Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door SuzanneV »

Marijn heeft sinds afgelopen woensdag niet gepoept en lijkt zich daar ongemakkelijk bij te voelen. Maakt regelmatig harde persgeluiden, maar er komt niks. Hij krijgt sinds een week of drie bijvoeding. Sinds een dikke week krijgt hij daarvan ook echt een aanmerkelijke portie binnen (Rapley).
Robin heeft als baby flinke obstipatieklachten gehad en kan nog niet zonder een dagelijkse dosis Forlax. Ik ben hierdoor geneigd meteen in de paniek te schieten en te denken dat ik al microlax e.d. moet gaan toedienen. Tijd dus voor een realitycheck... Wat is normaal? Hoe lang ga ik wachten voordat ik de huisarts om advies vraag?

Sinds gisteren zijn we trouwens gestopt met de bijvoeding. Ik herinner me dat dat tip 1 was als er geen ontlasting komt.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door Mare »

Ik vind dit nog normaal, maar idd een reden om even te stoppen met bijvoeden. Sems darmen waren ook heel gevoelig. Nu reageert hij gelukkig niet meer met obstipatie.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door TinekedH »

Ik zou ook even stoppen en eventueel, als het de komende dagen ook niet op gang komt wat extra water geven...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door Mare »

TinekedH schreef:Ik zou ook even stoppen en eventueel, als het de komende dagen ook niet op gang komt wat extra water geven...
Waarom water? Extra vocht is misschien wel goed, maar dan zou ik zeker voor bv kiezen. Dat is dan gelijk nog goed voor de darmen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door Mirjam »

Emma had dat ook en we zijn steeds gestopt met de bijvoeding en weer volledig bv gaan geven. Het duurde wel tot ze 9 maanden was voordat ze vast voedsel en goed ging verdragen. E nog stes is het een meisje wat snel verstilt is.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door TinekedH »

Mare schreef:
TinekedH schreef:Ik zou ook even stoppen en eventueel, als het de komende dagen ook niet op gang komt wat extra water geven...
Waarom water? Extra vocht is misschien wel goed, maar dan zou ik zeker voor bv kiezen. Dat is dan gelijk nog goed voor de darmen.
Ik vond het prettig om naast extra voeden gewoon water uit een bekertje te geven... maar dat heeft misschien ook met persoonlijke voorkeur te maken. .. Door geen bijvoeding moet je zowiezo al een aantal keren extra voeden... vond het dan op een gegeven moment ook wel genoeg extra. ..
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door Mare »

TinekedH schreef:
Mare schreef:
TinekedH schreef:Ik zou ook even stoppen en eventueel, als het de komende dagen ook niet op gang komt wat extra water geven...
Waarom water? Extra vocht is misschien wel goed, maar dan zou ik zeker voor bv kiezen. Dat is dan gelijk nog goed voor de darmen.
Ik vond het prettig om naast extra voeden gewoon water uit een bekertje te geven... maar dat heeft misschien ook met persoonlijke voorkeur te maken. .. Door geen bijvoeding moet je zowiezo al een aantal keren extra voeden... vond het dan op een gegeven moment ook wel genoeg extra. ..
Dan zijn jouw kinderen waarschijnlijk heel anders dan mijn kinderen. De bijvoeding heeft zeker in het begin (en nu eigenlijk nog) geen voeding vervangen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door TinekedH »

Yep ;) bijvoeding gaat in plaats van een voeding. .. nou krijgen ze bij mij op verzoek dus dat is lastig te controleren... maar het structureel bijvoeden betekent ook veel voedingen minder... nu drinkt Vera over het algemeen maar 3 keer op een dag met 10mnd
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door Corina »

TinekedH schreef:Yep ;) bijvoeding gaat in plaats van een voeding. .. nou krijgen ze bij mij op verzoek dus dat is lastig te controleren... maar het structureel bijvoeden betekent ook veel voedingen minder... nu drinkt Vera over het algemeen maar 3 keer op een dag met 10mnd
Dat was bij onze kinderen ook. Mijn kinderen zijn van bijvoeding gaan groeien. Op bv groeide ze bij mij nooit zo hard. Annelieke werd met 4 maanden zelfs een stille ondervoeder genoemd.....
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door monika »

TinekedH schreef:Yep ;) bijvoeding gaat in plaats van een voeding. .. nou krijgen ze bij mij op verzoek dus dat is lastig te controleren... maar het structureel bijvoeden betekent ook veel voedingen minder... nu drinkt Vera over het algemeen maar 3 keer op een dag met 10mnd
wat een verschil in kinderen. Bijvoeding resulteerde hier wel in minder voedingen of korter per keer. Maar we zitten nog steeds wel op 8x per etmaal denk ik. Maar goed, verlatingsangst en nachtelijke mama honger spelen ook een grote rol hier. Met name sinds hij op kdv zit.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Hoe lang niet poepen na start bijvoeding?

Bericht door TinekedH »

Verlatingsangst is hier trouwens de reden dat ik de laatste 2 weken wel dagen heb met meer voedingen, ik hoop dat deze fase snel over is. .. word er zelf wat kriebelig van. .. maar dit is geloof ik behoorlijk OT
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Plaats reactie