is er ook een bijna-6-maandendip?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door Miranda »

Pfff.... ik moet t even kwijt hoor... Ik weet dat het weer beter wordt maar ik zit er nu even een beetje doorheen.
Jesse is bijna 6 maanden (ja echt!!)en momenteel zo aan het klungelen met slapen en drinken dat ik bekaf ben.
Daarnaast is hij zo mama-afhankelijk dat ik amper even zonder hem weg kan. Het is niet dat hij alleen van de bv afhankelijk is, maar hij wil t liefst de heel dag mij bij zich in de buurt hebben. Slapen bij oppas gaat inmiddels wel wat beter, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij vind t maar niks dat ik hem wegbreng.
Ik voel mij echt zeer vereerd maar handig is 't niet...

Werken doe ik wel maar nog maar minimaal ivm lichamelijke problemen. Kolven gaat ook al zo dramatisch momenteel, ik krijg amper bij elkaar gekolfd wat Jesse drinkt.
Ik was alweer begonnen met Jesse meer aan te leggen maar dan spuugt hij nog meer dan hij al doet. Dus maar weer extra gaan kolven maar ook dat is nog niet optimaal. En de tijd om extra te kolven heb ik ook amper, de dagen vliegen werkelijk voorbij. Ik heb nu een weekje vakantie, ik hoop een beetje te kunnen bijslapen...
Maar dat wordt dan na t weekend. Morgen eerst begrafenis, zaterdag sint gebeuren en verjaardag van schoonvader. Tel daarbij alle afspraken rondom Danique bij op en mijn week is weer gevuld...
Enige lichtpuntje: ondanks dat ik vakantie heb gaat Jesse volgende week dinsdag van 8:30 tot 15:00 naar de oppas. Ik ga die dag ook echt ff weg. Huishouden gebeurt toch al amper momenteel dat een dagje minder niet veel meer zal uitmaken (toch??)
Ik denk dat ik een dagje ga winkelen. Moet nog sint inkopen doen en mijn schoenen/ laarzen zijn dringend aan vervanging toe.
Enerzijds heb ik wel zin om samen met iemand te gaan, heb ik een stok achter de deur (anders beland ik nog de halve dag in bed volgens mij) maar anderzijds heb ik geen idee wie ik dan mee moet vragen...

Ik twijfel nog even verder. Eerst maar eens slapen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door monika »

Ja, beide jongens hadden een grotere behoefte aan bv vlak voor ze vaste voeding gingen eten en toen ze met 7 mnd echt lekker aten (ze waren best snel) wilden ze nog meer drinken. Om het weg te spoelen zeg maar.
En er zal vast ook een sprongetje of hang-en-kreun-weekje zijn rond die tijd, zo niet dan toch.

Het zijn allemaal maar fases, maar soms he....

sterkte er mee, en probeer die balans tussen rust en leuke dingen te vinden. (en oja,... noodzakelijke dingen)
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door Annet »

O dat is vervelend zeg.Ik wee het niet meer, helpen kan ik je dus niet, maar wil je even sterkte wensen!
Over dat winkelen als ik dichterbij woonde had ik wel meegewild hoor, maar dat is niet te doen. :wink:
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door Ilse501 »

Oh, dat klinkt vreselijk zwaar. En is het ook! Ik heb Jip gevonden toen Pieter rond deze leeftijd me echt aan alle kanten leegzoog (bv, fysiek contact, slapen was een drama met urenlang wakker midden in de nacht en overdag nauwelijks) en ik echt niet meer wist waar ik het zoeken moest.... Dus ik snap je gevoel heel erg goed. Ik ben er toen doorheen gekomen door mijn verstand op nul te zetten (functioneerde na al dat slaapgebrek toch al nauwelijks meer) en alles tot een minimum te beperken. Het ging over..... Met 9 maanden. Ik hoop dat J esse je eerder weer rust gunt. Sterkte!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door muppet »

volgens Oei-ik-groei is er rond de 26 weken weer een sprongetje. Succes ermee.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door debby »

Oh zo herkenbaar.... We zitten er nog midden in... Mama honger... need i say more ?
Sterkte & verstand op 0. Dat probeer ik ook te doen :wink:
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door Hemmie »

Ik zou zeggen, hel normaal. Een baby van die leeftijd vreet energie, heeft gewoon nog heel veel aandacht nodig. Tegelijkertijd heb je nog 2 kinderen rondlopen, waarvan eentje met extra zorgen.
Dat je het zelf even heel zwaar hebt is dus helemaal niet raar volgens mij, eigenlijk is het raar dat iedereen verwacht dat je met een baby van die leeftijd gewoon weer helemaal mee kunt draaien in de 'normale' wereld.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: is er ook een bijna-6-maandendip?

Bericht door mamavans »

Onze dochter had hetzelfde tegen de 6 maanden en mijn nichtje ook. Blijkbaar hoort het toch even bij de leeftijd. Het positieve daarvan was: zowel mijn dochter als mijn nichtje gingen na deze sprong ineens lang doorslapen 's nachts! Hopelijk is dat voor jou ook het geval :).
Plaats reactie