Bericht door drus »

Binnenkort is Anne jarig. Ze krijgt het prinsessenkasteel van playmobiel maar ik wil ook een kasteeltaart maken. Hoe kan ik dat van te voren al doen? En ze houdt enorm van chocoladetaart, hoe gebruik ik die?

Of is er iemand die hem voor/met mij wil maken?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Van te voren maken: hoe?

Bericht door JasmijnLinde »

Waar woon je ongeveer? En heb je het wel eens eerder gedaan?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Van te voren maken: hoe?

Bericht door drus »

Ik woon in Schoonhoven,
ik ben een echte amateur taartenmaakster, de kinderen vinden het mooi genoeg, maar het is absoluut zichtbaar in elkaar gefreubeld en niet zo als de taarten die ik hier wel voorbij zie komen.....

Maar ik las ergens dat sommige de versiering al dagen/weken van te voren maken en daar ben ik nieuwsgierig naar. Nu deed ik het altijd op de avond/dag van te voren en dat was soms best pittig....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Van te voren maken: hoe?

Bericht door Gerrie »

Kasteel taart is best te doen. Ik heb er nou 2x 1 gemaakt. O.a. In dit draadje te vinden: http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... =9&t=32565

Ik heb het als volgt gedaan.
De torens zijn bekleede poedersuiker bussen, maar je kunt ook voor keukenrolkarton kiezen of zelf maken van dik papier. De punten erop zijn ijshoorntjes, nu te vinden in zowat elke supermarkt. Verder heb ik er dus blaadjes op gemaakt. Allemaal goed ruim van tevoren te maken. Wordt in principe niet gegeten. Hoeft ook niet gekoeld bewaard

Vierkante taart heb ik gemaakt, kun je dus een chocolade taart voor gebruiken, als je het kasteel wit wilt maken zou je hem goed met wit moeten afsmeren (anders zie je het bruin van de taart erdoorheen) je kunt wittechocolade ganache overwegen.
Dit kun je zo in de vriezer zetten.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Van te voren maken: hoe?

Bericht door Mara »

Inderdaad...niets aan toe te voegen.
Heb er ook 1 gemaakt een paar jaar geleden op die manier met een boetseersel.
Het taartdeel is vers het lekkerst vind ik persoonlijk, dan kun je je de avond van te voren daarop concentreren.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
MvOM

Re: Van te voren maken: hoe?

Bericht door MvOM »

Ik maak geregeld decoratie in het voren. Dingen uitsteken, boetseren e.d. In een bakje bewaren, prima te doen.
De taart zelf doe ik ook het liefst vlak van te voren want dan smaakt 'ie toch beter.
Plaats reactie