barbie taart. ontdooien

Moderator: Chantal

Plaats reactie
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

barbie taart. ontdooien

Bericht door mamaanna »

Hoe lang van tevoren moet ik zo'n taart met een Barbie erin laten ontdooien? Een vriendin heeft m voor mij gemaakt en helemaal uit NL hierheen gebracht een paar weken terug :verliefd: Nu zit ie in de vriezer (zonder Barbie) en vrijdag vieren we Juliane's verjaardag op school. Ontdooit zo'n taart in 1 nacht? En komt zo'n taart even mooi uit de vriezer als hij erin gaat? Of moet ik misschien wat versierinkjes voorzien om eventuele foutjes weg te werken? Ik heb geen enkele taartervaring, dat blijkt!
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: barbie taart. ontdooien

Bericht door Chantal »

Lief!
Wat voor vulling zit erin?
Je moet hem eigenlijk 24 uur van tevoren uit de vriezer halen en in de koelkast zetten, gewoon alleen de taart zonder plastic of zo erom. En een uurtje voordat hij gegeten wordt uit de koelkast halen en op het aanrecht zetten.
Weet je toevallig ook waarmee hij is afgesmeerd? Dat is de botercreme die onder de marsepein of fondant laag zit.
Als dit gewoon poedersuiker+roomboter is gaat het gewoon goed.
Als het botercreme is die gemaakt is met een mix en er zit water door dan heb je kans dat de marsepein/fondant gaat smelten.. En daar kun je dan niks aan doen helaas. Is bij mij gelukkig nog niet gebeurd, maar ik heb wel eens taarten gezien..
Bij die botercreme-mix kun je hem beter gewoon alleen in de koelkast laten. Eventueel met bakjes suiker in de koelkast om het vocht op te nemen.
Succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

Re: barbie taart. ontdooien

Bericht door mamaanna »

Dank je voor de goede raad. Alles is goed gegaan, Barbie was behoorlijk aan t zweten maar goed, dat doet er voor kinderen niets aan af. Lekker was ie ook, dus helemaal geslaagd.
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: barbie taart. ontdooien

Bericht door Chantal »

mooi! Weet niet precies wanneer ze jarig is, maar alvast gefeliciteerd!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie