'S nachts veel willen drinken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ilse

'S nachts veel willen drinken

Bericht door Ilse »

Sofie drinkt overdag steeds minder bij mij, maar wil daarentegen 's nachts steeds meer drinken.
Als ik haar overdag meer de borst aanbiedt, denken jullie dat ze dan 's nachts minder zal willen drinken?

Ik merk dat ik er een beetje een slecht humeur van krijg. 5 keer drinken in een nacht vind ik niet echt prettig meer.

Of hebben jullie nog andere tips?
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door nikky »

Als ik het zo lees probeert ze haar grens te verleggen. Ik zou de nachtvoeding rustig afbouwen, ze is op een leeftijd dat ze het niet meer nodig heeft s nachts. Het zal best moeilijk zijn want je veranderd dan een gewoonte. Heel veel succes.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
MvOM

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door MvOM »

Heeft ze het overdag 'te druk' (op haar manier ;-)) om rustig te kunnen drinken?
Zich de tijd er niet voor gunt en 's nachts tot rust komt en dan het mama contact in wil halen?

Misschien een idee om in een wat schemerige ruimte (in slaapkamer?) even liggend te gaan borstvoeden?
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Ana »

Dat denk ik ook, kan papa 's nachts niet naar haar toe? Of slaapt ze nog bij je?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Charlotte »

Of misschien iets anders te drinken aan beiden snachts? J heeft altijd een rietjesbeker met water in bed staan. Lekt niet en voldoet aan de zuig/drinkbehoefte.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Ilse

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Ilse »

Ze slaapt nog bij mij in de co-sleeper. Ik probeer haar 's nachts wel haar speen te geven ipv aan te leggen, maar dan wordt ze woest en roept: "nee nee tinken". Misschien toch maar wat duidelijker aangeven dat ze niet mag drinken? Haar rietjesbeker bij de hand houden zal ik ook proberen.

Overdag drinkt ze bij mij als ze gaat slapen (soms 1 keer, soms 2 keer). Ze drinkt op een etmaal rond 06:00, 09:15 en/of 13:00, 19:00, 23:00....en dan dus nog 4 keer 's nachts).
Zou het kunnen dat ze aan het regelen is oid? Ze wil ook af en aan de ene en de andere borst. Ik moet op dit moment wel 6 keer wisselen.
Vanmiddag vroeg ze zelf echt om de borst.

Aan de ene kant ben ik bang dat ze echt te weinig krijgt en dat ik door 's nachts haar water aan te bieden de productie nog minder zal worden.
Ze is al geen vette en ik wil haar niets te kort doen.

Pfoe ik weet het even niet hoor. Zo heeft ze vandaag opeens in totaal 3 uur geslapen, terwijl ze normaal 1,5 totaal overdag slaapt.
Ilse

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Ilse »

En opeens bedenk ik me iets....ze is bijna 15 maanden...
Sofie is heel stipt met haar sprongetjes. Ik denk dat ze aan het springen is. Ik denk dat ik nog even op mijn tanden moet bijten
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door monika »

sprongetje of kiezen? Nic is druk met z'n eerste kiezen, ook een goede reden om vaak te willen drinken. Afgelopen nacht zomaar eens niet. Ikheb wel 4 uur! achter elkaar door kunnen slapen. Man wat voel ik me fit vandaag :shock:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Hermien »

Mogelijk een sprongetje ja..
Hoe dan ook snachts deed ik niets aan opvoeden...
Slaapt kind door helemaal geweldig..
Slaapt kind niet door pech..dan samen slapen...
Heb ik het voordeel van een grotere boezem , ik hoefde niet enorm veel
te draaien en te rollen om af te wisselen per borst.
Nou heb ik ook makkelijke kids denk ik...
Met twee jaar sliepen ze alledrie wel door.
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Wanda

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Wanda »

Wat ik meestal dacht was dat het ja, soms loeizwaar was, die nachten, maar ik geloofde nooit dat mijn kind iets tegennatuurlijks deed. En dan kon ik makkelijker kiezen om er gewoon mee door te gaan. Na zo'n keus sliep ik vaak veel beter tussen het voeden door en kon ik de dag veel beter aan!

Ik vind het super knap van je..en het wordt vanzelf beter, echt waar!
Ilse

Re: 'S nachts veel willen drinken

Bericht door Ilse »

Kiezen zijn het denk ik niet want die heeft ze al. Al zouden het haar hoektanden kunnen zijn.

Toch denk ik dat het met het sprongetje te maken heeft. Ik merk ook gelijk dat ik er zelf wat rustiger van word als ik bedenk dat ze aan het springen is. Ze is soms echt de kluts kwijt en dat vind ik zo zielig.
Plaats reactie