Brood eten...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Brood eten...

Bericht door Charlotte »

Elke dag met het ontbijt heb ik strijd met Jochem om er ontbijt in te krijgen. Maakt niet uit wat ik m voorzet, het duurt gewoon een uur!!!! voordat hij t op heeft. Daar heb ik niet elke dag zin in, maar vind wel dat hij t moet eten omdat hij te veel energie verbruikt om t niet te doen. Dus niet ontbijten is geen optie. Maar hoe krijg ik m zover dat ie wat sneller en zonder gezeur zijn ontbijt op eet. Ik merk dat ik er nu met twee kinderen geen geduld voor heb en er geïrriteerd van raak (wat natuurlijk ook niet helpt...). Hoe doen jullie t smorgens?
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Gerrie »

Charlotte schreef:Elke dag met het ontbijt heb ik strijd met Jochem om er ontbijt in te krijgen. Maakt niet uit wat ik m voorzet, het duurt gewoon een uur!!!! voordat hij t op heeft. Daar heb ik niet elke dag zin in, maar vind wel dat hij t moet eten omdat hij te veel energie verbruikt om t niet te doen. Dus niet ontbijten is geen optie. Maar hoe krijg ik m zover dat ie wat sneller en zonder gezeur zijn ontbijt op eet. Ik merk dat ik er nu met twee kinderen geen geduld voor heb en er geïrriteerd van raak (wat natuurlijk ook niet helpt...). Hoe doen jullie t smorgens?
accepteren.

van de 3 meiden die hier brood eten kunnen de oudste 2 goed door eten, waarvan Hanna echt het snelst, maar ook Esther gaat goed. Mirjam niet. Ze stopt een hap in haar mond maar vergeet te kauwen, is de hap op, vergeet ze er 1 in d'r mond te stoppen. We redden nu 1 boterham in een half uur. En dat is al een hele verbetering.
succes ermee.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6154
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Mamalon »

Als ik niet hoef te werken, mag lieke er gerust wat langer over doen. Dan pak ik t brood wel even in tot ze weer trek heeft. Op verzoek dus... Hier werkt chocola op brood ook wel mee voor t tempo trouwens :D
Mamalon
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Brood eten...

Bericht door michelle »

Heb je pap al eens geprobeerd?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8035
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Sarina »

Ja, er zijn meer alternatieven voor brood; muesli, beschuit, crackers, ontbijtkoek, probeer dat eens? Of zo'n drinkontbijt, desnoods zelfgemaakt met brinta of zo.
En voor de rest inderdaad, adem in adem uit, hij zal het op de rest van de dag wel weer inhalen. Al eiste ik ook minimaal één beschuitje of desnoods rijstwafel :roll:
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Esther »

Hier wordt de maaltijd beëindigd en moeten ze na-eten. Dan is het in no time op.
En ik dacht ook aan alternatieven. Ik heb ool niet altijd zin in brood.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Brood eten...

Bericht door monika »

bij mij lukt brood ook niet goed in de ochtend. Ik heb jaren yochurt met muesli gegeten en nu alweer jaren havermoutpap. Dan hoef ik ook niet te kauwen, heel gek, maar daar heb ik een hekel aan in de ochtend.

Misschien toch eens alternativen uitproberen. Hier in NZ eten veel kinderen van de chocopops en andere strooidingen in hun melk als ontbijt. Dat zal in NL ook wel bestaan denk ik. Ik zou dan wel even goed uitkijken naar de hoeveelheid suiker die er in zit.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Annet »

Alternatieven zit ik ook aan te denken, of verdelen: In de vakantie at D ebo ra soms ook slecht brood, maar 1 cracker (niet de lichtste) had ze zo op en luste ze er nog wel 1.
Ook doe ik soms een halve boterham, de andere helft in een trommel en even later dat weer aanbieden, geen snoepjes en koekjes voordat die boterham op is.
Maar als het echt een groot probleem is, en echt elke dag zou ik, experimenteren met 'gezonde' alternatieven.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Brood eten...

Bericht door Mare »

Ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Het was een fase en ging over en nu eet hij zijn broodjes weer met korst en al... Ik heb wel eens later het broodje nog een keer aangeboden, maar dat werkte niet. Ik vind 'oud' brood ook niet lekker.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Brood eten...

Bericht door nikky »

Mare schreef:Ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Het was een fase.

Dit is ook mijn manier van handelen.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Jo Jo »

banaan, appel, mandarijn, druiven?

Evt. een smoothie van maken met een lading bladgroente erin? Hier zijn ze daar dol op en kunnen ze zich geen lekkerder ontbijt voorstellen. En met genoeg banaan erin vult het prima.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Hemmie »

Abel is sowieso niet zo'n broodeter, zeker 's ochtends niet. Hij eet wel wat (droge) cereal, de Amerikaanse cheerios. Marrit at toen ze jong was ook slecht 's ochtends, die wilde op een gegeven moment wel pap, of soms een cracker. Nu eet ze soms wel wat langzaam, maar ze eet prima.
Maar over het algemeen laat ik het gewoon zo als ze niet eten, en dan halverwege in de ochtend wel weer wat.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Brood eten...

Bericht door Chantal »

hier ook een slechte ontbijter. mark is soms vroeg wakker, enkel keertje wat leter (later is na 7 uur ;) )
maar hij wil pas om 9 uur echt wat eten. als ik hem laat ontbijten samen met de anderen eet hij misschien 2 hapjes.
wat hij tegenwoordig wel lekker vind is loops (van die honingringetjes, wel de echte van kellog's, niet de neppers want die zijn harder) met een beetje vla erdoor.
niet heel gezond, maar goed.. er zit wat in :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8035
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Sarina »

Chantal schreef:niet heel gezond, maar goed.. er zit wat in :)
Tja, die volkoren boterham van hier klinkt wel gezond, tot je hoort wat er op zit... (duo penotti), dan valt het volgens mij best mee met die honey loops of niet? Misschien een teken dat ik ook wel wat toleranter mag worden wat dat soort dingen betreft, was tot nu toe erg anti, maar ja, ontbijtkoek zit ook tjokvol suiker. Ach ja, er zit wat in zoals je zegt.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Ana »

Herkenbaar probleem, hier nog een niet-ontbijt-eter van 2,5 jaar!
Maar nu gaat ze naar school en hebben we geen tijd voor dat geteut. Er moet voor 8 uur gegeten en gedronken zijn! Dus dan maar alternatieven: ontbijtkoek, cruesli, zelfgemaakte cruesli, volkoren crackers... Al eet ze maar een beetje. En ook ontbijtkoek oid in haar koektrommeltje.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Brood eten...

Bericht door Pauline »

gewoon accepteren, maar als hij dan een koekje of iets wil dan de boterham voorzetten. dus niet ontbijten is geen koekje. En dan zelf wel een koekje nemen ;)

verder voor de tv laten eten :) niet pedagogisch verantwoord, maar helpt wel. :)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Brood eten...

Bericht door Kimmie »

Hier hielp of helpt eigenlijk nog steeds op het moment dat er slecht gegeten word het ritme veranderen. Van voor de tv, terug aan tafel of boterham in de hand o onderweg. Van hartig naar zoet of eens afwisselen met pap, yogurt of een rijstewafel oid.
Ik heb dan geen slechte eter maar wel eentje die van afwisseling houd.
Maar idd geen ontbijt, in welke vorm dan ook ook geen snoep of koek op de dag.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Brood eten...

Bericht door Emmy »

Pauline schreef:verder voor de tv laten eten :) niet pedagogisch verantwoord, maar helpt wel. :)
Inderdaad...
En de mijne at ook vaak in de auto of in de kinderwagen omdat we weg moesten, ik nam het brood dus gewoon mee, had geen tijd en zin om een uur aan tafel te zitten.
Of ik liet hem gewoon spelen en stopte af en toe een hap brood in zijn mond.
Mijn jongens eten inmiddels allemaal keurig in een recordtempo hun brood aan tafel, dus het is allemaal goed gekomen. :)
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Re: Brood eten...

Bericht door lineke »

Pauline schreef:gewoon accepteren, maar als hij dan een koekje of iets wil dan de boterham voorzetten. dus niet ontbijten is geen koekje. En dan zelf wel een koekje nemen ;)

verder voor de tv laten eten :) niet pedagogisch verantwoord, maar helpt wel. :)
Haha, als Sas & Nien voor de tv eten, gaat er niks naar binnen. Te veel afleiding :p
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Brood eten...

Bericht door MarietteD »

Net als met t avondeten: na een half uur begin ik af te ronden en te zeggen dat ze nog een paar minuten hebben. En daarna is het klaar. Dan maar 1 boterham, dan maar een halve. Ze gingen op die leeftijd toch naar het KDV en hadden dan tegen tienen weer een fruitmoment. Ik heb me nooit zorgen over het energieverbruik gemaakt en ze zijn ook vaak genoeg zonder avondeten gaan slapen na zo'n maaltijd die ze niet hoefden. Inmiddels eten ze altijd 2-3 boterhammen in een half uur 's morgens, dus het is helemaal goed gekomen.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Brood eten...

Bericht door Charlotte »

Vanmorgen ging de yoghurt mt müsli zonder gemopper naar binnen :D
We gaan eens afwisselen.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Brood eten...

Bericht door MarijeO »

Fijn dat de yoghurt met muesli wel goed ging!

Hier ook een die slecht brood eet. Op vrije dagen mag ze gewoon wat later ontbijten, maar als ze naar school moet, tja, dan moet er toch wat eten in. Ik wissel brood af met yoghurt of zelfgebakken bolletjes. Ook als ik een boterham niet dubbelklap maar open laat en in vier stukjes snijd, eet ze beter. Op een gegeven moment mocht ze 1x per week met ontbijtkoek ontbijten en in de vakanties haal ik altijd 1 pak van die honeypops (vaker vind ik niet goed).
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Brood eten...

Bericht door Hermien »

Net wat Mariëtte zegt...
Ze krijgen het aangeboden... Eten ze het op prima eten ze het niet ook goed... Geef ik het mee voor het 10 uurtje . Ik hou zelf ook niet van zo vroeg eten. Yuk! Ze hebben het echt niet van een vreemde.
Over het algemeen eten ze rond 10 uur wel goed.

Overigens beginnen de oudsten nu smorgens goed te eten.... Alleen Janiek pakt later haar broodje.
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Plaats reactie