Sentimenteel?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Sentimenteel?

Bericht door AnnemiekD »

Morgen breng ik Roos voor de allerlaatste keer naar de peuterspeelzaal. 6 jaar lang kom ik daar al over de vloer. Eerst Victorine, op de dag dat zij naar school ging volgde zusje Elize haar daar op en toen Elize op school startte volgde Roos haar op.
De psz op zich doet me niet zo heel veel, de kinderen gingen er met plezier heen, maar ik vond het allemaal niet zo veel. Maar juist het gevoel dat ik morgen een periode ga afsluiten, dat doet me meer als ik dacht. 8 Jaar lang heb ik kinderen thuis gehad. Nu gaat volgende week mijn jongste prinsesje ook naar school, en dat vind ik moeilijker als ik ooit gedacht had.
Ze is toch heel gezellig, ik geniet van de ochtendjes die we samen hebben. Samen lekker in bad, samen lekker naar de stad en dan bij de hema wat drinken. Samen een puzzeltje leggen of saampjes poetsen. Of het gezellige gebabbel horen als ik aan het schoonmaken was.
Ja...het doet me toch heel veel. Een periode van echt kleine kindjes hebben komt nooit meer terug, daar krijg ik natuurlijk veel voor terug (vrijheid). Maar definitief over is het straks.
Morgen vieren we dat haar laatste ochtendje is op de psz, ik zal ws terugdenken aan alle jaren dat ik daar al kom...
Mensen roepen het vaak, heel vaak, maar het is zo waar....geniet ervan, voor je het weet zijn ze groot, en het is echt zo...

*Zo sentimentele modus weer uit*
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door ailay »

Ik kan het me helemaal voorstellen.
Maak er maar een mooi feestje van morgen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door Pauwtje »

Och ja, ik kan me voorstellen dat dat een momentje is waar je bewust bij stilstaat. Vooral dat onomkeerbare heb, die kleintjes die nooit meer terugkomen. Nog 1,5 jaar, dan schrijf ik ook zo n berichtje. En hoewel ik nu soms erg kan uitkijken maar de alle-3-op-school-fase, besef ik me ook hoe bijzonder deze periode zonder school nog is. Ik zal er komende weken extra bewust van zijn!
Maak er maar een mooi feestje van morgen. Je dochtertje zal zelf wel erg zin hebben om naar school te gaan!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2316
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door Petra »

Over 3 maanden is het hier ook zo ver...

Veel plezier morgen met deze afsluiting.

En ik ga de komende tijd nog even genieten van alleen mijn mannetje in huis op dinsdag.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door Laris76 »

Ooh, ik weet zeker dat ik over ruim 2 jaar nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel sentimenteler ga doen. Gelukkig duurt dat nog heel lang.

Geniet nog maar van je laatste momentjes en straks van de leuke verhalen als ze uit school komt! En van de eerste uitnodigingvoor een partijtje, het eerste uitstapje met school etc. En natuurlijk van je eigen tijd!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door Dorien »

Och ja, dat heb ik met het kdv. Zo'n fijn kinderdagverblijf en zulke lieve mensen... Vandaag heb ik voor het laatst op woensdagochtend met Liv boodschappen gedaan, volgende week gaat ze oefenen....

Sentimenteel, ach kleine meisjes worden ook groot!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Sentimenteel?

Bericht door Corina »

Dat duurt hier nog heeeeel lang *steek mijn kop weer in het zand*
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door marjolein62b »

Geniet ervan. Ik vond soms die ochtendje ook zo leuk met alle commentaar dat je krijgt en het kletsen tegen mensen die boodschappen aan het doen zijn.

Maar het is ook echt heerlijk om alleen boodschappen te doen terwijl er een wildvreemde 3-jarige tegen je aan gaat kletsen.

Ik vind de dinsdagmiddag ook heerlijk als ze verplicht niet af mag spreken en van moeheid nog komt kroelen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8038
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door Sarina »

Ik heb ook heel wat traantjes gelaten toen we afscheid namen van het kdv! Die mensen waren zo leuk en aardig, als ik ze nu nog tegenkom in de stad maak ik nog steeds een praatje. En ik bereid me nu al (!!! hoezo overdreven ;) ) voor op het moment dat we het kleuterdeel van de school gaan verlaten. Het hoofdgebouw en het kleutergedeelte is niet aan de voorkant verbonden, maar wel via het schoolplein, maar als R3ns volgend jaar naar groep 3 gaat, betekent het dat ik in principe nooit meer een voet in dat andere gedeelte hoef te zetten, toch raar idee.

Dus ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Veel sterkte ;) en plezier morgen!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Sentimenteel?

Bericht door vuurvonk »

maak er nog maar een mooie gezellige dag van samen!

ik vond het ook lastig om weg te gaan bij de psz...zowiezo omdat ik zo graag mijn 2e ook daar had gebracht maar het steeds niet goed ging en ze zijn inmiddels verhuisd de leidsters zijn uit elkaar gehaald en de juf die we zo graag mochten heeft nu allemaal rugzak kindjes en Y komt dus niet in haar groep zoals het er nu uit ziet...dus zit hier ook te slikken bij het idee...
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Plaats reactie