Coeliakie of zo iets ?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Coeliakie of zo iets ?

Bericht door edevries »

Ik vraag me de laatste tijd steeds vaker af of Sem geen coeliakie kan hebben.
Het zit zo.
Hij heeft eigenlijk nooit normale ontlasting gehad. In het begin had ik het nog niet zo in de gaten omdat hij tot lang borstvoeding gehad heeft. Dus ik dacht dat het daardoor kwam.
Maar Stijn heeft ook nog steeds BV en hij heeft echt wel hele normale ontlasting.
Bij Sem is het altijd geel, altijd brijig, en hij gaat merdere keren op een dag. Kan natuurlijk nog normaal zijn. Maar wat vreemd is, is dat het nooit naar poep ruikt. Altijd een gekke zurige lucht. Hij klaagt de laaste tijd steeds vaker over buikpijn, eet steeds slechter en groeit ook minder hard. En dan het laatste maar dat vind ik lastig te beschrijven, is dat hij nooit echt een vrolijk kind is.
Heeft iemand ervaring hiermee ?

Sent from my iPad
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Coeliakie of zo iets ?

Bericht door Jo Jo »

Mijn ervaring: probeer eens een week of wat de zuivel te laten staan... En dan ook echt alles. Dat blijkt nl steeds meer en grote buikpijn boosdoener te zijn. En zurig is dan helemaal het goede woord bij de ontlasting.

Mocht je toch idee blijven hebben van coeliakie ga dan niet zelf diëten, maar vraag eerst de ha.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Coeliakie of zo iets ?

Bericht door TinekedH »

Ik zou met je zorg naar de huisarts gaan. Ze kunnen eventueel coeliakie in het bloed vinden. Ik zou inderdaad niet zelf gaan diëten, wie weet is het wat anders (allergie?), je kunt er dan gevaarlijke situaties door krijgen!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Coeliakie of zo iets ?

Bericht door jikke »

genoeg ervaring met coeliakie maar niet echt bij kleine kinderen. Mijn beide kinderen zijn op DNA niveau getest. S had wel heel veel breiig poep en niet lekker in zijn vel dus die hebben wel laten door de kinderarts. uiteindelijk bleek appelsap de boosdoener en gelukkig niet de gluten.
bij twijfel over zijn gezondheid een keer contact hebben met de ha of consultatiearts (soms een kleinere drempel)
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Coeliakie of zo iets ?

Bericht door Eghosa01 »

Hier wel ervaring met kleine kinderen en coeliakie. Wij zijn er bij toeval achtergekomen, maar achteraf waren er wel aanwijzingen. Maar ik had nog nooit van coeliakie gehoord, dus had het ook nooit kunnen plaatsen. De dingen die je noemt kunnen allerlei oorzaken hebben, maar dat er iets aan de hand is (en dat hoeft natuurlijk helemaal niets ernstigs te zijn) lijkt mij wel.

Mijn advies; niet zelf gaan testen (ook niet met het laten staan van melkproducten), maar bij de HA (of consultatiebureau arts als je daar snel heen moet) een doorverwijzing vragen naar de kinderarts. Daar alles neerleggen en een bloedtest laten doen, dit kan ook voor lactoseintolerantie.

Laat je even weten wat je gaat doen en wat het eventueel is?
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Plaats reactie