Dochterlief slaapt opeens door!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Greetje

Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Greetje »

Ik wilde het even met jullie delen hoor, zo'n "verrassing" :D
Hannah deed het toen ze 14mnd was, van de ene op de andere nacht sliep ze door.
En Rana lijkt het nu te doen!

Maandagavond ging ik om 23.30u naar bed. Eigenlijk een beetje te laat, maar probeerde toch wakker te blijven omdat Rana meestal rond middernacht nog komt voor een voeding. Eigenlijk komt ze 's nachts nog heel vaak om een voeding, dat kan zelfs iedere 2 a 3 uur zijn! Maar ze werd gewoon niet wakker (!) Ik kon er gewoon niet van slapen. Ben een paar keer gaan kijken of het toch wel goed ging... Hoe laat ze uiteindelijk precies kwam weet ik niet, maar het moet al onder de ochtend geweest zijn. 4 uur/5 u/6u? Mijn borsten stonden op knappen en mijn shirt was doorweekt! bah!

Dinsdagnacht lag ze er rond 21u in en rond 8u 's ochtends heb ik haar wakker gemaakt! Weer met overvolle borsten natuurlijk!

Ze is niet zo lekker, een beetje ziekjes en koortsig deze dagen. Maar ook afgelopen nacht sliep ze het grootste gedeelte van de nacht door en werd ze alleen 1x vroeg in de ochtend wakker voor een voeding. Wel heerlijk hoor :)

Misschien komt het omdat ik haar sinds deze week net als grote zus gewoon wakker in bed leg en dan wegloop. Terwijl ik hiervoor altijd in slaap voedde of in de doek? En sinds vorige week loopt ze ook als een trein! Het gaat ineens zo hard met 'r!

Ze maakt een mega sprong in haar ontwikkeling :verliefd:
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Ana »

Wat fijn voor je!!! Dat scheelt zeg, nu je er zo doorheen zit. Hopelijk een doorzettende trend.

Volgens mij ging dat hier ook zo, dat ze steeds minder 's nachts om een voeding kwamen toen ik ze niet meer in slaap voedde. Of was het toen ik ze op hun eigen kamertje ging leggen - weet het niet meer zeker. Maar het liep allemaal een beetje samen op toen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Gerrie »

Wat heerlijk!
Geniet van ie nachtrust.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
mamavans

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door mamavans »

Heerlijk is dat, lekker genieten van het slapen ;).

Hier had het doorslapen niets te maken met dragen en in slaap voeden. Onze dochter sliep met 8 weken van 0:00 tot 6:00, dat vind ik redelijk doorslapen, en met 4 maanden van 23:00 tot 7:00. Toen droegen we nog volop en werd ze ook 's avonds in slaap gevoed (en bij ons in bed). Maar ik begrijp ook dat we onze dochter niet als maatstaaf moeten nemen als het om doorslapen gaat omdat ze daar bizar snel mee was.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Pauwtje »

En hoe gingen de afgelopen nachten? Heerlijk is het hè, om zo lang niet gestoord te worden. ( en nog lekkerder als je dan zelf ook kan slapen ;)).
Mijn ervaringen waren helaas dat 1 zwaluw
geen zomer maakte, en moest ik lang wachten voordat het doorslapen echt doorzette. Maar elk kind doet t weet op z'n eigen manier.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door muppet »

Hopelijk is ze nog steeds lekker blijven doorslapen. Eline wordt nog steeds regelmatig 's nachts wakker. Nu niet meer omdat ze wil drinken, maar omdat ze moet plassen. En ja, dan is verder slapen tussen ons in nog steeds het allerfijnste!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door monika »

lekker hoor geniet er van.

Nic doet het op het ogenblik ook erg goed, met niet, 1x of 2x even wakker worden. Terug brengen in bed, dekentje over hem heen en ik weer terug in mijn eigen bed. Soms weet ik de volgende ochtend echt niet of hij nou wakker is geweest of niet.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door juudje »

Dat is zo lekker, als ze gaan doorslapen. Echt even zelf een stuk achter elkaar slapen kan erg fijn zijn. Geniet ervan!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door jikke »

Geweldig. Slaap lekker
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Greetje

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Greetje »

Nou de rest van de week is niet meer zo goed gegaan als die ene nacht (want toen moest ik haar echt om 8 uur 's ochtends wakker maken uit haar eigen ledikantje :shock: ben er nog steeds verbaasd van!). Maar het gaat wel stukken beter! Ik realiseer me opeens hoe vaak ze eigenlijk wakker werd voor een slokje 's avonds en 's nachts! Ze slaapt nu echt langere stukken achter elkaar.

Ligt bijv. nu al vanaf 20u tot 23.30u te slapen! Straks wordt ze denk ik nog wel even wakker voor een middernachts slokje, maar daarna zal ze wel weer tot vroeg in de ochtend slapen hoop ik.

Ze is ook echt aan het rommelen met haar slaapjes overdag en maakt in haar ontwikkeling ook zulke sprongen (lopen, brabbelen/praten, nadoen van en spelen met grote zus). Ze sliep vaak eind van de ochtend en eind van de middag. Maar ik hoop dat ze het nu gaat volhouden tot na de lunch en dan wat langer slaapt (ze was van de vlugge dutjes), en dan 's avonds wat vroeger erin, zoals vandaag 20u vind ik echt ideaal.

Oja, wat dat betreft: gaan jullie kindjes nou echt zo vroeg naar bed 's avonds? Bij mij zijn ze echt altijd laat voor Nederlandse begrippen. Maar mijn nichtje vertelde dat er bij haar ook pas een ander ritme kwam toen de oudste naar school ging. Hannah gaat meestal rond 21.00u a 21.30u slapen, maar slaapt om 8 uur nog diep als Rana wakker wordt. Ze zou makkelijk uit kunnen slapen tot 8.30 of 09.00u. Als ze overdag een dutje doet, dan slaapt ze ook gelijk minstens 2 uur achter elkaar. Terwijl Rana van nature vroeger wakker wordt rond 7.30u a 08.00u en ik ook het idee heb dat ze 's avonds wat eerder moe is nu. (ging eerder altijd na Hannah slapen voor de nacht met twee dutjes overdag).
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Hemmie »

Greetje schreef:Terwijl Rana van nature vroeger wakker wordt rond 7.30u a 08.00u
Ik denk dat er heel wat ouders zijn die dit uitslapen noemen :lol: :lol: :lol: Voor mij is op dit moment alles na 7u uitslapen, maar wij moeten doordeweeks dan ook om 6 uur opstaan (kinderen om 6.15, Abel mag evt tot 6.45u doorslapen. Hij ligt meestal tegen 20u in bed, ook al laat geloof ik voor Nederlandse begrippen, maar eerder lukt ook bijna niet. Die anderen lagen er ook nooit zo vroeg in.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Greetje

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Greetje »

Nou 't zijn kindjes van hun moeder hoor, zal ik maar zeggen ;)
mamavans

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door mamavans »

Greetje schreef: Oja, wat dat betreft: gaan jullie kindjes nou echt zo vroeg naar bed 's avonds? Bij mij zijn ze echt altijd laat voor Nederlandse begrippen. Maar mijn nichtje vertelde dat er bij haar ook pas een ander ritme kwam toen de oudste naar school ging. Hannah gaat meestal rond 21.00u a 21.30u slapen, maar slaapt om 8 uur nog diep als Rana wakker wordt. Ze zou makkelijk uit kunnen slapen tot 8.30 of 09.00u. Als ze overdag een dutje doet, dan slaapt ze ook gelijk minstens 2 uur achter elkaar. Terwijl Rana van nature vroeger wakker wordt rond 7.30u a 08.00u en ik ook het idee heb dat ze 's avonds wat eerder moe is nu. (ging eerder altijd na Hannah slapen voor de nacht met twee dutjes overdag).
Hier ook een beetje buitenlandse culturele invloed maar S gaat om 20:00 naar bed, kan soms iets later worden (20:15 of uiterlijk 20:30) en slaapt dan tot tussen 7:45 en 8:00 de volgende ochtend. Alleen is ze nu weer aan het rommelen en word ze 's avonds nog één of twee keer wakker en vanmorgen hoorde ik haar om 6:30 ook alweer pruttelen. Maar nu weer stil... Maar als ik hoor dat andere (Nederlandse) ouders hun kinderen om 19:00 of soms zelfs nog eerder al in bed krijgen valt mijn mond open van verbazing. S gaat ECHT niet slapen als ik haar zo vroeg in bed leg. Dan is het feest in bed.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Dochterlief slaapt opeens door!

Bericht door Gerrie »

Mijn kinderen zijn altijd vroeg wakker geweest, ook toen ze nog niet naar school gingen. Met vroeg bedoel ik rond 6:00 uur.
Ja, dan zijn ze s avonds mogelijk eerder moe. Sarah doet bv nu nog 1 slaapje van max. 2 uur overdag en ligt rond 19:00 in bed.
Zowel Esther als Mirjam sliepen met 1,5 jaar niet meer tussen de middag, maar wel s morgens rond 6:00 uur wakker, dan vind ik het ook niet gek dat die rond 19:00 uur moe genoeg waren om weer te gaan slapen.
Gebroken nachten kennen we hier gelukkig alleen bij ziekte, anders slapen (en sliepen) ze altijd heel goed door. Maar vroeg wakker went slecht :P .
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie