Onrustig drinken David, 3 weken.

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Dragoste

Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Dragoste »

David is overdag het zonnetje in huis. Hij slaapt in de box of in ons bed of op schoot of in de draagdoek of waar dan ook.
Hij wordt wakker als hij honger heeft, drinkt goed en is regelmatig lekker wakker en kijktvdan rustig rond.
En dan wordt het avond.
Als hij dan honger heeft en ik ga hem voeden gaat hij zich verslikken, hij laat los, gaat gillen, hapt weer aan, verslikt zich weer etc.
Soms denk ik, hij kan niet overweg met de melkstroom, soms denk ik, je hebt geen honger maar alleen zuigbehoefte, soms wil hij alleen maar gillen. Soms zijn het krampjes.
Maar feit blijft, hij verslikt zich de hele tijd.
Snachts gaat dat in meer of mindere mate door. Liggend voeden doe ik al niet graag. Maar nu is dat echt onmogelijk. Hij laat continue los, melk loopt eruit, het wordt te glad, kan niet meer aanhappen, eerst droogmaken en weer opnieuw happen.

En overdag, no problem.

Hij groeit goed, laatste weging thuis in 1,5 week 650 gram gegroeid.
Hij krijgt af en toe al pink of speen, hij heeft namelijk altijd honger dus in de auto bijv. Een speen.

Doorslapen hoeft echtbniet, maar hij groeit als een trein. Vannacht om half twee gaf ik hem aan zijn papa. Dan valt hij met papa's pink eindelijk in slaap om om half zes pas wakker te worden.

Wat gaat er mis? Waarom dat verslikken?
Dragoste

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Dragoste »

Nu doet hij het overdag ook, wat is dat toch?
Hij duwt de borst weg met zijn handjes terwijl hij gefrustreerd hapt.
Ik dacht dat ik vrij ervaren was, maar dit maakt t wel lastig zeg.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Mamalon »

meer ervaren dan jij ben ik vast niet. Zou het spruw kunnen zijn? Als mijn kids daar last van hadden, dan kon je niets in het mondje zien maar alleen aan het veranderd drinkgedrag. Het was overigens wel lastig om medicijnen te krijgen als er een dokter naar keek, maar als ik belde dat het spruw was, kon ik zo medicijnen krijgen (wat wel hielp overigens). Weet je hoe het VBN protocol is voor spruw?
Mamalon
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8030
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Sarina »

Heb je misschien teveel melk? Daar had ik last van bij R3ns. Hij dronk erg onrustig, liet vaak los, en inderdaad, dan liep er melk langs de borst en hapte hij weer erg moeilijk aan. Hij bleek ook last te hebben van één schouder; hij zat tijdens de geboorte met één schouder en z'n hoofd vast voordat hij er helemaal uitkwam. De combinatie van één bezoekje aan een osteopaat en éénmaal per dag de borsten helemaal leegkolven en blokvoeden was voor ons de oplossing.
In jouw geval zou ik eventueel een lk laten meekijken; ik hoefde maar 1x te gaan en ze zag het gelijk.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1945
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Mirjam »

Als je teveel melk hebt zou je eens kunnen proben. Om op je rug te voeden. Dus jij plat op je rug en David op je buik. Dit hielp bij Rick heel goed.
Wat ook zou kunnen is dat hij wat verkouden is en misschien last heeft van zijn oortjes?
Rick bleek met 4 weken een oorontsteking te hebben, en daar kwamen wij pas achter toen hij een loopoor kreeg. Maar jouw verhaal lijkt erg op dat van ons in die tijd
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Wanda

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Wanda »

Of met de tsr even de melk in een bakje weg laten lopen tot het druppelt en niet spuit. Dan pas echt aanleggen.
Dragoste

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Dragoste »

Bij deze, spruw! Mega witte tong!
Gelukkig heb ik geen pijn etc.

Ik ga maar voor de gentiaan!
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Mamalon »

He wat naar. Gelukkig relatief makkelijk te verhelpen. Beterschap.
Mamalon
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Mare »

Bah wat vervelend. Aan de andere kant wel iets wat vrij makkelijk behandeld kan worden als het goed is. Beterschap dan maar!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dragoste

Re: Onrustig drinken David, 3 weken.

Bericht door Dragoste »

Spruw behandeling toch even niet aan begonnen.
Hij is niet bij alle voedingen onrustig, dus spruw is waarschijnlijk niet de boosdoener.
Melkstroom waarschijnlijk wel.
En verder "gewoon" baby huil uur oid.
We kijken het nog maar even aan.
Soms gaat het beter, soms niet.
Plaats reactie