paniek in de auto - Hulp nodig

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Appendix »

Nori raakt in de auto in paniek. We kunnen haar dan niet meer rustig krijgen. De vorige keer had ik haar vlak van te voren nog gevoed, maar toch ging het mis. Toen we stopten op een parkeerplaats was ze gelijk rustig en wilde ze ook niet drinken. Toen we weer gingen rijden was het weer mis. Pas na en half uur viel ze in slaap. Het is heel akelig, ik durf nu niet meer op pad.

Zijn er meer kinderen die dit hebben of hadden en wat zouden we er tegen kunnen doen?

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Mare »

Ik heb helaas geen tips. Beide jongens hadden er last van. Sem nog meer dan David. Compleet overstuur bij elk ritje dat langer dan vijf minuten duurde. Zodra zij negen kilo waren gingen zij in een volgende stoel waardoor het iets beter ging. Maar groter worden was eigenlijk de enige oplossing. :(
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Deborah »

Onze kleine meid vind autorijden helemaal niets. Mijn ouders wonen in Groningen. 2 uur rijden voor ons. De laatste keer dat we gingen was het al donker. Ze heeft bijna 2 uur lang gehuild. Op een gegeven moment ben ik zelf maar achterin gaan zitten met haar op schoot. De terugreis verliep gelukkig beter. Zonder huilen, maar een baby die de hele reis wakker is geweest aldus de andere kinderen. Meestal begint ze al te huilen als ze in de maxi cosi wordt gezet.
Je begrijpt dat ik niet graag richting mn ouders ga. Zeker niet alleen met de kids.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Mare »

Deborah schreef:Onze kleine meid vind autorijden helemaal niets. Mijn ouders wonen in Groningen. 2 uur rijden voor ons. De laatste keer dat we gingen was het al donker. Ze heeft bijna 2 uur lang gehuild. Op een gegeven moment ben ik zelf maar achterin gaan zitten met haar op schoot. De terugreis verliep gelukkig beter. Zonder huilen, maar een baby die de hele reis wakker is geweest aldus de andere kinderen. Meestal begint ze al te huilen als ze in de maxi cosi wordt gezet.
Je begrijpt dat ik niet graag richting mn ouders ga. Zeker niet alleen met de kids.
Dit zou ik dan weer niet doen. Ik vond het verschrikkelijk als ze huilden, maar als je een ongeluk krijgt met een kind op schoot... Wij kozen ervoor om vaker met de trein te gaan en gingen idd minder vaak ergens verder weg op visite.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Deborah »

Ik zat ook heel onrustig hoor, maar na 1,5 uur een huilende baby te hebben gehoord en ook een tussenstop te hebben gehad breekt je hart wel hoor. Want ik weet het risico heel goed en heb nooit eerderzo met een kind gezeten. Hoop dat wanneer ze overmag op een andere stoel het beter gaat.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door michelle »

Heb je al geprobeerd om haar voorin te zetten (met de airbag uit!)?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Truus »

Misschien last van wagenziekte?
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door drus »

Truus schreef:Misschien last van wagenziekte?
Daar moest ik ook aan denken.
Of last van haar oren en dan kun je een soort van duizelig worden
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Chantal »

Misschien de ramen afdekken achterin zodat ze de snelle dingen niet meer voorbij ziet razen? Vervelend hoor.. voor beide. Zo ga je inderdaad niet zo snel meer op pad.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door ailay »

Onze jongste had daar ook zo'n last van. Wat het precies was, weet ik niet, maar die kon ook alles bij elkaar brullen als we ergens naar toe gingen. Ik ging dan ook altijd maar achterin zitten, zodat ik hem in ieder geval wat kon troosten.
Uiteindelijk hielp hier ook alleen groter worden.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Appendix »

Dank jullie wel voor de herkenning. Ik hoor altijd alleen maar ouders over kinderen die in de auto direct in slaap vallen...

De maxi cosi op de voorstoel zal niet lukken, onze airbag kan niet uit. En ik weet niet of het zou helpen, want dan ligt ze te krijsen naast mijn man. Ik heb geen rijbewijs, dus ik zit normaal op de bijrijdersstoel.

Omdat de airbag niet uit kan, kan ik ook niet achterin gaan zitten, want we kunnen T of R niet voorin de auto zetten. En ik denk ook niet dat dat helpt. T zit nu naast N en die is heel lief en rustig (tot ze over haar kookpunt gaat), dat kan ik niet veel beter.

Ik zal de volgende keer eens proberen om het raam af te plakken, misschien dat dat haar inderdaad wat meer rust brengt.

Zijn er dingen die je bij kleine kinderen kunt doen tegen wagenziekte? Ik heb daar zelf erg last van, dus het zou goed kunnen dat zij er ook last van heeft. Gisteren was ik met de kinderen naar het strand (met het OV, want mijn man moest werken) en in de trein was ze ook niet happy. Daar zat ze in de doek, dus viel het wel mee. Toch voelde ik haar duidelijk aanspannen.

We hebben in ieder geval ons bezoekje aan Groningen voor zaterdag maar afgezegd.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
jolanda mv c/k/n

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Ook hier herkenning.

Alleen was bij Enya de oorzaak, reflux, door de houding in de maxi-cosi had ze er nog meer last van dan anders. Pas toen ze medicatie aan was geslagen, ging het over.

Sterkte! Het is echt niet leuk om je kind zo overstuur te zien.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Mamalon »

Ook hier herkenning. Hoe vaak we niet onderweg bij een station gestopt zijn zodt één van ons met de jongste met de trein kon... Ik denk dat het een combi was van verborgen reflux en wagenziekte. Sinds ze in het stoeltje kan zitten (op de voorstoel) gaat het gelukkig beter. We hebben inderdaad weinig gereden de drie jaar na haar geboorte. Nu gaat het wel redelijk.
Het is niet fijn!
Mamalon
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door SuzanneV »

Geen idee waar het aan lag, maar Marijn had dit ook de eerste drie maanden. Helemaal overstuur als we alleen al vijf minuutjes moesten rijden om zijn broer naar het kdv te brengen. Laat staan als we naar mijn ouders gingen wat een dikke anderhalf uur rijden is..
En van de één op de andere dag was het ineens over. Inmiddels vindt hij autorijden dikke pret. Al voordat we van stoel gewisseld zijn trouwens.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Miranda »

Hier volop herkenning. Waar Marit binnen 2 minuten in slaap viel, krijste Danique de boel aan elkaar. Haar maxi cosy voorin zetten (en dan airbag uit) hielp wel wat maar lang niet genoeg. Ze vond het autorijden nog helemaal niks. Eerste half uur ging nog wel, maar daarna was het alleen maar ellende. Wat ik wel merkte (helaas pas na een paar maanden) was dat zuigen op haar speen nog wel eens hielp. Ik was er daardoor van overtuigd dat ze last van haar oren moest hebben. En inderdaad: ze bleek een kind met een fiks orenprobleem. Ze is nog steeds geen fan van autorijden, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ze dan zo lang moet stilzitten en dat kan ons impulsieve en enthousiaste meisje niet zo goed... :D
Wij zijn de eerste 2 jaar daardoor ook niet veel met haar weggeweest. Met alle familie zo ver weg wonend zag ik dat niet zo zitten...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8023
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Sarina »

Iemand had een keer een soort labolostift met gembergeur om op de polsen te smeren tegen wagenziekte. Helaas kenden ze het niet bij de reformzaak toen ik het ging navragen, maar volgens het meisje kon je ook gewoon wat echte gember op je polsen wrijven.
Afgelopen zomervakantie is R3ns niet echt misselijk geworden, maar of dat met de gember te maken had? Geen idee.

Sterkte, lijkt me niet makkelijk, zacht gezegd!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Nynke »

Eén van de dochters van Suz had ook veel last van wagenziekte. Ik geloof dat zij armbandjes van Sea-Band gebruikte met goed resultaat. Ik heb even gegoogled: deze armbandjes werken door accupressuur op een energiebaan in de pols. Ik zie dat ze bij de Hema voor 4.95 te koop zijn; goedkoop genoeg om uit te proberen?
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Appendix »

Bedankt voor de tips! Gember hebben we hier liggen, doe bandjes ga ik halen!

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door Nynke »

Appendix schreef:Bedankt voor de tips! Gember hebben we hier liggen, de bandjes ga ik halen!

@
De bandjes zullen wel groot zijn voor N0ri, maar misschien kun je ze veilig zo aanpassen dat ze wel goed blijven zitten.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door marije1977 »

Ik heb de polsbandjes ook voor Neline besteld bij de Hema via internet. Ze werden nog gratis thuis bezorgd ook. Ze zijn voor Neline iets te ruim. Ik denk dat ik er een elastiekje voor haar haar om heen doe, zodat het net iets strakker zal zitten. Bedankt nog voor de tip.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6260
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: paniek in de auto - Hulp nodig

Bericht door J_udith »

Voor de meiden hebben we de baby variant van deze bandjes gebruikt. Die zaten wel goed stevig rond de polsen. We hebben het toen bij de apotheek besteld.
Plaats reactie