Slik, ze word groot

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Slik, ze word groot

Bericht door mamavans »

Ik heb last van het lege nest syndroom... Ons meisje slaapt sinds 2 nachten in haar eigen bed in haar eigen kamer. De afgelopen twee weken is er gewerkt aan het rommelhok en is het omgebouwd tot meidenkamertje met een groot bed en ze slaapt er zonder problemen in. Als ze 's ochtends wakker word roept ze en dan roepen we terug dat ze naar ons toe mag komen en helemaal zelf doet ze dan haar deur open en komt naar onze kamer en klimt (met wat hulp) bij ons in bed.

Verder zegt ze steeds meer woordjes. Het nieuwste is "lie" (lief) en ze maakt dan onze zinnen af als we zeggen: "S. is..." dan maakt zij het af met "lie!" Morgen gaat ze met mijn vrouw samen op grote reis naar haar geboorteland voor een week, voor het eerst met het vliegtuig. Vorige week hebben we met de trein gereisd en heeft ze de Thalys gezien waar ze enthousiast naar stond te zwaaien en waar we stiekem heel even binnen hebben gekeken toen hij op het perron stond. Ze gaat steeds meer zien en beseffen van de wereld om haar heen en ze krijgt nu echt een karaktertje. We zien de dingen die ze leuk vind (treinen en vliegtuigen, hoezo hebben we een dochter? :lol: ) en ze kletst de oren van ons hoofd, veel onverstaanbaar maar met af en toe al een echt woordje erbij! Ze kan haar eigen jas en schoenen uittrekken en haar instapschoenen kan ze zelf ook al aantrekken. Ze kan uit een gewone beker drinken en leert steeds beter met een vork en een lepel te eten. Nog 3 dagen en dan is ze precies 1,5 jaar oud en ik moet toch even slikken. Ze word met de dag leuker maar het gaat ook zo hard allemaal!
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Slik, ze word groot

Bericht door drus »

O wat een heerlijk berichtje! Geniet van je kleine, grote meid!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Slik, ze word groot

Bericht door Sarina »

Ik herken wat je zegt; aan de ene kant is het geweldig en aan de andere kant gaat het veel te snel!
Wat omschrijf je veel lieve dingen van haar, super om te lezen.
Sterkte met de leegte komende tijd!!!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Slik, ze word groot

Bericht door Annet »

Leuk he!
Zal wel erg moeilijk zijn hen een week te moeten missen.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
mamavans

Re: Slik, ze word groot

Bericht door mamavans »

Zal zeker zwaar worden maar er is genoeg te doen! Terwijl zij op reis zijn gaat hier het hele huis op de schop (behalve dan S haar kamertje want die is nu af). We gaan (nouja, een bedrijf gaat) ons oude tochtige en vochtige jaren 20 huisje ombouwen tot een modern huis.
Maar ik ga ze zeker missen, ondanks dat er heel veel mensen over de vloer zullen zijn zal het heel leeg aanvoelen in huis.
Plaats reactie