Ik ben ook trots!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Greetje

Ik ben ook trots!

Bericht door Greetje »

Vandaag was de derde dag dat Hannah geen luier aan had. En ze doet het zo goed! :verliefd:

Hoe dwars ze eerder was en hoe een machtsspelletje het eerder was: Wel/geen luier. Wel/geen onderbroek. Wel/niet op het potje. Zo gemakkelijk gaat het eigenlijk nu.

Ze is soms ietsjes te laat dus ik heb al veel onderbroekjes gewassen de afgelopen dagen! Maar de reflex is er heel duidelijk: ik moet plassen dus ik moet op het potje. En ook; als ik op het potje zit, doe ik een plas. (Ze heeft er al zo vaak op gezeten, zonder resultaat). Vandaag zelfs een flinke poep gedaan (bizar hoe je zo trots kunt zijn op zoiets... :mrgreen:

Het valt me ook op hoe enorm ze opbloeit door al die complimentjes en positieve bekrachtiging. Het lijkt net alsof ze in één klap een paar maanden ouder is geworden. Misschien komt dat ook omdat ik een aftel-kalender heb gemaakt voor ons vertrek naar Nederland. Het is één week waar voor iedere nacht een plaatje van een bedje staat en ook wat we doen overdag. Dus koffer pakken etc. Nog drie nachtjes slapen en dan gaan we met het vliegtuig... Ze lijkt het idee goed op te pikken en pakt er soms zelf naar terug gedurende de dag, als we er bijv. over praten. Door zo'n communicatiemiddel komt goed naar voren hoeveel ze eigenlijk al snapt en doorheeft.

*trots*
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door MarietteD »

Goed zeg, leuk om te lezen!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door Ana »

Goed zeg! En herkenbaar, dat je het idee hebt dat ze ineens een heel stuk ouder is geworden.
Het doet zoveel goed als ze zo een nieuwe verantwoordelijkheid gaan dragen!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door monika »

Leuk hoor. En grappig hoe het gedrag opeens zo kan omslaan. Onthou het maar voor als ze weer een nieuwe stap moet nemen en nog niet zo wil. Op eens is ze er wel aan toe.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Greetje

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door Greetje »

monika schreef:Leuk hoor. En grappig hoe het gedrag opeens zo kan omslaan. Onthou het maar voor als ze weer een nieuwe stap moet nemen en nog niet zo wil. Op eens is ze er wel aan toe.
Ja mijn volgende "project" is fatsoenlijk tandenpoetsen! Dat is ook altijd zo'n gevecht en gebeurt eigenlijk nooit echt goed. Ik kan er vast wel een mouw aan passen om de sfeer rond het tandenpoetsen om te laten slaan en ervoor te zorgen dat ik haar niet meer "in de houdgreep" hoef te nemen :p

Eerst maar eens hopen dat ze de positieve lijn mbt potjestraining doorzet in NL! :)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door muppet »

goed van haar zeg!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suuz

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door Suuz »

Yeah goed van haar!
Jemk

Re: Ik ben ook trots!

Bericht door Jemk »

Over je volgende project:
Ik zing altijd een liedje tijdens het tanden poetsen. Sindsdien gaat het een stuk beter. Het is op de wijs van vader Jacob.
Tandjes poetsen, tandjes poetsen
Is niet leuk, is niet leuk,
Toch moet het gebeuren, toch moet het gebeuren
Bijna klaar, bijna klaar.

En de 2e x zing ik ipv 'bijna klaar':
't is al klaar, 't is al klaar.

Soms als het heel goed gaat, zing ik:
Tandjes poetsen, tandjes poetsen
Is niet erg, is niet erg,
En moet het gebeuren, en moet het gebeuren
Bijna klaar, bijna klaar.

Misschien dat een vast liedje bij jullie ook kan helpen. R uben vindt het zingen leuk en hij weet dat ik na de tweede keer zingen stop met poetsen.
Plaats reactie