Uit ledikant klimmen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

Hug0 word vaak rond een uur of 5/6 nog wakker voor een vroege ochtend voeding. Vanochtend hoorde ik hem laat (denk ik, eigenlijk weet ik dat niet zeker), omdat we op onze slaapkamer een ventilator hadden aanstaan. Toen ik hem hoorde, ben ik gelijk naar hem toe gegaan. Hij staat normaal altijd in bed, in zijn slaapzak zich vasthoudend aan de bovenkant van het ledikant. Maar nu vond ik hem bijna bij de slaapkamerdeur :shock: . Hij was dus in zijn slaapzak uit zijn ledikant geklommen en een paar meter gelopen :? . Ik vind het erg vroeg om dat te gaan doen, morgen is hij pas 1 1/2. S@sh@ deed dit pas toen ze 2 1/4 was, en toen hebben we haar gelijk een "normaal" bed gekregen. Ik vind Hug0 nog erg jong om hem een normaal bed te geven... wat vinden jullie??
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Mirjam »

Hier deden ze dat al met13 maanden en zijn toen okk gelijk over gegaan naar een peuterbedje.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door marjolein62b »

Rits op de rug.

Ze komen er achter hoe ze dan de slaapzak los moeten krijgen maar je hebt weer even tijd gewonnen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Petra »

Hier geen klimmers, maar mijn nichtje sliep niet rond die leeftijd tot m'n zusje ontdekte dat ze in een groot bed wel sliep. Die slaapt sindsdien in een gewoon bed dus. Wat betreft leeftijd kan het dus wel.

Myrthe was net 2 toen ze over ging naar een groter bed. Ging ook wel goed al moesten we aan het begin wel veel geduld hebben bij het op bed leggen. Bij Benthe speelde dat toch minder toen die met 2 1/2 jaar over ging naar een groot bed.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

marjolein62b schreef:Rits op de rug.

Ze komen er achter hoe ze dan de slaapzak los moeten krijgen maar je hebt weer even tijd gewonnen.
Zijn slaapzak zit al een aantal maanden binnenste buiten, dus krijgt hij de rits ook niet meer los. Vanochtend stond hij dus ook gewoon met zijn slaapzak aan buiten zijn ledikant... vind het best gevaarlijk en eng, straks blijft hij hangen en raakt hij gewond. Misschien inderdaad maar eens snel gaan kijken voor een peuterbed. Dat hebben we bij S niet hoeven doen, die ging gelijk naar een groot bed.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door marjolein62b »

En de zijkant kan niet uit zijn huidige ledikant ?
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

marjolein62b schreef:En de zijkant kan niet uit zijn huidige ledikant ?
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk dat zijn bed dan niet meer stabiel is, wat we wel kunnen proberen, is om een aantal spijlen er uit te halen, zodat hij er zelf in en uit kan kruipen als hij dat wil.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Ana »

Vroeg zeg... Dat van die spijlen is misschien wel een oplossing. En hoe ga je dat dan verder doen als hij aan de wandel zou gaan? (trap?)
Ik heb nog een hekje in de deuropening van I.van's kamer - maar hij is nog nooit uit het ledikant geklommen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door monika »

Nic slaapt ook al weer een tijd op een matras op de grond. Zijn kamer deur zit gewoon dicht en omdat het een ronde draaiknop is kan hij die niet open krijgen. Zijn ledikant staat nog steeds in z'n slaapkamer, maar hij is geen klimmer. Als hij niet in het grote bed blijft moet hij terug in het ledikant. Werkt goed als afschrikmiddel om in bed te blijven.

Waarom zou je z'n ledikant matras niet een tijdje op de grond leggen? Dan kan hij niet vallen, deurklink omhoog zetten zodat hij die niet open krijgt...
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Ana »

Ik herinner me nu trouwens weer een tip die ik hier van iemand kreeg (toen J0ela uit haar ledikantje was gevallen): om de bodem eruit te halen en het matrasje op de grond in het ledikant te leggen - uiteraard als dat goed zou passen. Dan is het een stuk hoger en ws niet meer mogelijk om eruit te klimmen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

we wonen in een flat, dus een trap is geen probleem (of hij moet de voordeur openkrijgen). Ik heb nu 3 spijlen uit zijn ledikant gehaald, en S@sh@ heeft hem meerdere malen voorgedaan hoe hij er in en uit kan klimmen :lol: Dus maar even afwachten wat dit word, anders denk ik toch maar een peuterbed.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door michelle »

Ik vind het knap!

Totaal ander referentiekader hier, mijn kinderen hebben dat nooit gedaan, sterker nog zelf in een peuterbedje met uitvalbescherming bleven ze liggen totdat ze gehaald werden. Geen idee waar we dat aan verdiend hebben :D

Qua deur, wij deden de klink omhoog zodat het nog wat langer duurt voordat ze daarbij kunnen. Maar wij hebben kleine kinderen dus ik weet niet of dit voor iedereen helpt...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Dorien »

michelle schreef:Ik vind het knap!

Totaal ander referentiekader hier, mijn kinderen hebben dat nooit gedaan, sterker nog zelf in een peuterbedje met uitvalbescherming bleven ze liggen totdat ze gehaald werden. Geen idee waar we dat aan verdiend hebben :D
.
:lol: hier ook
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door kaatje71 »

Me!ke klom op een gegeven moment ook uit haar bed en wonderlijk genoeg bleef ze er weer keurig in liggen toen we het hekje naar beneden deden, zodat ze er gewoon uit kon. Wonderlijk, maar ja.....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

Ik heb eergistermiddag 3 spijltjes uit het ledikant gehaald, ging de afgelopen 2 avonden met slapen goed. Wel kwam hij vanochtend zelf uit bed, deur open en in zijn slaapzak door het huis heen om naar onze slaapkamer te komen :D . Minder leuk was vanmiddag, toen hij heel moe was, maar dus echt wel minstens 50 keer uit bed is geklommen. Ik werd er helemaal gek van, totdat ik bedacht dat er hier nog een andere tip werd gegeven, de bodem van het ledikant eruit, en dan zo het matras op de grond, dan kunnen ze er niet meer over heen klimmen. Nou, dat werkte dus wel.... Maar, ik denk dat hij over een paar maanden lang genoeg is om er over heen te klimmen. Maar goed, tegen die tijd vind ik hem wel oud genoeg voor een bed zonder zijkanten...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Ana »

Wat een volhouder zeg :mrgreen: Gelukkig hielp dit wel. (Ik heb die tip nooit hoeven gebruiken, omdat J0ela zo geschrokken was van die ene keer, dat ze het nooit meer geprobeerd heeft.)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Gerrie »

Haal even dit draadje naar boven. Had toen heerlijk mee zitten lezen, maar nooit verwacht de tip nodig te hebben, maar sinds 3 weken ligt ook Sarah haar matras op de grond in het ledikant. Iets ouder dan Hugo toen, maar ook mw kreeg het zonder moeite voor elkaar om d'r ledikant uit te komen. Na tig keer terug leggen ook maar voor deze optie gekozen.

Hoe gaat het met Hugo z'n slapen nu?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Uit ledikant klimmen

Bericht door Eghosa01 »

Gerrie schreef:Haal even dit draadje naar boven. Had toen heerlijk mee zitten lezen, maar nooit verwacht de tip nodig te hebben, maar sinds 3 weken ligt ook Sarah haar matras op de grond in het ledikant. Iets ouder dan Hugo toen, maar ook mw kreeg het zonder moeite voor elkaar om d'r ledikant uit te komen. Na tig keer terug leggen ook maar voor deze optie gekozen.

Hoe gaat het met Hugo z'n slapen nu?
Zo zie je maar, geen vraag is raar hier :D. Hug0 slaapt sindsdien met zijn matras op de grond in zijn ledikant. Met regelmaat zet ik zijn matras overdag op de kant zodat het kan luchten. Hij heeft totaal geen pogingen meer ondernomen om eruit te klimmen :lol: . Dus vooralsnog laten we het zo... Succes met Sarah!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Plaats reactie