herhalen herhalen tig keer

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

herhalen herhalen tig keer

Bericht door monika »

Nic heeft de gewoonte om iets te zeggen en dan antwoord te verwachten en het dan nog tig keer te zeggen en antwoord te verwachten en we worden er knettergek van.
Bijvoorbeeld: hij zit te tekenen 'mama trein rails' ;' ja, mooie treinrails maak je daar' ; 'mama trein rails' ; 'ja schat'; 'mama trein rails' x 10 (Arrghhhhh !)

Herkenning?
Wat is de functie? behalve aandacht vragen
Hoe bij te sturen in slechts een paar keer of 1x keer zeggen?

We zeggen al vaker dat het genoeg is en dat we het gehoord hebben, maar soms he...
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door Mare »

Sem herhaalt zo lang totdat hij antwoord heeft. Mama bloemen, mama bloemen, mama bloemen. Ja schat mooie bloemen. Daarna is het klaar. Ik weet niet wat ik zou doen als hij dan nog door zou gaan. Ik denk herhalen dat ik het gezien heb en dan afleiden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door Annet »

Wat in mij op komt is: geef jij het antwoord wat hij verwacht of wilde hij een ander antwoord.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Emma

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door Emma »

Carly doet hetzelfde als Sem, maar stop pas als ik haar zin herhaal. Dus als zij zegt: 'my balloon flew away' (traumatische gebeurtenis :)), en ik antwoord 'yes it did' dan blijft ze herhalen. Als ik zeg 'yes, your balloon flew away' dan stopt ze. Kan het dat Nic ook een bepaalde reactie wil en die naar zijn gevoel niet krijgt?
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door drus »

Annet schreef:Wat in mij op komt is: geef jij het antwoord wat hij verwacht of wilde hij een ander antwoord.
dat is ook wat ik dacht, kennelijk wil hij iets anders vragen zeggen en klopt jou antwoord niet.

Zo kan s bij mij herhalen: vandaag mag ik naar papa he? Ja, je mag naar papa straks, hij komt je uit school halen. Ik mag .... 10 x
Het heeft even geduurd voordat ik doorhad dat hij eigenlijk wilde zeggen: ik ga je missen als ik bij papa ben. Als hij het nu vraagt en ik zeg " ik ga je ook missen en ik hou van je" dat het dan meteen stil is en we even knuffelen.

Of vroeg mijn oudste eindeloos naar Thomas (neef) en ik maar zeggen, thomas dit, dan zien we hem weer.... bedoelde hij een liedje waarin tomakee genoemd wordt..... :oops:

Je kunt soms vragen of ze zelf antwoord kunnen geven op " mama trein?" Of gaan gokken wat het nog meer kan zijn en dat uitproberen. Het kan zijn dat hij een liedje over de trein wil horen, of thomas de trein bedoeld of wil horen dat hij lekker aan het tekenen is, dat je moet tegenvragen " wat doet de trein....

Kortom, creatief met woorden :wink:
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door muppet »

Geef je bewust een antwoord? of even snel? Het kan zijn dat hij even "echte" aandacht vraagt met zijn opmerking. Dat je dus even naast hem komt staan, bewust kijkt wat hij aan het doen is, contact maakt en dan antwoord.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door monika »

ja de eerste 2x geef ik bewust antwoord, maar daarna geef ik ook wel geen antwoord meer. misschien wil langer onverdeelde aandacht of inderdaad iets anders vertellen. ik zal eens gaan uitproberen wat werkt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door mamaanna »

Misschien wil ie niet alleen maar bevestiging dat je je tekening gezien hebt, maar probeert hij een gesprek aan te knopen over die trein? Want met ja mooie trein maak je je er misschien te makkelijk vanaf? Je zou bijvoorbeeld ook kunnen antwoorden: goh waar rijdt die trein heen, of zoiets als, wat gaat die trein hard, of wat veel wielen heeft die trein...
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
Greetje

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door Greetje »

Pffff ik herken het wel ja. Niet helemaal hetzelfde maar mijn dochter van 3jr verwacht ook instant antwoord. Het liefst wil ze dat ik iets al gedaan heb, op het moment dat zij het nog maar denkt... Heel frustrerend!

Totaal geen inzicht natuurlijk nog in het feit dat ik mijn twee handen vol heb, of iets anders aan het doen ben en dat haar 'request' 1 secondje of twee moet wachten...!

Ach ja, soms snap ik ook totaal niet wat ze bedoelt... :p
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door Nanda »

Herkenbaar
oplossing hier
Als t ook maar enigzins mogelijk is even erbij gaan zitten en aandacht geven (2 minuutjes) kan ik daarna weer verder.
Ik heb veel gehad aan de gratis cursus Tripple P - positief opvoeden
Nu ik t via deze methode doe gaat het hier een stuk beter.
Vooral het voorspelbaar en consequent zijn is erg belangrijk.
maar hier ook met pieken en dalen
info kun je vinden op internet
Trotse mama van J en T
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: herhalen herhalen tig keer

Bericht door monika »

het gaat nu weer wat beter, het was natuurlijk een fase. Maar zo nu en dan komt het nog wel voor en zelfs als ik er dan even voor ga zitten blijft hij toch hangen. En dan komt het toch weer neer op zeggen dat ik het gehoord heb, dat ik antwoord heb gegeven (op 7 manieren) en dat het nu toch echt klaar is.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie