Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Hemmie »

Sinds maandag zijn we terug uit NL, waar we 2 weken op familiebezoek waren. Ik prees me tegen het eind van die 2 weken al gelukkig, niemand was verkouden geworden, een unieke situatie! Maar de laatste paar dagen was Abel 's nachts wel heel onrustig, en hij beet mij steeds tijdens de bv, wat ik helemaal niet gewend ben. Zondagmiddag ontdekte ik de oorzaak, een enorme afte aan de binnenkant van zijn lip. Toen bedacht ik me ook opeens dat ik 's ochtends opeens kleine blaasjes had gezien op zijn tenen, dus ik begon aan hand, voet en mondziekte te denken. Klopte niet helemaal, want daarbij zitten de blaasjes met name op handpalmen en voetzolen, en daar had hij ze niet, maar misschien een verwant virus.
Maandag in het vliegtuig kreeg hij opeens koorts, en hij werd steeds warmer. Gelukkig hadden we paracetamol, en daarmee de vlucht (10 uur) redelijk door gekomen. Wel weer vreemd, want bij hand, voet, mond lijkt lage koorts vooraf te horen, niet hoge koorts achteraf. De koorts bleef, en bleef hoog, pas gisteren leek hij wat opgeknapt te zijn. En vandaag zie ik opeens vlekjes op buik en rug. Gevalletje 6e ziekte dus.

Het lijkt er dus op dat Abel in NL meteen 2 virussen heeft opgepikt, waarmee we nu dus alweer bijna een week onder de pannen zijn. Ik begin me dus wel af te vragen of het wel zo'n goed idee is om met kerst weer naar NL te vliegen...
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Anne »

Dat is balen, arme Abel!
Vorige keren was het dus ook steeds raak met virussen? Lijkt me erg vervelend!
Hebben jullie verder wel een goede tijd in NL gehad?
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Hemmie »

Normaal houden we het bij verkoudheden, die hebben we deze keer gelukkig overgeslagen!
Het was fijn om vrienden en familie weer te zien, en altijd leuk om even in Nederland rond te kijken, maar ik voel em elk jaar minder thuis. Als we ooit terugverhuizen wordt het echt inburgeren!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Gootje »

Geen verkoudheden gewenst en dan dubbelop iets anders krijgen. Kan me voorstellen dat je Nederland steeds meer ontgroeid, hoe lang wonen jullie inmiddels 'in het buitenland'? En voor wanneer staat de verhuizing naar Rio gepland? Is de rust daar eigenlijk een beetje weergekeerd nu het voetbal is afgelopen?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Mare »

Ik kan mij voorstellen dat je er twee keer over nadenkt als je mannetje elke keer zo ziek wordt.
Lijkt mij ook voor je kinderen raar. Nederland is voor hen natuurlijk helemaal niet thuiskomen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Leuk, zo'n bezoek aan NL...

Bericht door Hemmie »

Oudste vindt het juist echt 'thuiskomen', terwijl hij 1,5 was toen we weggingen. Gekke jongen, hij heeft geen idee hoe het normale leven in NL zou zijn, hij kent alleen vakantie in NL.
Gelukkig worden ze (op die verkoudheid na dan) meestal niet ziek, dus we komen natuurlijk gewoon wel weer :-). Deze keer was gewoon pech hebben, al hadden we nog geluk dat hij pas ziek werd toen we weggingen, dus we hebben er daar in elk geval geen last van gehad.
We zijn nu ruim 6 jaar weg. Het is nog even afwachten tot het visum rond is en wanneer de kinderen op school terecht kunnen daar (er is pas plek voor ze als de nieuwbouw open gaat, er is onze deze week eind augustus gezegd, maar ja...), maar we hopen half/eind augustus naar Rio te verhuizen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie