ziek meiske

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelies

ziek meiske

Bericht door annelies »

mijn kleintje is zo ziek, echt niet leuk.
Van maandag op dinsdag ging ze spugen, zomaar uit het niets. Ze had ook koorts. De dag erna ook spugen (ze was helemaal slap en bleek natuurlijk)
Kerstavond toch mee naar mn schoonouders (vlakbij) maar na n half uur al naar huis gegaan omdat ze weer ging spugen. Eenmaal thuis liep de diarree langs haar benen, en dat is zo nog doorgegaan. Gisteren weer koorts en helemaal suf, niet plassen, weinig drinken, wel diarree.
Overlegd met de arts, nog even aangekeken, uiteindelijk smiddags toch naar de huisarts. Die constateerde dubbele pech: buikgriep en een infectie aan de bovenste luchtwegen, ze kreeg een kuur mee.
Die gegeven (en pcm zetpil), dat ging goed. Vannacht wel weer diarree. Vanmorgen spuugde ze de medicatie uit (half uur na inname, dus nog niet opgenomen in haar lijfje). Weer contact gehad en nogmaals moeten geven, we moeten weer bellen als ze weer gaat spugen en niet plast (tot nu toe niet geplast).

Het lijkt erop dat ze nu net een beetje opknapt, ze is meer wakker (sliep bijna de hele tijd) en lachte even. Ik hoop dat ze nu dan eindelijk opknapt, het duurt zo wel erg lang.
Het is wel een stoer meisje: niet huilen maar mij roepen met een zielig stemmetje.....schatje...
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: ziek meiske

Bericht door Ana »

Ah wat zielig!!!
Zo ziek heb ik ze nog niet gehad, zou me geen raad weten. Sterkte meid!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mamavans

Re: ziek meiske

Bericht door mamavans »

O jeetje, arm ding :(. Ons meisje was ook zo vreselijk ziek begin dit jaar, tot ziekenhuisopname toe uiteindelijk vanwege op het randje van uitdroging en nog steeds niets kunnen binnenhouden. Vreselijk als ze zo ziek zijn. Beterschap!
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: ziek meiske

Bericht door jikke »

o arme meid. En jij. wat een kerst. beterschap hopenlijk knapt ze snel op.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: ziek meiske

Bericht door muppet »

och arm ding. Beterschap. Hier ook een ziek meisje op de bank, vanaf gister. Spugen, buikpijn, weinig drinken en niet eten.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

ze heeft sinds vannacht (half drie, toen had ze diarree) niets meer geplast.
Dat is wel lang toch?
Ik zal de arts toch maar even vragen.....
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16972
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: ziek meiske

Bericht door LindaJager »

Ja, dat is veel te lang! Vincent is toen opgenomen omdat hij een halve dag niet had geplast, heel erge buikpijn had en nog steeds diarree. Het is niet leuk, daar weet je alles van, maar Vincent knapte toen wél snel op eens hij de sonde met ors had.

Beterschap met je meissie Annelies!
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: ziek meiske

Bericht door channiemam »

Ik zou op basis van je verhaal toch wel weer aan de bel hangen bij de hap. Dit duurt te lang. Zo droogt ze uit. Beterschap!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: ziek meiske

Bericht door Deborah »

Bellen hoor!! Hier was onze kleine dame binnen 24 uur uitgedroogd. Ben je al begonnen met ors?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

weer bij de HA geweest. Alles nagekeken, ze heeft helemaal een opgezwollen buikje....
Ze mocht mee naar huis en moet morgenochtend geplast hebben en het beter gaan doen, anders nemen ze haar op.

Nu heeft ze net geplast, op de wc, en dat was vies :-? Eerst een soort smurrie en daarna troebele plas. Geen pijn (ik dacht uiteraard gelijk aan een blaasontsteking).
Helpt de amoxicilline (heeft ze voor de keelontsteking) ook tegen blaasontsteking? (stel dat ze dat toch heeft?)
Daarna zette ik haar neet om een beetje (zelfgemaakte) kippensoep naar binnen te lepelen maar toen begin ze weer te spugen. Balen, ze had net weer wat slokjes op....

Zo blijven we bezig dus. Nu hopen dat ze straks weer plast en wat meer gaat drinken. De arts verwachtte nog wel dat ze meer diarree zou krijgen gezien de staat van haar buikje...

Ze krijgt geen ORS, wel borst. Dat was prima zeiden ze (naast ander drinken en de bouillon/kippensoep). ORS is erg vies, ik denk ook niet dat ik dat erin krijg eigenlijk.
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16972
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: ziek meiske

Bericht door LindaJager »

Volgens mij helpt amoxicilline ook tegen blaasontsteking. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze niet ingestuurd is..........
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

Nee, dat verbaasde ons ook eigenlijk, we hadden al wat spullen meegenomen en waren bewust naar n ander ziekenhuis gegaan dan * toen* .Ik hoop nu dat ze vannacht opknapt en dan verder herstelt.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: ziek meiske

Bericht door ailay »

Ach, arm meiske! Die is echt goed ziek. Apart dat ze naar huis mocht in deze staat.

Hier ook een ziek jochie, maar gelukkig bij lange na niet zo erg als jouw meiske.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: ziek meiske

Bericht door Gerrie »

Oei.
Hoe zijn jullie de nacht dit gekomen?
Knapt ze op?
Beterschap voor je ziekte meisje gewenst.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: ziek meiske

Bericht door muppet »

och arm meiske. Hopelijk heeft ze een goede nacht gehad.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: ziek meiske

Bericht door Annet »

wat naar zeg en wat heftig klinkt het ook.
Ben daarom best ebzorgt/benieuwd hoe het nu is.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
mamavans

Re: ziek meiske

Bericht door mamavans »

Vraag me ook af hoe het nu gaat. Hopelijk een stuk beter!
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: ziek meiske

Bericht door Annet »

Ik hoop intussen dat je of moest werken vandaag, of nog niet gerageerd heb vanwege de zondag, en dat het met je meisje wel oké is!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

het lukte me idd niet eerder te reageren, ik ben erg moe en de zondagse dingen gingen ook gewoon door....

Het gaat goed! Ze heeft sinds gisteravond niet meer gespuugd of diarree gehad en heeft een paar keer geplast.
Ze eet soms een hapje (echt 1 hapje, maar vooruit, dat is al heel wat als ik naar de rest van de week kijk) en drinkt beter.
Ze heeft wat door de kamer gelopen en had aandacht voor haar Pake die op ziekenbezoek kwam :)

Wel nog slap en moe, veel geslapen ook, maar er is in elk geval vooruitgang. Ik zag me al in dat ziekenhuis zitten gisteren, dus ik ben hier erg blij mee nu :)

Mijn baas werkt (dit keer) ook mee: ik zou vannacht weer werken maar dat is verzet naar morgenochtend, even een nacht slapen (onder voorbehoud van mn meiske dan..)

lief dat jullie zo meeleven!
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

vraagje: ze heeft dus amoxicilline gekregen (AB kuur). Nu heeft ze erge jeuk in/rond haar anus, ze wordt er helemaal gek van.
Ik heb er nu miconazolcreme op gesmeerd (helpt nog niet) omdat ik dacht aan een schimmelinfectie. Is dat logisch gedacht? Of zou het een foute reactie op de medicatie kunnen zijn?
(zelf ben ik allergisch voor dat spul, mag het niet meer hebben)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: ziek meiske

Bericht door muppet »

ja, een schimmelinfectie kan helaas een "gewone" reactie zijn op een AB-kuur. Pro-biotica geven na een AB-kuur hielp hier altijd erg goed.
Fijn dat het de goede kant op gaat. Beterschap.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16972
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: ziek meiske

Bericht door LindaJager »

Hoe gaat het nu?
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

ik zie verder geen tekenen van een schimmelinfectie. Volgens de bijsluiter kan 'jeuk aan de anus' door het middel komen. Ik heb de huisarts gevraagd wat ik eraan kan doen, het arme kind wordt er echt wakker van :? . Helaas niets, smeren met zinkzalf oid kan. Maar ja, inwendig helpt dat niet zoveel.
Ze hoest zich naar, ik lig halve nachten met haar wakker daardoor, ik ben echt m o e inmiddels. Vandaag gewerkt (prachtige bevalling :) ) en ik kan zo slapen.
ML gaat vannacht met haar beneden slapen zodat ik in elk geval eens een nachtje kan slapen. Ik verheug me er al op :)

Ze heeft gisteren weer war normalere ontlasting gehad (iets steviger dan de diarree en geel van kleur, maar ja, ze krijgt naast de BV nog niet zoveel). Plassen gaat goed, ze wil dan weer gewoon naar de wc (Ze was al zindelijk maar ivm de diarree een luier om). eten doet ze weinig, spelen zo af en toe. Het gaat langzaam......
annelies

Re: ziek meiske

Bericht door annelies »

op oudjaarsavond was de kuur op. het ging ietsje beter, niet meer spugen etc, wel nog erg verkouden.
Vanavond kwam ik uit mn werk en trof ik mn meiske met koorts aan, zielige oogjes.....
Ze ligt nu lekker te slapen.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: ziek meiske

Bericht door jikke »

wat balen dat ze nog ziek is. Hopenlijk slaapt ze het nu lekker uit.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie