Ontstoken waterwratjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

Hier zijn al vaker draadjes geweest over waterwratjes en ik weet dus inmiddels dat ze gewoon over moeten gaan, maar ik heb toch een vraag.

David zit er helemaal onder, echt het arme kind ziet er niet uit. Van zijn hals tot op zijn dijen, zit letterlijk alles onder de wratjes. Ik met mijn lichte smetvrees vind het al moeilijk om hem in te smeren enzovoort ;) Maar goed. Wij weten nu denk ik welke de 'moederwrat' is, die is namelijk nu heel groot en ontstoken. Wat is slim om te doen? Moet ik wachten totdat die openknapt en overal etter en spul komt of kan ik hem beter gecontroleerd openen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14172
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door jikke »

Als hij ontstoken is en hij helemaal onder zit zou ik misschien toch even de HA raadplegen. En anders in elkgeval afplakken ozdat je minder verspreiding krijgt.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Dorien »

Heb je die thuja druppels (om in te nemen) al gebruikt? Dat werkte hier veel beter, wij hebben overigens allebei gedaan, en smeren (maar dat vond Liv zo vervelend) en druppels.

Als ze gaan ontsteken betekent dat ze weggaan. Er is niet zoiets als een moeder wrat hoor, ik denk niet dat je moet denken dat ze dan allemaal weggaan, de kleinere kunnen ook weer voor besmettingen zorgen. Hopelijk is hij er snel van af want bij Liv jeukte het ook heel erg (en het zag er heel vreselijk uit) Liv had ze aan 1 kant bij haar oksel en bovenarm en later ook op haar borst.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

Nou, de moederwrat is wel de eerste wrat die hij had en nu dus de eerste die ging ontsteken. Maar ik weet dat de andere ook besmettelijk zijn. Dit is ook wat er nu gebeurt. Hij zegt er geen last van te hebben, maar ze zitten ook in zijn kruis. :(
Thuja-druppels gebruik ik niet. Ik gebruik geen homeopathische middelen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Dorien »

Mare schreef:Nou, de moederwrat is wel de eerste wrat die hij had en nu dus de eerste die ging ontsteken. Maar ik weet dat de andere ook besmettelijk zijn. Dit is ook wat er nu gebeurt. Hij zegt er geen last van te hebben, maar ze zitten ook in zijn kruis. :(
Thuja-druppels gebruik ik niet. Ik gebruik geen homeopathische middelen.
Oke, dan zou ik toch even bij de HA langsgaan. Waarschijnlijk zal hij/zij zeggen dat het vanzelf over moet gaan maar ik ken verhalen dat het wel tot 1,5 jaar kan duren voordat alles weggaat. Bij ons begon ook de eerste wrat te ontsteken maar toen kwamen er nog heel veel andere bij.
Wat smeer je er nu op dan? Hoeveel heeft hij er? Liv had er op een gegeven moment een stuk of 30 denk ik. Ze zitten ook vooral op plekken waar het warm is. (bij liv onder haar oksel en elleboog)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

Ik kan ze niet tellen, zo veel zijn het er. We waren al bij de ha toen ze nog niet ontstoken waren. Eerst smeerden wij zinkolie en nu een zalf van mijn moeder, tannosynt. Die hielp bij mijn stiefvader.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Emmy »

Ik zou zeker even langs de huisarts gaan, zeker als ze ontstoken zijn. Mijn zoon heeft ooit eens (door de waterpokken) een flinke huidinfectie gehad en dat wil je niet....
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door kes »

Ik heb er bij de tweeling teatree-olie op gedaan. Succes, ik vond het ook maar een gedoe...
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door MarietteD »

Het lichaam moet echt antistoffen tegen die dingen aanmaken wil het overgaan. Daarom snap ik wel dat inwendige middelen dan een extra zet kunnen geven bij de genezing. Bij ons werkte Thuja super, binnen twee weken was alles weg, onvoorstelbaar. Het werd zelfs door de assistente van de huisarts geadviseerd omdat ze er zoveel goeds over had gehoord.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door kes »

MarietteD schreef:Het lichaam moet echt antistoffen tegen die dingen aanmaken wil het overgaan. Daarom snap ik wel dat inwendige middelen dan een extra zet kunnen geven bij de genezing. Bij ons werkte Thuja super, binnen twee weken was alles weg, onvoorstelbaar. Het werd zelfs door de assistente van de huisarts geadviseerd omdat ze er zoveel goeds over had gehoord.
Interessant, want Mees heeft sinds kort twee voetwratjes... Zou die Thuja daar ook bij helpen? En is dit pijnlijk? Ik lees iets over het insmeren van de omgeving van de wrat met vaseline.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Dorien »

kes schreef:
MarietteD schreef:Het lichaam moet echt antistoffen tegen die dingen aanmaken wil het overgaan. Daarom snap ik wel dat inwendige middelen dan een extra zet kunnen geven bij de genezing. Bij ons werkte Thuja super, binnen twee weken was alles weg, onvoorstelbaar. Het werd zelfs door de assistente van de huisarts geadviseerd omdat ze er zoveel goeds over had gehoord.
Interessant, want Mees heeft sinds kort twee voetwratjes... Zou die Thuja daar ook bij helpen? En is dit pijnlijk? Ik lees iets over het insmeren van de omgeving van de wrat met vaseline.
Thuja is niet pijnlijk, het zijn druppels en ook smaakloos. In principe werken ze ook bij wratten.

Alleen wil Mare echt pertinent geen homeopathische middelen gebruiken dus voor haar zit de ultieme tip er nog niet bij. Ik hoop dat je echt snel iets vindt dat je wel kunt gebruiken Mare!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door kes »

Dorien schreef:
kes schreef:
MarietteD schreef:Het lichaam moet echt antistoffen tegen die dingen aanmaken wil het overgaan. Daarom snap ik wel dat inwendige middelen dan een extra zet kunnen geven bij de genezing. Bij ons werkte Thuja super, binnen twee weken was alles weg, onvoorstelbaar. Het werd zelfs door de assistente van de huisarts geadviseerd omdat ze er zoveel goeds over had gehoord.
Interessant, want Mees heeft sinds kort twee voetwratjes... Zou die Thuja daar ook bij helpen? En is dit pijnlijk? Ik lees iets over het insmeren van de omgeving van de wrat met vaseline.
Thuja is niet pijnlijk, het zijn druppels en ook smaakloos. In principe werken ze ook bij wratten.
O, ik las over de Thuja voor uitwendig gebruik.

Ik lees bij "Oma weet raad" veel over nagellak, paardebloemmelk, ochtendurine, aardappel, ui... Genoeg te proberen dus! :mrgreen:
Ik ga het eerst maar eens met teatree-olie proberen.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door marjolein62b »

Ik zou even naar de HA gaan.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5612
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door JasmijnLinde »

Hier hielp dode zeezout ook als een tierelier.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Thommy »

De nagellak voor gewone wratjes hielp hier goed. T vond het leuk om elke dag een andere kleur uit te kiezen.
Voor de waterwratjes gebruik ik ook de thuja (smeer) maar heb net de druppels besteld, toch iets makkelijker en dan kun je er ook geen vergeten. Ik ben benieuwd!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Nicole »

Vooral niet aan gaan duwen ofzo!
Heb ik bij S wel gedaan toen er twee flink onstoken waren en daar heeft ze nu twee littekens :(
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

Nicole schreef:Vooral niet aan gaan duwen ofzo!
Heb ik bij S wel gedaan toen er twee flink onstoken waren en daar heeft ze nu twee littekens :(
Nou dat heb ik dus ook niet gedaan, die ontstoken wrat wordt nu wel iets beter, minder vurig. Misschien gaat die nu iig weg. Ik ga nu een week lang die zalf proberen en eens kijken of dat wat helpt.

Hoe kan je nou de afweer wat verhogen? Als dat zou kunnen zou het vast sneller gaan. Ik vind het ook zo vervelend nu het warm wordt en hij naar school gaat. Iedereen zal het zien en mensen die het niet kennen zullen het vast vies vinden uitzien.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

De grootste ontstoken wrat begint nu langzaam te genezen gelukkig. Er zijn er nu wel heel veel van de kleinere die ook gaan ontsteken, maar dat is goed, toch? Als ze gaan ontsteken gaan ze weg, toch? We smeren hem nog dagelijks in en dat is echt veel werk. Ze zitten letterlijk overal en je kan niet echt smeren omdat ze dan open gaan. Ik klop de zalf er dus voorzichtig op. Pff, ik hoop echt dat het nu niet meer lang duurt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door MarietteD »

Fijn dat het iets beter gaat nu. Bij Laura gingen ze niet ontsteken, ze droogden juist in allemaal. Wat een gedoe lijkt me dat, alles steeds insmeren op zo'n manier dat je het niet ook nog eens verspreidt. Kan me voorstellen dat je het spuugzat bent!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

Ja idd, daar ben ik dan ook nog bang voor dat ik er juist voor ga zorgen dat ze nog verspreiden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8036
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Sarina »

Bij ons betekende ontsteken inderdaad weggaan, dus hopelijk zijn jullie er straks vanaf!! Kan me voorstellen dat je het spuugzat bent.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Mare »

We zijn bijna twee maanden verder en ik denk dat hij er nu nog een stuk of tien heeft. Op één na zijn ze allemaal ontstoken. Maar de rest is dus idd eerst gaan ontsteken en zijn vervolgens genezen. Hij zit nu onder de littekens maar die zullen wel wegtrekken. Wat ben ik blij als ik hem weer gewoon kan aanraken zonder al die wratjes.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4088
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Ontstoken waterwratjes

Bericht door Eeffie »

Dorien schreef:Thuja is niet pijnlijk, het zijn druppels en ook smaakloos. In principe werken ze ook bij wratten.
Dat is niet helemaal waar. Ik proef alles wat ik mijn kinderen geef, dus hier heb ik ook een keer een dosis van genomen en blegh, wat vies! Sindsdien kreeg ze de druppels met een lepel limonade van me.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Plaats reactie