controle heupjes/ update 23/9

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

controle heupjes/ update 23/9

Bericht door Miranda »

Vandaag moest Danique voor de jaarlijkse heupcontrole. Haar operatie is alweer 2, 5 jaar geleden en het gaat erg goed. Zo goed dat ze pas over 2 jaar terug hoeft te komen.
We hebben gelijk Jesse zijn heupjes laten controleren. En waar ik al bang voor was, werd waarheid: Jesse heeft ook een afwijking... :(
Er is gelijk een spreidbeugel aangemeten die hij minimaal 23 uur per dag moet dragen. Mijn kleine jochie kan geen broek meer aan, alles wat ik hier heb past niet. En natuurlijk is nergens een broek te vinden wat hem nu past, alles is te stug en past niet met de beugel. Ik baal zo enorm, ben er flink chagrijnig van. Had zo gehoopt dat hij het niet zou hebben.
En Jesse zelf is enorm boos en gefrustreerd dat hij niet meer zo makkelijk kan bewegen. Hij krijst heel wat af nu. Hij kan nu ook niet meer op zijn zij slapen, wat met de reflux zo fijn is. Hij moet nu op zijn rug liggen en dat vindt hij niks.
Pffff.... ik heb t ff helemaal gehad nu. En dan te bedenken dat Marit morgen haar kinderfeestje heeft en ik daar nog wat voor moet doen. Maar mijn hoofd staat er ff niet naar als ik eerlijk ben...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Miranda op di sep 23, 2014 4:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4084
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Eeffie »

Och, dat is zwaar!!! Hoe lang zal hij de beugel moeten dragen?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: controle heupjes

Bericht door Kimmie »

Ach waar vervelend zeg, zo sneu dat ie er zo boos van is! En voor jullie ook. IK Hoop dat hij er snel aan wend!

Kan je hem ook niet geheel ondersteunend met kussens of handdoeken op zijn zij leggen?

Kwa kleertjes, welke maat draagt hij nu? Ik heb voor mijn J eigenlijk alleen maar broekjes aan van daar dunne stof. Dunner dan joggingstof. Van de h&m en hema meen ik.
Bijv die legging s van de hema?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: controle heupjes

Bericht door Pauline »

Ach nee! Niet eerlijk! Ik jan me voorstellen dat je het even gehad hebt! Knuffel!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Dorien »

Oh nee Miranda! Wat een tegenslag. Je hoopte natuurlijk dat hij het niet heeft! Arm manneke toch en arme jullie. Hoe heeft hij vannacht geslapen? Knuffel!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: controle heupjes

Bericht door muppet »

och nee toch, arm manneke, arme jullie. Is het bij Jesse wel zo dat de spreidbroek voldoende is om de heupjes in orde te krijgen? Wel heel fijn dat het met Danique nu goed gaat.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Miranda »

Dorien schreef:Oh nee Miranda! Wat een tegenslag. Je hoopte natuurlijk dat hij het niet heeft! Arm manneke toch en arme jullie. Hoe heeft hij vannacht geslapen? Knuffel!
Hij was gisteren zo overstuur dat hij niet in slaap kon komen. Ik heb daarom de beugel afgedaan zodat hij tot rust kon komen. Vannacht heeft hij uiteindelijk goed geslapen. Zojuist de beugel weer om gedaan maar tsjonge, wat was hij weer boos en verdrietig...

Qua kleding: het is de bedoeling dat de kleding over de beugel gaat maar dan past echt niks. Heb van mijn zusje dun broekje vd hema gekregen, die heb ik er nu onder gedaaan. Dat is het enige wat dan kan.
Heb onlangs een doos met klerennvan Esther overgenomen, wat Job niet meer past. Daar zaten ook wat dunne broekjes in, die gaan we straks even proberen. Het probleem is dat de broekjes wijd moeten kunnen omdat Jesse zijn benen in spreidstand moeten staan.
Overigens heeft Jesse een ander soort beugel dan Danique had. Danique had een campspreider, Jesse de Pavlikbandage, wordt ook wel Hilgenreiniger beugel genoemd.
Deze is voor Jesse fijner maar voor ons ingewikkelder/ lastiger om te doen.
De afwijking is gelukkig niet zo erg als Danique toen had. Danique had aan beide heupen afwijking, Jesse alleen maar links. Het is ook een heel andere afwijking. Danique had de heupkop bijna uit de kom, Jesse heeft de heupkom juist te ver over de heupkop....
De arts denkt dat we met ongeveer 3 maanden wel klaar zullen zijn. Dat hoop ik dan ook maar!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: controle heupjes

Bericht door juudje »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Danique en wat een tegenvaller van Jesse. Ik snap dat je daar van baalt. Hopelijk is de spreidbroek afdoende om de afwijking op te lossen. En wat broeken betreft, hebben ze bij de h&m niet van die joggingbroekjes? Ik wete niet vanaf welke maat die gaan, maar volgens mij hebben ze die best al klein. Maar het is natuurlijk wel balen dat je dan nu misschien van alles aan moet gaan schaffen.
Het is dat ik mijn jongens kleren allang heb weggegeven anders had ik gekeken wat ik er tussen had liggen.
Succes de komende tijd in ieder geval en een dikke knuffel voor jou!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8683
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: controle heupjes

Bericht door Ilse501 »

Wat een tegenvaller van Jesse (en wat fijn van Danique). Ik hoop dat hij idd na 3 maanden klaar is. Even praktisch met de broeken. Je kan ook in grotere maten kopen en dan korter maken. Je hebt natuurlijk die naaimachine niet meer ( ;-) ), maar misschien kan iemand dat voor je doen. En elastiek in de taille is heel makkelijk zelf te vervangen. Als je in de buurt had gewoond, had ik wat op maat gemaakt voor je. Sterkte! Ik hoop dat hij snel gewend is.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
annelies

Re: controle heupjes

Bericht door annelies »

wat een tegenvaller Miranda, ik snap dat je hier enorm van baalt.
Gelukkig is het minder ernstig dan met D, en eerder klaar, maar toch is het nu niet leuk natuurlijk.

Geen praktische tips voor je (totaal geen ervaring mee), wel een knuffel!
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16973
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: controle heupjes

Bericht door LindaJager »

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Danique!

En ik snap dat je flink baalt dat Jesse een spreidbroek heeft nu. Maar gelukkig waren jullie er nu op tijd bij toch? En Jesse went er vast wel aan, het eerst heel vervelend voor hem natuurlijk, hij kan niet meer zo bewegen als dat hij gewend was. Ik hoop voor jullie dat hij idd in 3 maanden klaar is!
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Esther »

Och nee :( Wat sneu voor Jesse, en wat een uitdaging voor jullie!
Ik hoop dat je oplossingen kunt vinden voor de praktische problemen, en dat Jesse er snel aan went.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: controle heupjes

Bericht door jikke »

kan me voorstellen dat je baalt. Ook wel snel dat ze het direct deden zonder voorbereiding. Hopenlijk voor 3 mnd. Succes met broeken misschien toch even kijken of iemand je wilt helpen naaien.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: controle heupjes

Bericht door ailay »

Wat een tegenvaller. Hopelijk zijn jullie er met 3 maanden vanaf. Wel sneu dat jullie mannetje er zo'n last van ondervind. Dit bovenop die reflux is echt niet leuk!

Ik ben er ook wel wat bang voor we straks nog eentje met een heupafwijking hebben. Schijnt niet veel voor te komen bij die afwijking, maar toch...
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Miranda »

foto's in eerste bericht.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: controle heupjes

Bericht door monika »

ik kan me voorstellen dat je niet blij bent. Hopelijk is het na die 3 mnd echt klaar. Konden ze dit in de eerste weken niet zien? Of wordt er in NL niet in de eerste weken steeds gekeken naar de heupen? Bij Nic werd dat bij elke gezondheidswerker or Plunket nurse weer gechecked.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Ana »

Ach lieverdje toch :|

Ik heb het eens op google opgezocht, ik had in mijn naïviteit een of andere 'gips-broek' in gedachten. Maar dit is ook niet alles natuurlijk.
Wat plotseling en snel... Heel wrang. Maar wel fijn dat het niet zo langdurig zal zijn. Sterkte samen met wennen en aanpassen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: controle heupjes

Bericht door Kimmie »

Welke maat draagt hij nu of zou passen? Misschien heb ik nog wel wat liggen al zijn onze mannetjes bijna even oud.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: controle heupjes

Bericht door TinekedH »

Oh hè, wat sneu voor jullie allemaal!

Sterkte met wennen..
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: controle heupjes

Bericht door Eve71ne »

Agossie! Zo'n spreidbroek heb ik nog nooit gezien, ik heb geen tips voor je. Maar ik kan me wel indenken dat het voor jou en Jesse flink balen is! Ik hoop dat jullie er in 3 maanden wel klaar mee zijn.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Miranda »

monika schreef:ik kan me voorstellen dat je niet blij bent. Hopelijk is het na die 3 mnd echt klaar. Konden ze dit in de eerste weken niet zien? Of wordt er in NL niet in de eerste weken steeds gekeken naar de heupen? Bij Nic werd dat bij elke gezondheidswerker or Plunket nurse weer gechecked.
Nee, hier wordt er pas met 3 maanden naar gekeken. Dit heeft te maken met het kraakbeen wat voor die tijd niet of nauwelijks zichtbaar is op echo's. Ook de botgroei is dan nog niet zodanig dat er een afwijking vastgesteld kan worden.
Mijn nichtje (3 dagen ouder dan Jesse) moest onlangs ook, maar toen ze nog geen 3 maanden was. Bij haar was het nog niet duidelijk, zij moet over een aantal weken weer,
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: controle heupjes

Bericht door monika »

Bijzonder toch die verschillende werkwijzen in verschillende landen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8023
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Sarina »

Ach gossie, wat balen! Kan me voorstellen dat jesse zelf ook not amused is.
Hopelijk ben je er vóór de kerst vanaf, probeer daar aan te denken! Gelukkig is het minder ernstig en fijn voor Danique dat het bij haar zo goed gaat.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: controle heupjes

Bericht door drus »

Dat is niet fijn! Sterkte voor jullie allemaal
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Gerrie »

Wat balen zeg, voor jou en je mannetje.
Hopelijk went hij er snel aan en kan hij beter zijn rust vinden.

Sterkte ermee.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Ana »

monika schreef:Bijzonder toch die verschillende werkwijzen in verschillende landen.
Ja he... In Bosnië moet je tussen 2 en 3 maanden standaard een extra katoenen luier gebruiken, dag en nacht zodat de beentjes altijd in de spreidstand staan. (maar ik was eigenwijs natuurlijk) en dan moest er ook een foto gemaakt worden. Maar dat apparaat was defect en dan moest je daarvoor naar een privékliniek en ook dat hebben we niet gedaan.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: controle heupjes

Bericht door monika »

Dat lijkt me ook een beetje overkil om alle babies een rontgenfoto te geven voor de heupjes. Babies met verhoogd risico en beenlengte verschil is dan wellicht ook wel genoeg voor de foto's.


Hoe gaat het nou Miranda? kan je ventje er een beetje aan wennen en mee slapen?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Miem

Re: controle heupjes

Bericht door Miem »

Ach gos, tuurlijk wordt ie daar boos van! Maar wel lastig voor jullie.

Kan hij geen leggings aan? Dat is vrij dun en kan onder de spreidbroek, misschien draagt dat wel fijn voor hem, zijn bovendien niet zo duur en meestal makkelijk te krijgen. Voor er overheen wordt lastig ja, vooral door die twee banden die van de buik naar de voeten lopen...

Ik hoop dat hij inderdaad met drie maanden klaar is!
Fijn dat je dochter goed gaat nu!!!
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: controle heupjes

Bericht door jikke »

zou een trappelzak kunnen ipv een broek? Als je een dunne neemt kan hij een tshirt er overheen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: controle heupjes

Bericht door Miranda »

monika schreef:Dat lijkt me ook een beetje overkil om alle babies een rontgenfoto te geven voor de heupjes. Babies met verhoogd risico en beenlengte verschil is dan wellicht ook wel genoeg voor de foto's.


Hoe gaat het nou Miranda? kan je ventje er een beetje aan wennen en mee slapen?
Jesse heeft de spreidbroek nu een week en is er redelijk aan gewend. Het slapen gaat echter niet zo geweldig, hij doet steeds korte slaapjes. Omdat hij nu noodgedwongen op zijn rug moet slapen heeft hij veel last van de reflux en daar wordt hij dus wakker van. Niet echt grappig...
OVerdag gaat t nu wel redelijk maar de avonden zijn een groot drama. Jesse huilt dan zo veel, gaat echt door merg en been. Hij is ook niet stil te krijgen, zelfs hele avond aan de borst is niet goed (en hij is toch lichtelijk verslaafd aan de borst). Het is niet alleen verdriet, hij is dan enorm gefrustreerd en boos.
Doen we de spreidbroek af dan is hij gelijk stil en krijgen we een big smile.... Echt, ik heb van die avonden dat ik wel mee kan janken. Ik kan het soms niet over mijn hart verkrijgen om dat onding weer om te doen.....
Ik laat het dan door manlief doen, Jesse begint nl gelijk weer te huilen......
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: controle heupjes/ update 12/9

Bericht door muppet »

och arm dingen en arme jij. Moeilijk om je mannetje dan zo te zien.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
MamaMaggy

Re: controle heupjes/ update 12/9

Bericht door MamaMaggy »

Pfff... Klinkt zwaar zo.... Heel veel sterkte!!
Anders toch een keer bellen met het zh, wat normaal is, wat betreft het huilen...
Ik dacht ook meteen aan een legging voor onder de spreidbroek...
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: controle heupjes/ update 12/9

Bericht door monika »

Wat ontzettend moeilijk lijkt me dat. Zo'n gefrustreerd mannetje.Dan weet je dat het moet voor de lange duur, maar als je er midden in zit... pff ik heb met jullie te doen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: controle heupjes/ update 12/9

Bericht door Miranda »

even weer een update:

inmiddels gaat het wat beter en lijkt Jesse er redelijk aan gewend te zijn. De avonden zijn nog rampzalig. Dan heeft hij 'm natuurlijk al de hele dag om en kan hij flink boos worden. Soms is het een zielig huiltje, maar vaak gewoon een boos en gefrustreerd huiltje.
Omdat hij de afdrukken in zijn benen en nek heeft van de bandage heb ik gisteren de man gebeld die dit heeft aangemeten. Hij gaf aan dat dit komt omdat Jesse zo graag wil bewegen dat hij het met spreidbroek en al gewoon probeert met als gevolg dat hij zichzelf pijn doet...
En dat klopt ook wel denk ik. Jesse probeert echt van alles. Heeft hij de spreidbroek even af dan probeert hij gelijk om te rollen. Het lukt hem nog niet, maar hij doet wel pogingen.
Hij adviseerde om met de orthopeed te bellen om te kijken of er niet eerder een controle kan plaatsvinden zodat hij 'm niet langer dan noodzakelijk hoeft te dragen. Morgenmiddag heb ik een telefonische afspraak met hem.

Slapen gaat gelukkig weer beter. Overdag doet hij het eigenlijk prima en heeft wel een redelijk ritme.
's Avonds komt hij moeilijk in slaap, hij belandt dan vaak bij ons in bed. Nachtvoedingen krijgt hij al een poos niet meer, de laatste krijgt hij rond 21:30 en dan meldt hij zichzelf 's morgens tussen 6:00 en 6:30.
Zondag werd hij pas om 7:45 wakker! Heerlijk was dat! (vooral omdat ik naar een feestje was geweest en nogal laat in bed lag..)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie