Zo'n rust...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Zo'n rust...

Bericht door Chantal »

Ik heb besloten te stoppen met taarten maken. En opeens voel ik zo'n rust nu ik niet meer moet!
Moeten was het natuurlijk niet, maar als ik een opdracht had staan, dan was ik er dagen mee bezig hoe ik de planning moest doen.
Dit is het afgelopen half jaar opeens heel erg geworden, eerder had ik dit gevoel niet.

Ik heb nu ook op mijn site gezet dat ik ermee ga stoppen in September.
Ik vond het gewoon al minder leuk, zeker als ik weer een spiderman of cars moest maken.
Nog 2 taarten die ik voor een vriendin ga maken, daarna is het klaar.
Dan alleen nog voor onszelf! Als de kinderen het willen.

Ander soort baksels maken vind ik leuker. Ik kijk teveel op 24 kitchen naar Rudolph denk ik, want ik wil heel veel maken wat hij maakt haha! Ach, onze verjaardagsperiode komt er weer aan (behalve femke zijn we alle 4 jarig de aankomende maanden) dus kan ik lekker bakken :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door jikke »

klinkt als een goede keus. ik merk ook dat ik wel weer eens andere taart dan marsepijn wil. veel plezier met rudolfs backery.
ik heb zojuist glutenvrije vlaaien voor mijn verjaardag besteld. ben benieuwd. nu hoef ik alleen nog een taart voor sebastiaan te bakken. alleen nog geen idee wat. skylanders, duiken, lego
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3366
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door diane76 »

Ik begrijp je heel goed! Ongemerkt gaat er veel meer tijd in zitten dan je zou willen... Lekker hoor, weer eens wat anders maken!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Wanda

Re: Zo'n rust...

Bericht door Wanda »

Ah ja joh, maar je barbapappa taart blijft een legende bij ons in de familie hoor! Lekker genieten van je rust!
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door JasmijnLinde »

Oh ja, ik begrijp dat wel. Ik roep regelmatig dat ik het echt, echt nooit meer doe. Maar dan is de taart af en vind ik het toch wel weer erg leuk. Beetje haat/liefde verhouding dus.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door Pauline »

Ja, herkenbaar. Maarten en ik hebben gisteren samen een monchou taart voor zijn verjaardag gemaakt. Was eigenlijk veel leuker om te doen en iedereen vond hem heerlijk!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door Chantal »

als ik hier vraag welke taart ze willen schreeuwen ze ook allemaal 'kwarktaaaart!'
en dan gewoon uit een pakje van dr. oetker. liefst aardbeiensmaak met citroenkwark erdoor. zonder stukjes fruit en een hele dikke bodem :lol:

ja barbapapa was leuk!

als een taart af is vind ik het leuk hoor om hem af te geven, maar het maken hè, het kost zoveel tijd!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Hanne

Re: Zo'n rust...

Bericht door Hanne »

grappig, zo voelde ik dat een jaar geleden ook. en nu wil ik ze voor mijn kinderen ook niet meer maken. taart decoreren is gewoon heel veel werk en ik vond het ook een vervelende druk geven op laatst. maar idd wel gewoon een lekkere taart bakken, dat vind ik wel leuk.
helemaal herkenbaar dus, goed besluit.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door marije1977 »

Ik herken het ook. Ik heb om die reden ook bijna geen taarten in opdracht gemaakt. Ik heb er een paar gemaakt voor mijn buurmeisjes en daarna mijn buurvrouw geholpen om zelf een taart te bekleden en versieren. Dat was wel erg leuk om te doen en vooral gezellig om samen een taart te maken. Neline heeft inmiddels besloten dat ze marsepein niet lekker vind (eerder vond ze alleen roze marsepein lekker 8) ) en zij krijgt over een paar maanden de regenboog smartietaart die ik hier al eens voorbij heb zien komen (had Sarina die nu gemaakt?). Ik vind het ook veel leuker om gewone taarten te bakken en ga denk ik ook langzaam aan alles maar wegdoen of verkopen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door Sarina »

Goh, van jou had ik het nooit gedacht, Chantal! Wel grappig, ik heb het een paar jaar geleden uitgeprobeerd en vond het toen wel erg leuk, maar kwam al snel tot de conclusie dat ik niet genoeg geduld had om de taarten echt netjes af te werken. Wel goed genoeg om het voor mijn eigen kinderen te doen, dus marsepeinen taartjes maak ik maar twee keer per jaar :) Vind uitproberen veel te leuk en er is zoveel meer keus in taarten dan alleen marsepein.
marije1977 schreef:zij krijgt over een paar maanden de regenboog smartietaart die ik hier al eens voorbij heb zien komen (had Sarina die nu gemaakt?).
Ja, dat was ik! maar iemand anders had het voorbeeld hier geplaatst.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door maartje12 »

Ik maakte alleen voor onszelf, maar ben al een tijdje geleden gestopt. Andere taarten zijn gewoon veeeeeel lekkerder :D En als iedereen het doet is het tijd om iets anders te gaan doen...

Misschien is dit wat voor jou? www.goddelijkehuisvrouw.nl Elke zoveel dagen een heerlijk recept en heel veel lekkers in het archief. :woow:
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door Chantal »

Ja leuk!

hier ook zo'n soort site.. en deze oreotaart ga ik misschien wel maken met mijn verjaardag http://bakedlouies.blogspot.nl/2012/12/ ... taart.html

en hier staan ook heeeel veel lekkere dingen tussen. http://carolinebrouwer.blogspot.nl/2011 ... fudge.html
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door JasmijnLinde »

Ik zit nu enorm te vloeken op een bloem die niet lukt :evil: :schieten: :x
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13312
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door Gootje »

Ik dacht zo'n rust nu de kinderen weer naar school zijn en jij weer lekker bezig bent. Maar een ander soort rust dus. Ik heb altijd heel erg genoten van je creaties!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ik snap het heel goed, ik maak niet heel veel taarten maar ben het na een paar ook wel zat. Mijn zusjes maken inmiddels zelf taarten, tegenwoordig maken we de verjaardagstaarten met elkaar, dat is zoveel gezelliger!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Zo'n rust...

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:Ja leuk!

hier ook zo'n soort site.. en deze oreotaart ga ik misschien wel maken met mijn verjaardag http://bakedlouies.blogspot.nl/2012/12/ ... taart.html

en hier staan ook heeeel veel lekkere dingen tussen. http://carolinebrouwer.blogspot.nl/2011 ... fudge.html
Leuk! Die ga ik eens bekijken.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Zo'n rust...

Bericht door Gerrie »

Geniet van die rust.

Hier meiden die het leuk vinden om zo'n marsepein taart te versieren, maar ze eten liever kwarktaart :).

Ik bak voor ons gezin, wat familie en wat vrienden. Steeds vaker laat ik nichtjes ed zelf versieren.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie