Wat doe je tijdens t voeden....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Dragoste

Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Dragoste »

http://www.borstvoeding.com/columns/kijkmeaan.html
Naar aanleiding van bovenstaand artikel.... Ik jip of facebook of lees een boek... En soms kijk ik naar David of praat met mijn andere kinderen...
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Ana »

De eerste maanden (vooral clusteravondjes) keek ik vooral tv. Tegenwoordig duren de voedingen (enkel avond, soms nog een ochtend) erg kort en ben ik vooral bezig om hem in een comfortabele positie vast te houden, anders wurmt hij zich in allerlei bochten en wordt het voor mij een beetje pijnlijk.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door vuurvonk »

tv kijken,bezig met fr,tegen hem aankletsen,eten(hij komt bijna altijd tijdens het avond eten :roll: )
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door drus »

bij mij wisselde het heel sterk van wiegen en liedjes zingen, lezen, aaien, tv kijken tot slapen (als hij 's nachts kwam viel ik in slaap terwijl ik aan het voeden was....).

Dat stukje over wat nu belangrijker is mobiel of verhaal van je kind, is iets waar ik me steeds meer bewust van wordt. Ik denk dat het klopt dat ik me snel laat overhalen wel te reageren op dat piepje terwijl het helemaal niet nodig is op dat moment.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Ilse

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Ilse »

Ik voed bijna altijd liggend op bed en dan lees ik op mijn telefoon. 'S nachts slaap ik tijdens het voeden. En de enkele keer dat ik haar voed terwijl ik op de bank zit, frut ik aan haar. Ik vind het dan heerlijk om haar handje te knuffelen of een voetje. Sofie drinkt dan en aait mij....zo heerlijk...
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Truus »

Bij beide dames heel bewust genoten van de tijd dat ze baby waren en met voeden meestal geen andere dingen gedaan. Behalve in periodes dat ze enorm aan het regelen waren, dan keek ik weleens een hele serie kookprorgramma's. :-)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Mare »

Ik heb de link niet bekeken, maar ga ervan uit dat het erom gaat dat je aandacht hebt voor je kind tijdens het voeden. Nou mijn beide jongens willen geen aandacht tijdens het voeden. Als ik ze aankijk, met ze praat, etc dan krijg ik (kreeg ik) een boze blik. Als ik ze zachtjes aaide werd mijn hand weggeduwd etc. Ik kijk meestal dus wel op mijn mob of lees een boek. Tenzij zij contact zoeken, dan krijgen ze gelijk aandacht. Trouwens is er geen tekort voor aandacht voor mijn jongens buiten het voeden. ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Anne »

Hmm, ik heb al sinds gisteren een schuldgevoel, na het lezen van het artikeltje. :( Feline kijkt me niet aan tijdens het voeden, en ik doe idd vaak andere dingen. Overdag zit ik vaak te lezen, en ´s avonds kijk ik vaak tv of op de computer. Of ik klets met de andere kids, of lees ondertussen voor.

Maar goed, vandaag bedacht ik dat dat schuldgevoel onzin is. Ze komt echt geen aandacht tekort. Ik kijk genoeg naar haar, en zij naar mij. En het voeden is voor mij ook vaak even een rustmomentje voor mezelf.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Esther »

Same here, Anne. Ik heb toch een hele functionele kijk op voeden. Zou ik dan al die uren (uur of 5 voeden per dag kom ik wel aan, inclusief boeren enzo) naar Job moeten kijken?
Dan breekt Roos het huis af ;)
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Nynke »

Met 'anti-berg'-pads over haar hoofdje aaien :lol:

Nu serieus: het verschilt. De ene keer zit ik de hele tijd naar haar te kijken, de andere keer kijk ik televisie, lees ik een boek of besteed ik aandacht aan de andere twee meiden (of wordt Bente voorgelezen door één van hen).
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Jettepet

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Jettepet »

Ik beken, ik heb zelfs de tablet speciaal gekocht om wat te doen te hebben tijdens het voeden. :oops:
Alleen ze wil tegenwoordig wel erg graag zelf meekijken.

Ik durf zelfs te zeggen dat als ik niet wat "afleiding" zou hebben tijdens het voeden ik het niet nu nog vol zou houden (19 maanden ondertussen).
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Hermien »

Voorheen las ik wel eens op de telefoon nu niet meer het is inmiddels maar 1 x op een dag...
Het is nu veeleer een heerlijk genietmoment...
Knipogen met elkaar zij aait mij en ik aai haar en ik fluister zachtjes i love you en krijg dan een knuffel van haar...
Zolang dit nog duurt en dat zal niet lang meer zijn.... Geniet ik zachtjes en met volle teugen...
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door TinekedH »

Nu geniet ik van het aanraken en kroelen (het voeden is nog maar zo kort tegenwoordig) maar toen Vera kleiner was (en de rest ook) keek ik tv, las ik een boek, haakte ik of ging ik zelfs drinken inschenken ;) Ik geloof dus dat ik een schuldgevoel moet hebben ;). Gelukkig zit het qua aandacht en hechting tot nu toe wel goed met onze kids :).
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Ilse

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Ilse »

Sinds dit draadje probeer ik er wat meer op te letten. Met name de keren dat ik zittend voed (heel sporadisch). Vanmiddag zat ik te voeden en mijn blik dwaalde af, Sofie pakte mijn hoofd met haar handje en draaide het zo dat ik haar aan keek en met mijn gezicht dichter bij haar kwam. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar toen ik even mijn hoofd optilde om mijn pony uit mijn gezicht te halen, deed ze het weer.

Waar ik wel op moet letten is dat ik haar zelf te veel ga afleiden. Dus kusjes op haar handje kan nog, maar ik heb ook wel eens de neiging om grapjes te maken....en dan moet ze lachen en bijt dan per ongeluk ;-)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Jo Jo »

Ilse schreef:mijn blik dwaalde af, Sofie pakte mijn hoofd met haar handje en draaide het zo dat ik haar aan keek en met mijn gezicht dichter bij haar kwam. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar toen ik even mijn hoofd optilde om mijn pony uit mijn gezicht te halen, deed ze het weer.
Ah.... smmmmelt :verliefd:
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Wat doe je tijdens t voeden....

Bericht door Annet »

Jo Jo schreef:
Ilse schreef:mijn blik dwaalde af, Sofie pakte mijn hoofd met haar handje en draaide het zo dat ik haar aan keek en met mijn gezicht dichter bij haar kwam. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar toen ik even mijn hoofd optilde om mijn pony uit mijn gezicht te halen, deed ze het weer.
Ah.... smmmmelt :verliefd:
Zeker weten! :verliefd: :verliefd:
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Plaats reactie