Luizen (klaag berichtje)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Eghosa01 »

Ongeveer 5 weken geleden hadden S@sh@, Hug0 en ik alledrie luizen. Alles behandeld, dagen lang gekamt... en dat is de grootste ellende. Ik heb lang, dik haar, mijn man kan/wil niet kammen dus moest ik elke avond naar mijn ouders rijden om daar mijn haar te laten kammen door mijn moeder, en daarvoor S@sh@ haar haar thuis nog kammen, wat ongeveer elke avond 1 uur duurde... Wat een drama! Gelukkig viel S@sh@ regelmatig in slaap tijdens het kammen en konden we haar dan slapend in bed leggen.

Nu is het dus een paar weken later, en jaja, S@sh@ en Hug0 hebben weer luizen.... AAARRRGGHH. Ik ben dit keer gevrijwaard, dat scheelt, maar weer al die dagen elke avond S@sh@ haar haar kammen, wat een gedoe zeg!

De eerste keer kwamen we er achter omdat ik jeuk kreeg, S@sh@ en Hug0 hadden nergens last van. Deze keer kwam mijn vader er gisterochtend achter. Omdat de kinderen ook bij mijn ouders komen, en hij ze toch ergens van gekregen moet hebben, wij ook gelijk gecheckt, en zo kwamen we er dus weer achter.

Ik heb besloten om vanaf nu elke week als S@sh@ haar haar gewassen en gekamt word (altijd op zondagochtend), met de luizenkam te gaan kammen. Dan kan er natuurlijk altijd in de week nog wat gebeuren qua besmetting, maar dan heb ik er, denk ik, wel meer zicht op.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5715
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door kes »

Oei, met jullie haar lijkt me dat echt een ramp... Floor en Mees hebben nog nooit luizen gehad, maar met Floors lange haar zou ik het heel vervelend vinden, laat staan met jullie krulletjes...! Sterkte ermee, kammen kammen kammen maar weer...
(Ooit gehoord dat een druppeltje teatree-olie preventief zou werken, maar ik weet niet wat daar waar van is.)
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Susan »

Oe, ik voel met je mee.... weet hoe lastig het is om de krullenbollen iedere keer weer te kammen (Sam heeft gelukkig weer een kort koppie).
Paar weken geleden ontdekte ik bij mezelf ook weer luizen.... kinderen gecontroleerd en Sam had niets maar Norah wel. Alleen was haar haar net gevlochten...... kan haar haar nu dus niet kammen en houdt het bij alleen maar behandelen met lotion.... gaat goed volgens mij.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Simoon
J&J SANTORINI
Berichten: 2346
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:33 pm

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Simoon »

Helpt nat kammen met cremespoeling. Ik zou nu wel behandelen met een middeltje.Als het zo snel terug is is het niet goed weggeweest.
Simoon mv Ellen en Senna
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Susan »

Simoon schreef:Helpt nat kammen met cremespoeling. Ik zou nu wel behandelen met een middeltje.Als het zo snel terug is is het niet goed weggeweest.
Vorig jaar heb ik beide kinderen idd met behulp van veel crèmespoeling goed kunnen kammen, mocht je dit nog niet gedaan hebben.... werkt echt heel goed. Mijn kinderen gingen het zelfs leuk vinden :roll:
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door jikke »

o jak. ik kreeg vanochtend een brief van de kids (hadden hun vrijdag al gekregen :evil: ) dat er weer luis was. direct bekeken maar gelukkig niets gevonden.
succes met kammen, stofzuigen, wassen,..............
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Eve71ne »

Brr.. ook hier een brief mee dat er luis is bij de kleuters. Maar met jullie haar moet het helemaal een drama zijn zeg! Sterkte ermee!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Eghosa01 »

We hebben de eerste paar dagen kammen er weer op zitten... er komen nu alleen nog dode mini luisjes uit, maar goed, we gaan gewoon maar door met kammen....
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
WJ
J&J TEXEL
Berichten: 960
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:34 am

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door WJ »

Bah, hier dus ook. Het is echt een plaag. Zijn ze weer luisvrij begint het weer van voren af aan.... Ik heb mijzelf net weer behandeld. Omdat ik er zo zat van ben heb ik een elektrische kam aangeschaft... kroeshaar lijkt me helemaal erg! sterkte ermee!
Groetjes, J0ke (7.9.70) mdv E va 11.12.04 en D avid 05.08.07
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Luizen (klaag berichtje)

Bericht door Eghosa01 »

Simoon schreef:Helpt nat kammen met cremespoeling. Ik zou nu wel behandelen met een middeltje.Als het zo snel terug is is het niet goed weggeweest.
Ik kam ook nat met cremespoeling, dat gaat ook goed hoor. Maar het is gewoon veel werk. En het was echt weg, heb de vorige keer ook telkens gekamt en na een week weer na behandeld en weer gekamt. Er zat echt niets meer. Alles buiten gelegd, gewassen etc etc. En toch weer terug. Volgens mij kan dat gewoon, als ze weer met iemand in aanraking zijn gekomen die luizen heeft.

Vandaag ook weer gekamt, ik kam met een felle lamp op het haar gericht, zodat ik zelfs het kleinste mini luisje zie zitten en alles er zo direct uit kan halen. Het is gelukkig allemaal dood, maar eruit is eruit denk ik dan maar.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Plaats reactie