De onrust van David

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Dragoste

De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Pfff... David huilt veel. Eigenlijk als hij wakker is huilt hij.
Zijn tongriempje is geklieft dinsdag in de hoop dat het drinken beter zou gaan vanaf dan.
Dat merk ik eigenlijk niet. Hij drinkt meestal aardig maar als hij zo hard aan het huilen is wil hij. NIet happen. Verder laat hij vaak los en verslikt hij zich vaak. E zijn ook wel voedingen die helemaal prima gaan trouwens, waar hij gewoon relaxed ligt te drinken.
Hij kan vanaf zijn geboorte al niet op zijn rug liggen.
Ik dacht dat het eraan lag dat het een geboren buikslaper is, maar ook als hij wakker is gaat hij meestal huilen.
Ik zie geen buikkramp tekenen. Ik zie een kind dat zich ergens niet lekker bij voelt.
Slapen gaat wel goed, in de nacht voeden en dan weer verder slapen gaat ook.
Hij huilt het meeste in avond, dan is hij het langste aan 1 stuk wakker.
Het is maar heel zelden dan hij wakker en stil is.

Wat zou het achterliggende probleem zijn? Hij heeft geen exzeem zoals mark had (allergie)
Waar kan ik naar toe voor raad?
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2768
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: De onrust van David

Bericht door marije1977 »

Ik zou met hem naar een goede osteopaat gaan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: De onrust van David

Bericht door Mare »

Verborgen reflux? Allergie kan ook zonder exceem. Misschien toch een dieet proberen? Het is iig sneu voor hem.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: De onrust van David

Bericht door Suuz »

Kan toch kma zijn. Daar hoef je echt geen eczeem voor te hebben! Daarnaast zou ik naar een baby manueel therapeut gaan. In staphorst zit eentje speciaal voor baby's
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Suuz schreef:Kan toch kma zijn. Daar hoef je echt geen eczeem voor te hebben! Daarnaast zou ik naar een baby manueel therapeut gaan. In staphorst zit eentje speciaal voor baby's

Ik heb inderdaad ook aan kma gedacht, of aan iets in zijn lijfje wat zeer doet (vanwege het niet p ee rug kunnen liggen)
Staphorst is wel erg ver weg van hier.

Wat is het verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut?
Suuz

Re: De onrust van David

Bericht door Suuz »

Verschil is de handeling die ze doen. Heb alleen ervaring met manueel. ;) 2x geweest en p had geen ernstige voorkeursligging. Ze huilde echter niet daarvan. Was vrolijk maar met 3 weken oud al vervormd hoofdje.
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: De onrust van David

Bericht door Kimmie »

Ik zou naar een erkende craniosacraal therapeut gaan. Niet te lang aan modderen hoor, niet fijn voor jullie.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
jolanda mv c/k/n

Re: De onrust van David

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Klinkt heel erg als Enya. Die huilde ook veel, vooral als ze op haar rug lag of in de maxi-cosi. Die had reflux, ze kreeg met 6 weken medicijnen en toen nam het heel snel af en had ik een ander kind.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12041
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: De onrust van David

Bericht door Esther »

Hè wat naar :( Ik weet goed hoe je je voelt!
Wat bij mij hielp was eens goed op een rijtje zetten wat er nou precies speelde. Aan de hand van de symptomen dacht ik aan kma.
Ik denk dat ik, als ik jou was, een melkvrij dieet zou proberen (dat moet snel verschil opleveren en is niet heel ingewikkeld om te realiseren) en daarnaast even langs de huisarts.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: De onrust van David

Bericht door Truus »

Of iets met z'n nekje? Bij de geboorte iets in zijn lijfje fysiek niet lekker gegaan. Omdat je aangeeft dat hij ook niet lekker ligt op zijn rug.
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Ik moest ook al jou denken Esther! Km vrij is niet moeilijk te proberen. Behalve a.s. Zatdag als we ons 12,5 jaar huwelijksjubileum/ kraamfeest vieren... In een restaurant, met high tea en tapas diner...
Ik ben ruim een jaar denk ik op dieet geweest voor mark.
Ik zou t zo weer doen hoor maar pffff....echt easy is t niet.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: De onrust van David

Bericht door Ana »

Wat zwaar voor je! doet me denken aan J0ela, omdat je schreef dat als hij wakker is, dat hij dan huilt. Dat deed zij ook. Bij haar was het ook verborgen reflux.
Ik kon toen geen medicatie krijgen, maar tussen de drie en vier maanden nam het geleidelijk aan af.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Pfff, morgen ga ik verder zoeken. Ik ben moe :).
David slaapt bijna... Dan tandjes poetsen en naar bed. Ik hoop da nog heel ffies te kunnen lezen. Gewoon voor mezelf! Ik mis rustige tijd in stilte voor mezelf!
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1945
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: De onrust van David

Bericht door Mirjam »

Och lieverd, wat heftig. Ben je al bij de huisarts geweest hiermee? Of bij het CB (alhoewel ik me afvraag of Ellen er iets zinnigs over heeft te zeggen)
Misschien kunnen zijj je verder helpen?
En als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen hoor. Je mag D kinderen ook wel langs brengen en dan even iets voor jezlef gaan doen.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Je bent echt echt echt een schat mir!!!
(Morgen ochtend (vrijdag, eigenlijk vandaag dus) zijn de oudste twee op psz/ school en ga ik op schoenenjacht...ik heb niets voor onder een jurkje (voor zaterdag)
Smiddags is mark tot drie uur bij een vriendje.
Ik hoop dat david veel slaapt :) )


In het cb heb ik eerlijk gezegd zo weinig vertrouwen.
Ik heb altijd het idee dat ze het probleem terug brengen bij mij, wat er ook zou zijn.
Dus hier vertel ik ook niets over, erg heh.
Maybe de huisarts inderdaad.
Ik denk dat ik eerst mijn verloskundige (is ook arts) eens mail/ bel.
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

Re: De onrust van David

Bericht door mamaanna »

Stomme vraag misschien, maar ik kan het niet afleiden uit je verhaal. Huilt hij ook als hij bij jou is? Is het een pijn huil of een ontevreden huil? Juliane was een erg ontevreden baby, behalve in mijn armen, en t liefst moest ik er ook bij rondlopen. Dit heeft maanden geduurd.

Omdat het slapen wel goed gaat, lijkt mij (verborgen) reflux niet zo voor de hand liggend eigenlijk.
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
mama van b en c

Re: De onrust van David

Bericht door mama van b en c »

Wat naar zeg.

Heb je een erg krachtige TSR misschien op die momenten? Omdat je schrijft dat hij zich veel verslikt?
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Het gaat wel beter bij mij, maar er zijn zat momenten dat ik hem ook niet kan troosten.
Het mat wel af hoor!
Maandag ga ik Joost de Pie bellen, een kinder fysio op aanraden van de verloskundige die ik vandaag aan de telefoon had.
Vandaag lukte het niet om te bellen.
Ik ben gesloopt maar david is nog niet toe aan slapen :(
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: De onrust van David

Bericht door drus »

Klinkt als a nne, die had verborgen reflux. 3 behandelingen bij osteopaat en we hadden een ander kind
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Jongens, ik weet t niet meer...
Voor het weekend was ik kapot. Ik wist t niet meer.
Maar dit weekend gaven we een feest dus ik zou na t weekend gaan bellen met een kinderfysio.
Dit weekend was echt geweldig. Niet alleen qua feest maar ook david deed het zo goed!
Hij was rustig, heeft zowat niet gehuild en ook the day after was hij gewoon happy (en dat terwijl hij aardig van hand tot hand is gegaan)
Ook vandaag heb ik maar niet gebeld met de fysio, hij was zelfs vrolijk, babbelde en lachte!
Zou hij "ergens" overheen zijn ineens?


We blIjft zijn slappe nekje, dus ik denk dat ik de fysio alsnog bel hoor, morgen.
Maar het is een ander kind lijkt t wel!

Edit: hij kan ook ineens beter op zijn rug liggen!!
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9553
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: De onrust van David

Bericht door muppet »

fijn dat het ineens zoveel beter gaat. Slim om toch de fysio te bellen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12041
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: De onrust van David

Bericht door Esther »

Fijn dat het beter gaat! Ze groeien ook snel hè, het kan zomaar weer anders zijn tgv rijping of iets dergelijks.
Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Dragoste

Re: De onrust van David

Bericht door Dragoste »

Dank je esther, ik hoop t ook.
Nú alleen de lange avonden nog :).
Gisteren avond hadden we ceremonimeester overleg en pfff dat is wel een uitdaging.
Hoe blijft het verstaanbaar... Dus rondlopen, proberen te voeden (wil hij niet) aan t eind van de avond had ik kramp in mijn nek :(
Maar ja, t is redelijk gelukt!
Plaats reactie