help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door Pauline »

Mijn nichtje van 10 gaat binnenkort een groot feest geven, samen met een vriendinnetje. Ze heeft gevraagd of ik een 3 lagentaart voor haar wil maken. Op zich geen probleem, maar... ze vraagt wat hij kost. als ik de prijs op mijn site aanhou dan kom ik op zo'n 75 euro. nl een 25 cm taart, 20cm taart en een 15 cm taart. Mijn nichtje geeft aan dat haar moeder (mijn schoonzusje) mag betalen... nou kunnen ze het makkelijk betalen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om dat bedrag te noemen. Het is wel een bewerkelijke taart, ze wil bloemen, en strikken en niet makkelijke vullingen.

wat vinden jullie redelijk om aan familie te vragen?

andere vraag, hoe maak ik chocolade ganache (als vulling?)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door muppet »

voor familie doe ik meestal alleen kostprijs, maar dat zijn dan wel gewone 1 laags taartjes. Zit er nog wat ruimte tussen kostprijs en wat je ervoor vraagt op je site? Misschien daar tussen gaan zitten.

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/153/Ganache/

ik klopt net zo lang tot het een stevige mousse is. De laatste keer werd het bij mij in de koelkast best hard (maar volgens Marc nog steeds heel lekker) en had ik een warme lepel nodig om het fatsoenlijk in de taart te krijgen. Had het er beter ietsje eerder uit kunnen halen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door marjolein62b »

De prijs is de prijs. Ik zou deze zou wel noemen. Als 10-jarige heb je het idee dat alles kan en als iedereen dan ook nog alles voor je doet.

Ze mag wel weten wat iets in de echte wereld kost en als je wil kan je familie-korting geven.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door Pauline »

als ik ga rekenen kom ik kostprijs op zo'n 45 euro uit. dan heb ik nog geen versteviging voor de strik erbij. hoe kan ik dat het beste doen? ik lees hier:
http://www.tartacadabra.com/nl_main.html
fondant met tylose. maar kan het niet met marsepein?

whaaah! wat heb ik me nu weer op mijn hals gehaald.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door JasmijnLinde »

Pauline schreef:als ik ga rekenen kom ik kostprijs op zo'n 45 euro uit. dan heb ik nog geen versteviging voor de strik erbij. hoe kan ik dat het beste doen? ik lees hier:
http://www.tartacadabra.com/nl_main.html
fondant met tylose. maar kan het niet met marsepein?

whaaah! wat heb ik me nu weer op mijn hals gehaald.
Nee! Dat kan niet met marsepein. Fondant met tylose. Tip: leg de lussen een half uurtje in de oven op 50 graden te drogen. Dan is de fondant zo hard. Begin wel op tijd, vooral als je nog een randje om de strik maakt. Het kost best wat tijd.

Eerst kreeg familie wel een beetje korting maar dat doe ik nu niet meer. Bij mij is een stapeltaart ook duurder door het extra werk en de dowels die er in moeten.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door muppet »

marjolein62b schreef:De prijs is de prijs. Ik zou deze zou wel noemen. Als 10-jarige heb je het idee dat alles kan en als iedereen dan ook nog alles voor je doet.

Ze mag wel weten wat iets in de echte wereld kost en als je wil kan je familie-korting geven.
Dit vind ik een hele goede!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door monika »

ik zou zeker niet lager gaan zitten dan kostprijs + de helft van jouw arbeid dat zou dan ongeveer 60 euro zijn?
Dan heb je haar gelijk een verjaardagskadootje van 15,00 gegeven als jouw tijd.
Ook al is iemand familie, je hoeft het niet voor niets te doen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door Sarina »

Het is toch familie, je kunt toch wel zeggen dat iets te moeilijk is en dat je een alternatief verzint?! Je zult er heus wel iets moois van maken.
En ik ben het met de anderen eens, minimaal kostprijs + iets extra's. Dat je niet de gewone prijs rekent is dan jouw cadeautje.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door Mara »

Hmmm, voor zo'n uitgebreide taart waar veel tijd in gaat zitten zou ik niet te laag gaan met je prijs. Of vind je het erg leuk om te maken, oefenmomentjes, nieuwe technieken e.d.? Dat zou voor mij wel meespelen.

Anders uitleggen hoe veel tijd er in gaat zitten en haar de keuze laten? Een eenvoudiger taart tegen kostprijs, of een 3 laags voor normale prijs of iets minder?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Es

Re: help. Nichtje wil een 3 lagen taart...

Bericht door Es »

muppet schreef:
marjolein62b schreef:De prijs is de prijs. Ik zou deze zou wel noemen. Als 10-jarige heb je het idee dat alles kan en als iedereen dan ook nog alles voor je doet.

Ze mag wel weten wat iets in de echte wereld kost en als je wil kan je familie-korting geven.
Dit vind ik een hele goede!
Ben ik ook mee eens!! En vraag anders de moeder ook even wat zij in gedachten heeft qua taart en prijs?!!
Plaats reactie