Wat draagt een winterbaby in de draagdoek?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Wat draagt een winterbaby in de draagdoek?

Bericht door mamavans »

Nu we weten dat we een jongetje verwachten zijn we wat gaan rondkijken voor kleertjes. En toen vroeg ik me af wat hij eigenlijk aan moet. Het is onze eerste ervaring met een baby in de winter, onze dochter is van april en toen werd het al warmer. Onze zoon word verwacht in januari dus midden in de winter wanneer het waarschijnlijk erg koud zal zijn. Hij zal waarschijnlijk net als onze dochter de eerste weken bijna alleen maar in de draagdoek doorbrengen, ook in huis. Wat draagt een winterbaby dan in de draagdoek om het niet te koud maar ook niet veel te warm te krijgen? Zowel binnen (warme wollen truien of zijn shirts met lange mouwen voldoende) als buiten (winterjas of is enkel een vestje in de draagdoek goed)? Wie van jullie heeft ervaring?
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Wat draagt een winterbaby in de draagdoek?

Bericht door Nancy »

Buiten: babycover! Of zelf een draagponcho of draagjas(of groot vest)

Basisregel is 1 laagje meer dan jijzelf, waarbij de draagdoek ook meetelt als laagje.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Wat draagt een winterbaby in de draagdoek?

Bericht door Mare »

Binnen zal het niet echt anders zijn vdaar staat toch de verwarming aan. LNge mouwen lijkt mij dan voldoende. Voor buiten heb je ook van die heerlijke fleecepakkdm voor in de draagdoek. Dat lijkt mij dan wel fijn over de kleren of onder de jas ofzo.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie