wéér verkouden

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

wéér verkouden

Bericht door ailay »

Onze jongste is weer zo verkouden. Dit is sinds september de 5de of 6de keer dat hij zit te snotteren. Hij hoest ook weer lekker en heeft ontzettend smerige oren.
Slapen gaat natuurlijk ook prut en dat terwijl het net echt goed ging. En hoewel ik het snap, is het wel frustrerend.

Nog meer kinderen die zo vaak verkouden zijn?
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: wéér verkouden

Bericht door Eve71ne »

Benthe heeft ook eigenlijk altijd snot, meer wel dan niet dus. Zij is er verder nooit ziekjes bij, dus ik laat het maar zo. Maar ga nooit zonder zakdoekjes de deur uit :wink: Enig idee waarom jouw jongste deze virusjes zo makkelijk oppikt?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Petra »

beetje in een raar gedeelte geplaatst, maar.

Hier waren ze alle drie vrijwel altijd verkouden en na een tijd lopen bij de HA, verwezen naar de KNO-arts.
Ze gingen alle drie voor het eerst zonder onderbreking slapen toen de neusamandelen eruit waren.
Myrthe was 3 en kreeg ook buisjes
Benthe was ook 3
Jesse had dezelfde verschijnselen als Myrthe en daardoor ging hij met anderhalf al voor de eerste keer. Ook buisjes dus
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: wéér verkouden

Bericht door Pauline »

Ik heb m verplaatst.

Sjoerd is bijna chronisch verkouden. maar ja dat heb ik ook, bij ons dus gewoon bekend. Wat mij (en Sjoerd) erg helpt is physiomer. een spoeling van de holtes, voorkomt dat er ontstekingen ontstaan.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Ana »

I.van is erg vaak verkouden geweest sinds hij per september naar de opvang ging. (En J0ela ging vanaf toen naar school). Wel logisch, nadat ze altijd gewoon thuis waren en nooit ziek waren...
Ik heb het idee dat het inmiddels weer wat rustiger is, maar dat zal ik maar niet te hard zeggen :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Laris76 »

Hoe oud is je jongste?

Onze Mette is vanaf de R in de maand zit (dus september) ook op en af verkouden. Al zeker vier of vijf oorontstekingen gehad. De jongens hadden het ook allebei toen ze bijna twee waren, maar zijn nu veel minder vaak verkouden.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door marije1977 »

Laurens is tot zijn zesde altijd de hele winter verkouden geweest, met veel groen snot. Neusamandelen eruit en buisjes erin maakte niets uit. Vorige winter ging het voor het eerst goed. We zijn toen wel echinaforce for kids van Dr. Vogel en medicijnen tegen allergie gaan gebruiken, maar of dat nu het verschil maakte of dat het gewoon de leeftijd was weet ik niet.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door monika »

Nic heeft van mei tot en met november elke veertien dagen een ander virusje, infectie, ontsteking, tanden, mazelen etc gehad. Hij begon dus in mei op kdv, daarvoor nooit ziek. In november begonnen met echinea in honing voor kids jonger dan 2 en of het dat was, of de zon die eindelijk begon te schijnen... Nu krijgt hij ook wel weer nieuwe tanden en kiezen, maar is er dus niet ziek bij.

Ik zag precies hetzelfde bij mijn oudste toen hij met kdv begon, terwijl hij 9 mnd ouder was toen hij begon. Ik weet niet of er bij jullie ook zo iets speelt?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door ailay »

Hij is nu 20 maanden en gaat niet naar een kdv of iets dergelijks. Vorig jaar was het precies hetzelfde. Continue verkouden, snotteren en hoesten.

Het lastige vind ik dat hij heel slecht aangeeft als hij zich niet goed voelt. Zelfs met een longontsteking deed hij niet heel ziek of zielig aan.

Aan de ene kant maak ik me er soms best wat zorgen over. Het is al zo'n klein mannetje die niet veel weegt en dan continue die virussen erover heen...
Aan de andere kant ontwikkelt hij zich prima en is vrolijk.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Ana »

Ana schreef: Ik heb het idee dat het inmiddels weer wat rustiger is, maar dat zal ik maar niet te hard zeggen :wink:
Zei ik dat gisteren? Flink verkouden, vol slijm, koortsig en klinkt als een zielige pup.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door ailay »

Herkenbaar Ana. Hier ook een zeehondje in huis. Dochterlief hoest ook enorm, dus Pieterburen is er niets bij op het moment.

Het lijkt dan steeds weer over te zijn en dan begint het weer.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Ana »

Heb de huisarts maar gebeld. Hij had geen koorts uiteindelijk, maar had het echt benauwd. Druppels en inhalaties (met zo'n stoomapparaat) gehaald en hij knapte er enorm van op.

Beterschap voor die van jou!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Pauwtje »

Daniel is tot 2,5 jaar ook zo verschrikkelijk vaak verkouden geweest. Alles pikte hij op en reageerde hij erg heftig op. Gelukkig is dat nu voorbij. Ee zijn er ook wel voor bij de kno geweest, maar die vond hem toen (net 1 jaar) te klein om te operen aan zijn amandelen. De winter hebben we gewoon doorgemodderd. Nu gewoon een paar keer per jaar verkouden, zoals wij allemaal.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4084
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Eeffie »

Ja hoor, hier twee kindjes die continue verkouden waren. Bij Nadí stopte het volgens mij toen ze een jaar of 2,5 was en bij Kiyo duurt het nog altijd door.
Ik heb een tip gekregen laatst: luuf onder de voetzooltjes bij het slapen gaan. En warempel was hij binnen een dag van zijn zeehondenhoest af, toen die dreigde op te komen.
Nu maar hopen dat de rest ook snel beter gaat. Ik word zo moedeloos van die nachten...
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Ana »

Wat een aparte tip, waarom zou dat beter helpen dan bijvoorbeeld in de hals/op de borst eigenlijk?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4084
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: wéér verkouden

Bericht door Eeffie »

Heeft raakvlakken met voetreflextherapie denk ik. Je voeten schijnen in verband te staan met je hele lijf, dus de werkzame middelen in luuf werken zo door je hele lijf ipv alleen op je borst. Overigens mijn eigen invulling hoor. Maarreuh... het werkt wel bij mijn man.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Plaats reactie