Weer onzindelijk

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Liaantje

Weer onzindelijk

Bericht door Liaantje »

Onze zoon (eind mei wordt hij 4) is sinds enkele maanden zindelijk. Ook 's nachts. Maar sinds een aantal weken plast hij weer in zijn bed. Met was op het best iets van 1x per week en nu elke nacht. Geen luiers om gedaan want hij was zindelijk. Maar het lijkt hem niks te doen. Behalve dan dat hij die natte pyjama zo moeilijk uit krijgt.
We hebben hem nu een paar keer 's avonds wakker gemaakt om een plas te doen maar telkens bleek hij al nat. Nu ging ik extra vroeg (anderhalf uur nadat hij op bed is gegaan) maar nu was hij ook al nat. En zo nat dat de matrasbeschermer het niet heeft kunnen tegenhouden. Die matras kun je uitwringen... 0_o
Wat te doen? Ik ben het verschonen van dat bed zo beu! Ik heb hem maar een luier om gedaan. Ben er klaar mee. Maar is dat wel goed? Moet ik hem behandelen alsof hij nog niet zindelijk is 'S nachts en de "training" opnieuw beginnen? Of moet ik hem behandelen alsof hij wel zindelijk is en nu steeds fouten maakt? Hij merkt her gewoon echt niet. Slaapt te diep of zo... Help...
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Weer onzindelijk

Bericht door monika »

ik zou de druk er even van af halen en gewoon een luier omdoen totdat blijkt dat hij weer een paar nachten droog is. Weet je zeker dat hij geen blaasontsteking of zo heeft?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Weer onzindelijk

Bericht door marjolein62b »

Met 4 hoeft hij echt nog niet nachtzindelijk te zijn. Ik zou dus gewoon een luier omdoen 's nachts.

Als die dan een aantal nachten droog is kun je zonder luier slapen proberen.
Maak het jezelf niet te moeilijk.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Weer onzindelijk

Bericht door Dorien »

marjolein62b schreef:Met 4 hoeft hij echt nog niet nachtzindelijk te zijn. Ik zou dus gewoon een luier omdoen 's nachts.

Als die dan een aantal nachten droog is kun je zonder luier slapen proberen.
Maak het jezelf niet te moeilijk.
Ja dat! Een kind (jongen ) van nog geen 4 dat al dag en nacht zindelijk is is heel uitzonderlijk. Niet teveel van je mannetje verwachten.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Weer onzindelijk

Bericht door Emmy »

Er valt helaas weinig te trainen aan nachtzindelijkheid....
Ons neefje was pas met 8 jaar nachtzindelijk en de meeste kinderartsen houden ook die grens aan voordat ze zich er verder in gaan verdiepen.
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16970
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Weer onzindelijk

Bericht door LindaJager »

Ik zou hem idd weer een luier omdoen. je zegt zelf dat hij té diep slaapt, dat doet hij niet met opzet ::wink: En mss ook even de plas na laten kijken omdat hij toch een tijdje nachtzindelijk is geweest.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Liaantje

Re: Weer onzindelijk

Bericht door Liaantje »

Bedankt. Ik dacht het ook al. Mijn zoon is het er niet mee eens; die wil geen luier om. Maar nu ik jullie zo hoor, kan ik er zelf wat ontspannener mee omgaan (en mijn vriend ook) en wellicht helpt dat onze zoon ook...
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Weer onzindelijk

Bericht door Pauline »

Mijn zoontje wordt deze maand 5. Wij zijn net met een plaswekker begonnen (wordt pas aangeraden vanaf 5 jaar) maar wel met een luier om. juist om er geen vervelende ervaring van te maken. Goed slapen is ook belangrijk en een nat bed is niet fijn. ik zou dus ook niet pushen en hem gewoon weer even een luier om doen. wel even checken of het geen medische oorzaak, zoals blaasontsteking heeft.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Suuz

Re: Weer onzindelijk

Bericht door Suuz »

Hier zelfde situatie. Bijna 1 jaar droog geweest snachts en dan opeens steeds weer nat. Nu mag de luier pas af nadat hij 3x droog is (de luier). Dan gaat het weer 2 dagen goed en weet nat. Ze heeft wel last van schimmeltje die we behandelen en we moeten nog plasje inleveren.
Plaats reactie