gordel vraag!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

gordel vraag!

Bericht door Annet »

*eerst even spuien*
grrrr! Ik heb een hekel aan de busjes. Altijd is er wel weer wat, ik raak soms zo gefrustreerd. Als ik mogelijkheden had zoals bergen energie dan deed ik het zelf.... :roll:

Mijn vraag.
Hier heb ik geleerd dat de gordel onder de arm door doen gevaarlijk is ivm inwendige bloedingen, kan iemand mij laten zien waar dit zwart op wit staat?

D is lang genoeg om hem via haar schouder te laten lopen, dit wil ik ook. In eigenauto wil ze dit vaak niet omdat het in het busje anders gaat. Bij vorige chaufeur deed ik het zelf en was het probleem ook in eigen auto verdwenen. De nieuwe chaufeur doet het nu zelf en vanochtend een discussie achtig iets erover gevoerd.
Tja conclussie wat mij betreft*, geen gordel en zit verhoger is er nodig, want ze stikken als de gordel over de schouder zit en krijgen een inwendige bloeding als hij onder de arm zit.
*dit is niet daadwerkelijk mijn conclussie, maar ik ben zo gefrustreed op dit moment. en dat komt door elke keer weer wat. En deze chaufeur ligt mij ook niet, dat speelt ook mee. Kan wel denken, straks is ze hier weg, maar conex xion is wat dat betreft toch beter dan klo mp en dan moet ze met klo mp mee en dat is ook helemaal niets :-x :x
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: gordel vraag!

Bericht door channiemam »

Ik weet niet precies waar dat staat maar als je de gordel onder de arm door doet is er bove geen bescherming. De gordel is bedoeld om je met je rug tegen de achterleuning aan te houden. Zonder deze schoudergordel klap je dus bij een botsing naar voren en klap je dubbel. Je hebt dan dus een veel grotere kans op hersenletsel, wervelfracturen en inwendige bloedingen. De chauffeur is verantwoordelijk voor het gordel dragen zeker bij minderjarige kinderen. De vraag is dan ook, wil hij dit risico lopen. Als beroepschauffeur heeft hij daarnaast ook een voorbeeldfunctie. Bij ongelukken wordt hij dan ook zwaarder gestraft aangezien hij door dit beroep goed op de hoogte zou moeten zijn van de regels.

Overigens helpt een zilverkoers alleen voor een betere pasvorm van de gordel. De hoge autostoeltjes beschermen ook tegen zijwaartse ongevallen. Maar ik snap dat dat niet handig is in een busje.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: gordel vraag!

Bericht door channiemam »

Zilverkoers is zitverhoger
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: gordel vraag!

Bericht door JasmijnLinde »

Je hebt gelijk hoor. Maar begrijp ik dat je dochter ook niet in een zitverhoger of stoeltje zit?
Mijn schoonvader rijdt ook met een busje en heeft gewoon stoeltjes (dus volledige stoelen) in zijn busje voor de kindjes die nog te klein zijn.

Kun je geen mailtje sturen naar de maatschappij?

Hier staat het trouwens ook: http://www.kinderveiligheid.nl/wettelijk.php
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: gordel vraag!

Bericht door Annet »

JasmijnLinde schreef:Je hebt gelijk hoor. Maar begrijp ik dat je dochter ook niet in een zitverhoger of stoeltje zit?
Mijn schoonvader rijdt ook met een busje en heeft gewoon stoeltjes (dus volledige stoelen) in zijn busje voor de kindjes die nog te klein zijn.

Kun je geen mailtje sturen naar de maatschappij?

Hier staat het trouwens ook: http://www.kinderveiligheid.nl/wettelijk.php
Zij zit op een verhoger, maar in dat busje worden kinderen vanaf 2 gereden, veelal zijn zij daar eigenlijk nog te klein voor en komt de gordel voor de keel langs, dus wordt hij onder de oksel geleid.
D is inmiddels groot genoeg om hem over haar schouder te laten lopen, tenzij zij smiddags in slaap valt.
Ik had gisteren echt zo iets van als beiden manieren gevaarlijk is, wat heeft het dan allemaal voor zin, niet dat ik dat echt dacht, maar hij vond voor de nek onveilig, en daar kan ik ook inkomen, maar ja inwendig letsel is ook niet gewenst. Vandaar...
Vanochtend zat ze netjes goed in de gordel.
maar bij een volgende chaufeur, welke taxi dan ook zullen we wel weer discussie hebben.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: gordel vraag!

Bericht door Appendix »

Wij hebben de discussie ook gevoerd (en ik werd er even kwaad van). Ik wilde niet dat de kinderen vervoerd werden met de gordel "gewoon" omdat ze daar te klein voor zijn. Dan maar met alleen de heupgordel of met een stoelverhoger. Ze doen het hier uiteindelijk wel zoals wij willen (stoelverhoger), maar konden aantonen dat de wetgeving voor taxi's juist minder zwaar is. Ze mogen daar dus op de gewone stoel met de gordel gewoon om, ook al zijn ze te klein.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
MamaMaggy

Re: gordel vraag!

Bericht door MamaMaggy »

Waarom zou je dan niet een stoelverhoger met leuning mee geven?? Ik roep maar wat he! Maar daar gaar de gordel door heen bij de schouder.... Kan natuurlijk het makkelijkste als er een vast busje is...:)
Hier was m@ nou groot genoeg om op een verhogen in een normale gordel te meeste gaan.... De chauffeur maken haar vaak zelf vast... Ze sleept zich alleen een bult, elke keer een andere taxi....
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3366
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: gordel vraag!

Bericht door diane76 »

Onze taxi-kinderen krijgen ok stoeltjes mee. Soms brengen ouders 's morgens, laten net stoeltje bij ons achter en de chauffeur zet het stoeltje dan in de auto. Geen enkel probleem. Die man vraagt er zelf om als wij het vergeten! Ik snap echt het gedoe niet, je zet het stoeltje erin en haalt het er weer uit. Kleine moeite. Jammer dat die mensen niet mee willen werken aan de veiligheid van de kinderen.

Succes en hou vol. Het is jouw dochter!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Plaats reactie