Spijsvertering, moeder en baby

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Spijsvertering, moeder en baby

Bericht door Charlotte »

Ik heb deze vraag ook al op bv-forum gesteld, maar daar kreeg ik alleen maar antwoord over clusteren. Hoelang duurt t voordat eten en drinken in de bv terecht komt? Voorbeeld: ik drink een groot glas verse sinaasappelsap en 2 uur later wil H@nnah drinken. Nog geen half uur later heeft mevrouw gigantische buikkrampjes echt zielig om te zien. Heeft dit zo snel met elkaar te maken? En wat zijn de manieren om hier echt achter te komen,zodat ze geen last heeft van datgene wat ik eet en drink.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12724
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Spijsvertering, moeder en baby

Bericht door Pauline »

Ik heb net nog even op bv. com voor je gekeken en misschien heb je iets aan dit artikel: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... oliek.html

verder kan je stefan mailen. Ik heb je zijn adres geappt.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Spijsvertering, moeder en baby

Bericht door Mamalon »

Klinkt aannemelijk dat verband. Ik weet wel dat drinken van de moeder ongeveer na anderhalf tot twee uur in de blaas verdwijnt. Dan zitten evt belastende stoffen vast al in t bloed en dus de melk van de moeder. hoe eten van de moeder zich gedraagt, of hoe lang belastende stoffen voor de babydarmen erover doen om in t bloed te komen, geen idee. En moedermelk wordt erg snel verteerd, dus dat de belastende stoffen na een half uur tot krampjes leiden, dat kan volgens mij best. Sneu hè zo'n krijsend babietje. Sterkte voor Ha nnah en ook voor jou.
Mamalon
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Spijsvertering, moeder en baby

Bericht door Mare »

Van eten is het volgens mij zes uur, maar van drinken weet ik het niet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Spijsvertering, moeder en baby

Bericht door monika »

Naast dat je wilt weten hoe snel het in je bloed / melk komt, wil je vast ook weten hoe lang het duurt voor het er weer uit is. Ik denk dat het allemaal een beetje afhankelijk is van de voedingsstoffen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie