Voel me een vreemde eend in de bijt

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door drus »

mamavans schreef:En uiteindelijk komt het erop neer dat ik inderdaad weer die rare snuiter ben die het anders doet dan de rest van Nederland. Alleen is dit nou een punt waar ik absoluut niet onzeker van word. We hebben er onder druk van anderen vorige maand aan gedacht om na haar 1e verjaardag alsnog tegen 4 ziektes (pneumokokken, meningokokken C, Tetanus en Hib) te gaan vaccineren maar na erover praten en veel nadenken besloten het toch niet te doen omdat het echt niet goed voelt.
Ik ben ook zo'n buitenbeentje. De oudste wordt nu 9 en die ga ik laten inenten voor de bof.

Het kost me soms moeite om te blijven geloven in mezelf en dat als ik een andere keuze maak dat ik dan geen slechte moeder ben. Want dat gevoel steekt wel erns de kop op bij alle commentaar die ik kan krijgen. Tegenwoordig zeg ik dat wel eens en dat helpt me.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Mara »

Volgens mij reageerden velen hier ook niet op het niet laten enten an sich, maar op de argumenten: inenten is onzin en bangmakerij, bij voldoende weerstand en een gezond leven niet nodig want het lichaam kan het aan, de aangehaalde schema's e.d.

De ziektes die af en toe de kop op steken, kunnen nare gevolgen hebben, ook met voldoende weerstand. Want de mensen die ziek werden van de mazelen, waren niet inge-ent...huh, die weerstand zou dan toch juist beter moeten zijn?

Gezond leven vrijwaart je mi. niet van deze ziektes, dus je neemt een overwogen risico, waar je de ogen niet voor kan sluiten. En dat laatste leek hier wel te gebeuren, want we leven zo gezond en hygienisch etc.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Katje »

Mara schreef:
De ziektes die af en toe de kop op steken, kunnen nare gevolgen hebben, ook met voldoende weerstand. Want de mensen die ziek werden van de mazelen, waren niet inge-ent...huh, die weerstand zou dan toch juist beter moeten zijn?
ja, of waren baby's die nog niet ingeënt waren vanwege hun jonge leeftijd. Juist die kwetsbare groep houdt vaak restverschijnselen over. Je hoeft niet direct over overlijden te hebben om de gevolgen van die ziektes ernstig te noemen.

Je bent anders dan de doorsnee/het gemiddelde, dat mag en ik denk ook zeker dat het hier op het forum kan. Ik denk wel dat je je niet aan moet trekken dat anderen er anders over denken, doe je dat wel dan is het erg lastig voor je. Je zult dan voortdurend kritiek ervaren op jouw keuzes omdat het gros van de mensen nou eenmaal anders denkt.

Je mag best anders dan anderen zijn. Ik denk dat sommigen op dit forum dat ook over mij vinden :wink:

Ik vind je mening over niet inenten behoorlijk naïef en ik vind ook dat je daarbij geen rekening houdt met de gevolgen voor jouw kinderen en voor de kwetsbaren in je omgeving.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Liesje28 »

Tja, dit is z'n gesprek war je elkaar eigenlijk niet in kan vinden. Ik ben een gematigd kritische prikker: ik he niet het rijksvaccinatie-programma gevolgd, ben pas later begonnen met prikken bij mijn kids. De BMR hebben ze allebei niet gehad en krijgen ze ook niet, de anderen wel, maar dan dus net effe iets anders. Ook dat levert trouwens al genoeg commentaar op hier in NL hoor. Ach, dat zij dan maar zo 8)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Liesje28 »

Overigens zijn er hier in NL ook wél gewoon kritische artsen te vinden hoor, vorig jaar was nog aan de orde dat Matthijs een extra vaccinatie tegen de mazelen zou krijgen vanwege zijn kwetsbare gezondheid en de heersende mazelen. Mijn arts zei "ik zou het je zelf niet aanraden, de kans dat ie flink ziek wordt van de vaccinatie is groter dan de kans dat ie én de mazelen krijgt en daar dan óók nog erg ziek van zou worden".

Alles waar 'té' voor staat is in mijn optiek niet goed. Klakkeloos volgen niet en té kritisch ook niet. Dus ik hang daar lekker tussenin :-)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Hemmie »

Je mag van mij gerust die mening hebben, maar als je die op een forum verkondigt zul je (tenzij je dat doet op een forum van niet-prikkers, bestaat ook wel neem ik aan) zul je natuurlijk veel tegengas krijgen. Daar is een forum voor. Betekent niet dat je hier niet welkom bent!

Op zich maakt het mij natuurlijk ook niet uit welke beslissingen jij neemt voor jouw kind, maar met inenten vind ik dat altijd lastiger. Ik ben nl. zelf wel van mening dat je, door je kind onnodig niet te laten vaccineren, de groep mensen die niet ingeent kan worden of waarbij de vaccinatie niet aanslaat, onnodig een groter risico laat lopen. Daarom zal ik op dit soort dingen dus toch blijven reageren.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door mamavans »

Hemmie schreef:Je mag van mij gerust die mening hebben, maar als je die op een forum verkondigt zul je (tenzij je dat doet op een forum van niet-prikkers, bestaat ook wel neem ik aan) zul je natuurlijk veel tegengas krijgen. Daar is een forum voor. Betekent niet dat je hier niet welkom bent!

Op zich maakt het mij natuurlijk ook niet uit welke beslissingen jij neemt voor jouw kind, maar met inenten vind ik dat altijd lastiger. Ik ben nl. zelf wel van mening dat je, door je kind onnodig niet te laten vaccineren, de groep mensen die niet ingeent kan worden of waarbij de vaccinatie niet aanslaat, onnodig een groter risico laat lopen. Daarom zal ik op dit soort dingen dus toch blijven reageren.
\

Dat laatste hoor ik vaker maar daar ben ik het niet mee eens.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Hemmie »

Ik had niet anders verwacht :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door mamavans »

Om zo moedeloos van te worden! Soms zit ik eens met een vraag of heb ik een uurtje niets te doen en kijk ik weer even op dat forum waar ik zat en stelt iemand een vraag. Ik geef antwoord en vervolgens duikelt heel het forum over me heen want niemand is het met me eens en ze roepen allemaal even dat ik onzin verkondig en dat ik beter niets had kunnen zeggen. Ben ik serieus zo raar dan? Waarom is nou nooit iemand het met me eens? Ik voel me af en toe alsof ik de enige in Nederland ben met een bepaalde mening.
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Susan »

mamavans schreef:Om zo moedeloos van te worden! Soms zit ik eens met een vraag of heb ik een uurtje niets te doen en kijk ik weer even op dat forum waar ik zat en stelt iemand een vraag. Ik geef antwoord en vervolgens duikelt heel het forum over me heen want niemand is het met me eens en ze roepen allemaal even dat ik onzin verkondig en dat ik beter niets had kunnen zeggen. Ben ik serieus zo raar dan? Waarom is nou nooit iemand het met me eens? Ik voel me af en toe alsof ik de enige in Nederland ben met een bepaalde mening.
Wat ik me nu dan afvraag is waarom ga je nog terug naar een forum waar je je niet thuis voelt?
Wat is de reden waarom je dat forum niet los kunt laten...
Of je raar bent??? Geen idee :wink:
Wat de één raar vindt is voor een ander normaal, als ik jou was zou ik proberen me daar niet te druk over te maken.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
mamavans

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door mamavans »

Susan schreef:
mamavans schreef:Om zo moedeloos van te worden! Soms zit ik eens met een vraag of heb ik een uurtje niets te doen en kijk ik weer even op dat forum waar ik zat en stelt iemand een vraag. Ik geef antwoord en vervolgens duikelt heel het forum over me heen want niemand is het met me eens en ze roepen allemaal even dat ik onzin verkondig en dat ik beter niets had kunnen zeggen. Ben ik serieus zo raar dan? Waarom is nou nooit iemand het met me eens? Ik voel me af en toe alsof ik de enige in Nederland ben met een bepaalde mening.
Wat ik me nu dan afvraag is waarom ga je nog terug naar een forum waar je je niet thuis voelt?
Wat is de reden waarom je dat forum niet los kunt laten...
Of je raar bent??? Geen idee :wink:
Wat de één raar vindt is voor een ander normaal, als ik jou was zou ik proberen me daar niet te druk over te maken.
Omdat ik even niets te doen had en ik iets te doen zocht en daarom dus weer even op dat forum ging kijken. Ik ben er weken niet meer geweest maar nu dus één keer weer wel en meteen weer foute boel. Ik ga denk ik maar gewoon mijn account verwijderen.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Mara »

Een forum is een subgroep, maar als de raakvlakken zo weinig zijn én er vervolgens geen respect is voor een afwijkende mening, zou ik er niet meer komen.
Dat is irl mi. ook zo.

Ik vind pers. niet snel iets raar en het boeit me niet zo eigenlijk, zolang ik achter mijn mening en keuzes kan blijven staan. Een ander mag er het zijne of hare van vinden. Zolang er maar respect is voor elkaars mening mogen er mi. ook best kritische opmerkingen worden gemaakt en vragen worden gesteld. Dat kan je eigen mening sterken of je kunt dingen bijstellen op grond van argumenten van anderen.
Ik vind het hokjesdenken en de tunnelvisie van veel mensen juist raar :wink:
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Truus »

Waarom is het erg om 'raar' te zijn?
Ik ben graag uniek. :-)

Misschien trek je het (te?) persoonlijk aan?
Jij hebt jouw mening en wat de rest denkt, denken zij. Goed om verschillende kanten te horen, vind ik zelf altijd. Maar ander idee hebben, wil voor mij niet zeggen dat ik dan die persoon gelijk een rare snuiter vind.
mamavans

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door mamavans »

Ik vind het niet erg als mensen anders denken maar wél als al die anders denkende mensen vinden dat ze allemaal even moeten melden dat het totale onzin is wat ik zeg en dat hun waarheid de enige waarheid is. En dat alles wat ik zeg helemaal nergens op slaat en dat ik mezelf tegenspreek. En nog steeds in mijn achterhoofd de opmerkingen over verwaarlozing en het AMK die in maart tegen me gemaakt werden. Ik heb nu dus het beheer gemaild met de vraag of ze mijn account willen verwijderen. Mensen hoeven het heus niet met me eens te zijn maar een klein beetje respect zou echt geen kwaad kunnen en helaas is dat respect op dat forum ver te zoeken.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Mara »

Sommige mensen/groepen zijn inderdaad weinig tolerant ten opzichte van andere meningen. Des te meer reden om er weg te blijven of als je dat niet wilt, op bepaalde topics niet meer te reageren. Irl ga je waarschijnlijk ook niet met dergelijke mensen om of ga je discussies uit de weg. Ik heb dat op mijn werk gehad m.b.t. borstvoeding.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Greetje

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Greetje »

Ben nou toch wel eens benieuwd op welk ander forum dat is... hoor :razz:

Mijn gedachte is ook: laat die mensen zich lekker sappel maken over jouw andere mening. Maar het is allemaal negatieve energie en die kan je beter vermijden en je richten op iets positiefs!
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Mara »

Greetje schreef:Ben nou toch wel eens benieuwd op welk ander forum dat is... hoor :razz:

Mijn gedachte is ook: laat die mensen zich lekker sappel maken over jouw andere mening. Maar het is allemaal negatieve energie en die kan je beter vermijden en je richten op iets positiefs!
Ik ben ook benieuwd hoor... :oops:
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
mamavans

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door mamavans »

Mara schreef:
Greetje schreef:Ben nou toch wel eens benieuwd op welk ander forum dat is... hoor :razz:

Mijn gedachte is ook: laat die mensen zich lekker sappel maken over jouw andere mening. Maar het is allemaal negatieve energie en die kan je beter vermijden en je richten op iets positiefs!
Ik ben ook benieuwd hoor... :oops:
Zwangerschapspagina.nl was het.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Annet »

Ik heb inmiddels het idee gekregen da je je hier toch ook niet zo thuis voelde, is dat zo?
Ik weet zeker dat ondanks discussies dat niet de bedoeling was hoor!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Appendix »

Ik denk dat haat account niet meer bestaat. Bij jullie zie ik allemaal hoeveel berichten jullie geplaatst hebben, maar niet bij mama van s.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Dorien »

Appendix schreef:Ik denk dat haat account niet meer bestaat. Bij jullie zie ik allemaal hoeveel berichten jullie geplaatst hebben, maar niet bij mama van s.

@
Volgens mij is ze inderdaad al weer weg, jammer.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Voel me een vreemde eend in de bijt

Bericht door Mara »

Oh dat zou jammer zijn...
Het waren best pittige discussies, maar wel respectvol en had het idee dat zij zich goed staande hield en het niet persoonlijk opvatte.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie