Nieuw subforum?

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jipirene
J&J SANTORINI
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 12:00 am

Nieuw subforum?

Bericht door jipirene »

Lieve dames,

ik benaderd met de vraag of er een subforum kan komen voor vrouwen die sexueel misbruikt zijn.

Is hier behoefte aan om in een klein, intiem subforum met elkaar van gedachten te wisselen, helpen, adviseren, ......

Het gaat dus puur om lotgenoten.

Graag verneem ik, kan natuurlijk ook anoniem via een pb, of hier vraag naar is.

Irene
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
roetje

Bericht door roetje »

Ok, ik ga proberen te verwoorden wat ik denk/voel. Wil eerst even zeggen dat het MIJN gedachten en gevoelens zijn, het is dus NIET de bedoeling iemand te kwetsen. En ik kan ook best helemaal mis zijn.
Langs de ene kant roep ik heel erg hard ja, heb zelf destijds ontzettend veel gehad aan lotgenotencontact. Héél erg veel zelfs, zou zonder bepaalde mensen niet staan waar ik nu sta. Heb zelf een .be kant aan het verhaal gebreid (wat nu weer weg is, door omstandigheden, wat ik nog steeds jammer vind). Dus JA het is absoluut heel nuttig en wil er direct mee mijn schouders onder zetten als ik van dienst kan zijn.
Langs de andere kant, ik zou me dan verplicht voelen enkel daar over mijn verleden te schrijven (het bestaat er voor niet?) en dan zou ik bepaalde reacties ontzettend hard gaan missen. Mensen aan wie ik ontzettend veel gehad heb en waar ik heel hard van hoop dat zij niet zo'n kl*te verleden hebben. En eerlijk, dit topic nu, net na mijn berichtje daarstraks geeft me ook ergens gevoel van, zwijgen opleggen, ga maar lekker apart hoeven wij het niet te lezen. (terwijl ik héél goed weet dat dit rationeel waarschijnlijk helemaal niet klopt).
Misschien is er manier waarop bepaalde mensen zonder verleden wel toegelaten kunnen worden, maar dat er unaniem ja moet gezegd worden op die mensen of zo, om veiligheid wel te bewaren?
Ik zeg dus JA, maar met gemengde gevoelens. Net omdat het ergens in tegenstelling is met wat ik daarnet zei over openheid.
Maar ik snap dat mensen ook behoefte hebben aan veiligheid en beslotenheid, dus ja, graag.
roetje

Bericht door roetje »

Ow ja, wat ik daarnet vergat te zeggen, ergens zou het ook mij deugd doen, net dat beetje beslotenheid en veiligheid, daar zou ik misschien minder .... nodig hebben en meer woorden kunnen gebruiken.
roetje

Bericht door roetje »

Ok , heb ondertussen even tijd gehad om er over na te denken, en mijn paranoia het zwijgen op te leggen.
Maak van mijn twijfelende ja, maar een volmondige JA. Ik wil er heel graag achter staan én ook helpen waar ik kan.
Gebruikersavatar
jipirene
J&J SANTORINI
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 12:00 am

Bericht door jipirene »

Dames, nog meer interesse in een besloten subforum??

Irene
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Plaats reactie