Het is over (BV)... :-(

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Het is over (BV)... :-(

Bericht door Nynke »

Naast alle ellende die hier op het forum gebeurt en in de wereld is het zo'n non-issue, maar toch ben ik er verdrietig van. Bijna 2 weken geleden had Bente keelpijn, last van doorkomende kiesjes (4!!) en blaasjes op handen en in de mond; daarbij was ik ook nog eens ongesteld. En dus (?) stopte ze met drinken. Ik ben wel blijven kolven in de hoop dat ik haar toch weer aan de borst zou krijgen, maar toen alle narigheid weer voorbij was, snapte ze niet meer wat ze met een borst moet doen. Er wordt geprikt en geknepen en als ik aandring brengt ze haar mondje naar mijn tepel, maar daarna gebeurt er helemaal niets meer.
Ondertussen liep mijn kolfopbrengst steeds verder terug. Maandagavond kolfde ik in 2 sessies (met 2 uur ertussen) 40 mL. En ze vond het wel lekker, moedermelk in een fles, maar 'gewone' melk uit een pak ging er net zo goed in. Omdat ik weer aan het werk ben (hoera!), kan ik eigenlijk ook alleen 's avonds kolven. In het weekend kwam ik niet verder dan 2x per dag kolven.
Met een beetje verdriet heb ik gisteren besloten dat ik stop met kolven. 3 dochters, in totaal bijna 3 jaar gevoed. Wie heeft er interesse voor een dubbele Ameda-kolf en voedingsbeha's maat 75D :cry: ?

Natuurlijk hoor ik het graag als er nog een fantastische tip is om Bente weer aan de borst te krijgen, maar ik voel me vooral 'ach-gossie'.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
mamavans

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door mamavans »

Jammer is dat hè, hier was het met 11,5 maanden al over en dat was ver voordat we het hadden verwacht (we wilden dat ze 2 jaar zou krijgen minimaal). Tips heb ik niet, wel een knuffel (alleen jammer dat er geen knuffelende smiley is) want het is echt wel even rot.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Hemmie »

Nou, daar mag je je ook best achgossie over voelen, het si echt het einde van een tijdperk.

Tips heb ik niet, die van mij hebben door keelpijn e.d. ook wel eens kort geweigerd, maar waren allen zo verslaafd dat ze na een paar dagen wel tot inkeer kwamen. Wat wel hielp is dat de jongste 2 geen fles kregen/wilden, en oudste alleen als ik werkte (3 dagen), weigerde hij de andere dagen/tijden, dan kreeg hij ook geen alternatief. Ik denk dat dat zeker wel scheelt in zo'n situatie, maar ik besef me dat het niet altijd zo kan werken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Appendix »

Dikke knuffel!
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Mamalon »

Ik snap je gevoel. Toch compliment dat je haar de mogelijkheid hebt gegeven. Mooie ervaring toch!
Mamalon
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door michelle »

Ah dat is ook best wel verdrietig wanneer je langer wilde voeden. Maar je hebt het super gedaan, ik hoop dat dat gevoel ook wel bovenkomt bij je!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Gerrie »

Wat stoer dat je bent gaan kolven. Ik denk dat ik daarvoor er al de brui aan had gegeven.
Balen alleen dat het zo stopt, zo opeens, ongepland, geen weg van afscheid ernaar toe.

(((((knuffel))))
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4084
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Eeffie »

Dikke, dikke knuffel!
Het afscheid is altijd hard he... Maar je hebt het maar wel mooi gedaan!
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Dorien »

Dat is ook helemaal niet leuk!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door juudje »

Ik snap helemaal dat je nu vreselijk baalt. knuffel!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door muppet »

Kan me voorstellen dat je baalt. Ik heb geen tips voor je helaas.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door monika »

Ik snap je gevoel, helaas geen tips.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
annelies

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door annelies »

he, wat een rot einde van deze bijzondere periode......

Je zegt: tips zijn welkom....

Heb je een bad? Samen (bloot dus) in bad gaan, spelen, en dan kijken of ze wel wil?
Samen een dutje doen in bed smiddags, bloot bovenlichaam allebei, en half slapen proberen?
Jemk

Re: Het is over (BV)... :-(

Bericht door Jemk »

Daar mag je je zeker verdrietig over voelen! De gedachte alleen maakt me al verdrietig.
Dikke knuffel ook van deze kant.
Plaats reactie