ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door Pauwtje »

Ik heb de afgelopen jaren hier regelmatig van dit soort berichtjes gelezen, en altijd was het nog lang niet van toepassing op mij. Maar nu ineens wel...slik.
Mijn kleine meisje wordt groot. In een maand tijd is ze overgegaan naar een groot bedje, gestopt met borst drinken (in beginsel wel een beetje gestimuleerd door mij, maar het ging ineens heel snel), kan ze zelfstandig de trap op en af en gaat ze ineens heel rap met praten.
Ledikant is het huis uit, de kinderwagen staat al met 2 wielen bij het emmaus, alle kinderkleding t/m maat 86 is weg, box was al lang weg, draagdoek is vrijwel helemaal uit de gratie, kinderstoel is omgeruild voor een grote-kinder-stoel, slabbetjes zijn al lang buiten gebruik... Nu alleen de luiers nog ;)
Laatst gewijzigd door Pauwtje op di okt 08, 2013 7:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door Mamalon »

Zo dat zijn wel mijlpalen ja. Ze worden toch wel snel groot hè?
Mamalon
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door Pauwtje »

Ja, het gaat echt heel hard! Het heeft natuurlijk ook veel voordelen. Maar soms gaat het me wel wat TE snel.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
@ri

Re: ze wordt groot

Bericht door @ri »

Heel herkenbaar! En aan de ene kant vind ik het heel lekker dat we het baby(nietslapen)tijdperk hebben afgesloten, maar aan de andere kant is het echt een gek en soms een beetje naar idee dat die tijd nooit meer terugkomt.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door mama talla »

Zou ik zo'n berichtje ook schrijven over 1 jaar? Slik, ik hoop het niet. Mijn kleine meisje moet maar gewoon een klein meisje blijven voorlopig. Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel weer fijn is.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Chabeli

Re: ze wordt groot

Bericht door Chabeli »

herkenbaar! Ik vind Saartje ook veel te snel groot worden. :(
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door Pauwtje »

@ri schreef:Heel herkenbaar! En aan de ene kant vind ik het heel lekker dat we het baby(nietslapen)tijdperk hebben afgesloten, maar aan de andere kant is het echt een gek en soms een beetje naar idee dat die tijd nooit meer terugkomt.
Oh ja, dat slapen is wel echt een hele grote pre van het groter worden. Durf je te zeggen dat het echte grote leed bij jullie inmiddels geleden is? Ik durf dat nu eindelijk hardop te zeggen! Voor de zomer hadden we al periodes dat het goed ging, maar ook nog mindere fases. Maar sinds onze vakantie gaat het GOED!!!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door nance74 »

Oja heel herkenbaar. Zelfstandig de trap op al heel lang, zelfstandig naar beneden ook maar in bij zijn van 1 van ons. Ledikant nog wel. Kinderwagen/buggy nog wel in huis maar steeds vaker dat meneertje zelf wil lopen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door Dorien »

Dames dames, dat kan natuurlijk alleen met bijbehorend fotomateriaal!!!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door jikke »

Dorien schreef:Dames dames, dat kan natuurlijk alleen met bijbehorend fotomateriaal!!!
:D
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
@ri

Re: ze wordt groot

Bericht door @ri »

Pauwtje schreef:
@ri schreef:Heel herkenbaar! En aan de ene kant vind ik het heel lekker dat we het baby(nietslapen)tijdperk hebben afgesloten, maar aan de andere kant is het echt een gek en soms een beetje naar idee dat die tijd nooit meer terugkomt.
Oh ja, dat slapen is wel echt een hele grote pre van het groter worden. Durf je te zeggen dat het echte grote leed bij jullie inmiddels geleden is? Ik durf dat nu eindelijk hardop te zeggen! Voor de zomer hadden we al periodes dat het goed ging, maar ook nog mindere fases. Maar sinds onze vakantie gaat het GOED!!!
Zal ik het doen... ja??... hier komt'ie: JAAAAAAA 8) :D Het leed is geleden! Nog wel aan de medicijnen, maar dat vinden we niet zo erg. Ze slaapt door. En als ze niet doorslaapt gaan we even naar haar toe en slaapt ze daarna weer verder! :toost:

En alvast een fotootje van onze gekke meid :)
Olivia klein.jpg
Olivia klein.jpg (84.07 KiB) 3010 keer bekeken
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door mama talla »

Wat een schatje zeg Ari! Wat fijn dat ze nu goed slaapt.

groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: ze wordt groot

Bericht door maartje12 »

Wat fijn dat het slapen zoveel beter gaat, Paulien!
Moeilijk he, het einde van een fase (zelfs als het leven daardoor een stuk makkelijker wordt...)

Ben hier ook druk bezig met het weggeven van al mijn babyspullen via de weggeefhoek. Aan de ene kant ruimt het lekker op, maar aan de andere kant....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door michelle »

Heeeeel herkenbaar! Jasmijn gaat ook zo ontzettend snel. Alleen nog wel in haar ledikant, want dat gaat nog prima. Maar de rest is hetzelfde. Wandelwagen gaat heeeel soms mee, maar dan vooral om haar even vast te zetten in een winkel zodat ik niet achter haar aan hoef te rennen wanneer het niet uitkomt. Ze merken op het kdv ook wel dat ze sneller is dan 'eerste' kindjes, is dat bij jullie ook zo?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door kaatje71 »

leuk om te horen (lezen).
Hier gaat het ook best goed èn snel met Me!ke.
Ik geniet echt van haar.
Het slapen ging wel goed, maar nu ze zonder speen slaapt is het weer wat wisselend, onrustige nachten soms.
Maar we zetten door.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ze wordt groot

Bericht door Pauwtje »

Foto! Evy boos! (Ze wordt niet alleen groot, ze wordt ook een steeds betere dramaqueen)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (116.2 KiB) 2933 keer bekeken
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door Pauwtje »

En boomklimmen ( wat wil je, met 2 grote broers)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (154.31 KiB) 2927 keer bekeken
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door Pauwtje »

Wat goed om te lezen dat het slapen bij jullie ook goed gaat, of in ieder geval goed genoeg!
Haha, die O livia, geweldige foto!

Qua snelheid, ik weet het hier niet echt. Ze doet natuurlijk wel d'r broers na (zie boomklimfoto;)) met veel dingen. Maar bijv met praten en zindelijk worden vind ik haar niet bijzonder rap ofzo. Ze kan wel bijzonder goed voor zichzelf opkomen... ,we hoeven niet bang te zijn dat ze zich het kaas van de brood laat eten...
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door Dorien »

Heeeeeeeeeeerlijke foto's meiden!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door Truus »

Jaaaa, herkenbaar. Voor mijn gevoel heb ik nog een dreumesje in huis, maar in de praktijk heeft deze dreumes ineens al een lang dun lijfje, met lange benen, lange haren. En ze kan ineens al (bijna) alles zeggen! Het is ineens een peuter geworden. Waaaah!

Hier is ze aan het helpen met een taartje bakken. Zij mag de vorm met boter insmeren.
Afbeelding

Blij met haar harige vestje. :-)
Afbeelding
@ri

Re: ze wordt groot (met foto s van grote 2jarige)

Bericht door @ri »

Wauw, wat een prachtige meiden! En heerlijk herkenbaar, die boze foto :) ik zal er hier ook eens een foto van maken.
Plaats reactie