hoelang rooming in?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

hoelang rooming in?

Bericht door vuurvonk »

Zijn er hier mensen die hun kind op hun eigen slaapkamer hebben slapen en zo ja tot welke leeftijd?

De kraamzorg heeft Y op dag 3 bij ons op de kamer gelegd in zijn ledikant,natuurlijk in overleg maar aangezien het bij fr niet mocht van de vk destijds(grote onzin maar ja je gaat er als jonge moeder niet tegenin)heb ik geen idee tot wanneer dit kan/mag en het makkelijkste is om hem weer terug in zijn eigen kamer te slapen.

zelf vind ik het op zich wel handig,ik hoor hem en kan daarop meteen inspelen indien nodig is en word fr niet meteen wakker en staat ze er ook naast te springen/tegen aan bemoeien...
we hebben op zich de ruimte er ook wel voor alleen kunnen mijn man en ik de kledingkast niet goed in.
Laatst gewijzigd door vuurvonk op za okt 26, 2013 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Mamalon »

Daar is maar één antwoord op. Zolang jullie het prettig vinden. Lieke heeft bij ons in bed geslapen tot ze bijna twee was. Toen de nachtvoedingen eraf gehaald en toen was troosten op haar eigen kamer het handigst qua geluid. Dus toen ookmeteen in haar eigen bed gelegd.
Mamalon
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Hemmie »

Wytse 9 maanden, Marrit zo'n 15 maanden (maar daarna nog een jaar een groot deel van de nacht in ons bed), en Abel begint de nacht sinds 2 weken op zijn eigen kamer, maar belandt binnen een paar uur in ons bed. Hij is nu 18 maanden. Abel had in ons oude huis niet eens een eigen kamer, al zijn meubilair paste er makkelijk bij op onze kamer, dus dat was ideaal.
Wytse was een makkelijke slaper die wel de neiging had om wakker te worden van ons als we naar bed gingen of even naar het toilet, vandaar dat we hem na 9 maanden op zijn kamer hebben gelegd. Marrit was een drama wat slapen betreft, en die sliep het beste in ons bed. Doordat ze op een gegeven moment wel de nacht op haar kamer begon en minder wakker werd 's nachts ging ze geleidelijk steeds langer daar slapen, totdat ze doorsliep met 2,5 en dus de hele nacht op haar eigen kamer lag. Abel is ook geen geweldige slaper, maar ik ga er van uit dat hij uiteindelijk ook gewoon op datzelfde punt komt.
Overigens, bij de jongste 2 was de enige reden dat ze naar hun eigen kamer verhuisden dat we het wel fijn vonden om bj het naar bed gaan niet meer te hoeven opletten met licht en geluid, voor de kinderen lijkt het weinig uit te maken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10998
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Dorien »

Bedoel jij geen rooming in? Liv sliep ruim drie maanden bij ons op de kamer, ik sliep er zelf zo onrustig van.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Truus »

M irre tot ze doorsliep, ze was toen 2 maanden. L otta met 6 weken, mijn man sliep er slecht van en toen besloten haat op haar eigen kamer te leggen. Naast de onze, dus wel in de buurt.
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Nynke »

Ik hoorde laatst op het consultatieburo (ja ja) dat het advies is kinderen 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen. Sofie en Lotte hebben zo'n beetje 4 maanden bij ons op de kamer geslapen. Van mijn man zou Bente (morgen 11 weken) nu al op haar eigen kamer mogen slapen, maar ik ben daar nog lang niet aan toe.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
annelinda

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door annelinda »

Het advies is Idd 6 mnd. Af langer natuurlijk. De kans op wiegedood word kleiner als je samen op 1 kamer Slaap. En je kan beter in spelen op de behoeftes van je kind.
annelies

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door annelies »

het advies is idd minimaal 6 maanden. Daarna zolang je/jullie dat prettig vinden.

Mijn drie jongste kinderen sliepen bij me op de kamer, allemaal tot rond een jaar.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Hemmie »

Dorien schreef:Bedoel jij geen rooming in? Liv sliep ruim drie maanden bij ons op de kamer, ik sliep er zelf zo onrustig van.
Juf Dorien :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
MvOM

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door MvOM »

Jongste ligt nog geregeld bij ons maar dat valt niet meer onder de rooming in :lol:

Doe waar jullie jezelf prettig bij voelen!!
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door drus »

MvOM schreef:Jongste ligt nog geregeld bij ons maar dat valt niet meer onder de rooming in :lol:

Doe waar jullie jezelf prettig bij voelen!!
Hier idem... Net bedacht dat ik met beloningssysteem ga werken...
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Mare »

David sliep tot twee jaar bij ons in bed/ledikant aan mijn bed vastgemaakt. Vanaf toen begon hij in zijn bed en belandde op gegeven moment bij ons in bed. Met ongeveer 2,5 zijn wij daarmee gestopt omdat ik zwanger en heel erg ziek was.

Sem is nu 1 en ligt nog bij ons. Ik denk dat hij ook met twee naar een eigen bed mag. :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door Hermien »

Janiek slaapt hier nog bij ons op de kamer..
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: hoelang roaming inn?

Bericht door mama talla »

Nathan heeft tot 2 jaar en 6 maanden bij mij op de kamer geslapen. Eerst uit noodzaak, omdat ik maar 1 slaapkamer had, later omdat het gewoon gezellig was.
Anna slaapt nu nog bij ons op de kamer. Als ze door slaapt tot ongeveer 7 uur gaat ze naar Nathans kamer. Nu wordt ze om 6.15 uur nog wakker en dan wordt N ook meteen wakker als zij samen op 1 kamer slapen en die heeft zijn slaap nog hard nodig.

groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door vuurvonk »

[quoteBedoel jij geen rooming in? Liv sliep ruim drie maanden bij ons op de kamer, ik sliep er zelf zo onrustig van.][/quote]

vast wel :oops: kende het hele woord niet en heb het 1x horen zeggen door de kraamzorg en 1x door de vervangend vk...(en verder niet meer opgezocht)

maar fijn om te lezen dat het dus helemaal niet raar is om je kind op de kamer te laten slapen en als ik hier lees hoelang sommige kindjes er slapen :D

moeders bij ons op school denken er namelijk wat anders over dus dacht ben ik nu zo raar hierin maar blijkbaar dus niet :D (ze vinden 13,5 maand bv bij fr ook al zo raar en lang dus dit is blijkbaar zo'n zelfde categorie)
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Mare »

Zo sprak ik laatst met iemand waarvan de zoon van vijf net op zijn eigen kamer slaapt. Haar buurvrouw keek haar er altijd op aan. Een baby/kind hoort in zijn eigen bed, op zijn eigen kamer. Totdat die buurvrouw kind nummer drie kreeg. Die ging namelijk niet in een eigen bed slapen. Dus hebben ze ervoor gekozen om toch samen te slapen en nu geniet ze ervan.

Om een lang verhaal kort te maken, het is altijd zo makkelijk om over een ander te oordelen. Doe lekker wat goed voelt voor jullie allemaal.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Ana »

J0ela tot ongeveer 13 maanden en Ivan tot ongeveer 11 maanden. Niets raars aan!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Ilse »

Sofie is nu bijna 16 maanden en slaapt nog bij ons. Bij merel dacht ik dat ze in haar eigen bed op jaar eigen kamer moest slapen, wat resulteerde in slapeloze nachten. Toen bedacht ik me dat rooming in veel fijner zou zijn bij ons. Ze heeft toen tot 2,5 bij ons geslapen, daarna halve nachten in haar eigen bed en daarna bij ons. Toen 2 nachten per week bij mij (mijn man werd wakker van haar, dus die sliep op de bank). Vanaf 5 jaar 1 nacht per week en nu is ze 7,5 en heel soms wil ze nog bij mij slapen.

Wat ik wel heb geleerd is dat je lekker moet doen wat je zelf het fijnst vindt.

Sofie heeft niet eens een eigen kamer....die komt er pas volgend jaar als we gaan verbouwen.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door monika »

Jort 4 mnd en eindigde vrijwel elke nacht in ons bed tot hij 2,5-3 was en slaapt nog graag bij mij als ml in de nachtdienst zit.
Nic 6,5 mnd en sinds kort heb ik een matras voor mezelf in zijn slaapkamer liggen.
De reden om in hun eigen kamer te starten was dat een ledikantje niet in onze slaapkamer past en ze uit hun basinetje gegroeid waren.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Jolanda »

ehhh nog steeds.....
baby dreumes peuter en kleutertijd full time
en langzaam aan (waarbij) de grens onduidelijk is
naar parttime
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Ana »

Ilse schreef:
Sofie heeft niet eens een eigen kamer....die komt er pas volgend jaar als we gaan verbouwen.
:lol:
Nou precies... Voor I.van had ik geen eigen bedje of wiegje (laat staan een eigen kamer) tot hij 9 maanden was en we verhuisden. (Op een gegeven moment zijn we wel het campingbedje gaan gebruiken vanwege veiligheid)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
edevries

Re: hoelang rooming in?

Bericht door edevries »

Sem tot ongeveer 1 en driekwart jaar.
Stijn tot 10 en halve maand.
Sem was erg veel ziek in t begin. Hij heeft een andere start gehad.
En bij Stijn leek het op en gegeven moment alsof hij liever alleen wilde liggen cq wakker werd van ons als we in de buurt lagen want hij is een lichte slaper.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Emmy »

Mijn oudste sliep anderhalf jaar bij ons. Mijn jongste 1 nacht. :wink:
Kortom, doen waar je je goed bij voelt, het ligt ook heel erg aan wat voor kind je hebt. Mijn oudste was een rustige slaper, mijn jongste sliep onrustig, maakte veel geluidjes, ik deed geen oog dicht.
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door vuurvonk »

ow meiden word hier zo blij van :oops: :D
werd al beetje onzeker hier dat het niet goed zou zijn en iedereen je erop aan kijkt...
maar zolang het goed gaat en het fijn voelt blijft hij dus maar lekker bij ons op de kamer!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Jettepet

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Jettepet »

Zolang jullie het fijn vinden toch?

Ik denk dat A. 16 maanden was toen ze in haar eigen (1 persoons) bed ging slapen. De co-sleeper staat ook nog steeds bij ons, soms slaapt ze daar een hele nacht, soms vanaf ergens midden in de nacht, maar de meeste nachten slaapt ze tegenwoordig door in haar eigen bed. (alleen nu beetje ontregeld, vorige week op vakantie geweest waar ze bij ons op de kamer sliep...)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Ilse501 »

B astiaan heeft 6 weken bij ons gelegen, in zijn eigen bedje. Toen was het zo warm dat we 's nachts de ramen helemaal open wilden hebben en dat durfden we niet met hem op de kamer. En dus naar zijn eigen kamer. HIj ging er niet anders om slapen en wij ook niet.

J oris heeft 6 maanden bij ons gelegen, waarvan 4 in zijn wiegje. Toen dat niet meer paste, werd zijn ledikantje 's avonds op onze kamer gezet en 's morgens weer in zijn eigen kamer. Na 1,5 maand zijn we begonnen met hem met bed en al naar zijn kamer te slepen, als wij gingen slapen en na 14 dagen sliep hij volledig in zijn kamer. Hij sliep toen ook meteen door.

P ieter heeft tot 2,5 jaar bij mij in bed geslapen. Als hele kleine baby sliep hij alleen als hij op me lag en later alleen als hij me voelde. Met ca 6 maanden getracht om hem in zijn wiegje te laten slapen op onze kamer, maar dat was hel. Toen zijn ledikant gepakt, omdat we dachten dat hij het misschien te klein vond. Nog steeds hel. Toen met 9 maanden een zijkant uit zijn ledikant gehaald, dat op boeken gezet en aan mijn zijde van het bed vastgemaakt en voila, hij sliep weer met alleen een nachtvoeding tussendoor (eerder iedere nacht minstens 2 uur wakker ergens tussen 1 en 4 uur). Mijn ex was inmiddels al naar zolder verhuisd, maar die durfde niet meer terug te komen, omdat hij bang was dat alles weer opnieuw zou beginnen met de nachten (half jaar later was ex weg trouwens). Ik heb P ieter toen bewust altijd in de cosleeper gelegd, ook toen ik het grote bed voor mij alleen had. Ik dacht dat ik hem zo ook overdag boven kon laten slapen met een verhoging ervoor, zodat hij er niet uit kon. Nou, meneer had binnen 3 slaapjes door hoe hij tijgerend en achterwaarts het bed af kon komen zonder te vallen. Hij zat me dan altijd bij het traphekje op te wachten als hij wakker werd. Later heb ik me bedacht dat hij er niet tegen kon om opgesloten te worden en daar panisch van werd. Wakker worden was namelijk altijd drama, totdat de zijkant van zijn bed open was. Toen hij 2 was, heb ik slaapkamers gewisseld en op m ijn veel kleinere kamertje kon de cosleeper niet meer en dus sliep hij weer in het grote bed. Zijn kamer was kort daarop klaar en met 2,5 ging hij daar ineens uit zichzelf slapen en heb ik nooit meer problemen met hem gehad.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Annet »

vuurvonk schreef:[quoteBedoel jij geen rooming in? Liv sliep ruim drie maanden bij ons op de kamer, ik sliep er zelf zo onrustig van.]
vast wel :oops: kende het hele woord niet en heb het 1x horen zeggen door de kraamzorg en 1x door de vervangend vk...(en verder niet meer opgezocht)

maar fijn om te lezen dat het dus helemaal niet raar is om je kind op de kamer te laten slapen en als ik hier lees hoelang sommige kindjes er slapen :D

moeders bij ons op school denken er namelijk wat anders over dus dacht ben ik nu zo raar hierin maar blijkbaar dus niet :D (ze vinden 13,5 maand bv bij fr ook al zo raar en lang dus dit is blijkbaar zo'n zelfde categorie)[/quote]

Ik moet ineens aan vroeger denken, iedereen sliep in dezelfde ruimte, er was er tenslotte maar 1 soms /of vaak zelfs ook nog samen met de dieren.
Niets mis mee toch? of zouden zij niet gespoort hebben? Ik denk dat ze de noodzaak van meerdere kamers waarschijnlijk niet eens zagen.

Daarom kan ik beamen, doe gewoon wat goed voeld.

D heeft 6 maanden bij ons gelegen, misschien iets langer, maar paste niet meer in de wieg.
Als we in de tent slapen eigenlijk nog steeds haar campingbedje stond pal naast mijn matje, alleen een stukje stof ertussen, dat eigenlijk het zelfde.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door drus »

Ach, hier ben ik tv aan het kijken als S slaapdronken naar beneden komt. Serie duurt nog 5 min dus ik blijf even zitten. Hij kruipt naast me, geeft poes een aai, trekt de fleecedeken over zich en slaapt verder. Ben benieuwd of hij nog in zijn eigen
bed terecht komt!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Hermien »

vuurvonk schreef:ow meiden word hier zo blij van :oops: :D
werd al beetje onzeker hier dat het niet goed zou zijn en iedereen je erop aan kijkt...
maar zolang het goed gaat en het fijn voelt blijft hij dus maar lekker bij ons op de kamer!
Niks om onzeker over te worden hoor ...wij hebben deze vakantie gemerkt dat janiek ook prima zelf in een ander bed kan slapen...
Maar het komt in de gegeven omstandigheden nou eenmaal handiger uit dat ze bij ons slaapt.
En ja de moeders die me kwamen helpen om op te ruimen hadden ogen zo groot als wagenwielen ongeveer als ze het bedje op onze kamer zagen... :mrgreen:

Slaapt janiek nog steeds bij jullie?? Ze is toch alweer 3 ?

Ja hoor en voor ze 18 is zal ze wel op een eigen kamer slapen :mrgreen:
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Ana »

Gisteravond een erg ziek meisje hier. Dus haar op papa's plek gelegd en samen geslapen. Gelukkig gaat het weer een stuk beter vandaag, maar net heb ik haar daar toch nog maar weer neergelegd. En ik verheug me op weer een nachtje slapen naast mijn meisje. :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door drus »

ach als mensen er echt iets van zeggen, zeg ik altijd dat de mens het enige zoogdier is dat zijn kind een nest verderop legt en dan verwacht dat ze niet gestoord worden.......

ik heb nog nooit een zinnig tegenargument gekregen :twisted:
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Charlotte »

drus schreef:ach als mensen er echt iets van zeggen, zeg ik altijd dat de mens het enige zoogdier is dat zijn kind een nest verderop legt en dan verwacht dat ze niet gestoord worden.......

ik heb nog nooit een zinnig tegenargument gekregen :twisted:
Proest! Die moet ik onthouden!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door Moosje »

drus schreef:ach als mensen er echt iets van zeggen, zeg ik altijd dat de mens het enige zoogdier is dat zijn kind een nest verderop legt en dan verwacht dat ze niet gestoord worden.......

ik heb nog nooit een zinnig tegenargument gekregen :twisted:
:lol: Die moet ik onthouden !
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
ddaantje

Re: hoelang rooming in?

Bericht door ddaantje »

6 jaar, 2 maanden, 8 dagen en een paar uur :)

give or take de kortere periodes dat hij wel in zijn eigen bed sliep.

en ik heb zomaar een vermoeden dat hij er ook nog wel even ligt. Als het aan mij ligt blijft hij lekker liggen ik vind het heerlijk, maar nu hij echt groter wordt wordt het ook wel steeds krapper in bed. Voor de zwangerschap hadden we nog halve plannen om een meer permanentere co-sleepoplossing te creëren naar mijn bed, maar helaas daar komt straks het babybedje weer te staan. en ik heb niet de illusie dat die snel naar haar eigen kamer vertrokken zal zijn :)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: hoelang rooming in?

Bericht door vuurvonk »

ach als mensen er echt iets van zeggen, zeg ik altijd dat de mens het enige zoogdier is dat zijn kind een nest verderop legt en dan verwacht dat ze niet gestoord worden.......

ik heb nog nooit een zinnig tegenargument gekregen :twisted:
geweldig!

6 jaar, 2 maanden, 8 dagen en een paar uur :)

give or take de kortere periodes dat hij wel in zijn eigen bed sliep.

en ik heb zomaar een vermoeden dat hij er ook nog wel even ligt. Als het aan mij ligt blijft hij lekker liggen ik vind het heerlijk, maar nu hij echt groter wordt wordt het ook wel steeds krapper in bed. Voor de zwangerschap hadden we nog halve plannen om een meer permanentere co-sleepoplossing te creëren naar mijn bed, maar helaas daar komt straks het babybedje weer te staan. en ik heb niet de illusie dat die snel naar haar eigen kamer vertrokken zal zijn :)
hier ook een dame die geregeld bij ons slaapt hoor maar ze vind het momenteel heel oneerlijk dat haar broertje bij ons op de kamer mag slapen en zij naar haar eigen kamer moet...vaak als yerick huilt midden in de nacht is zij er soms nog sneller dan ik terwijl ik er naast lig :shock: en als ze bij ons ligt stormt ze zo over me heen alleen als hij blijft huilen langere tijd achter elkaar vlucht ze weg...dus ben benieuwd hoe xarno het vind!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Plaats reactie