Slapen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

Slapen

Bericht door Ves »

N0el is pas 4 weken, maar toch al een slaapvraag. Slapen in z'n wiegje lukt niet, of alleen een hazenslaapje van 20 min. In de draagdoek lukt het meestal wel, s nachts slaapt hij op mijn borst, soms goed, soms zeer onrustig en ook vaak wakker. Overdag ga ik ook vaak met hem op m'n borst slapen, als Vin er niet is. Toch zou het fijn zijn als ik hem in bed kon leggen en mijn handen en aandacht helemaal bij iets anders kan hebben. Met Vin heb ik wel eens strijd en dan is baby in draagdoek ook niet altijd handig. Bovendien hunkert hij naar echt 1 op 1 aandacht. Vriend komt ook aandacht te kort, zeker als ik weer vroeg in bed verdwijn. Vin begint s nachts ook meer te spoken dan hij normaal al doet. Ik ben doodop...
Iemand tips of bemoedigende woorden?
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Slapen

Bericht door jikke »

Wat vervelend dat hij niet wil slapen. Slaapt hij wel in de wagen maar gewoon in de kamer. Het is altijd moeilijk weer een goede verdeling te vinden als er een baby bij is. Probeer Vin 1 op 1 aandacht te geven als je vriend er is zodat hij een evt huilende baby kan oppakken.
Hopenlijk snel een goede nacht.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen

Bericht door Hemmie »

Acceptatie, want je er druk over maken kost energie, en die heb je nu even niet over. Het is nu heel pittig, maar dit gaat ook weer voorbij. Als je een paar weken verder bent slaapt hij misschien nog steeds vooral bij je, maar dan misschien naast je in bed, waardoor je meer rust krijgt. Mijn jongste 2 waren slechte slapers, als je er middenin zit lijkt het eindeloos, maar als je er later op terugkijkt was het ook zo maar weer voorbij.
Ik snap heel goed dat het voor je oudste niet altijd leuk is, maar ook voor hem geldt dat het maar tijdelijk is, voel je dus niet schuldig! Er zijn ook vast wel momenten dat je vriend voor de jongste kan zorgen, zodat jullie even een uurtje samen iets kunnen doen, dat moet voor nu maar even genoeg zijn. En ik zou me al zeker niet schuldig voelen naar je vriend toe, jullie hebben samen een baby, en dat vreet nu eenmaal energie in deze fase.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Slapen

Bericht door Miranda »

Jesse was ook zo'n jochie, slapen in bed? Ho maar! Bij mama altijd goed. Ook in de kinderwagen, lekker dicht bij mij in de buurt werkte ook.
Danique was ook zo'n meisje, toen maakte ik mij er druk om. Nu met Jesse heb ik het geaccepteerd dat hij een slechte 'bedslaper' is. Nog steeds ligt hij het liefst in de kinderwagen te slapen.
1x per dag leg ik hem echt boven in bed. Hij maakt de laatste weken vaak een lange ruk van ong 2,5 uur ergens tussen 11:00 en 15:00. Die tijd leg ik hem nu bewust in bed. Hij wordt na 45 minuten vaak wakker. Geef ik hem dan een speentje dan slaapt hij zo nog 1,5 uur verder.

De rest van de dag zijn het hazenslaapjes die hij doet. En als ik heel eerlijk ben vind ik het niet erg. Dat maakt het ook niet moeilijk of vervelend om hem mee te moeten nemen als de meiden ergens naar toe moeten. Die hazenslaapjes kan hij ergens anders ook.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen

Bericht door Hemmie »

Klopt, die hazeslaapjes zijn heel praktisch als je een druk programma hebt met oudere kinderen, dus zie het van de positieve kant ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Slapen

Bericht door MarietteD »

Pittig voor jullie zeg! Bij ons hielp een speentje, heb je dat al geprobeerd? En verder zou ik hem vooral veel laten wennen in z'n bedje, ook al is het dan maar 20 minuten. Als hij op je borst in slaap valt, overhevelen naar z'n bedje. Misschien op z'n buik leggen? Dat hielp bij onze V enorm. Sterkte ermee!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Slapen

Bericht door Dorien »

Echt het gaat over! Ik herken hier zoveel in en ik werd echt gillend gek op een gegeven moment. Wat is het zwaar he? Wat is ook wennen he? Finn was ongeveer net zo oud als Vin toen Liv geboren werd. Hij heeft het soms best zwaar te verduren gehad. Maar dat is ook weer goed gekomen. Echt je rust pakken. Hij is pas 4 weken he? Als je vriend aandacht nodig heeft dan zou ik daar gewoon eerlijk in zijn: dat zit er nu even niet in. Krijg jij die aandacht wel? Het is gewoon bikkelen. Sterkte en zet hem op! Stiekem denk ik nu wel eens met weemoed terug aan die rottijd. Toen ik er middenin zat kon ik de tijd wel vooruit schreeuwen en nu denk ik: had ik maar meer toegegeven en gewoon geaccepteerd. Had zo veel gescheeld.
Ik kon het toen ook niet dus dat is niet erg maar ik hoop dat het jou lukt!

(ps. Liv sliep nooit langer dan 30 minuten, dat werd later ineens 50 minuten en er is echt een hele hele lange tijd geweest dat ze gerust 2,5 uur achter elkaar sliep overdag! Ze kon het dus wel! Nu slaapt ze al de hele nacht door (van 8 tot 7 sinds ze ruim 1,5 is)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Slapen

Bericht door JasmijnLinde »

Ik vind dit een erg fijn artikel: http://kiind.nl/articles/468/Eenalterna ... babys.html

Misschien heb je er iets aan.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Slapen

Bericht door Ana »

Die eerste periode is gewoon zwaar... en daar heeft het hele gezin mee te maken. Wees maar eerlijk over je vermoeidheid en geef maar toe dat je het niet trekt.
Ik heb geen tips eigenlijk omdat elk kind toch anders reageert op alles. Sterkte met deze tijd, met het uitzoeken hoe je kindje precies in elkaar steekt en reageert - totdat het langzaamaan makkelijker wordt.

Oh ja toch nog een tip: ik ben bij gaan houden hoe laat ze dronken en sliepen en hoe lang, om te zien of er misschien een soort ritme in zat. En om dat ritme dan meer te gaan volgen en stimuleren - proberen om het juiste moment te vinden om te gaan slapen e.d. Misschien duurt het nog even voor je een ritme vindt hoor, maar op den duur had ik hier zelf echt iets aan.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Slapen

Bericht door debby »

Hoe herkenbaar....
Onze meid doet het ook met hazenslaapje overdag. Het liefst bij mij en vooral niet in bed.
Die korte slaapjes zijn overigens wel makkelijk als je op pad wilt zoals Miranda al schrijft. Hier slaapt madame dus gewoon bij mij. Ik heb me er bij neer gelegd. Het is gewoon niet anders. L.uuc krijgt 1 op 1 tijd als ml thuis is. Dan gaan we samen wat doen, lezen spelletje oid.
En aandacht voor elkaar? Wat is dat? :wink:
We houden onzelfstandige maar voor dat dat vanzelf weer beter gaat worden..
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Slapen

Bericht door monika »

misschien lees ik het verkeerd, maar het lijkt of jij alle ballen in de lucht moet houden. He, je bent nog in je kraamdagen. Wie helpt jou en neemt jou werk uit handen? Kan je partner voor een spokende oudste zorgen snachts?

stel je eisen niet te hoog. Dit is gewoon een hectische, rommelige tijd, die heel emotioneel is, maar ook heel speciaal.
En dat slapen... het wordt beter. in de komende 6 mnd gaat je baby nog wel 10x van ritme veranderen. Sommmige ritmes liggen je beter dan andere.

zorg goed voor jezelf! knuffel
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Fijn die herkenning... Vin is gewoon moeilijk door z'n stoornis (en heeft andere vader). Deze periode was bij Vin zo anders, ik ben nu al veel relaxter en baby ook. Maar toch is het zwaar door complexere situatie hier. En toch ook verdriet om Vin dat naar boven komt (hoe zijn eerste maanden waren, hoe ik toen was, hoe het nu gaat). O N0el wordt wakker na 2,5 u draagdoek... Moet dus verder nu
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Slapen

Bericht door monika »

confronterend he hoe verdriet van vroeger er in de kraamdagen/ weken uit kan komen. Zorg goed voor jezelf en neem het maar zoals het komt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mamavans

Re: Slapen

Bericht door mamavans »

Het belangrijkste: het komt goed! En als je je er nu een beetje bij neer kunt leggen komt het sneller goed dan je verwacht. Jij relaxt is baby relaxt en een relaxte baby is rustiger en slaapt makkelijker. Met 2 kinderen heb ik nog geen ervaring. Wel met een baby die niet wil slapen. Onze dochter sliep ook alleen maar in de draagdoek. We mochten haar absoluut niet neerleggen want zodra ze merkte dat ze neergelegd ging worden ging ze al huilen. De cosleeper die we hadden hebben we weggehaald na een paar weken omdat ze daar toch echt niet in wilde slapen. 's Nachts moesten we haar in slaap wiegen en dan heel voorzichtig zo dicht mogelijk tegen ons aan leggen en dan sliep ze met geluk wel een uurtje of 2 a 3 door. En als door een wonder ging ze met 8 weken ineens meerdere uren achter elkaar slapen 's nachts en toen ze 5 maanden was kon ze van de een op de andere dag ineens zonder moeite in haar bedje slapen. Daar hebben we nooit iets aan hoeven doen behalve daarvoor de situatie accepteren zoals hij was en er rustig en relaxt mee omgaan. Het leren in bedje slapen ging toen gewoon helemaal vanzelf.
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Speentje wel al geprobeerd maar dat moeten ze ws ook eerst leren (toch?). Vin heeft er nooit wat van willen weten. N0el pakt het soms, maar raakt hem ook vrij snel weer kwijt. Een keer lukte het redelijk om wat korte hazenslaapjes in de wagen te doen, speentje snel weer terug stoppen als hij hem kwijt was.
Vannacht geprobeerd met vriend af te wisselen wie met N0el sliep. Helaas zat hem bij de eerste wissel iets dwars, waardoor hij maar onrustig aan het woelen was. Dat was bij mij ook gewoon zo, maar ik heb dan toch wat meer geduld en het ontmoedigt vriend (zie je wel slaapt alleen bij jou)... Maar vanochtend vroeg lukte dat wel.
Laten boeren duurt s nachts soms ook lang, maar lucht blijft wel dwars zitten.
Ik merk trouwens aan het eind vd dag wel dat ik last van m'n rug krijg, ws door dragen. Kan dat door niet goed knopen komen?
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Slapen

Bericht door monika »

ach ja, en zo modder je door tot je kind vanzelf wat groter is.
Goed gedaan om je partner met N oel te laten slapen. Gewoon stug door gaan dan wennen ze wel aan elkaar. En als het echt niet samen lukt op de lange duur dan heb jij toch wat rust gepakt nu.

Geen van mijn jongens heeft ook speentjes goed gepakt. Die lieten zich niet foppen met een fopspeen, die wilden het echte werk. :wink:
Een voordeel: hoef je het niet af te leren wanneer ze weer ouder zijn.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen

Bericht door Hemmie »

Ves schreef:(zie je wel slaapt alleen bij jou)
Dat is toch ook logisch, na 9 maanden in jouw buik, en doordat jij nu degene met de borsten bent. Dat komt niet doordat je vriend iets verkeerd doet. Maar gewoon blijven proberen, dan groeit die band met papa vanzelf.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Als hij nou gewoon op m'n borst sliep... Maar dat lukt niet altijd. En vannacht wil het helemaal niet. Was vandaag overdag ook al onrustig. Maar nu kan hij gewoon niet stil blijven liggen op m'n borst. Blijft maar piepen en bewegen. Had hem wiegend even in slaap. Ben gaan liggen en hij sliep 20 min. Niks helpt meer. Zelfs draagdoek nu niet. Loop nu rond terwijl hij huilt en zich uit de doek omhoog probeert te wurmen. Oververmoeid en over z'n toeren. Weet het ook niet meer. Vriend heeft het allang opgegeven.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen

Bericht door Hemmie »

Heb je het idee dat hij echt ergens last van heeft? Ik herken het wel van mijn jongste, die had duidelijk last van de veel te sterkte TSR, boeren, scheten en onrust. Dat werd vanzelf beter in de loop van de tijd. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Slapen

Bericht door Sarina »

Heb je misschien teveel melk? Of aan een intolerantie gedacht? Of toch 'gewoon' krampjes?
Lastig he, dat die kleintjes niet gewoon kunnen zeggen wat er aan de hand is...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Hij viel in slaap in de doek en ik ben met doek en al m'n bed in gedoken. Rest vd nacht ging het goed gelukkig. s ochtends weer onrustiger, gevolgd door een volle poepluier.
Ik weet niet of ik veel melk heb, maar hij heeft regelmatig last van boeren en ook het poepen kost wat moeite, huilt hard, denk darmkrampen. Laatste paar dagen spuugt hij ook wat vaker, geen heel grote hoeveelheden, maar wel vaak. Gisteren stak hij steeds z'n tongetje uit z'n mond. De eerste dag in het ziekenhuis zei de verpleegkundige dat dat op misselijkheid duidde. Ik denk niet direct aan iets ernstigs, maar wat lastig weer zo'n kleintje...
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen

Bericht door Hemmie »

Als ze zich niet lekker voelen door bijvoorbeeld te veel melk, of veel krampjes hebben, is dat inderdaad niet direct ernstig, maar wel heel zielig en vervelend (voor jullie allemaal). Sterkte, hopelijk gaat het snel beter!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Gister ging het overdag heel goed (in draagdoek), s avonds weer niet en s nachts. Vandaag overdag al de hele dag onrustig en maar korte slaapjes, ook in draagdoek, steeds wakker schrikken. Ik heb het idee dat hij wat meer gaat spugen, vaker en soms grotere hoeveelheden. Is onrustig en kreunt en beweegt veel ook in slaap. Wat is nog normaal... Hij lijkt niet helemaal happy, maar is ook weer niet zo overstuur als ik van Vin ken.
Weinig slapen nekt me... Traag, ongeconcentreerd, ongeduldig, snel van slag en zo meer.
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Net ook weer na een hele tijd eindelijk in slaap in draagdoek (zit steeds maar te wurmen en hangt naar de ene of andere kant, terwijl hij vaak gewoon lekker knus gaat zitten en in slaap valt). Binnen half uur weer wakker. Hij helemaal op, ik inmiddels ook, wilde net m'n bed in duiken.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Slapen

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb bij alle drie mijn meiden in de begin maanden een hypoallergeen dieet gevolgd zodra de krampjes zich aandienden en dat hielp wel naar mijn gevoel.
iets voor jou?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Slapen

Bericht door juudje »

o lastig he zo'n kleintje zonder gebruiksaanwijzing. Dan moet je echt weer even alles leren kennen.
Ik herken dit wel van Lola. Die kon ook moeilijk boeren en had veel last van "krampen" . Bij mij lag het volgens mijn vooral aan de heftige t.s.r. Ze verslikte zich dan heel vaak waardoor er ook veel lucht binnen kwam. Ik ben toen begonnen met als het toeschoot het in een hydrofiele doek te laten lopen (nou ja spuiten) en als het begon te druppelen kon ze drinken. Dit gaf al een hoop rust met drinken en minder lucht en krampjes, Voor het boeren had ik een houding gevonden waarin dat makkelijk ging. Ik geloof met de kin op mijn hand zodat de weg van de maag naar mond zo ongeveer recht was.
Ik heb een plaatje gevonden:
http://sam.werberg.net/denise/galleries ... urping.jpg

Dit hielp bij ons goed. net als op de buik te slapen leggen. Dat geeft wat meer druk bij darmkrampjes tegen de buik. Maar wel bij mij in de buurt hoor...En inderdaad veel in de doek!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Heftige tsr zou bij mij ook wel kunnen spelen. Koppel je kindje dan even los zodra het toeschiet? Ik zal ook eens andere boerhouding proberen. We hebben ook gemerkt dat Noël beter slaapt op z'n zij. Als hij op m'n borst slaapt ligt hij op z'n buik, maar als hij veel last heeft, blijft hij niet liggen, blijft maar wurmen.
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Even een update: de nachten zijn nog steeds dramatisch. Mag blij zijn met paar uurtjes slaap in totaal, meestal onderbroken. Zit er behoorlijk doorheen. Vriend ook (daarbij speelt ook dat het slecht met z'n moeder gaat). Nieuw is dat Vin ook steeds slechter gaat slapen, weigert regelmatig om te gaan (verder) slapen, en tussen half 5 en half 6 wakker. Ik vermoed dat hij hiermee mijn aandacht probeert af te dwingen.
Nog steeds veel krampen bij N0el, maar soms lijkt het ook andere onrust 's avonds/'s nachts. Dan slaapt hij ook niet in draagdoek, of op m'n borst, blijft maar wakker, overprikkeld misschien. En zo loop ik uren te tobben... Ik probeer hem nu overdag in z'n bedje te laten slapen. Dat lukt soms, wel relatief kort, maar goed. Speentje wil hij soms. Net weer een mislukte poging. Hij zakt dan wel weg, maar maakt veel schrikbewegingen, vooral met armpjes, dan weer wakker. Nu weer in de doek. Maar ik merk dat ik het zelf ook wel fijn vindt om helemaal 'los' te kunnen lopen en werken (zonder altijd kind aan lijf). Gisteren groot deel vd dag in ziekenhuis doorgebracht. N0el lag groot deel vd tijd rustig te slapen bij oma in bed... En s nachts dus weer mis... Zo frustrerend.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Slapen

Bericht door Chantal »

Heb even niet alle reacties gelezen. Maar inbakeren in doeken of een inbakerzak? Dat hielp hier goed bij alledrie.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Ja ik ga inbakeren maar weer proberen. Ik was ermee begonnen, had doeken van m'n zusje te leen, maar ik heb het opgegeven toen de krampen heftig waren. Ik heb hem net met de puckababy die ik nog van Vin had in bed gelegd en hij sliep heel snel (eureka! Dacht ik). Maar nu na 45 min weer wakker... Jammer.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Slapen

Bericht door Emmy »

Inbakeren kost ook soms even tijd , hè. Ook daar moet een baby soms even aan wennen. Geef niet te snel op. Mijn zoon (inmiddels al bijna 12 :wink: ) vertoonde gedrag dat sterk lijkt op dat van jouw zoontje. Vooral dit: "Hij zakt dan wel weg, maar maakt veel schrikbewegingen, vooral met armpjes, dan weer wakker." komt me nog heel bekend voor....onze wapperbaby noemde we hem. :? Mijn zoon was ook altijd snel overprikkeld, ook als peuter nog. Het inbakeren zorgde ook voor meer structuur, iets waar hij door zijn overprikkeling wel veel baat bij had.
Mijn zoon deed het ook niet zo goed dragend bij mij in de doek omdat hij door mijn bewegingen en geluiden die ik maakte toch te snel overprikkeld raakte....
Wat een zoektocht hè, weer een kleintje...sterkte!
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Slapen

Bericht door Emmy »

Ves schreef:Ja ik ga inbakeren maar weer proberen. Ik was ermee begonnen, had doeken van m'n zusje te leen, maar ik heb het opgegeven toen de krampen heftig waren. Ik heb hem net met de puckababy die ik nog van Vin had in bed gelegd en hij sliep heel snel (eureka! Dacht ik). Maar nu na 45 min weer wakker... Jammer.
Ik moet zeggen dat ik 45 minuten al heel lang vond voor onze onrustige baby... :wink: Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou te kort is, hoor! Ik weet nog wel dat ik mijn zoon toen ook wel eens wat langer liet liggen, ook al huilde hij 10 minuutjes. Hij viel dan vaak toch weer in slaap. Van het uit bed halen, lopen met hem en weet ik al niet meer wat ik allemaal probeerde om hem rustig te krijgen raakte hij alleen maar meer overprikkeld. En misschien nog wel het meeste van mijn eigen gespannen houding hierin... :oops:
Ik was heel erg in de modus van mijn kind mag niet huilen en daar haalde ik allerlei toeren voor uit. Ik denk dat dit voor deze zoon niet goed gewerkt heeft. Maar als je alles van te voren weet...Uiteindelijk werkte de inbakerdoek als een zegen!
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Slapen

Bericht door Ilse501 »

Pittig meid! Ik haak net als Emmy even in op die 45 minuten. P sliep nooit langer dan dat overdag. Hij werd altijd wakker. In de doek of op mijn armen sliep hij de eerste 3 maanden soms nog wel in, maar dat was maar zelden. En na 3 maanden sliep hij alleen maar in blokjes van 45 minuten, met 10 maanden sliep hij 1x per dag, 45 f 90 minuten (1 of 2 slaapcycli dus) en nog voor zijn 2e verjaardag sliep hij overdag al helemaal niet meer. 's Nachts is hier drama geweest tussen 4 en pakweg 10 maanden. Urenlang klaarwakker. Niet jengelig of zo, gewoon wakker. Kon dan ook prima alleen spelen beneden (lekker rustig met de broertjes boven :? ) of zat bij mij op schoot lekker voor zich uit te kijken. Ik hing op de bank en sliep half of zat naar de tv te staren. Overdag sliep hij er niet meer om en was ook niet extra jengelig of zo (behalve als hij ergens in zijn lijfje iets had dat niet klopte (tandjes, oortjes etc), dan was er niks met hem te beginnen en zat hij de hele dag in de doek of lag h ij aan de borst. Met 9 maanden kon hij zichzelf eindelijk zo goed voortbewegen, dat hij zelf veel meer kon bepalen en toen kwam de rust weer terug. Hij sliep 's nachts weer goed (1 of 2x wakker voor wat drinken en daarna weer inslapen) in zijn cosleeper, waar hij zelf uitkwam, als hij wakker werd. Overdag kroop hij naar het traphekje en ging zitten wachten tot ik naar boven kwam. Huilde dan nooit! 's Nachts en 's morgens kroop hij tegen mij aan of wilde mijn hand even vasthouden. Hij speelde met zijn broers mee (echt!). Ik denk nu dat hij supergefrustreerd was over alles wat hij wilde, maar fysiek nog niet kon. P is nog steeds een kind dat weinig slaap nodig heeft, daar goed tegen kan en zeer autonoom is (maar wel steeds weer bij mama komt bijtanken en in haar bed 's morgens de dag moet beginnen met een uitgebreide knuffelsessie).

Over V: reken maar dat hij reageert vanuit zijn gevoel op alle stress die jullie nu hebben. Hebben jullie begeleiding voor hem?

Sterkte iig!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Slapen

Bericht door Sarina »

R3ns was juist een erg rustige baby, sliep heel makkelijk in, alleen... nooit langer dan een uur :?
Br@ndt was het tegengestelde, duurde heeeel lang voordat hij insliep, maar als hij dan sliep was het gelijk drie uur.

Pas toen ik R3ns op z'n buik te slapen legde, sliep hij iets langer, maar dan ook maar 2x45 minuten (45 minuten is één slaapcyclus).

Sterkte met je zoektocht!!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Die 45 min zie ik ook als succes, vaak valt hij eventjes weg (min), om zichzelf weer wakker te wapperen. Vannacht ging het tot 12 u niet, maar daarna heeft hij in blokjes van paar uurtjes in z'n bedje geslapen.
Ik ga idd proberen de prikkels te verminderen, niet meer steeds uit bed s nachts.
In de doek maakt hij ook schrikbewegingen, maar minder heftig en hij slaapt ondertussen wel gewoon door (tenzij hij krampen heeft). Kan dan zomaar 2-2,5 u achter elkaar slapen
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Slapen

Bericht door Eeffie »

Oh, echt waar. Kon je die eerste maanden maar doorspoelen, he? Wallen tot onder je knieën, echt waar.

Ik ben geen arts, maar ik denk dat je eens aan reflux moet denken. Daar kunnen ze heel erg veel last van hebben.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Slapen

Bericht door drus »

Oh wat heftig zeg, zulke nachten breken je op.
Ik moest ook aan reflux denken.

Over die 45 min, dat is een slaapcyclus van een baby (47 min), vaak worden ze dan wakker. Het ene kind slaapt zelf weer in en dan heb je het niet door, het andere kind niet en heeft even nodig dat je erbij komt (ik ging over neusbrug aaien, dan gaan je ogen dichtvallen namelijk ;-)

anderen worden wakker en slapen niet meer in. Ik heb wel geleerd om eerst een tijd (14 dagen pakte ik altijd) te proberen ze weer in slaap te krijgen na 3 kwartier.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Gisteravond dacht ik ook aan reflex. Er kwam steeds wat omhoog (een keer ook vrij dik, als yoghurt, kan dat?). Ik heb z'n hoofdeinde onhoog gezet, maar merkte daarvan niet direct verschil. Kan het zo zijn dat de refluxklachten in de avond erger zijn dan overdag?
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Slapen

Bericht door kaatje71 »

gaat het wel goed met jou, behalve het slaapgebrek en wat er allemaal speelt?
Hoop dat je je een beetje "staande" kunt houden.
Was het nog gelukt om de AD af te bouwen ( heb je misschien wel geschreven maar kan ik me nu niet meer zo herinneren)?
Inbakeren hebben met M ook gedaan maar eenmaal uitgebakerd begon de "ellende" ( slecht slapen) pas echt.

Het kan enorm zwaar zijn hè deze periode......
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Ja het gaat goed met me, maar ik vind het enorm zwaar. AD heb ik niet meer afgebouwd, want ik voelde me slecht door de ontwenningsverschijnselen (en er speelde toen al veel in m'n leven). Na 6 wkn duizeligheid heb ik de poging gestaakt en ben ik weer naar de oude sterkte gegaan. Daar blijf ik voorlopig op.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Slapen

Bericht door kaatje71 »

dat is misschien toch wel "fijn" dat je dat steuntje in de rug dan hebt.

Als je er middenin zit is het topzwaar. Hoop dat het snel beter gaat met slapen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

Ja ik kan het steuntje nu wel gebruiken. Het gaat nu zoveel beter met me dan na de geboorte van Vin, ondanks dat het leven conplexer is geworden. En slaapgebrek is bij mij geen goede combinatie met depressie, weet niet hoe het nu was gegaan als ik wel helemaal afgebouwd had.
Ves

Re: Slapen

Bericht door Ves »

En vanavond al 2x zelf in z'n eigen bedje in slaap gevallen maar steeds binnen 15 min huilend wakker. Overdag ook niet helemaal happy en een paar keer kort geslapen.
Plaats reactie