over een doos cadeautjes: update!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

over een doos cadeautjes: update!

Bericht door muppet »

Afgelopen weekend een doos met kleine cadeautjes gevuld, Eline een paar dagen van te voren voorbereid met een kalender en zondagmiddag de luier uitgedaan. Elke dat dat ze de luier uit durfde te laten (al was het maar een paar uur), kon ze een cadeautje verdienen. Die hele middag bleef ze droog en ging zelfs voor ontlasting op het potje. Maandag naar de psz nog een luier aangedaan, daarna de rest van de dag droog. Dinsdag was een te wisselende dag met wel/niet luier, dus veel ongelukjes. Woensdagmorgen naar de psz een luier, want ze durfde nog niet zonder. Ik heb in die tijd nieuwe onderbroekjes voor haar gehaald en 's middags hebben we er eentje aangedaan. Heel de middag droog gebleven. Gister een ongelukje, maar zonder luier naar de psz en daar helemaal droog gebleven. Alles op de wc/het potje gedaan. Het lijkt er heel sterk op dat mijn kleine meisje zindelijk is! Mooi op tijd, vanaf juni mag ze 2 ochtenden per week gaan meedraaien op school.
Ik ben zo ontzettend trots! En onwijs opgelucht dat ontlasting gewoon op het potje gaat, zonder de problemen die we met Anouk hebben gehad.
Volgende week woensdag ga ik met de klas van Anouk naar een museum, Eline mag dan ook mee. Maar nu twijfel ik, met of zonder luier? Geen idee of ik daar snel een wc kan vinden. Misschien is dit meer mijn angst voor een ongelukje dan die van Eline, bedacht ik me later. Maar goed, wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door muppet op do jun 12, 2014 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door juudje »

Zonder, maar wel met wat reserve kleding mee....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Laris76 »

juudje schreef:Zonder, maar wel met wat reserve kleding mee....
Dat en ook een luier. Dan kan je die alsnog omdoen als je (bijna) door de reservekleding heen bent.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14153
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door jikke »

ik heb nog heel lang bij weggaan luier aan gedaan. ik heb geen zin in troep onderweg.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Gerrie »

Fijn dat het goed gaat.

Volgende week woensdag is nog ver weg. Mogelijk is ze dan echt zonder problemen helemaal zindelijk.
Zonder luier is zonder luier, hoewel ik de eerste keer met 2 uur autorijden best angst had voor een natte autostoel, maar het ging prima.
Setje droge kleren mee. Eventueel potje mee. Deed mijn tante, gewoon ergens potje neerzetten, kind laten plassen en leeg kiepen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Mirjam »

Gerrie schreef:Fijn dat het goed gaat.

Volgende week woensdag is nog ver weg. Mogelijk is ze dan echt zonder problemen helemaal zindelijk.
Zonder luier is zonder luier, hoewel ik de eerste keer met 2 uur autorijden best angst had voor een natte autostoel, maar het ging prima.
Setje droge kleren mee. Eventueel potje mee. Deed mijn tante, gewoon ergens potje neerzetten, kind laten plassen en leeg kiepen.
En een dikke handdoek voor op het autostoeltje. Mocht ze dan een ongelukje hebben dan hoef je alleen de handdoek te verwisselen en blijft je stoeltje droog.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door marjolein62b »

Met luier. Weet je zeker dat je geen gedoe hebt.

of met reserve kleren en een luier in de tas. Kun je zonder proberen en bij het eerste ongelukje de luier om doen.

Er is genoeg tijd om zonder te lopen.

Ik heb in het begin bij uitjes nog heel lang een luier aangedaan. Lekker thuis oefenen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Ilse

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Ilse »

Je hebt bij de Hema oefenbroekjes. Misschien is dat een idee. Dan heeft ze het gevoel dat ze een onderbroek aan heeft, maar als ze een ongelukje heeft dan is niet gelijk al haar kleding drijfnat. Ik weet alleen niet welke maten er zijn. Ik weet wel dat ik ze groot vind vallen.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Annet »

veel al genoemd.
zonder luier, reserve kleding mee, 2 setjes doe ik zelf in het begin, evt potje mee, ik heb ook wel eens gehoord van iemand die een leeg ijsbakje mee nam, zelf heb ik wel een keer met een lange busrit een luier meegenomen en voor het plasje de luier aangedaan en daarna meteen weer af.
Maar mijn kinderen waren van het o heb ik een luier aan, dan hoef ik niet naar de wc toe.
Nu soms nog, als ik ruim voorhet naar bed gaan de luier vast aan trek, kan deze al gevuld zijn voor het slapen, dus dat gebeurd niet meer, maar sochtends ook, plas kan er nog wel bij. Hoe zou zij hierin zijn? dat vind ik nl wel de overweging waard, is dit niet het geval zou je bijv een luierbroekje aan kunnen doen, dit noem ik echt een luierbroekje en geen luier, is nl toch een stap verder dan een luier.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Miem

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Miem »

Ik nam toen ze net zindelijk waren altijd een setje schone kleding mee en een luier. Wel eens gehad dat ze het écht niet op kon houden en dan deden we snel een luier om, dan konden ze daar in plassen. Potje ging ik niet mee slepen (ze gingen bij ons ook niet op een potje trouwens, gewoon op de wc).
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door Mara »

Er zijn inderdaad van die luierbroekjes die wat minder op een luier lijken.
Lijkt me een mooie tussenvorm. Is ze op tijd bij de wc, prima, lukt het niet is niet gelijk alles nat. Want dat vond ik pers. bij een uitstapje, niet fijn.
Heb je ook taken tijdens het uitstapje, bijv. met een groepje iets gaan doen? Dan is natte kleren verschonen echt niet handig.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: over een doos cadeautjes en een vraag

Bericht door muppet »

Bedankt voor de antwoorden. De broekjes van de hema zijn te klein voor Eline, luierbroekjes heb ik overwogen, maar Eline kennende zal dat teveel aanvoelen als een luier. Ik ga straks met de meiden naar een communieviering van een klasgenootje van Anouk. Dan doe ik haar de luier nog maar even om, maar dat is vooral omdat ik daar niet even snel naar de wc kan met haar. In het museum laat ik de luier dan gewoon uit. Het gaat echt heel erg goed. Vrijdag was ze met Anouk buiten aan het spelen en kwam ze naar binnen omdat ze naar de wc moest. Ik kan inmiddels wel zeggen dat mijn kleine, grote meid echt zindelijk is.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: over een doos cadeautjes: update!

Bericht door muppet »

En inmiddels is Eline volledig zindelijk, zowel overdag als 's nachts! Ik neem voor de zekerheid nog vaak een tas schone kleertjes mee en als we langer moeten rijden stop ik ook het potje in de auto. Maar tot nu toe is zelfs dat niet nodig! In 3 weken was het klaar. Waar een doos cadeautjes al niet goed voor is. Grappig dat er nu ineens een aantal broeken wel passen, waar dat met luier niet ging. :D
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: over een doos cadeautjes: update!

Bericht door Appendix »

He, goed zo!

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: over een doos cadeautjes: update!

Bericht door Ilse501 »

Wat een grote meid!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: over een doos cadeautjes: update!

Bericht door Annet »

Goed hé!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Jemk

Re: over een doos cadeautjes: update!

Bericht door Jemk »

Goed hoor!
En fijn van de broeken die weer passen!
Plaats reactie