Schrik gehad

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Schrik gehad

Bericht door Eeffie »

Gisterochtend met 160 per uur over de snelweg naar de huisartsenpost gevlogen met de kleine man... Had hete koffie over zichzelf heen getrokken.
Gelukkig, gelukkig, gelukkig is alles goed en zag je er 's avonds al niets meer van. Hij heeft er zelf geen brandgevoel meer van gehad in zijn huid, althans hij gaf geen pijn aan, maar pffffff... wad had het verkeerd af kunnen lopen zeg.
Lang leve onze kennis die kordaat alle kleding van zijn lijf rukte en hem onder de kraan hield.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door Jo Jo »

Eeffie schreef: Lang leve onze kennis die kordaat alle kleding van zijn lijf rukte en hem onder de kraan hield.
Aj, daar schrik ik echt van, want bij een iets heftiger verbranding trek je daarmee de huid van 't lijf....
Gelukkig dus dat het allemaal mee viel, maar alsjeblieft.... dit is écht geen goede reactie op verbrandingen! Het onder de (lauwe) kraan houden natuurlijk wel !
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door Lampje »

Inderdaad, met kleding aan onder de kraan.

Eerst water, de rest komt later is het zinnetje dat door mijn hoofd spookt.

Gelukkig is het goed afgelopen! Succes met het bekomen van de schrik.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Schrik gehad

Bericht door muppet »

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is. Sterkte met verwerken van de schrik.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Re: Schrik gehad

Bericht door Suus »

Ook mijn reactie, eerst water, dan kleren. Gelukkig liep het allemaal goed af.

Hoewel ik ook wel snap dat je hete kleding uittrekt voor het nóg meer brandwonden veroorzaakt. Die kleding doet zeer. Maar toch: eerst water, dan is de kleding meteen afgekoeld.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11888
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Schrik gehad

Bericht door Angelique »

Wat er al gezegd werd iid, eerst water!

En met 160 over de snelweg... wees voorzichtig. Een ambu heeft zwaailichten en getrainde chauffeur, je wil niet dat er ook nog een ongeluk gebeurd.

Maar ik kan me je schrik goed voorstellen hoor, ik weet nog hoe Lisette krijste toen ze haar billen verbrand had.
:crazy:
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door Ana »

Gelukkig goed afgelopen!! Ik heb dat als heel klein meisje ook gedaan en je kunt het nog altijd een beetje zien namelijk...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door jikke »

pfff wat een schrik.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door Esther »

Fijn dat het goed afgelopen is zeg! Brandwonden zijn echt erg, en je weet dat je snel moet handelen. Ik zou ook in een reflex aan kleren gaan trekken, dus goed om te lezen dat het niet moet, zal het onthouden.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door monika »

fijn dat het goed is afgelopen.

Ik heb als kind een hele theepot over me heen gehad. Gelukkig had mijn moeder mijn babybadje nog vol met water staan en heeft me er met kleren en al ingeplomt en me een kwartier laten zitten met nog wat meer lauw / koud water. Ik heb er niets aan overgehouden.

Voorzichtig met over de snelweg racen. Het beste is om 15-20 met lauw-koud water te koelen. Ondertussen kan de ambulance wel naar je toekomen. Zij kunnen gelijk beoordelen wat het beste ziekenhuis is als je daar naartoe moet.

moeilijk he, om het allemaal op een rijtje te hebben als je zo schrikt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Schrik gehad

Bericht door Eeffie »

Rukken is niet het goede woord geweest. Vriend of manlief had zijn hand al tussen de kleding en de natte plek kunnen steken binnen een paar seconden en scheurde het van daaruit verder, heb ik begrepen. Dus wat dat aangaat geen probleem. Maar zal het inderdaad nog eens extra tussen de oren knopen.
Binnen een halve minuut lag Kiyo ook onder de koelende kraan, dat was de 'redding'.

Manlief begon wel gelijk over een EHBO trauning volgen.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Schrik gehad

Bericht door Thommy »

monika schreef:
Voorzichtig met over de snelweg racen. Het beste is om 15-20 met lauw-koud water te koelen. Ondertussen kan de ambulance wel naar je toekomen. Zij kunnen gelijk beoordelen wat het beste ziekenhuis is als je daar naartoe moet.

moeilijk he, om het allemaal op een rijtje te hebben als je zo schrikt.
Toch vraag ik me dan weer serieus af of een ambulance hiervoor komt?!
Gelukkig ziet het er goed uit. Maar ik kan me je schrik voorstellen.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11888
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Schrik gehad

Bericht door Angelique »

Thommy schreef: Toch vraag ik me dan weer serieus af of een ambulance hiervoor komt?!
Gelukkig ziet het er goed uit. Maar ik kan me je schrik voorstellen.
Bij ons toen niet. Maar de ha post zei wel nadrukkelijk dat we voorzichtig moesten rijden,
en dat we ook eerst écht goed moesten koelen, dat was het allerbelangrijkste. Plus het advies vast paracetamol te geven.
Lisette krijste aan 1 stuk door, stopte pas toen die speciale AB zalf erop ging, wondermiddel!
We mochten toen wel bij de HA post vrijwel gelijk door ipv lang in de volle wachtkamer.

Wellicht is het ook afhankelijk van de oppervlakte van verbrandingen? Bij Lisette was het een flinke plek op haar bil, maar dus niet verspreid over haar lijf.
:crazy:
hanne1

Re: Schrik gehad

Bericht door hanne1 »

jeetje wat een schrik. gelukkig is het goed afgelopen, want brandwonden, oei .....
Plaats reactie