spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Anne »

Mag ik even vragen om wat meedenkers? Want ik denk dat er mensen hier meer verstand van hebben dan mijn huisarts 8)

Feline heeft al een flinke tijd gele aanslag op haar tong. Echt dik, niet weg te vegen. Ze dronk ook onrustig, maar verder hadden we beiden nergens last van.
Ik heb één week behandeld met Gentiaan Violet. Daarna dronk ze veel rustiger, én veel langer. Ineens zat er ruim drie uur tussen twee voedingen, in plaats van maximaal twee. Heerlijk! Maar de aanslag was nog niet weg.

Op het CB raadden ze me aan toch even de huisarts te bellen. Want we hebben er weliswaar beiden geen last van, maar dat zou nog wel kunnen komen.

De huisarts zei dat ik mijzelf maar een weekje met miconazol moest behandelen, omdat de infectie bij mij zou zitten, dan hoefde ik bij Feline niets te doen. :roll:
Die miconazol heb ik ook wel gesmeerd bij mezelf, maar tegelijkertijd Feline ook nog behandeld met Gentiaan Violet. Die kuur was gisteren klaar, maar de aanslag is nog steeds niet helemaal weg, al is hij wel minder dik dan een week geleden.

En nu? Lekker laten zo? Of toch nog behandelen? En hoe dan? Ik heb niet echt veel vertrouwen in mijn huisarts, geloof ik. Maar over drie weken moet ik weer aan het werk, en ik kan niet beginnen met een voorraad gekolfde melk aanleggen als we nog spruw hebben, toch?
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door TinekedH »

Over je voorraad aanleggen durf ik heb uitspraken te doen. ... maar ik zou het niet "maar laten" het gaat gewoon niet vanzelf weg! Ik vind het vreemd dat je jezelf alleen moest behandelen van de ha... jullie hebben constant contact dus besmetten elkaar over en weer... Ik zou nieuwe medicatie willen. Mijn zus behandelde altijd vrij doeltreffend met rode bessensap. .. dat zou je nog als aanvulling kunnen gebruiken?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door drus »

Ik behandelde mezelf ook altijd met gentiaan violet, hele tepel en tepelhof en dan een katoenen zelfgemaakt zoogcompres erop dat ik voor elke voeding wisselde en op 90 graden in de was gooide. Dus baby blauw en ik blauw :roll:

Ik smeerde ook met purolan van medela of tepelzalf van avent (die vond ik heel erg prettig), dat werkte erg verzachtend.

Ik had contact met Eurolac hierover en een heel goed gevoel bij het advies dat ik per mail kreeg.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6264
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door J_udith »

W.b. voorraad aanleggen: afkolven en dan de melk verhitten tot 60 graden, je doodt de spruw en ook wat anti-stoffen maar het is niet meer besmettelijk.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

Je kunt ook contact zoeken met Gonneke, die houdt wel van zulke uitdagingen.
Vreemd dat het maar niet overgaat. Ik denk dat ik zou inzetten op langer behandelen, omdat je wel verbetering merkt.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Anne »

drus schreef:Ik behandelde mezelf ook altijd met gentiaan violet, hele tepel en tepelhof en dan een katoenen zelfgemaakt zoogcompres erop dat ik voor elke voeding wisselde en op 90 graden in de was gooide. Dus baby blauw en ik blauw :roll:
Ja, dat heb ik ook gedaan die eerste week. Heerlijk blauw alles :D Maar ´t was dus niet afdoende.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Anne »

Esther schreef:Je kunt ook contact zoeken met Gonneke, die houdt wel van zulke uitdagingen.
Vreemd dat het maar niet overgaat. Ik denk dat ik zou inzetten op langer behandelen, omdat je wel verbetering merkt.
Ik denk dat ik dat idd maar doe. Ben benieuwd wat zij adviseert!
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

Houd je ons op de hoogte?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

Hoe is het nu, Anne?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Anne »

Ik heb Gonneke gemaild deze week, en zij adviseerde om nog maar een keer met GV te behandelen, en dan langer dan een week. Tot het echt weg is.
En ik ben voor onszelf nóg maar weer strenger qua hygiëne, en alle speeltjes, beddengoed, kleding maar weer gewassen op 60 graden, pfff... ben 't nu wel zat, geloof ik :wink:

En over kolven: ze adviseerde om de gekolfde melk te pasturiseren voor het invriezen. (al deed ik dat vanochtend met een potje melk, maar toen het water aan de kook kwam, viel het potje om in de pan, en plopte het deksel eraf en was al m'n melk weg :( )
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

Hee, Gonneke zei hetzelfde als ik! Kan ook wel lk worden ::wink:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het spuugzat bent! Hopelijk werkt het nieuwe beleid en krijg je het daarna noooooooit weer. Sterkte met de was!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

En die melk is balen zeg :( Met moeite gesprokkeld, of niet?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Anne »

Pff.. ik weet het niet meer hoor.. ik ben inmiddels op advies van Gonneke 2 weken non-stop aan het behandelen met de Gentiaan Violet, zowel Feline als mezelf. In het begin werd de witte aanslag wel minder, maar verdween niet helemaal. Ik heb nu sinds 2 dagen het idee dat hij weer heviger terugkomt, ondanks de GV.
Ik heb Gonneke gemaild, maar die zegt alleen dat verder behandelen geen zin heeft omdat er óf geen gprake is van spruw óf er ergens een andere besmettingshaard is. Maar wat ik wél moet doen zegt ze niet..
Iemand nog advies?
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: spruw, denk ik. En wie heeft advies?

Bericht door Esther »

Dan zou ik teruggaan naar de huisarts. Wellicht is fluconazol of iets aanverwants geschikt om alle inwendige schimmelinfecties te bestrijden? Heb er niet zoveel verstand van, maar als dat zo is zou een andere besmettingshaard daarmee onschadelijk gemaakt kunnen worden. Of kraam ik nu complete onzin uit...
Hebben jullie er op enige manier last van? Zou het een optie zijn om gewoon te wachten tot het over gaat?

Vervelend hoor :(
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Plaats reactie