speenkoord uitkoken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Greetje

speenkoord uitkoken

Bericht door Greetje »

Geen idee of dit OT of dat ik het hier mag plaatsen maarrr:

Iemand enig idee of je een speenkoord uit kan koken? Of smelt het koord zelf dan? Hij heeft houten kralen. Het koord wordt net zo vaak in de mond gestopt als de speen zelf dus vandaar dat ik het vraag...
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door TinekedH »

Het koort zal niet smelten, de kralen zullen verkleuren en misschien kapot gaan, maar dat is dan het risico. . Wel goed laten drogen, het hout wordt er vast erg zacht van!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Eeffie »

Je kunt het misschien ook in een beha-zakje mee wassen?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Greetje

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Greetje »

Ik heb geen wasmachine. En ik zie het niet zo zitten dat onze maid het meewast tussen al onze vuile kleren door...

Dan kan ik het net zo goed zelf gewoon in een sopje laten weken. Maar zoals al genoemd werd, dan bladdert de verf wellicht van de kralen af of worden ze inderdaad zacht... hmmm
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Eve71ne »

Greetje schreef:Ik heb geen wasmachine.
:shock:
:lol: Cultuurverschilletje :lol:
Ik zou het gewoon in een sopje even wassen en heel goed uitspoelen. Handjes gaan ook heel vaak het mondje in en die was je toch ook niet heel de dag? Lijkt mij niet zo heel veel kwaad kunnen hoor, beetje bacteriën goed voor de weerstand, toch :wink:
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Greetje

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Greetje »

Eve71ne schreef:
Greetje schreef:Ik heb geen wasmachine.
:shock:
:lol: Cultuurverschilletje :lol:
Ik zou het gewoon in een sopje even wassen en heel goed uitspoelen. Handjes gaan ook heel vaak het mondje in en die was je toch ook niet heel de dag? Lijkt mij niet zo heel veel kwaad kunnen hoor, beetje bacteriën goed voor de weerstand, toch :wink:
Ja dat is ook weer zo Eve71ne... Maar zo eens in de zoveel tijd zou ik die bacterien er wel graag eens eventjes afwassen. lol!
Suuz

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Suuz »

Wilde ook zeggen wasmachine.. Maar goed dat wil niet. Zal dan in bakje water goed schoonmaken met zeep en daarna goed uitspoelen met veel water. Al is water misschien daar ook schaas.
Greetje

Re: speenkoord uitkoken

Bericht door Greetje »

Suuz schreef:Wilde ook zeggen wasmachine.. Maar goed dat wil niet. Zal dan in bakje water goed schoonmaken met zeep en daarna goed uitspoelen met veel water. Al is water misschien daar ook schaas.
Nou zo erg is het ook niet hoor Suuz. We hebben een eigen 'borehole' (soort waterput) dus we hebben een constante toevoer van water in de keuken/wc/douche etc. Maar als je dit niet hebt, en aangesloten bent op het landelijk waternetwerk dan komt het inderdaad wel eens voor dat er geen water is. Doordat de druk op de leidingen wegvalt, bijvoorbeeld omdat de stroom uitgevallen is.

De eerste keer dat ik terug kwam uit Afrika, bleef ik terug thuis maar de kraan open en dicht draaien! Schoon, helder drinkwater uit de kraan en met zo veel druk erachter! Wow, ik vond het geweldig, dat had ik 6 weken lang niet gezien...
Plaats reactie