hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door monika »

Nic werd de laatste 2 weken steeds rond 4 or 5 uur wakker en kon dan echt niet meer slapen. Wellicht tijd om zijn slaapje overdag in te korten..

Voorheen sliep hij altijd van 19:30 tot 5:30 en werd dan regelmatig wakker en smiddags sliep hij van 12:00-14:00. Strenge instructies voor kdv om niet na 14:0o te laten slapen ander krijg ik hem savons niet in bed.

Nu sliep hij gisteren overdag 1 uurtje en maakte een nacht van 20:30-5:15 zonder mij wakker te maken. totaal is dat zo'n kleine 9 uur snachts en 1 uur smiddags. Het lijkt me wat weinig, Maar ik ben er een beetje uit wat peuters van 2 slapen. Hoeveel slapen jullie 2 jarigen?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Hemmie »

Abel slaapt al een paar maanden overdag 45min tot 1,5 uur, hij gaat rond 11.30-12u naar bed. Nachten zijn best wel variabel. Meestal rond 19.30-20u slapen, en dan weer ergens tussen 6 en 7.30u wakker als dat kan. op schooldagen moeten we om 7u de deur uit, dus dan maak ik hem uiterlijk om 6.50u wakker.
Maar ik denk dat hij gemiddeld een nacht van 11 uur maakt (wordt nog 1 of 2 keer wakker, maar slaapt meestal snel weer door), plus nog dat uur overdag, dus 12u per etmaal.

Merk je aan hem dat hij moe is? Ik kan aan Abel prima merken dat hij moe is, en dan gaat hij zonodig dus wat eerder naar bed. Als hij een paar dagen/nachten minder slaap krijgt dan die 12u kan ik dat wel merken, en dan gaat hij zelf meestal ook wel bijslapen door overdag opeens 2u of langer te slapen. Als N ic er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Chantal »

Mark slaapt 's nachts van 19 tot 7 ongeveer. En dan 's middags ook nog een paar uur. Half jaartje geleden was dat nog van 12.30-15.30. Nu haal ik hem er een half uurtje eerder uit. Toen dus zo'n 15 uur per etmaal! Nu zo'n 13-14 uur.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Esther »

Roos sliep toen nog 12 uur per nacht en 2 uur 's middags.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Ana »

I.van slaapt ongeveer van 19.45 tot 6.30 - zo'n 11 uur per nacht ongeveer. Overdag slaapt hij meestal ook nog 2 uur - soms valt hij 's avonds pas (veel) later in slaap, soms slaapt hij 's morgens langer of juist korter... Maar dit is gemiddeld genomen wat hij slaapt, 13 uur per etmaal. Maar of dat normaal is weet ik niet, zijn zus (bijna 3,5 jaar) slaapt ook nog altijd 13 uur ongeveer en heeft dat hard nodig.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Ilse »

Sofie slaapt van 19:30 - 06:30 of korter en is dan tussendoor wel wakker om even te drinken. Overdag slaapt ze 45 minuten en sinds een paar weken wil ze enkele dagen per week niet slapen overdag.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door marije1977 »

Ilse schreef:Sofie slaapt van 19:30 - 06:30 of korter en is dan tussendoor wel wakker om even te drinken. Overdag slaapt ze 45 minuten en sinds een paar weken wil ze enkele dagen per week niet slapen overdag.
Bij Neline was het net zo, om een jaar later weer dagelijks 2 uur te slapen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Ilse

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Ilse »

marije1977 schreef:
Ilse schreef:Sofie slaapt van 19:30 - 06:30 of korter en is dan tussendoor wel wakker om even te drinken. Overdag slaapt ze 45 minuten en sinds een paar weken wil ze enkele dagen per week niet slapen overdag.
Bij Neline was het net zo, om een jaar later weer dagelijks 2 uur te slapen.
Denk niet dat Sofie dat gaat doen. De max is hier 1,5 uur overdag geweest. Ze slaapt iets beter dan Merel, dus ik verwacht ongeveer hetzelfde. Zometeen als ze naar de psz gaat dan weer wat meer slapen en na een half jaar niet meer overdag slapen.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door TinekedH »

Vera slaapt nu van 19.00-7.30 en 's middags van 13.00-15.00, ik merk wel dat ze nu zowel in de middag als avond nog een tijdje wakker in bed ligt, ofwel te spelen ofwel te kletsen, maar ik vind dat ze daar ook van uitrust :)...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door monika »

Ah, 9 uur in de nacht is dus wat weinig. Van Jort weeet ik nog dat hij jaren 10,5 uur op een etmaal heeft geslapen, maar volgens mij was hij toen al wat ouder. Ik vind Nic vanochtend wel wat moeier aan het eind van de ochtend, maar goed, niet echt moe na de lunch dus we zijn nog naar het park gegaan. Op de terug weg viel hij in slaap in de auto om 15:00.
Ik hoop dat ik hem echt weer in een nacht routine van 19:30 tot 6:00 kan krijgen. Ik hecht erg aan een avond waar ik nog wat tijd aan Jort, mezelf en man kan besteden zonder een peuter die konstant de grenzen opzoekt. Dat middag slaapje mag dan best wat korter of schuiven. (Hoewel ik ook erg geniet van even een momentje stilte in huis als hij slaapt) Wanneer hij over 3 weken op de 'over 2' groep start zal zijn slaapje op kdv ook wel wat later beginnen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

op die leeftijd sliepen zowel lisa als iris overdag helemaal niet meer. want anders kreeg ik ze savonds niet in slaap, zat ik tot 11 uur met een kind zonder slaap terwijl ik zelf naar bed wilde ;-)
anne sliep nog een uurtje (maar toen was ik ook hoogzwanger / net bevallen dus dat kwam me juist wel uit).
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Corina »

Hier op die leeftijd klokje rond en dan s'middags nog een paar uur.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Emma

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Emma »

Isla sliep toen 's nachts van 19:30-7.00, en overdag 3-4 uur. Heel veel dus.

Carly (even oud als Nic) slaapt overdag 1,5-2 uur. 's Nachts slaapt ze vrij weinig, ze gaat om 19:30 naar bed maar heeft veel moeite met in slaap vallen en slaapt nooit voor 21:00. 's Nachts wordt ze ook nog een paar keer wakker en dan duurt het 1-2 uur voor ze weer slaapt. 's Ochtends om 5 uur is ze wakker. Dus ik denk dat ze 5-6 uur per nacht slaapt. Dat gevoel van je avonden (en nachten!) terugwillen herken ik dus wel....
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Emmy »

Het verschilde hier heel erg. De een had nog een middagslappje van 2 uur en sliep ook nog een hele nacht door van 19.30 tot 8 uur.
De ander sliep zonder middagslaap van 20.00 tot 6.30 uur.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Liselotte »

D aniël slaapt van 21/22 tot 7/8 en 's middags van 11.30 tot 13.00.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
annelies

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door annelies »

mijn meisje slaapt nu van 20.00 tot half 8 (ongeveer) en s'middags meestal anderhalf tot 2 uur.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door monika »

Emma schreef:Isla sliep toen 's nachts van 19:30-7.00, en overdag 3-4 uur. Heel veel dus.

Carly (even oud als Nic) slaapt overdag 1,5-2 uur. 's Nachts slaapt ze vrij weinig, ze gaat om 19:30 naar bed maar heeft veel moeite met in slaap vallen en slaapt nooit voor 21:00. 's Nachts wordt ze ook nog een paar keer wakker en dan duurt het 1-2 uur voor ze weer slaapt. 's Ochtends om 5 uur is ze wakker. Dus ik denk dat ze 5-6 uur per nacht slaapt. Dat gevoel van je avonden (en nachten!) terugwillen herken ik dus wel....
Wouw, vergeleken met C arly slaapt Nic super. Vannacht was het trouwens van 20:00 tot ongeveer 6:00, met 2x wakker worden en mij nodig hebben. En we moesten hem gisteren wel na 1 uur smiddags wakker maken wat de nodige tranen kostte. Vandaag toch maar weer dat ene uurtje aanhouden en kijken hoe z'n humeur blijft.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ilse

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door Ilse »

Oh heel erg...ivm medicatie die ik kreeg (aanval van nierstenen) moest ik even 2 dagen stoppen met voeden (dus gekolfd en weggegooid). En Sofie sliep opeens nagenoeg door.
Daarna eigenlijk niet meer opgepakt (ben er een beetje klaar mee voel ik) en ze blijft goed slapen. Maar ja...dat kan natuurlijk ook een fase zijn....
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: hoeveel slapen bij net geen 2 jaar?

Bericht door monika »

Dat is interessant hoe dat zich ontwikkeld, of ze nu goed door blijft slapen terwijl je wel weer mag voeden.

Wij hebben nu ook zoiets de komende nachten denk ik. Vanwege gezondheidsklachten moet ik nu de 3-fasen pil gaan slikken en dan zou de bv dus wel droog vallen. Ik ben 2 dagen geleden begonnen en heb nog steeds voeding, denk dat het de komende dagen toch echt stopt. Ben benieuwd of hij boos wordt in de nacht als er geen slokje borst is of dat hij gewoon stopt met wakker worden.
Hij zit trouwens weer in z'n oude routine en slaapt weer 2 uur overdag en van 19:30 tot 6:00, met vanacht 1x wakker worden en drinken, maar gisteren nacht was het wel 4x.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie